Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Broek? Wat is dat? Ladies dragen geen broeken
Die pijpen, soort broekrokken; strak om de heupen, uit de jaren 20 van de vorige eeuw waren wel chique en de dames zagen er wel charmant uit. Wat ze toen nog niet hadden uitgevonden waren de slips, tongues en strings. Dus die streepjes hadden wel een negatief effect op de lijn, vonden ook Armani, Chanel, Dior en Valentino.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Verzekerd voor 175K nieuwwaarde ( ik hoop dat ze hem stelen ;))
Hmmmm, dat lijkt me niet te kunnen kloppen. Verzekerd voor een aanschafwaarde van 175.000,- zou ik me voor kunnen stellen, maar verzekeren voor nieuwwaarde van 175.000,- kan m.i. niet.

Nieuwwaarderegeling bij allrisk-autoverzekering | Consumentenbond

upload_2019-4-15_21-59-25.png

Voor een Model S of X ligt de nieuwwaarde sinds 1 maart (en daar doel je natuurlijk ook op) een stuk lager dan de aanschafwaarde.
 
Hmmmm, dat lijkt me niet te kunnen kloppen. Verzekerd voor een aanschafwaarde van 175.000,- zou ik me voor kunnen stellen, maar verzekeren voor nieuwwaarde van 175.000,- kan m.i. niet.

Nieuwwaarderegeling bij allrisk-autoverzekering | Consumentenbond

View attachment 397128
Voor een Model S of X ligt de nieuwwaarde sinds 1 maart (en daar doel je natuurlijk ook op) een stuk lager dan de aanschafwaarde.

De verzekering is geweigerd alsnog. Dat is me nog nooit gebeurd. Wat een rare organisatie dat Allsecur. Krijg je om 17.00 een smsje dat je voor 00.00 een andere verzekering moet zoeken. Lijkt op eruit werken van Tesla's als hiervoor genoemd.
 
De verzekering is geweigerd alsnog. Dat is me nog nooit gebeurd. Wat een rare organisatie dat Allsecur. Krijg je om 17.00 een smsje dat je voor 00.00 een andere verzekering moet zoeken. Lijkt op eruit werken van Tesla's als hiervoor genoemd.
Tsja, als je publiekelijk verkondigt dat je hoopt dat je auto wordt gestolen... ;)
 
De verzekering is geweigerd alsnog. Dat is me nog nooit gebeurd. Wat een rare organisatie dat Allsecur. Krijg je om 17.00 een smsje dat je voor 00.00 een andere verzekering moet zoeken. Lijkt op eruit werken van Tesla's als hiervoor genoemd.
Volgens mij kan een verzekeraar dat niet zomaar doen. De verzekeraar geeft je geen kans om op een normale manier naar een andere verzekeraar uit te kijken. Volgens mij verbiedt de wet dat. Het enige is wat ik mij kan voorstellen is dat je bij Allsecur een voorlopige dekking had van 14 dagen en dat die afloopt om 00;00 uur. Maar dan nog moeten ze je wel de tijd geven een andere verzekeraar te zoeken. Dus hadden ze het eerder moeten communiceren. En als je een aanvraag had lopen, moet Allsecur je ook tijd gunnen om verder te zoeken. Niet eerst voorlopig ja zeggen en dan zonder ruimte te laten nee verkopen. Bij al die situaties blijf je m.i. verzekerd bij de oude verzekering ( in deze Allsecur) totdat je een andere hebt gevonden. Je kan er uiteraard geen weken over doen, maar een paar dagen is wel een redelijke termijn in deze lijkt mij. Is er geen jurist of advocaat op dit forum welk iets hiervan af weet?
Je grapje kan wel een verkeerde uitwerking hebben gehad. Dat kan misschien wel een reden kunnen zijn om je per onmiddelijke ingang uit een verzekering te zetten. Misschien wel een juridisch en verzekeringstechnisch dilemma?
Maar goed; ik had ook meerdere rare telefonische ervaringen met Allsecur/Allianz. Zelfs zeker zonder grapjes. Voor mij was het toen al meteen duidelijk.

