Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verdwenen parkeersensor

This site may earn commission on affiliate links.
sinds gisteren is mijn parkeersensor verdwenen in de achterbumper, geen idee hoe dit is gebeurd maar ik word gek van het gepiep bij langzaam rijden en bij achteruit rijden. Ik krijg hem er niet meer uit en toen ik googelde op achterbumper er zelf halen werd ik wit om mijn neus. Ik zit ver van een service center af. Zou tesla met hun mobile service hier naar toe komen?
Zelf langs rijden kan wellicht ook in bijv parijs maar ben bang dat dit niet een hele korte reparatie gaat zijn.
Ongebrijpelijk hoe dit is gebeurd. Ik zie geen schade van iemand die er tegen aan is gereden.
Iemand wel eens gezien dit?
En hoe opgelost, of weet iemand hoe complex het is voor tesla service center?
 

Attachments

  • IMG_3190.JPG
    IMG_3190.JPG
    835.9 KB · Views: 161
sinds gisteren is mijn parkeersensor verdwenen in de achterbumper, geen idee hoe dit is gebeurd maar ik word gek van het gepiep bij langzaam rijden en bij achteruit rijden. Ik krijg hem er niet meer uit en toen ik googelde op achterbumper er zelf halen werd ik wit om mijn neus. Ik zit ver van een service center af. Zou tesla met hun mobile service hier naar toe komen?
Zelf langs rijden kan wellicht ook in bijv parijs maar ben bang dat dit niet een hele korte reparatie gaat zijn.
Ongebrijpelijk hoe dit is gebeurd. Ik zie geen schade van iemand die er tegen aan is gereden.
Iemand wel eens gezien dit?
En hoe opgelost, of weet iemand hoe complex het is voor tesla service center?
Die sensor wilde gewoon niet meer vies worden en dacht ik ga lekker binnen zitten...:D
 
Die sensor wilde gewoon niet meer vies worden en dacht ik ga lekker binnen zitten...:D

Oeps inderdaad. Wat een smerige bumper! Ik zit midden op een boerderij als excuus met een hoop regen gisteren, en wat modderige paden.
Ik had geen rekening gehouden met gevoelige sensoren. Die AI is nu al zo geavanceerd!
Ik zal een wasstraat gaan zoeken voor het geval nog meer sensoren zich terug trekken.
 
sinds gisteren is mijn parkeersensor verdwenen in de achterbumper, geen idee hoe dit is gebeurd maar ik word gek van het gepiep bij langzaam rijden en bij achteruit rijden. Ik krijg hem er niet meer uit en toen ik googelde op achterbumper er zelf halen werd ik wit om mijn neus. Ik zit ver van een service center af. Zou tesla met hun mobile service hier naar toe komen?
Zelf langs rijden kan wellicht ook in bijv parijs maar ben bang dat dit niet een hele korte reparatie gaat zijn.
Ongebrijpelijk hoe dit is gebeurd. Ik zie geen schade van iemand die er tegen aan is gereden.
Iemand wel eens gezien dit?
En hoe opgelost, of weet iemand hoe complex het is voor tesla service center?
Weet niet of je het intussen al hebt opgelost, maar zo te zien kun je er wel met een pincet of een tang bij om 'm enigszins voor het gat te krijgen. Misschien lukt het dan om er een staafje met een dot hete lijm erop te plakken (hete lijm even laten stollen wanneer je goed contact hebt) en 'm dan weer op zijn plek te wringen? Daarna met een fohn de lijm weer opwarmen, het staafje eraf trekken en terwijl de lijm stolt die er voorzichtig afwrijven?
Of eventueel met een zuignapje ipv hete lijm?
 
Heb het ook eens gehad maar met front bumper. Ik ben toen zonder afspraak langs Service Center Zaventem (in 2015) gekomen voor een afspraak. Ze hebben toen de auto direct bekeken en binnen 30' was het weer op zijn plaats. Prima service en Tesla courtesy ook.
Hangt dus af van hun beschikbaarheid en moeilijkheid om achterbumper te demonteren
 
Heb inmiddels een afspraak staan voor een reguliere beurt op 25 augustus. Gaan ze dit meteen meenemen. Ik laat het dus over aan de professionals! Dus keurig opgevolgd door tesla, hebben nog gechecked of het niet al te vervelend is en of ik niet liever naar service center parijs wilde gaan. Dan zouden ze dat regelen. Aangezien ik de chimes heb uitgezet hoefde dat niet. Vond ik toch wel erg netjes dat ze dat checkte en aanboden. Nog een reden om tesla te blijven rijden ondanks dat mijn vrouw nu liever met de ICE door wil en niet met de tesla ook nog eens maar het zuiden en naar italie. Enfin, dat is een hele andere topic.....