Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ook voor mij geldt dit. Mijn huidige verzekeraar heeft er niet veel trek in, bleek me net tijdens een telefonische verkenning :(
Dit net ook in Mode 3-draadje gepost.

Aan auto’s van deze prijsklasse worden vaak hogere eisen gesteld. Dat zijn dan SCM geklassificeerde systemen, en Tesla af-fabriek systeem past blijkbaar niet aan die normering (hoe doe je bv startonderbreking bij een electrische auto;-).

In gesprek met een paar gespecialiseerde verzekeraars zoals Carmeleon en PMP blijken die hun eisen specifiek voor electrische auto’s cq Tesla aangepast te hebben. Dus wordt uitbreiding gevraagd van af-fabriek systeem met bv LoJack of een of twee vergelijkbare systemen.

En hoor ik van traditionele verzekeraars “we verzekeren geen Tesla want u kunt het alarmsysteem dat wij eisen er niet opzetten”.

Dit zijn in ieder geval mijn ervaringen rondom de M3 verzekerings-zoektocht
 
Dit net ook in Mode 3-draadje gepost.

Aan auto’s van deze prijsklasse worden vaak hogere eisen gesteld. Dat zijn dan SCM geklassificeerde systemen, en Tesla af-fabriek systeem past blijkbaar niet aan die normering (hoe doe je bv startonderbreking bij een electrische auto;-).

In gesprek met een paar gespecialiseerde verzekeraars zoals Carmeleon en PMP blijken die hun eisen specifiek voor electrische auto’s cq Tesla aangepast te hebben. Dus wordt uitbreiding gevraagd van af-fabriek systeem met bv LoJack of een of twee vergelijkbare systemen.

En hoor ik van traditionele verzekeraars “we verzekeren geen Tesla want u kunt het alarmsysteem dat wij eisen er niet opzetten”.

Dit zijn in ieder geval mijn ervaringen rondom de M3 verzekerings-zoektocht

Bij InsureMyTesla.nl worden geen aanvullende eisen aan het standaard Tesla alarm gesteld. Niet voor Model 3 en ook niet voor Model S of X.
 
Bij InsureMyTesla.nl worden geen aanvullende eisen aan het standaard Tesla alarm gesteld. Niet voor Model 3 en ook niet voor Model S of X.
Je hebt gelijk.

Ik denk dat iedereen het beste zelf bij paar maatschappijen offertes aan kan vragen. Woonplaats, leeftijd, schadevrije jaren etc maakt best veel uit.

En we hebben natuurlijk nog de verkenning naar de mogelijkheid van een collectieve verzekering
 
ik heb mijn model S via united consumers verzekerd (wat dan uiteindelijk bij Avero Achmea terecht komt). Zij hebben een speciale tesla clausule:
17995 - Beveiliging Tesla
Het is de verzekeraar bekend dat het voertuig voorzien is van een af-fabriek Tesla alarm met hellinghoekdetectie en een
voertuigvolgsysteem. Naast dit Tesla alarm moet het voertuig voorzien zijn van een werkende Mi9 peilzender.


