Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben voornemens een MS zakelijk aan te schaffen en ben me aan het oriënteren qua verzekering. Diverse verzekeraars willen zakelijk verzekeren maar volgens mij is dit helemaal niet van toepassing.

Ik rijd momenteel circa 8000 kilometers per jaar, ik vermoed met de MS ik 12000 km/j ga rijden, misschien wel meer. Voor werk zal dit dus woon/werk zijn en dit valt onder privé gebruik volgens de belastingdienst dus ik neem aan ook volgens de verzekering ook zo is.

Ik ben trouwens ZZP'er, volgens mij kan ik de verzekering dus gewoon privé lopen en op de zakelijke balans plaatsen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Bij insuremytesla maakt het niet uit. Je moet wel kiezen voor zakelijk of privé, omdat het uitmaakt wie de nota krijgt. Je krijgt exact hetzelfde tarief, maar zakelijk kun je evt exclusief BTW verzekeren. De verzekerde waarde is dan lager en dus de premie ook.

Andere verzekeraars maken wel verschil in gebruik tussen particulieren en zakelijk en hebben dan ook uiteenlopende tarieven daarvoor.

Het privé gebruik van een zakelijke auto wordt over het algemeen echter niet als particulier gebruik voor de verzekering gezien.
 
  • Like
Reactions: iWill
Tenzij je een VbV-SCM systeem in laat bouiwen. Ik heb dat drie weken geleden gedaan en heb nu een verzekering bij Centraal Beheer. Euro 940,— per maand, 300 eigen risico en een max van 7.500 km /jaar. Dit is een particuliere verzekering. Er is bij Centraal Beheer een groot verschil tussen een zakelijke verzekering (Euro 1.960,—/jaar) en de particuliere. Het lijken binnen het concern twee volledig separaat opereende bedrijven die concurreren met elkaar.
Dat extra diefstalsysteem is van Vodafone en kost ongeveer 800,— eenmalig en 220,— per jaar voor het volgsysteem. Maar dan is je auto ook dubbel beveiligd. Je moet wel twee sleutels bij je hebben, maar in de praktijk heb ik daar geen moeite mee. Ik zet dus met een gerust hart het Tesla systeem op passive entry en auto present doorhandles enz. Want zelfs als een dief het key-fob signaal oppikt en doorstuurt, krijgt hij hem nog niet mee omdat het Vodafone systeem de start onderbreekt en het voertuig volgt.

Leuke draadje dit. Interessant om te lezen wat als goedkoop en wat als duur wordt gezien. Ik reken wel eens uit hoeveel verzekeringen kosten per gereden km. Bovenstaande combinatie kost minimaal 12,5 cent per km, exclusief de aanschaf van aanvullende veiligheidssystemen.

Ik heb inmiddels ruim 3 ton op de teller staan. Het gros van de km heb ik WA verzekerd gereden. Alle verzekeringen opgeteld en gedeeld door het aantal km kostte dat 0,9 cent per km. Dat vind ik dan weer goedkoop...
 
Ik ben voornemens een MS zakelijk aan te schaffen en ben me aan het oriënteren qua verzekering. Diverse verzekeraars willen zakelijk verzekeren maar volgens mij is dit helemaal niet van toepassing.

Ik rijd momenteel circa 8000 kilometers per jaar, ik vermoed met de MS ik 12000 km/j ga rijden, misschien wel meer. Voor werk zal dit dus woon/werk zijn en dit valt onder privé gebruik volgens de belastingdienst dus ik neem aan ook volgens de verzekering ook zo is.

Ik ben trouwens ZZP'er, volgens mij kan ik de verzekering dus gewoon privé lopen en op de zakelijke balans plaatsen.

Wie heeft hier ervaring mee?
Bij een verzekeraar gaat het er qua privé vs zakelijk meer om hoe de auto gebruikt wordt, één vaste bestuurder of wisselende bestuurders, vervoer van personen of goederen, verhuur, enz.
In jouw geval valt het gebruik verzekeringstechnisch gezien heel waarschijnlijk onder privé gebruik.
Dit staat verder los van het incl. of excl. btw verzekeren (niet elke ondernemer kan btw aftrekken).
 
Ik ben voornemens een MS zakelijk aan te schaffen en ben me aan het oriënteren qua verzekering. Diverse verzekeraars willen zakelijk verzekeren maar volgens mij is dit helemaal niet van toepassing.

