Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Uit andere discussies op dit forum blijkt dat winterbanden op de 21" Tesla velgen schaars zijn. Ik weet niet op welke standaard velgen je doelt, maar winterbanden op de 21" is dus nauwelijks een optie. Bovendien vind ik de afwisseling van velgen wel mooi. Ik kan dan altijd weer uitkijken naar de andere velgen die de auto net weer anders maken.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van die Schmidt Stormer velgen. Ben heel benieuwd!

Dat was mij mede de redenen om niet de 21" te bestellen. Vanwege een oprit met een behoorlijke hellingshoek zijn de winterbanden gewoon voor mij een noodzaak, dus ze komen er zeker op. Dan gewoon op de standaard 19". De afwisseling vind ik ook wel aardig, maar dan 3 jaar met originele set en als ze er dan niet meer uit zien, komt er dan wel iets nieuws onder. :wink:.

- - - Updated - - -

Het voordeel van een extra setje velgen is:
1. Je kunt gemakkelijker wisselen, is ook zelf goed te doen.
2. Per 4-bandenwissel ben je 80-90 euro per wissel kwijt en dat dus 2x per jaar

Ik heb geen tweede setje velgen, maar heb alvast de dunlops 4d gekocht, wel zo gemakkelijk run-flat banden als je geen reservewiel hebt. Zo'n busje is troep.

Ik zag vanavond iin de autovisie trouwens een winterbandentest met de Continental op 1, de pirelli's sottozero op 2 en de dunlop 4d op 3. De michelins alpine stonden op 5.

Bedankt !! Je hebt me overtuigd. Maar dan om geen tweede set aan te schaffen.:wink:. Heb een tweede set voor de andere auto en vind dat al een behoorlijk geklooi. Dan heb ik het alleen nog maar over het reinigen en opslaan. Het zelf wisselen begin ik niet eens aan. Voor 30 euro doet de dealer dat voor me. Ga ik zelf niet een uur voor lopen klooien (als je het al in een uur redt). Ik ga dan liever achter mijn bureau zitten, dat levert me een stuk meer op en mijn vrije tijd is me meer waard.

Over die busjes gesproken; ik zag ze liggen bij de bouwmarkt (inclusief compressor). Stuk goedkoper als een set van Tesla en dient uiteindelijk hetzelfde doel.
 
Vandaag bij mijn aflevering gehoord van DS Thomas dat men heel druk bezig is de 19" velgen+winterbanden naar Europa te krijgen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het binnenkort goed komt. Hoeveel setjes en wanneer blijft de vraag natuurlijk, maar het leeft in ieder in Tesla HQ.
 
Voor mijn P85+ heb ik het volgende besteld:

Zomer:
Velgen: 22" Vossen VVS-CV1 9,0J voor en 10,5J achter
Banden: Pirelli Zero Nero Voor:245-30-22 92Y Achter:285-25-22 95Y
VVSCV1-MGGL-angle-1.jpg


Winter:
Velgen: 20" Vossen VVS-CV7 9,0 voor en 10,5j achter
Banden:
Pirelli WS240S2 Voor 245-40-20 Achter: 285-35-20
VVSCV7-MG-NL-angle-1.jpg

Ik ben erg benieuwd naar de looks :)
 
22" , vet hoor !!
En dan heb je straks een setje Tesla-velgen over ??
Sh*t, je bent me net voor!

Ik moet zeggen, steeds als ik hier een fotootje van zo'n velg zie denk ik 'dat wordt hem!'. Als ik vervolgens ga googlen en die velg onder een Audi of Mercedes zie haak ik weer af. Ik denk ik maar afwacht dat de eerste van ons fotootjes van onder een Model S geplaatst hebben.
 
Ik denk ik maar afwacht dat de eerste van ons fotootjes van onder een Model S geplaatst hebben.

Zoals deze? tesla vossen

- - - Updated - - -

Winter:
Velgen: 20" Vossen VVS-CV7 9,0 voor en 10,5j achter
Banden:
Pirelli WS240S2 Voor 245-40-20 Achter: 285-35-20

Pretty pretty! Mag ik vragen hoeveel je voor deze set betaalt?