dit komt dan in de plaats van hun standaard clausule:
11728 - VbV/SCM Klasse 4 of 5 + basis klasse 3
De verzekering is aangegaan onder het beding dat het verzekerde motorrijtuig is voorzien van een VbV/SCM-goedgekeurde alarminstallatie conform klasse 4 (of 5) met als basis een klasse 3 systeem. Voor schade aan of verlies van het motorrijtuig door of ten gevolge van diefstal, inbraak, joyriding, resp. poging daartoe, bestaat uitsluitend cascodekking wanneer ten tijde van de gebeurtenis de alarminstallatie en het voertuigvolgsysteem in werking was gesteld en het verzekerde motorrijtuig deugdelijk werd afgesloten. Deze systemen dienen te zijn ingebouwd door een VbV/SCM-erkende installateur.
Abonnement t.b.v. doormelding naar een alarmcentrale:
Ten aanzien van het voertuigvolgsysteem wordt nadrukkelijk bepaald dat een abonnement dient te zijn afgesloten (en in stand gehouden te worden) ten behoeve van de doormelding naar een (particuliere) alarmcentrale. In geval van diefstal van het gehele object verliest
verzekeringnemer elk recht op schadevergoeding uit hoofde van de cascodekking, indien blijkt dat:
- doormelding niet heeft plaatsgevonden als gevolg van het ontbreken van een dergelijk abonnement
- doormelding niet heeft plaatsgevonden door een, al dan niet tijdelijke, opschorting van de dienstverlening voortvloeiende uit het
abonnement c.q. in geval van voortijdige beëindiging van dit abonnement.
Deze beperking geldt eveneens in het geval dat doormelding niet heeft kunnen plaatsvinden als gevolg van een opschorting of voortijdige
beëindiging van het abonnement dat ten behoeve van de doormelding met de GSM-netwerk provider is afgesloten.

Onzorgvuldig gebruik elektronische autorisatiekaart:
Indien het voertuigvolgsysteem is uitgerust met een zogenaamde elektronische autorisatiekaart, behoudt verzekeraar zich het recht voor niettot uitkering van schadepenningen over te gaan indien verzekerde deze kaart door onzorgvuldig gebruik, zoals het onbeheerd achterlaten van de betreffende kaart in het motorrijtuig, niet aan verzekeraar kan overhandigen.
Indien verzekerde na schade door diefstal of joyriding niet door middel van een geldig VbV/SCM-certificaat kan aantonen dat aan de door
verzekeraar gestelde beveiligingseis is voldaan en/of niet aannemelijk kan worden gemaakt dat het alarm in werking werd gesteld, dan
vervalt elk recht op uitkering terzake van die schade.


dit inderdaad ivm met het niet aanwezig zijn van een SCM goedgekeurd beveiligingssysteem, en dat Tesla het niet toestaat dit alsnog in te laten bouwen.
 
Bij InsureMyTesla.nl worden geen aanvullende eisen aan het standaard Tesla alarm gesteld. Niet voor Model 3 en ook niet voor Model S of X.
dit staat er in de FAQ bij insuremytesla

De meeste Tesla auto’s hebben standaard een security package. Als u dat heeft en uw auto netjes up-to-date houdt hoeft u verder niets te doen. Heeft uw auto geen security package? U dient zelf te zorgen voor een beveiliging conform SCM klasse 5 of gelijkwaardig. U moet dit aan kunnen tonen als er ingebroken is in uw auto of als uw auto gestolen is.
 
dit staat er in de FAQ bij insuremytesla

De meeste Tesla auto’s hebben standaard een security package. Als u dat heeft en uw auto netjes up-to-date houdt hoeft u verder niets te doen. Heeft uw auto geen security package? U dient zelf te zorgen voor een beveiliging conform SCM klasse 5 of gelijkwaardig. U moet dit aan kunnen tonen als er ingebroken is in uw auto of als uw auto gestolen is.
En weten we of de M3 voorzieningen vallen onder hun definitie van een “security package”?:rolleyes:
 
En weten we of de M3 voorzieningen vallen onder hun definitie van een “security package”?:rolleyes:

durf het niet 100% te zeggen, vermoedelijk?? Vind het sowieso een beetje jammer dat je bij een tesla, niet zoals bij andere autobouwers, een lijst met alle (standaard) opties hebt.

zag wel een tweet van elon dat bij een volgende update een sentry mode komt. waarschijnlijk activeert dat de omgevingscameras bij inbraak of zo.
 
durf het niet 100% te zeggen, vermoedelijk?? Vind het sowieso een beetje jammer dat je bij een tesla, niet zoals bij andere autobouwers, een lijst met alle (standaard) opties hebt.