Niet voor niets heb ik na wekenlange analyses, al meerdere keren aangegeven dat KNAC wel een optie zou kunnen zijn.
 
Last edited:
De verzekering is geweigerd alsnog. Dat is me nog nooit gebeurd. Wat een rare organisatie dat Allsecur. Krijg je om 17.00 een smsje dat je voor 00.00 een andere verzekering moet zoeken. Lijkt op eruit werken van Tesla's als hiervoor genoemd.

Dat is mooi kut, want nu moet je bij alle verzekeringsaanvragen aangeven dat je geweigerd bent voor een verzekering...
 
Dat is mooi kut, want nu moet je bij alle verzekeringsaanvragen aangeven dat je geweigerd bent voor een verzekering...
Dat is de reden waarom ik het volgende schrijf.

Gezien hetgeen wat ik de afgelopen maand in dit draadje heb zien gebeuren en geschreven gezien is er blijkbaar op dit forum /in dit draadje of een Tesla-hater, een verzekeringsinformant of een verzekeraar met slechte emoties en mindere oordeelsvorming bezig.

Aan diegene wil ik het volgende voorleggen.

Een (uit bravour misgeplaatste) grap dus een emotionele grond, zou nooit voor u een reden mogen en kunnen zijn om verzekeraars te informeren; zeker niet aan verzekeraars die al heel snel op ongegronde en verkeerd geïnterpreteerde gevoelens beslissingen baseren.
Zowel u als verzekeraars zouden uw en hun beslissingen moeten baseren op gefundeerde gronden en op zware verdenkingen. Een misplaatste grap valt hier zeker niet onder.
U houdt in het geheel geen rekening met de belangen van betrokkene en dat kan u aangerekend worden. Ook heeft u de belangen van andere, dan betrokkene, verzekeringsnemers mogelijk in gevaar kunnen brengen, want weet u wie achter de schuilnaam op dit forum zit? Er kunnen namelijk meerdere verzekeringsnemers hun model X op die dag en in die week ondergebracht hebben bij Allsecur.
De betrokkene zelf is door uw actie in hele grote problemen gekomen en kan hierdoor heel veel schade ondervinden, zonder dat daar grond voor is. (Zie ook zijn eigen opmerking nadat hij geweigerd was. Dat zegt al genoeg over zijn eerlijke intenties).
De verzekeraar en haar dochteronderneming die alleen op grond van het (overigens verkeerde) AANTAL meldingen in Roydata en absoluut zonder te kijken naar de inhoud van de meldingen mij weigerde en mij vervolgens meerdere keren behandelde als een zware crimineel had mij ook in een zeer moeilijk parket gebracht. Ik moest daardoor vervolgens bij andere verzekeraars melden dat ik geweigerd was bij die verzekeraar en haar dochteronderneming. Gelukkig was mijn oude verzekeraar mij volledig behulpzaam, omdat ik meer dan 30 jaar bij haar gewoon en heel netjes verzekerd was. Zij leverde mij de schriftelijke excuses en bewijzen die ik nodig had om mij bij andere verzekeraars te kunnen verzekeren. Ik kon dus de ongegronde gevoelens van een paar verzekeringsverkopers gelukkig weerleggen. Mijn oude verzekeraar sprak ook schande van de actie en houding van de verzekeraar die mij volledig onnodig in een kwaad daglicht stelde. Daarom zal ik ook nooit meer bij die verzekeraar en haar dochteronderneming aankloppen. Ook niet voor andere verzekeringen. Daarnaast zult u mij ook nooit meer die verzekeraar horen aanprijzen.

Het is voor u, de verzekeraar en iedereen zeker niet te doen gebruikelijk om op grond van slechte en domme ondoordachte emoties te handelen en te (be-)oordelen. Alleen helaas lijkt het in de hele maatschappij de laatste twee decennia wel te gebeuren.
Beseft u wel dat uw eigen gedrag op een gegeven moment ook weer tegen u kan keren. Naast dit kan het zelfs zo zijn, dat wanneer uw naam en actie bekend en bewezen wordt, u zelf gerechtelijk vervolgd kunt worden en dat u een strafblad kunt krijgen.
Dan heeft u uzelf een hele slechte dienst bewezen!
 