Kleine update: hier in Duitsland zijn de 20" velgen 699 per stuk. Ik ben trouwens helemaal weg van de CVT. Ihr Felgen Spezialist Wheelscompany.com – bei uns erhalten Sie Chromfelgen und A
 
Last edited:
En dan hier de prijsopgave voor de tpms uit China ... 40 eurotjes per stuk ... dat valt tegen ... In de UK doen ze 50 euro/stuk ... weet je in ieder geval wanneer je afgezet wordt en wanneer niet ;-)

--------
Thank you for your reply.

The price for 3901B within 100 pieces volume is USD50/pc FOB Shanghai.

Please let us know how many you would like to order. Then we will come back with an estimated shipping cost via courier such as UPS or FedEx.[/QUOTE

Service Centre in Denver houdt vol dat Roadster (model 2010) en Model S andere TPMS hebben. Maar de 3901B is volgens Baolong ook voor de Roadster.
Ik zou graag bevestigd zien dat ze inderdaad hetzelfde zijn.
Voor de roadster zijn in de VS alternatieve TPMS bekend die een stuk goedkoper zijn en ook werken.
Dus als ik 'zeker' weet dat ze hetzelfde zijn neem ik een setje mee uit de VS.
Altijd aardig om uit te proberen.
 
Ik begreep dat er vanuit Athlon voor alle leasers daar een hele scherpe aanbieding komt met velgen en winterbanden voor <2500, iemand hier al wat van ontvangen ? Zou een brief over komen.
Zal me toch niet gaan gebeuren dat ik eerder de banden heb dan de auto :-/

Wxll
 
Voor de Athlon operational lease rijders hier: vorige week heeft Athlon een beslissing over winterbanden voor de MS genomen. Hoewel ik al eerder met ze had afgestemd en daarop een afspraak met KwikFit had gemaakt, zijn ze uiteindelijk alleen met Euromaster in zee gegaan. Daar hebben ze speciale instructies ontvangen mbt Tesla, dus ik neem aan ook mbt sensoren etc. Verder kreeg ik mee dat er voor auto's met 21" velgen losse 19" velgen met winterbanden komen. Voor auto's op 19" banden worden de winterbanden op de bestaande velgen gelegd.

Ik heb vandaag online een afspraak bij het dichtsbijzijnde Euromaster filiaal gemaakt. Heel veel filialen hebben ze trouwens niet - ik kon kiezen tussen Den Haag en Zoetermeer, beide op 10km afstand. De eerste mogelijkheid die ze hadden was drie weken later dan de afspraak die ik bij KwikFit had. Ik zou snel inplannen dus - niet afwachten tot Athlon dit gaat communiceren.
 
Voor de Athlon operational lease rijders hier: vorige week heeft Athlon een beslissing over winterbanden voor de MS genomen. Hoewel ik al eerder met ze had afgestemd en daarop een afspraak met KwikFit had gemaakt, zijn ze uiteindelijk alleen met Euromaster in zee gegaan. Daar hebben ze speciale instructies ontvangen mbt Tesla, dus ik neem aan ook mbt sensoren etc. Verder kreeg ik mee dat er voor auto's met 21" velgen losse 19" velgen met winterbanden komen. Voor auto's op 19" banden worden de winterbanden op de bestaande velgen gelegd.

Ik heb vandaag online een afspraak bij het dichtsbijzijnde Euromaster filiaal gemaakt. Heel veel filialen hebben ze trouwens niet - ik kon kiezen tussen Den Haag en Zoetermeer, beide op 10km afstand. De eerste mogelijkheid die ze hadden was drie weken later dan de afspraak die ik bij KwikFit had. Ik zou snel inplannen dus - niet afwachten tot Athlon dit gaat communiceren.

Weet iemand al welke velgen Athlon / Euromaster aan gaat bieden?