Ik rijd momenteel circa 8000 kilometers per jaar, ik vermoed met de MS ik 12000 km/j ga rijden, misschien wel meer. Voor werk zal dit dus woon/werk zijn en dit valt onder privé gebruik volgens de belastingdienst dus ik neem aan ook volgens de verzekering ook zo is.

Ik ben trouwens ZZP'er, volgens mij kan ik de verzekering dus gewoon privé lopen en op de zakelijke balans plaatsen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Heb ik gedaan bij AllSecur. Geen extra alarmeisen, 3 jaar nieuwwaarde (na even doorvragen hierom) en onbeperkte kilometers.
 
Ik ben rond aan het kijken voor een all risk verzekering voor een 2e hands model S die we gekocht hebben uit december 2013. Bij Centraal Beheer kwam ik op 102.82 per maand inclusief inzittenden verzekering dekking. Het is voor particulier gebruik. Ik zit in trede 14, dat komt uit op 75% bonus/malus korting. Dan nog vind het best wel een laag bedrag. Op dit moment hebben we onze auto verzekerd bij IAK. Ook daar heb ik een premie berekend en kwam ik uit op 177 per maand.
Weet iemand of er bij CB nog een autovolg systeem vereist is? ook bij een auto die al meer dan 4 jaar oud is en waarbij de dagwaarde nog maar de helft is?
 
Ik ben rond aan het kijken voor een all risk verzekering voor een 2e hands model S die we gekocht hebben uit december 2013. Bij Centraal Beheer kwam ik op 102.82 per maand inclusief inzittenden verzekering dekking. Het is voor particulier gebruik. Ik zit in trede 14, dat komt uit op 75% bonus/malus korting. Dan nog vind het best wel een laag bedrag. Op dit moment hebben we onze auto verzekerd bij IAK. Ook daar heb ik een premie berekend en kwam ik uit op 177 per maand.
Weet iemand of er bij CB nog een autovolg systeem vereist is? ook bij een auto die al meer dan 4 jaar oud is en waarbij de dagwaarde nog maar de helft is?

Centraal Beheer vereist een Kiwa/SCM startonderbreking. Dat kan helaas niet op een Tesla, aangezien de eis letterlijk is dat de brandstofpomp onderbroken wordt.

Tenzij ze bij CB hun policy hebben gewijzigd sinds ik het geprobeerd heb (half jaar geleden, voor een nieuwe MS), zullen ze waarschijnlijk aangeven dat ondanks dat de website de premie voor een Tesla laat zien, ze deze niet kunnen verzekeren.

Voor mij kwam AllSecur dichtbij qua prijs en die vereisen geen enkele extra apparatuur.
 
Ik ben rond aan het kijken voor een all risk verzekering voor een 2e hands model S die we gekocht hebben uit december 2013. Bij Centraal Beheer kwam ik op 102.82 per maand inclusief inzittenden verzekering dekking. Het is voor particulier gebruik. Ik zit in trede 14, dat komt uit op 75% bonus/malus korting. Dan nog vind het best wel een laag bedrag. Op dit moment hebben we onze auto verzekerd bij IAK. Ook daar heb ik een premie berekend en kwam ik uit op 177 per maand.
Weet iemand of er bij CB nog een autovolg systeem vereist is? ook bij een auto die al meer dan 4 jaar oud is en waarbij de dagwaarde nog maar de helft is?
Een maand geleden een verzekering afgesloten bij Centraal Beheer voor mijn Model S van sept 2014. Ik moest inderdaad een alarminstallatie inbouwen. (Dat is wel mogelijk, maar kost natuurlijk geld). In de gesprekken werd toen gezegd dat vanaf vier jaar geen alarminstallatie nodig is. Probleem is dat dat soort grenzen alleen mondeling worden gecommuniceerd. In de voorwaarden zie je daar niets van staan. Ik zou het gewoon aanvragen en kijken waar het schip strandt.
 
Centraal Beheer vereist een Kiwa/SCM startonderbreking. Dat kan helaas niet op een Tesla, aangezien de eis letterlijk is dat de brandstofpomp onderbroken wordt.

Tenzij ze bij CB hun policy hebben gewijzigd sinds ik het geprobeerd heb (half jaar geleden, voor een nieuwe MS), zullen ze waarschijnlijk aangeven dat ondanks dat de website de premie voor een Tesla laat zien, ze deze niet kunnen verzekeren.