zag wel een tweet van elon dat bij een volgende update een sentry mode komt. waarschijnlijk activeert dat de omgevingscameras bij inbraak of zo.
Vind dat verzekeringsmaatschappij zich vooraf heel helder moet uitspreken. “Als u die en die auto wil verzekeren vragen we dat en dat”. De verwijzing naar een niet-nader-gedefinieerd begrip als security package zou ik als klant niet aandurven

Zag tweet ook. Zou mooie “standaard aanvulling” zijn waarvoor je nu nog aparte camera’s moet installeren. En ja, kan natuurlijk zijn dat die beter beeld geven, maar iedere uitbreiding van standaard voorzieningen is toch goed nieuws
 
  • Like
Reactions: Rohodo
Er zijn een aantal Tesla Model S's geleverd in 2013 en 2014 die niet het standaard security package hebben. Dat was toen optioneel. Daarna zijn alle Model S's standaard met het Tesla Security Pack geleverd. Alle Model 3's hebben eveneens standaard een security package, evenals alle Model X's. Die hoeven dus voor InsureMyTesla geen aanvullende maatregelen te nemen. Lo-Jacks, SCM klasse 4/5 beveiliging etc zijn dus niet verplicht voor al deze modellen bij insureMyTesla.

Security Package is de terminologie van Tesla zelf.
 
  • Informative
Reactions: Steven
Er zijn een aantal Tesla Model S's geleverd in 2013 en 2014 die niet het standaard security package hebben. Dat was toen optioneel. Daarna zijn alle Model S's standaard met het Tesla Security Pack geleverd. Alle Model 3's hebben eveneens standaard een security package, evenals alle Model X's. Die hoeven dus voor InsureMyTesla geen aanvullende maatregelen te nemen. Lo-Jacks, SCM klasse 4/5 beveiliging etc zijn dus niet verplicht voor al deze modellen bij insureMyTesla.

Security Package is de terminologie van Tesla zelf.
Dank voor de heldere uitleg!
 
Carmeleon vraagt geen extra voorzieningen als je onder de 60k euro blijft. Als je BTW kunt verrekenen en dus excl. BTW verzekert, dan gaat het om de catalogus prijs excl. BTW. Een TM3 zonder Performance package blijft daar meestal wel onder.

Interessant, sprak net met Carmeleon en die refereerde ook direct naar een Lojack. Wat is nu de waarheid? moet ik 575 euro betalen in 5 jaar of is het overbodig?
 
Interessant, sprak net met Carmeleon en die refereerde ook direct naar een Lojack. Wat is nu de waarheid? moet ik 575 euro betalen in 5 jaar of is het overbodig?
Ik heb het letterlijk in de mail gekregen dat het niet nodig is Nadat ik heel expliciet om bevestiging heb gevraagd. Voorwaarde is wel dat je catalogus prijs onder de 60 k blijft. Maar dat lat lukt denk ik alleen als je BTW ondernemer bent en excl. BTEW kunt verzekeren. En niet als je voor een 'P' gaat.
 
Graag julie gedacht !!

Model 3 performance white en autopilot

( België )
Full omnium
Engelse vrijstellingen
24 maanden waardevastheid
29 jaar
Ongeval vrij
1620€. Jaar

Ik vind dit mee vallen. Gezien mijn leeftijd en het vermogen

Vinden julie dit hoog ? Of zou dit lager kunnen ?
 
Graag julie gedacht !!

Model 3 performance white en autopilot

( België )
Full omnium
Engelse vrijstellingen
24 maanden waardevastheid
29 jaar
Ongeval vrij
1620€. Jaar

Ik vind dit mee vallen. Gezien mijn leeftijd en het vermogen

Vinden julie dit hoog ? Of zou dit lager kunnen ?
kan een stuk lager denk ik.
vooral de 24 maand waardevastheid is weinig. (ik zit op 40maand)
heb een premie van 1282€ voor een auto van 70k met 500€ vrijstelling (enkel bij ongeval met eigen schuld)
verder nog rechtsbijstand ,vervangwagen en road assistentie inbegrepen.
Ik heb deze bij KBC (van Dessel was vergelijkbaar.)