Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verlichting aanhanger uit bij uitstappen

This site may earn commission on affiliate links.
Op onze model 3 SR+ hebben wij een trekhaak voor de korte ritjes met een aanhanger. Bij rijden lijkt alles goed te functioneren.

Echter zodra men uitstapt schakelt na ca. 20 sec. de verlichting uit, ook de alarmlichten. Die van de auto blijven knipperen maar die van de aanhanger niet meer.

Herkend iemand dat? Ik vind het een gevaarlijke situatie. Ik vraag me af of het exemplarisch is, alleen de onze, of een ontwerp-, /aansluitfout.
 
Op onze model 3 SR+ hebben wij een trekhaak voor de korte ritjes met een aanhanger. Bij rijden lijkt alles goed te functioneren.

Echter zodra men uitstapt schakelt na ca. 20 sec. de verlichting uit, ook de alarmlichten. Die van de auto blijven knipperen maar die van de aanhanger niet meer.

Herkend iemand dat? Ik vind het een gevaarlijke situatie. Ik vraag me af of het exemplarisch is, alleen de onze, of een ontwerp-, /aansluitfout.
Hmm, ik zal het eens testen. Zou inderdaad niet goed zijn.
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Op onze model 3 SR+ hebben wij een trekhaak voor de korte ritjes met een aanhanger. Bij rijden lijkt alles goed te functioneren.

Echter zodra men uitstapt schakelt na ca. 20 sec. de verlichting uit, ook de alarmlichten. Die van de auto blijven knipperen maar die van de aanhanger niet meer.

Herkend iemand dat? Ik vind het een gevaarlijke situatie. Ik vraag me af of het exemplarisch is, alleen de onze, of een ontwerp-, /aansluitfout.

Vandaag toevallig met een aanhanger gereden, en ik herkende direct wat je bedoeld. Zodra de auto in “park” staat stopt de verlichting van de aanhanger.
de auto staat nog vrolijk te knipperlichten maar de aanhanger niet.
Gok toch een foutje in de software?
 
Vandaag toevallig met een aanhanger gereden, en ik herkende direct wat je bedoeld. Zodra de auto in “park” staat stopt de verlichting van de aanhanger.
de auto staat nog vrolijk te knipperlichten maar de aanhanger niet.
Gok toch een foutje in de software?
Thnx voor het testen. Ik vind dit een levensgevaarlijke ontwerpfout en ga ervan uit dat Tesla dit kan modificeren. Kan me niet voorstellen dat dit rdw goedgekeurd is.
 
  • Like
Reactions: Roberto-NL
Op onze model 3 SR+ hebben wij een trekhaak voor de korte ritjes met een aanhanger. Bij rijden lijkt alles goed te functioneren.

Echter zodra men uitstapt schakelt na ca. 20 sec. de verlichting uit, ook de alarmlichten. Die van de auto blijven knipperen maar die van de aanhanger niet meer.

Herkend iemand dat? Ik vind het een gevaarlijke situatie. Ik vraag me af of het exemplarisch is, alleen de onze, of een ontwerp-, /aansluitfout.

hi! Wij hebben net een aanhanger laten staan, omdat de verlichting bij ons niet leek te werken, achter de auto van de verkoper wel... onze model 3 stond in P...

Gelukkig komt de aanhanger morgen onze kant op, kunnen we testen of het wel werkt als de auto ‘aan staat’ lijkt idd op een software foutje. Hoop dat het voor de zomer opgelost is...
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Vandaag toevallig met een aanhanger gereden, en ik herkende direct wat je bedoeld. Zodra de auto in “park” staat stopt de verlichting van de aanhanger.
de auto staat nog vrolijk te knipperlichten maar de aanhanger niet.
Gok toch een foutje in de software?
Na jullie opmerkingen vandaag ook de auto even stukje gereden met aanhanger erachter, alleen ook nu doet de verlichting het niet. we hebben een verloopstekker voor 13 naar 7 polig. ook al 2 geprobeerd. Dit lijkt ook niet te werken... Iemand?
 
Na jullie opmerkingen vandaag ook de auto even stukje gereden met aanhanger erachter, alleen ook nu doet de verlichting het niet. we hebben een verloopstekker voor 13 naar 7 polig. ook al 2 geprobeerd. Dit lijkt ook niet te werken... Iemand?

aanhangwagen modus staat wel aan?
Herkend de auto dat er een “aanhanger “ aan zit?

Meeste hier hebben alleen problemen met verlichting als de auto in P staat.
Bij het in D zetten van de auto werkt de verlichting van de aanhanger naar behoren.
 
Kreeg een tip van mobile ranger: gordel bevestigen, zitten, auto aan, deur openen en auto in N. Nu uitstappen. Hij blijft dan even in N na het uitstappen maar bij mij maar een paar seconden. Te weinig om de verlichting van de trailer te controleren.
 
Kreeg een tip van mobile ranger: gordel bevestigen, zitten, auto aan, deur openen en auto in N. Nu uitstappen. Hij blijft dan even in N na het uitstappen maar bij mij maar een paar seconden. Te weinig om de verlichting van de trailer te controleren.
Je alarmverlichting en gewone verlichting moeten toch gewoon blijven branden als ze dat bij de auto ook doen? Daar hoef je geen trucen voor uit te halen.
Als je de tip vd ranger zou willen toepassen kun je ook een tas oid op de bestuurdersstoel zetten. Ik blijf echter van mening dat t niet goed geprogrammeerd is.
 
Je alarmverlichting en gewone verlichting moeten toch gewoon blijven branden als ze dat bij de auto ook doen? Daar hoef je geen trucen voor uit te halen.
Als je de tip vd ranger zou willen toepassen kun je ook een tas oid op de bestuurdersstoel zetten. Ik blijf echter van mening dat t niet goed geprogrammeerd is.
Helemaal mee eens! Als de lichten van de auto knipperen moet dat bij de aanhangwagen ook zo zijn, zo is het bij elk ander merk toch ook. Het is gewoon gevaarlijk!

Ik zie hetzelfde, echt gevaarlijk.

Is iemand iets verder gekomen / wijzer geworden bij Tesla hiermee?
Ik heb Tesla op 27-01-2020 hierover gemaild maar het zal je niet verbazen dat daar geen reactie op is gekomen. Ik hoop wel dat ze hiermee aan de slag gaan want het heeft met veiligheid te maken!
 
Ik ben hiervoor zojuist bij een SeC geweest (na melding in app met heel duidelijk de woorden safety issue er in).

Het werd serieus opgepakt, zijn twee uur aan het analyseren en overleggen geweest maar blijkbaar ben ik de eerste die zijn auto hiervoor binnenbrengt. Het is niet opgelost, ze gaan kijken of het in een toekomstige softwareupdate verholpen moet worden, of dat er iets vervangen moet worden (dat laatste lijkt me niet zo waarschijnlijk).
 
  • Like
Reactions: Adm
Ik ben hiervoor zojuist bij een SeC geweest (na melding in app met heel duidelijk de woorden safety issue er in).

Het werd serieus opgepakt, zijn twee uur aan het analyseren en overleggen geweest maar blijkbaar ben ik de eerste die zijn auto hiervoor binnenbrengt. Het is niet opgelost, ze gaan kijken of het in een toekomstige softwareupdate verholpen moet worden, of dat er iets vervangen moet worden (dat laatste lijkt me niet zo waarschijnlijk).
Lijkt mij ook softwarematig op te lossen. Autoverlichting blijft aan maar contact trekhaak wordt uitgeschakeld.