Voor mij kwam AllSecur dichtbij qua prijs en die vereisen geen enkele extra apparatuur.
Inbouwen van een SCM gecertificeerd alarmsysteem met volgsysteem is WEL mogelijk. Dat extra systeem grijpt op het laagste niveau in op de startonderbreker en geeft een extra laag aan beveiliging (zelfs als een dief het Tesla systeem hackt en uitschakelt, is er dat andere systeem dat hij/zij niet verwacht en dat voorkomt dat de auto weg kan rijden en dat zorgt dat het gevolgd wordt). Maar het kjost natuurlijk geld en je loopt met twee sleutels rond. Oh ja: volgens mij heeft een Tesla geen brandstofpomp :)
 
Gevraagd, helaas komen hun met 2 jaar nieuwwaarde regeling op € 2759,65. Voor mij is carmeleon dus VERUIT de goedkoopst met hun € 1594.32 (dit is ook nog eens met 5 jaar aanschafwaarde en fiscale bijtelling beschermer.)
Ik ben al wat langer op zoek (geweest) en kom ook bij Carmeleon uit, veruit beste voorwaarden i.c.m. premie, geen Lo-Jack bij mij verplicht (<€100K)
 
  • Like
Reactions: Advh
Inbouwen van een SCM gecertificeerd alarmsysteem met volgsysteem is WEL mogelijk. Dat extra systeem grijpt op het laagste niveau in op de startonderbreker en geeft een extra laag aan beveiliging (zelfs als een dief het Tesla systeem hackt en uitschakelt, is er dat andere systeem dat hij/zij niet verwacht en dat voorkomt dat de auto weg kan rijden en dat zorgt dat het gevolgd wordt). Maar het kjost natuurlijk geld en je loopt met twee sleutels rond. Oh ja: volgens mij heeft een Tesla geen brandstofpomp :)
Je blijft wel met garantie issue zitten....
 
18-5 ga ik hem ook ophalen, model s net onder de ton, max 20.000 pj en wil graag 3 jaar nieuwwaarde regeling, en vooral dat het goed geregeld is. Daarnaast heb ik 15 schadevrije jaren.
Premies turien van verschillende aanbieders liggen tussen 2200-2500 momenteel afhankelijk van 2-3 jaar nieuwwaarde. Insuremytesla idem rond de 2400.
Allsecur en VVAA ook allemaal rond die koers tussen de 2200-2400
Carmeleon 1600

Wat ik niet voorbij zie komen in dit draadje, en wellicht wel van belang omdat niet iedereen hem contant aftikt, er staat vaak in de kleine letters dat bij financial lease, of als je eigen naam niet op de eindfactuur staat, de nieuwwaarderegeling niet van toepassing is en je dus alsnog dagwaarde krijgt. (bv VVAA, allsecur, Turien). Dat lijkt het dus mooier dan het is als je een financial lease constructie hebt via tesla, zoals ik.

Carmeleon is dus veruit het goedkoopst, maar lijkt op verschillende kanalen minder service te verlenen bij schade en of gedoe met de auto.(lees ik op verschillende sites, geen eigen ervaring)

Heeft iemand recent nog een andere goede en voordelige partij gevonden?
Ervaringen met insuremytesla?

Ik neig naar de laatste, 2 jaar nieuwwaarderegeling, via tesla du sik hoop dan maar betrouwbaar, iets duurder maar geen lo-jack of MI9 ( pijlzender) verplichting. Heb ik misschien weliswaar voor 200pm, wel een gerust gevoel. Of toch voordelig via carmeleon en hopen dat het goed is geregeld als je ze toch onverwacht en niet gehoopt nodig hebt....

Hoor graag jullie recente bevindingen.
 
18-5 ga ik hem ook ophalen, model s net onder de ton, max 20.000 pj en wil graag 3 jaar nieuwwaarde regeling, en vooral dat het goed geregeld is. Daarnaast heb ik 15 schadevrije jaren.
Premies turien van verschillende aanbieders liggen tussen 2200-2500 momenteel afhankelijk van 2-3 jaar nieuwwaarde. Insuremytesla idem rond de 2400.
Allsecur en VVAA ook allemaal rond die koers tussen de 2200-2400
Carmeleon 1600

Wat ik niet voorbij zie komen in dit draadje, en wellicht wel van belang omdat niet iedereen hem contant aftikt, er staat vaak in de kleine letters dat bij financial lease, of als je eigen naam niet op de eindfactuur staat, de nieuwwaarderegeling niet van toepassing is en je dus alsnog dagwaarde krijgt. (bv VVAA, allsecur, Turien). Dat lijkt het dus mooier dan het is als je een financial lease constructie hebt via tesla, zoals ik.

