Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Net bij VE band in Alphen aan den Rijn een 19" Pirelli Sottozero Serie2 winterbanden set laten monteren. Prima service en goede prijs. Hij kon gewoon meegaan in de internet prijzen.
Vind het geluid van deze band ook niet tegen vallen.

Heb de originele 19" banden (Goodyear eagle RS-A2) nu eventueel te koop. Dus als iemand zijn 19" al opgerookt heeft laat maar weten.
Heb er 8000 km mee gereden maar ze zijn nog als nieuw. (altijd als een oud omaatjes mee gereden.. :redface:)
 
Maar 21" met banden, valt toch best mee?
Vergeleken met dit setje 14' Tesla on ADV Wheels à $12000 zit de Tesla set mooi in de middenmoot qua prijs. ;-)

Maar serieus, je krijgt voor die prijs wel de Tesla service en garantie, en de zekerheid dat je OEM velgen eronder hebt zitten die geschikt zijn voor de auto (geen gezeur met centreerringen, trillingen, kromme velgen, scheuren etc.) dus als geld geen issue is dan is het in ieder geval een keuze waar je je geen buil aan kunt vallen.
Maar het blijft duur vergeleken met wat er aftermarket beschikbaar is.
 
Zou m ook ff opnieuw uit laten lijnen.

Begrijp ik niet helemaal, slijtage is niet scheef, of is er aan andere aanleiding?
ze hebben 'm wel drie keer moeten uitlijnen een paar maanden geleden, voordat het goed was...hmmm
slijtage is trouwens in het midden van de band het meest, zou duiden op te hoge bandenspanning, bolle band.? De grap is dat ik juist bleek met een halve bar te weinig rond te rijden.....lijkt dat de aanbevolen 2,9 bar te hoog is..

meer mensen last van meer slijtage op het midden van de band?
 
Krijg net van het SuC DH het volgende bericht: :
Wij hebben nu ook 21 inch turbine wielen met Pirelli winterbanden voor en achter bandenmaat 245/35/21 prijs is € 5400incl.

Is denk ik dan achter net zo smal als voor... Denk dat ik dat maar ga doen. Of iemand nog " bezwaren" ?


Waarom wil je perse een extra velgenset?
Ik heb gewoon 4 banden gekocht die Tesla voor me erop zet bij de volgende service beurt
 
Waarom wil je perse een extra velgenset?
Ik heb gewoon 4 banden gekocht die Tesla voor me erop zet bij de volgende service beurt

Ik had begrepen dat he beter dit kan doen anders moet je je banden iedere keer vervangen. Weer terugplaatsen zou slecht zijm?? Mijn achterbanden net gechecked en die zijn aan vervanging al toe voor nog erg veel profiel echter band rechtsvoor is wel beschadigd dus zal toch 4 nieuwe zomerbanden moeten.

Nu weet ik het niet meer. Wilde eerst 22" kopen voor de zomer, en de huidige 21" turbine gebruiken voor winterbanden.

Pffff
 
Begrijp ik niet helemaal, slijtage is niet scheef, of is er aan andere aanleiding?
ze hebben 'm wel drie keer moeten uitlijnen een paar maanden geleden, voordat het goed was...hmmm
slijtage is trouwens in het midden van de band het meest, zou duiden op te hoge bandenspanning, bolle band.? De grap is dat ik juist bleek met een halve bar te weinig rond te rijden.....lijkt dat de aanbevolen 2,9 bar te hoog is..

meer mensen last van meer slijtage op het midden van de band?
Ik vind 11.000km best weinig. Heb er nu ruim 20k mee gereden. Wel een keer gewisseld van voor naar achter. Ik rij met 0,1-0,2 bar meer dan voorgeschreven om mijn hoge verbruik wat om laag te krijgen. Ze zijn nu wel bijna af denk ik. Zal ik s nameten. Heb in iedergeval flink last van cuppen of hoogte slag maar dat was al vrij snel.
 
Ik had begrepen dat he beter dit kan doen anders moet je je banden iedere keer vervangen. Weer terugplaatsen zou slecht zijm?? Mijn achterbanden net gechecked en die zijn aan vervanging al toe voor nog erg veel profiel echter band rechtsvoor is wel beschadigd dus zal toch 4 nieuwe zomerbanden moeten.

Nu weet ik het niet meer. Wilde eerst 22" kopen voor de zomer, en de huidige 21" turbine gebruiken voor winterbanden.

Pffff
Ik zou winterbanden op je huidige 21" velgen leggen, dan kun je de beslissing over zomervelgen/banden nog even uitstellen :)
 
Begrijp ik niet helemaal, slijtage is niet scheef, of is er aan andere aanleiding?
ze hebben 'm wel drie keer moeten uitlijnen een paar maanden geleden, voordat het goed was...hmmm
slijtage is trouwens in het midden van de band het meest, zou duiden op te hoge bandenspanning, bolle band.? De grap is dat ik juist bleek met een halve bar te weinig rond te rijden.....lijkt dat de aanbevolen 2,9 bar te hoog is..

meer mensen last van meer slijtage op het midden van de band?

Yep, hier ook wat extra slijtage in het midden van het profiel. Bandenspanning is volledig conform specificatie.

