Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ben bezig offertes op te vragen voor M3 verzekering, en zie dat aantal maatschappijen een SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem vragen. Tegelijkertijd krijg ik van een verzekeringsmaatschappij te horen "we kunnen uw M3 niet verzekeren, want Tesla accepteert geen enkel SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dan vervalt uw garantie volgens Tesla".

Heeft iemand dit eerder gehoord, en wie heeft er informatie hoe hiermee om te gaan?
 
Ben bezig offertes op te vragen voor M3 verzekering, en zie dat aantal maatschappijen een SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem vragen. Tegelijkertijd krijg ik van een verzekeringsmaatschappij te horen "we kunnen uw M3 niet verzekeren, want Tesla accepteert geen enkel SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dan vervalt uw garantie volgens Tesla".

Heeft iemand dit eerder gehoord, en wie heeft er informatie hoe hiermee om te gaan?

Veel Tesla's hebben een Lojack-volgsysteem (verplicht voor verzekering) en dat levert geen problemen op met de garantie.
 
Ben bezig offertes op te vragen voor M3 verzekering, en zie dat aantal maatschappijen een SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem vragen. Tegelijkertijd krijg ik van een verzekeringsmaatschappij te horen "we kunnen uw M3 niet verzekeren, want Tesla accepteert geen enkel SCM-goedgekeurd voertuigvolgsysteem, dan vervalt uw garantie volgens Tesla".

Heeft iemand dit eerder gehoord, en wie heeft er informatie hoe hiermee om te gaan?
Zie hier mijn ervaring van bijna een jaar geleden, Verzekering
Verzekeringsmaatschappijen leren langzaam of eigenlijk niet.
 
Ik heb het ingevuld als geïnteresseerd maar ook nog navraag gedaan bij mijn huidige tussenpersoon en krijg de volgende aanbieding:

Uitgaande van een Tesla 3 75D Launch zou de jaarpremie voor een WA/Casco(allrisk) verzekering € 1085,00 inclusief assurantiebelasting bedragen. Eigen risico van 140,-. Het risico wordt in de volmacht van NN verzekerd. Deze premie is nog onder voorbehoud van het definitieve kenteken en de ingangsdatum.

Om in aanmerking te komen voor acceptatie dient de auto te worden uitgevoerd met een Moving Intelligence Mi9 peilzender.

Weet iemand of de model 3 een Moving Intelligence Mi9 peilzender heeft en zo niet wat dit kost en waar je dit kan laten inbouwen?.
 
Ik heb het ingevuld als geïnteresseerd maar ook nog navraag gedaan bij mijn huidige tussenpersoon en krijg de volgende aanbieding:

Uitgaande van een Tesla 3 75D Launch zou de jaarpremie voor een WA/Casco(allrisk) verzekering € 1085,00 inclusief assurantiebelasting bedragen. Eigen risico van 140,-. Het risico wordt in de volmacht van NN verzekerd. Deze premie is nog onder voorbehoud van het definitieve kenteken en de ingangsdatum.

Om in aanmerking te komen voor acceptatie dient de auto te worden uitgevoerd met een Moving Intelligence Mi9 peilzender.

Weet iemand of de model 3 een Moving Intelligence Mi9 peilzender heeft en zo niet wat dit kost en waar je dit kan laten inbouwen?.
Ik heb een X. Bij mij kostte het 333 euro om een MI9 te laten installeren. En 115 euro aan Moving Intelligence voor een jaar volgen van de tracker.
De M3 heeft dit niet standaard ingebouwd zitten als dat je vraag is.
Ik heb mijn Mi9 bij MW Carsolutions laten plaatsen en ben daar tevreden over. Een VBV certificaat is mogelijk bij mi9.
 
Voor een periode van 5 jaar kom je dan op €908 uit. Heb zelf een Lojack en die kost €569 voor een periode van 5 jaar.
Dit is appels met peren vergelijken ;-)

De prijs van een Lojack :
Het systeem wordt voor slechts EUR 299,- exclusief BTW (EUR 361,79 inclusief BTW) door het installatieteam van LoJack Benelux landelijk op locatie geleverd en ingebouwd (overdekte locatie vereist)! De bijbehorende abonnementskosten bedragen EUR 114,- exclusief BTW (EUR 137,94 inclusief BTW) per jaar.
5x 114,= = 570 + 299 = 869 voor 5 jaar.

Verschil is dus maar 4 tientjes.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik ben ook al wat aan het oriënteren

Weet iemand de standard beveiliging van een Tesla model 3?

Nog even een opmerking via de website van Centraal beheer zag ik een scherpe premie. Even gebeld voor meer info dan blijkt het dat bij Centraal beheer voor een All Risk verzekering een Tesla GEEN DIEFSTAL verzekering heeft ook wordt dat wel gemeld op de website. Ik weet niet of dat ook geld voor de andere Achmea verzekeringen (waar Centraal beheer bij hoort, zoals Interpolis).