Carmeleon is dus veruit het goedkoopst, maar lijkt op verschillende kanalen minder service te verlenen bij schade en of gedoe met de auto.(lees ik op verschillende sites, geen eigen ervaring)

Heeft iemand recent nog een andere goede en voordelige partij gevonden?
Ervaringen met insuremytesla?

Ik neig naar de laatste, 2 jaar nieuwwaarderegeling, via tesla du sik hoop dan maar betrouwbaar, iets duurder maar geen lo-jack of MI9 ( pijlzender) verplichting. Heb ik misschien weliswaar voor 200pm, wel een gerust gevoel. Of toch voordelig via carmeleon en hopen dat het goed is geregeld als je ze toch onverwacht en niet gehoopt nodig hebt....

Hoor graag jullie recente bevindingen.
Mijn MS wordt 15-5 afgeleverd. Heb ook serieus geshopt. Ook negatieve recensies van Carmeleon gelezen, maar wanneer je echt op zoek gaat vind je over elke maatschappij wel negatieve recensies. Geldt trouwens ook bv voor een restaurant waar je een geweldige avond gehad hebt.
Ik ben toch voor Carmeleon gegaan, voorwaarden zijn duidelijk en ik heb in het verleden nog nooit negatieve ervaringen gehad met welke verzekering dan ook. Problemen ontstaan vaak niet eenzijdig!
 
Centraal Beheer vereist een Kiwa/SCM startonderbreking. Dat kan helaas niet op een Tesla, aangezien de eis letterlijk is dat de brandstofpomp onderbroken wordt.

Hoe zit dat met een nieuwe MX, die heeft sinds september 2017 de volgende Kiwa SCM goedkeuring heeft? :
(Bron: Nieuwe goedkeuringen september en oktober 2017 )
AA041701

Klasse Startblokkering
Tesla Model X X op positie 4 van het VIN nummer

Dan voldoet deze toch aan de eis van de verzekeraars?
 
Hoe zit dat met een nieuwe MX, die heeft sinds september 2017 de volgende Kiwa SCM goedkeuring heeft? :
(Bron: Nieuwe goedkeuringen september en oktober 2017 )
AA041701
Klasse Startblokkering

Tesla Model X X op positie 4 van het VIN nummer

Dan voldoet deze toch aan de eis van de verzekeraars?
Alleen op het onderdeel startonderbreking. Details weet ik verder niet maar volgsysteem is bv (nog) niet gehomologeerd.
 
Ok, duidelijk. Ik ga ook maar even Carmeleon bellen voor een offerte. Ben ook wel benieuwd waar ze het voertuig volg systeem inbouwen en hoe en wat de exacte eisen zijn icm Tesla.
Ik ben ook benieuwd wat ze zeggen. In mijn polis (van Carmeleon) staat dat het standaard alarm van mijn MX voldoet, mits het aangevuld wordt met een lo-jack. Op de site van lo-jack is dan weer een 'Carmeleon deal' met wat korting. De lo-jack is bij mij thuis ingebouwd in een half uurtje. Onzichtbaar, werkt op een batterij, zonder aansluiting op de boordspanning. Tot nu toe alles prima in order (maar ook nog geen schade gehad)
 
  • Informative
Reactions: Advh
Ik ben ook benieuwd wat ze zeggen. In mijn polis (van Carmeleon) staat dat het standaard alarm van mijn MX voldoet, mits het aangevuld wordt met een lo-jack. Op de site van lo-jack is dan weer een 'Carmeleon deal' met wat korting. De lo-jack is bij mij thuis ingebouwd in een half uurtje. Onzichtbaar, werkt op een batterij, zonder aansluiting op de boordspanning. Tot nu toe alles prima in order (maar ook nog geen schade gehad)

Carmeleon moet (en kan) alleen een LoJack in, een MI9 mag niet. Dus een LoJack zit gewoon los in je auto, zonder aansluiting op de CAN-bus en zonder aansluiting op je boordspanning? Waar wordt de LoJack dan ergens gemonteerd? En komt er ook nog een losse antenne, of zit dat ook in het kastje?