Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkeersborden laadplaatsen

This site may earn commission on affiliate links.
Naar aanleiding van het meer en meer opduiken van publieke laadplaatsen zou het misschien handig zijn dat men tot een uniformering komt van de wegwijzers/verkeersborden die verwijzen naar publieke laadplaatsen.
Heb op internet volgend borden gevonden:


Free_EV_charge_station_sign_klein.jpg
Parking-EV-P.jpg



Wat vinden jullie hier al van?
Geef gerust jullie opmerkingen en wie weet krijgen we wel reacties vanuit de overheden op dit onderwerp.

- - - Updated - - -

GELDEN:
Van een afstand zal niet voor iedereen duidelijk zijn dat het voor elektrische auto's bedoeld is.
Steven Loyens:
Vandaar dat ik een discussie wil opstarten. Als we allemaal samen werken komen we zeker tot een ontwerp dat voor iedereen goed en duidelijk is. We moeten rekening houden met zoveel dingen. Leesbaarheid dag/nacht, door alle weersomstandigheden, mensen met kleurenblindheid, ...
PaulusdB:
Ja, dat alles en ook een matrix scherm met hoeveel het er in totaal zijn c.q. actueel onbezet zijn.

Heb even de commentaren die er in de algemene pagina waren al bijgevoegd.
Zou zeggen, start de discussie maar. Aanmerkingen en eventuele ontwerpen zijn ook welkom.
 
Met tekst zou ik zelf persoonlijk niet gaan werken. Als juist enkel pictogram gebruikt is het internationaal verstaanbaar.
Beetje zoals het pictogram voor mindervaliden, Europees aangenomen dus wijdverspreid.
Op termijn kan dan één enkel logo in heel de Europese Unie ons de weg wijzen naar laadplaatsen eender in welk land we zijn.
 
Dat logo in het groene parkeervak lijkt me wel iets. Kan het gebruiken zowel voor laadplaatsen wagens als voor fietsen/brommers die ook op laadstroom nodig hebben.

EVsign2.jpg


Is afbeelding die ik juist nog gevonden heb. Kan eventueel dus onderaan soort laadpunten toevoegen zolang er geen eenzijdige standaard is van aansluitingen. Dan hoeven de mensen niet te zoeken naar laadpunt dat werkt met hun voertuig.
 
Last edited:
Ik heb deze thuis als vriendelijk verzoek neergezet. Werkt perfect! Nog nooit ge-iced, terwijl dat hartstikke legaal zou zijn. Wel wat gezeik met de gemeente omdat het bordje 15 cm op gemeentegrond staat. De heg is van mij, staat op erfgrens en hangt dus wat over de stoep...

image.jpg
 
Laadbord EV klein.jpg

Heb een snel ontwerpje gedaan.

Onderaan bord geven verschillende symbolen de verschillende aanvaarde stekkers weer.
In het midden symbool voor parking, omringd door het laadsymbool (beetje zoals batterij niveau streepjes)
Bovenaan richtingspijl.
Hele bord in zelfde groen als de parkeerplaatsen om de eenvormigheid te bewaren en de milieuvriendelijkheid te onderstrepen.

Geef gerust jullie commentaar.
 
View attachment 37440
Heb een snel ontwerpje gedaan.

Onderaan bord geven verschillende symbolen de verschillende aanvaarde stekkers weer.
In het midden symbool voor parking, omringd door het laadsymbool (beetje zoals batterij niveau streepjes)
Bovenaan richtingspijl.
Hele bord in zelfde groen als de parkeerplaatsen om de eenvormigheid te bewaren en de milieuvriendelijkheid te onderstrepen.

Geef gerust jullie commentaar.

netjes.... mijn stem heb je:wink:
 
View attachment 37440
Heb een snel ontwerpje gedaan.

Onderaan bord geven verschillende symbolen de verschillende aanvaarde stekkers weer.
In het midden symbool voor parking, omringd door het laadsymbool (beetje zoals batterij niveau streepjes)
Bovenaan richtingspijl.
Hele bord in zelfde groen als de parkeerplaatsen om de eenvormigheid te bewaren en de milieuvriendelijkheid te onderstrepen.

Geef gerust jullie commentaar.

Prima ontwerp!

Ik ga er van uit dat de 1 betekent: Type 1 en de 2 Type 2 aanluiting? En dat de cirkel en vierkant daar dan de symbolen van zijn?

Wellicht dat er ook verkeersborden kunnen zijn die verwijzen naar de plaats waar ze staan? (bijv in Oosterhout is het nog even over de parkeerplaats heen rijden, en in het buitenland zou het mooi zijn om in een onbekende omgeving niet alleen van navigatie afhankelijk te zijn). In dat geval zouden de cijfers kunnen duiden op het aantal plaatsen dat beschikbaar is....

Doordat deze borden je naar deze plaatsen loodsen, is er wellicht ook nog iets meer tijd om ICE's te laten bedenken dat er daar iets bijzonders is dat niet voor hun bestemd is. Zodra ze eenmaal stilstaan.....
 
Prima ontwerp!

Ik ga er van uit dat de 1 betekent: Type 1 en de 2 Type 2 aanluiting? En dat de cirkel en vierkant daar dan de symbolen van zijn?

Wellicht dat er ook verkeersborden kunnen zijn die verwijzen naar de plaats waar ze staan? (bijv in Oosterhout is het nog even over de parkeerplaats heen rijden, en in het buitenland zou het mooi zijn om in een onbekende omgeving niet alleen van navigatie afhankelijk te zijn). In dat geval zouden de cijfers kunnen duiden op het aantal plaatsen dat beschikbaar is....

Doordat deze borden je naar deze plaatsen loodsen, is er wellicht ook nog iets meer tijd om ICE's te laten bedenken dat er daar iets bijzonders is dat niet voor hun bestemd is. Zodra ze eenmaal stilstaan.....


Heb die Type 1 en Type 2 en DC aanduiding gevonden online. Dus dat zouden we eventueel gerust nog kunnen aanpassen.
Ook even het symbool voor het laad niveau bijgewerkt.
Ook de links en rechts versie gemaakt.

Denk dat als we ook nog het aantal plaatsen gaan vermelden dat het eventueel wat veel word en eventueel te verwarrend.
Op termijn worden hopelijk alle laadpunten vermeld in de GPS en is de wegwijzer gewoon een hulpmiddel om de laatste kilometer te overbruggen naar de juiste plaats.

Laadbord EV klein links2.jpg
Laadbord EV klein rechts2.jpg