Last edited:
Dat is de reden waarom ik het volgende schrijf.

Gezien hetgeen wat ik de afgelopen maand in dit draadje heb zien gebeuren en geschreven gezien is er blijkbaar op dit forum /in dit draadje of een Tesla-hater, een verzekeringsinformant of een verzekeraar met slechte emoties en mindere oordeelsvorming bezig.

Aan diegene wil ik het volgende voorleggen.

Een (uit bravour misgeplaatste) grap dus een emotionele grond, zou nooit voor u een reden mogen en kunnen zijn om verzekeraars te informeren; zeker niet aan verzekeraars die al heel snel op ongegronde en verkeerd geïnterpreteerde gevoelens beslissingen baseren.
Zowel u als verzekeraars zouden uw en hun beslissingen moeten baseren op gefundeerde gronden en op zware verdenkingen. Een misplaatste grap valt hier zeker niet onder.
U houdt in het geheel geen rekening met de belangen van betrokkene en dat kan u aangerekend worden. Ook heeft u de belangen van andere, dan betrokkene, verzekeringsnemers mogelijk in gevaar kunnen brengen, want weet u wie achter de schuilnaam op dit forum zit? Er kunnen namelijk meerdere verzekeringsnemers hun model X op die dag en in die week ondergebracht hebben bij Allsecur.
De betrokkene zelf is door uw actie in hele grote problemen gekomen en kan hierdoor heel veel schade ondervinden, zonder dat daar grond voor is. (Zie ook zijn eigen opmerking nadat hij geweigerd was. Dat zegt al genoeg over zijn eerlijke intenties).
De verzekeraar en haar dochteronderneming die alleen op grond van het (overigens verkeerde) AANTAL meldingen in Roydata en absoluut zonder te kijken naar de inhoud van de meldingen mij weigerde en mij vervolgens meerdere keren behandelde als een zware crimineel had mij ook in een zeer moeilijk parket gebracht. Ik moest daardoor vervolgens bij andere verzekeraars melden dat ik geweigerd was bij die verzekeraar en haar dochteronderneming. Gelukkig was mijn oude verzekeraar mij volledig behulpzaam, omdat ik meer dan 30 jaar bij haar gewoon en heel netjes verzekerd was. Zij leverde mij de schriftelijke excuses en bewijzen die ik nodig had om mij bij andere verzekeraars te kunnen verzekeren. Ik kon dus de ongegronde gevoelens van een paar verzekeringsverkopers gelukkig weerleggen. Mijn oude verzekeraar sprak ook schande van de actie en houding van de verzekeraar die mij volledig onnodig in een kwaad daglicht stelde. Daarom zal ik ook nooit meer bij die verzekeraar en haar dochteronderneming aankloppen. Ook niet voor andere verzekeringen. Daarnaast zult u mij ook nooit meer die verzekeraar horen aanprijzen.

Het is voor u, de verzekeraar en iedereen zeker niet te doen gebruikelijk om op grond van slechte en domme ondoordachte emoties te handelen en te (be-)oordelen. Alleen helaas lijkt het in de hele maatschappij de laatste twee decennia wel te gebeuren.
Beseft u wel dat uw eigen gedrag op een gegeven moment ook weer tegen u kan keren. Naast dit kan het zelfs zo zijn, dat wanneer uw naam en actie bekend en bewezen wordt, u zelf gerechtelijk vervolgd kunt worden en dat u een strafblad kunt krijgen.
Dan heeft u uzelf een hele slechte dienst bewezen!

Bedankt voor dit betoog. Ik zie nu ook de ernst vd weigering in en ga corresponderen. Ik vermoed dat het probleem zit in de scheve aanschafwaarde. Net als jij ben ik terug bij mijn oude bedrijfspolis. Ik zal het verloop hier posten. Kwalijk dat Allsecur mij lokt met een lage premie om vervolgens te weigeren.
 
