Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkeersinformatie ontbreekt

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds vorige week heb ik in mijn P85+ (December 2013) ineens dat de verkeersinformatie ontbreekt. Alle andere data (navigatie, Spotify, Tunein) komt wel gewoon goed binnen.

Het aan en uitzetten van het stoplichtje heeft geen effect.

Vanmorgen zag ik bij het wegrijden wel ineens de diverse kleuren van opstoppingen. Daarna, bij het invoeren van een adres, was er ineens de melding dat de route zonder actuele verkeersinformatie wordt uitgevoerd. Daarna ook weer alle opstoppingen/files verdwenen.

Reboots geprobeerd, maar niks werkt. Andere mensen mogelijk hetzelfde probleem ervaren?
 
Ja, ik heb hetzelfde. Ook het zoeken van een bestemming, zoals intypen van een plaatsnaam of naam van een bedrijf werkt niet meer. Na een paar seconde geeft hij aan: offline address enter. Gisteren had ik een update ontvangen "2019.20.4.2" maar dat loste het niet op. Ik heb echt diverse reboots geprobeerd (kleine - grote scherm) , zelfs ook power off, en dan weer power on. Maar het hielp allemaal niet. Ik ga denk ik wel bellen met de service want zou het graag opgelost hebben voor we met vakantie vertrekken.
 
Bellen op het nummer dat in het schermpje staat waar je VIN staat, en optie 2 kiezen: "Ik heb hulp nodig bij voertuigfuncties".
Heb ook een keer problemen met mijn navigatie gehad. Tesla vroeg of of ik mijn bewakingsmodus aan had staan. Dat klopte inderdaad. Moest deze een nachtje uitlaten. Schijnt dat de auto dan in de nacht volledig wordt gereset. Dus mocht je ook je bewakingsmodus aan hebben staan. Kan je misschien proberen deze een nachtje uit te zetten. Bij mij werkte het.
 
Ook hier hetzelfde probleem sinds afgelopen maandag ochtend. Navigatie werkt alleen met adressen uit geheugen, maar dan wel zonder verkeersinfo. Bij invoer nieuw (onbekend) adres ook de melding offline adres.
Weet niet wat en hoe die bewakingsmodus werkt, maar de andere opties/resets heb ik wel al tevergeefs geprobeerd.
 
nou nog gekker, ik bel ze.......staat het aan ? Huh....stoplicht icoontje rechtsonder op het scherm (de middelste van de 3 als je op het scherm tikt): aantikken, wordt wit en klaar, gevalletje RTFM :p

Die stond dus aan, denk gewoon een keer per ongeluk uit getikt.