Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbeterpunten/wensen voor de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Meen je dat:cool:
Ben al 2 maanden aan het kloten om te ontgrendelen via het grote scherm of via mijn tel.
Doel met de achterkant op de het dak of trunk? En dan 1 lang ingedrukt houden?
De trunk op de keyfob lang ingedrukt houden. Het laadklepje opent dan en als het laden onderbroken moet worden of is beëindigd gaat het klepje weer open en is de laadkabel ontgrendeld.
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Mijn eerste Model S was ook 'zoekende' en bleef altijd naar rechts trekken. Banden al vervangen en na 5 vruchteloze uitlijnpogingen bij SeC A'dam naar Van Empel in Tiel gegaan. Die kreeg de S redelijk rechtuit rijdend maar daarvoor waren afstellingen nodig die flink buiten de normale toleranties vielen.
Voor het beluisteren van het geluid van de drivetrain een ritje gemaakt met de vervangend chef werkplaats van SeC A'dam. Ook hij constateerde dat de auto behoorlijk instabiel reed. In overleg getreden met de fabriek in Freemont en die adviseerden het complete stuurhuis te vervangen.
Dat bleek de oplossing en de S reed vanaf dat moment als op rails.

Ik heb het vermoeden dat stuurhuis vervangen hier ook de oplossing gaat worden. We zijn met deze auto al binnen een maand na levering terug geweest omdat hij dit had. Toen constateerde Tesla dat het "normaal" was, waar ik het niet mee eens was. Echter was na enkele dagen het probleem weg. Nu is het terug en heviger. Dus ik ga zsm langs. Ben benieuwd of ze het deze keer wel constateren.
 
Ik heb het vermoeden dat stuurhuis vervangen hier ook de oplossing gaat worden. We zijn met deze auto al binnen een maand na levering terug geweest omdat hij dit had. Toen constateerde Tesla dat het "normaal" was, waar ik het niet mee eens was. Echter was na enkele dagen het probleem weg. Nu is het terug en heviger. Dus ik ga zsm langs. Ben benieuwd of ze het deze keer wel constateren.
Mijn stuur reageert op dit moment ook erg slecht:rolleyes:
 
En autopilot doet het ook al niet :mad:
Tesla heeft naar mijn mening een ontwerpfout gemaakt bij de behuizing van de radar. Nu zit deze verdiept in de grille. Sneeuw en ijzel hoopt zich daar makkelijk op en kan vervolgens niet meer weg. Tesla had daar een naar buiten uitstulpende dome moeten maken.
Sneeuw en ijs zetten zich daar al moeilijker op vast en door de rijwind kan aanslag ook weer verdwijnen.
Ik ga zeker experimenteren met een kunststof kapje over de radar.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Tesla heeft naar mijn mening een ontwerpfout gemaakt bij de behuizing van de radar. Nu zit deze verdiept in de grille. Sneeuw en ijzel hoopt zich daar makkelijk op en kan vervolgens niet meer weg. Tesla had daar een naar buiten uitstulpende dome moeten maken.
Sneeuw en ijs zetten zich daar al moeilijker op vast en door de rijwind kan aanslag ook weer verdwijnen.
Ik ga zeker experimenteren met een kunststof kapje over de radar.

En dan?
Cruise controle bij gladheid is niet verstandig en de AP kan alsnog geen lijnen zien in de sneeuw...
;)
 
En dan?
Cruise controle bij gladheid is niet verstandig en de AP kan alsnog geen lijnen zien in de sneeuw...
;)
Als er geen lijnen meer zijn te zien houdt het wel ongeveer op. Toch blijft AP verrassend lang doorgaan zolang er een voorligger is.
Als het licht sneeuwt zit het radarvenster snel vol en zijn de lijnen nog goed te zien.