Ik heb het eerder bij mijn BMW's ook altijd gehad en de uitleg van de bandenhandel was toen dat het te maken heeft met veel op hoge snelheid rijden. Even op en neer naar Oostenrijk over de Duitse snelweg en je hebt er waarschijnlijk al last van. (Wel proberen om de accu leeg te krijgen tussen de Superchargers, anders slijten de banden in het midden niet echt lekker...):tongue:

Bij de Tesla valt het nog wel mee, het scheelt nu 0,2 mm dus dat is nog niet schokkend.
 
Ik heb deze week Bridgestone Blizzak LM32 (245/45/19) op mijn standaard Tesla velgen laten monteren en intussen een 300km mee gereden. Hier mijn ervaringen:

- Stuurt strakker en betere feedback dan de af fabriek Goodyear all weathers die eerst op de velgen zaten
- Maken een ander geluid dan de Goodyears, lagere frequenties, geen hoge tonen in het geluid, wat ietwat rustgevender aanvoelt. Ik denk niet dat ze minder geluid maken dan de Goodyears, maar wel minder irritant geluid. Het verschil is erg goed hoorbaar op Belgische betonnen snelwegen, een stuk rustiger voor mijn gevoel met de Blizzaks.
- Kleinere oneffenheden zoals kiezels en richeltjes worden beter gedempt, maar grotere oneffenheden komen harder door in het interieur dan met de Goodyears, ze voelen stugger aan.
- De grip lijkt beter. Als je een scherpe bocht neemt met het pedaal te diep ingedrukt (bijvoorbeeld als je snel even een grote weg opdraait tussen het verkeer door), waarbij de ESP het motorvermogen terugneemt (maar nog niet zo lomp dat het ESP lampje aangaat), dan willen de Goodyears nog wel eens wat lawaai maken en voel je ze protesteren. Dat gevoel heb ik niet met de Blizzaks. In feite merk je pas achteraf dat het motorvermogen werd teruggenomen op het moment dat je terugstuurt en je ineens vooruitgeschoten wordt zonder het pedaal dieper in te drukken.

Verbruik:
Ik ben dinsdag op de Goodyears op en neer naar Leuven gereden (vanuit Eindhoven via Valkenswaard/Houthalen/E313) met regen, en op de heenweg 100km/h aangehouden op de snelweg (ik zat wat krap in de elektronen), op de terugweg 120km/h. Toen haalde ik precies typical, dus ±200Wh/km gemiddeld over de hele rit heen en terug. Vandaag heb ik dezelfde route gereden op de Blizzaks, maar nu wel de heenweg 120km/h gereden en terug ook, met nauwelijks regen maar wel een graadje of 2 kouder buiten, en nu zat ik op 230Wh/km gemiddeld. Moeilijk te zeggen of dit nu alleen door de hogere snelheid en lagere temperatuur kwam of dat de banden zelf ook een duit in het zakje doen...
 
Ik heb deze week Bridgestone Blizzak LM32 (245/45/19) op mijn standaard Tesla velgen laten monteren en intussen een 300km mee gereden. Hier mijn ervaringen:

- Stuurt strakker en betere feedback dan de af fabriek Goodyear all weathers die eerst op de velgen zaten
- Maken een ander geluid dan de Goodyears, lagere frequenties, geen hoge tonen in het geluid, wat ietwat rustgevender aanvoelt. Ik denk niet dat ze minder geluid maken dan de Goodyears, maar wel minder irritant geluid. Het verschil is erg goed hoorbaar op Belgische betonnen snelwegen, een stuk rustiger voor mijn gevoel met de Blizzaks.
- Kleinere oneffenheden zoals kiezels en richeltjes worden beter gedempt, maar grotere oneffenheden komen harder door in het interieur dan met de Goodyears, ze voelen stugger aan.
- De grip lijkt beter. Als je een scherpe bocht neemt met het pedaal te diep ingedrukt (bijvoorbeeld als je snel even een grote weg opdraait tussen het verkeer door), waarbij de ESP het motorvermogen terugneemt (maar nog niet zo lomp dat het ESP lampje aangaat), dan willen de Goodyears nog wel eens wat lawaai maken en voel je ze protesteren. Dat gevoel heb ik niet met de Blizzaks. In feite merk je pas achteraf dat het motorvermogen werd teruggenomen op het moment dat je terugstuurt en je ineens vooruitgeschoten wordt zonder het pedaal dieper in te drukken.

Verbruik:
Ik ben dinsdag op de Goodyears op en neer naar Leuven gereden (vanuit Eindhoven via Valkenswaard/Houthalen/E313) met regen, en op de heenweg 100km/h aangehouden op de snelweg (ik zat wat krap in de elektronen), op de terugweg 120km/h. Toen haalde ik precies typical, dus ±200Wh/km gemiddeld over de hele rit heen en terug. Vandaag heb ik dezelfde route gereden op de Blizzaks, maar nu wel de heenweg 120km/h gereden en terug ook, met nauwelijks regen maar wel een graadje of 2 kouder buiten, en nu zat ik op 230Wh/km gemiddeld. Moeilijk te zeggen of dit nu alleen door de hogere snelheid en lagere temperatuur kwam of dat de banden zelf ook een duit in het zakje doen...
Deze had ik vorige winter ook om m'n wintervelgen liggen. Heb toen meegedaan aan een vergelijkende verbruikstest met 6? andere Tesla's. Was erg leuk echter mijn verbruik was het hoogst, verder bevielen de banden goed. De test/draadje staat hier nog wel ergens op t forum. Heb mijn set inmiddels doorverkocht en ben nu voor de Michelin PA4 gegaan. Heb hier nog niet mee gereden.