Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dinsdag en woensdag Tes naar SC voor o.a winterbanden met 21" tesla turbine velgen. Heb vorige week voor 6 Renaults winterbanden met mooie 5 spaaks aluminium velgen aangeschaft voor in TOTAAL niet eens de helft van wat de Tes me weer kost....
Ik geloof dat er toen wel een paar waren op dit forum die jou dat prijsverschil probeerden duidelijk te maken :-D
 
Ik geloof dat er toen wel een paar waren op dit forum die jou dat prijsverschil probeerden duidelijk te maken :-D

haha, dat klopt... maar doelde meer erop dat de S net als een mooie vrouw is, goed gestroomlijnd maar duur in onderhoud ;) Nee, serieus, heb gekozen voor Tesla velgen ivm mogelijk hoofdpijn met centreer-ringen, krachten op de velg, uitlijnen etc...

Was dus ook niet aan het klagen over de kosten hoor.... Maar viel me gewoon op...
 
Zo, lekker gesleuteld vanmorgen en m'n wintersetje erop geschroefd. De T-Sportsline van de groupbuy. Ben er wel content mee alleen lopen ze bij mij ook aan op ca 90% van de stuuruitslag. Bij m'n vorige winterset was dit ook het geval. Na enig aandringen heeft het SeC dit toen voor mij verholpen omdat zij toen nog geen wintersets konden leveren. Weet nog niet bij wie ik nu terecht kan om de wielkasten wat te verruimen met de Föhn. Vorige set had de originele maat 245/45-19. Heb nu 255/45-19 gemonteerd ivm een wat beter stoeprand marge:smile:. Het luistert wel heel nauw bij Tesla.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
19"?
Da's niet duur. Welk merk/type velgen en banden?

We rijden met andere auto's al jaren op Hankook banden, deze bevallen erg goed en dit komt omdat we dicht tegen de Duitse grens wonen en men in deze buurt veelal de banden in Duistland koopt, waar ze veel goedkoper zijn. In de Duitse testen komen deze er ook goed uit. Ik had bij reifen . com deze set uitgezocht maar er moesten nog wel sensoren bij en ik kwam bij tolbanden in Doetichem waar ze Tesla sensoren verkopen, de eigenaar vertelde me dat ze dezelfde set inclusief sensoren goedkoper konden aanbieden €1575,00 dus aar meteen besteld. Ik heb heel veel bandenbedrijven vergeleken maar overal betaal je veel meer (als je de sensoren erbij neemt). Je kunt natuurlijk ook elke keer de sensoren gaan overzetten maar dan betaal je daar weer extra voor.

Bijgaand een paar foto's van de velgen en banden.

Volgens mij hebben ze ook wel andere velgen voor de Tefal ( je denkt ook aan alles:smile:) maar deze vond ik mooi.

Succes met je keuze.

Michel en Karien

- - - Updated - - -

We rijden met andere auto's al jaren op Hankook banden, deze bevallen erg goed en dit komt omdat we dicht tegen de Duitse grens wonen en men in deze buurt veelal de banden in Duistland koopt, waar ze veel goedkoper zijn. In de Duitse testen komen deze er ook goed uit. Ik had bij reifen . com deze set uitgezocht maar er moesten nog wel sensoren bij en ik kwam bij tolbanden in Doetichem waar ze Tesla sensoren verkopen, de eigenaar vertelde me dat ze dezelfde set inclusief sensoren goedkoper konden aanbieden €1575,00 dus aar meteen besteld. Ik heb heel veel bandenbedrijven vergeleken maar overal betaal je veel meer (als je de sensoren erbij neemt). Je kunt natuurlijk ook elke keer de sensoren gaan overzetten maar dan betaal je daar weer extra voor.

Bijgaand een paar foto's van de velgen en banden.

Volgens mij hebben ze ook wel andere velgen voor de Tefal ( je denkt ook aan alles:smile:) maar deze vond ik mooi.

Succes met je keuze.

Michel en Karien

en de foto's


20141130_103200.jpg
20141130_103219.jpg
20141130_103225.jpg
 
Van het weekend de wintebanden gemonteerd. Ik kwam erachter dat de banden wel erg schuin afgesleten zijn.... Ik heb nog specifiek gevraagd bij de laatste controle (waarbij ook de drive unit vervangen is) of de auto correct is uitgelijnd. En dit was spot on. Maar uit de banden lijkt wel dat er veel negative camber is (binnenkant van achterbanden zit op het canvas). Is dit normaal bij de Tesla??

2014-11-29 14.16.39.jpg