Bedankt voor dit betoog. Ik zie nu ook de ernst vd weigering in en ga corresponderen. Ik vermoed dat het probleem zit in de scheve aanschafwaarde. Net als jij ben ik terug bij mijn oude bedrijfspolis. Ik zal het verloop hier posten. Kwalijk dat Allsecur mij lokt met een lage premie om vervolgens te weigeren.
Ik kreeg zelfs van Allsecur de tip om bij haar een klacht in te dienen tegen haar handelen, zowel voor de weigering als voor de houding als voor haar uitspraken.Die tip was gegeven voordat ik de bewijzen van mijn oude verzekering in handen had. Ik betwijfel of Allsecur die tip had gegeven als zij wist dat ik de bewijzen in handen zou hebben gekregen. Maar toch ging ik die klachtenprocedure niet in, omdat ik het gewoon verspilde moeite en tijd vond/vind. Ik weet ook niet of corresponderen met Allsecur wel nut heeft, ten minste als dat is wat jij met corresponderen bedoelt. Laat het maar verder rusten. Dat lijkt mij het beste. Alleen de informant is nu wel gewaarschuwd. Hij/zij zal in het vervolg wel uitkijken. Zo niet dan heeft deze echt een (geestelijk) probleem.
Jij bent nog wel gedwongen om schriftelijke bewijzen omtrent jouw goed gedrag proberen te verkrijgen van jouw oude verzekering, mocht je je ergens anders willen verzekeren IN DE TOEKOMST. Want ook weigeringen worden geregistreerd.
Overigens ben ik niet terug bij mijn oude verzekeraar. Nadat mijn oude verzekeraar de benodigde documenten heeft verschaft, ben ik op zoek gegaan naar een andere verzekeraar en gevonden. Ik heb alles wel in alle open- en eerlijkheid bij zowel mijn oude als huidige verzekeraar besproken en voorgelegd. Want per slot van rekening had/heb ik helemaal niets te verbergen. Zoals in het Italiaans gezegd wordt : "Nulla.....Niente".
 
Last edited:
Net even op de site van AllSecur gekeken: volgens hun definitie kan ik mijn zakelijke auto daar niet verzekeren:
"Je kunt dus zeker je zakelijke auto bij Allsecur verzekeren, alleen geldt dan wel een aantal voorwaarden. We vragen hiernaar bij het afsluiten van je verzekering. Gebruik je je auto voornamelijk voor zakelijke ritten, dan kunnen we helaas geen particuliere verzekering voor je afsluiten."
 
De premie bij Carmeleon gaat bij mij van zo'n 150 naar 188 per maand (125000 nieuwwaarde incl btw, 102K ex BTW).
Dus even elders geinformeerd. Allsecur: zie boven, lijkt me niet mogelijk als je er veel zakelijk mee rijdt.
Centraal beheer: op de site kwam ik op 110 per maand (300 euro eigen risico). Maar dat bleek alleen voor particulier te zijn. Even gebeld voor zakelijke quote (verzekerd ex BTW, dus zou toch goedkoper moeten zijn zou je denken): kost 249,- eur per maand (met eigen risico van 750 euro). 15 schadevrije jaren.
Nog tips?
Anders blijf ik toch maar bij Carmeleon lijkt me...
 
Net even op de site van AllSecur gekeken: volgens hun definitie kan ik mijn zakelijke auto daar niet verzekeren:
"Je kunt dus zeker je zakelijke auto bij Allsecur verzekeren, alleen geldt dan wel een aantal voorwaarden. We vragen hiernaar bij het afsluiten van je verzekering. Gebruik je je auto voornamelijk voor zakelijke ritten, dan kunnen we helaas geen particuliere verzekering voor je afsluiten."

Bij mij werd gevraagd of ik bijtelling had; ja. , Daarna ging verzekeren prima.

Denk dat je dat als “gebruik je je auto als koerier of taxi” moet lezen, waardoor je de hele auto als zaak gebruikt.

Maar goede vraag als je een KM administratie bijhoudt en dan onder de 500 blijft/jaar. Kan je wel je winst van geen bijtelling gebruiken voor verzekering ergens anders.

Gewoon bellen als je het zeker wil weten, moet daar toch als je ex BTW wilt verzekeren