Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik bij Centraal beheer mijn gegevens invul dan krijg ik een prijs van €54 te zien voor all risk voor een M3 LR met 10 schade vrije jaren, €300 eigen risico en omgeving Groningen. Volgens de chat verzekeren ze ook Tesla's en hebben ze geen extra alarm systemen nodig.

"Peter zegt: Dus als de auto onder de € 75.000 nieuwprijs zit stellen we ook geen beveiligingseisen."

Klinkt als een mooie prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met Centraalbeheer? Of zitten er nog addertjes onder het gras?
Er zijn tientallen posts over Centraal Beheer. Ik heb er een jaar geleden een verzekering afgesloten (prive, hoewel hij op de balans van mn eenmanszaak staat) voor mijn model S. Premie 960,— per jaar. Moest wel een volgsysteem inbouwen, maar ondanks alle verhalen kan dat gewoon met een SCM certifcaat. Tot nu toe geen problemen, maar ik heb alleen maar premie betaald en niet geclaimed en betalen gaat altijd wel goed bij verzekeringen. Hoewel, de verzekering is net verlengd en de premie is gelijk gebleven en daar lees je ook hooror verhalen over.
 
Die bijtellingsverzekering werd me trouwens afgeraden, omdat die bijtelling nu toch voor de komende jaren vast ligt.
Hier nog een stuk over bijtellingsvergoeding bij aanrijding waarbij de andere partij aansprakelijk is:
bijtelling.jpg
 
  • Informative
Reactions: CL600
Ik betaalde voor mijn X90D slechts 1200 euro verzekering, nu vraag ik prijs aan dezelfde maatschappij (Argenta) en kost dat 4000!!!

Blijkbaar heeft zo'n Performance Ludricous versie een sportief karakter en had de 90 dat niet?

4,5sec voor 0-100 is dan ook niet vooruit te branden :)


Update: premie bij KBC met 3j geen waardevermindering op de XP100DL is 1770 euro. De makelaar vroeg wel of het vermogen in KW wat ik opgaf wel correct was want leek hem nogal veel :)
 
  • Funny
Reactions: Fransananas
Ik ben op zoek naar een verzekeraar voor mijn Model X. Nu 1 jaar oud. Moet aanschafbedrag EUR 138400,- verzekeren of identiek voertuig. Ik kom met m'n 4 schadevrije jaren, 30.000 km, Groningen omgeving en zo hoog mogelijk eigen risico op de volgende lijst offertes (per jaar):

1717 Centraal Beheer: dagwaarde + 10%
2197 EAS: nog 1 jaar nieuwwaarde, iemand ervaring met Belgische verzekeraar?
2302 Interpolis: nog niet in de voorwaarden gekeken maar nieuwwaarde volgens eerdere forum posts
2969 InsureMyTesla: tot 2 jaar oud nieuwe identieke auto
3147 Carmelion
4400 Turien: mijn 1e verzekeraar, belachelijke prijsverhogingen doorgevoerd, doeiiii
???? KBC: ook een Belg

De markt voor Tesla verzekeringen is duidelijk nog niet volwassen.
Heeft er iemand nog een nuttige aanvulling?
Iemand ervaring met Belgische verzekeraars?
Hoe is het met de lijst van Ramonneke?
 
Ik ben op zoek naar een verzekeraar voor mijn Model X. Nu 1 jaar oud. Moet aanschafbedrag EUR 138400,- verzekeren of identiek voertuig. Ik kom met m'n 4 schadevrije jaren, 30.000 km, Groningen omgeving en zo hoog mogelijk eigen risico op de volgende lijst offertes (per jaar):

1717 Centraal Beheer: dagwaarde + 10%
2197 EAS: nog 1 jaar nieuwwaarde, iemand ervaring met Belgische verzekeraar?
2302 Interpolis: nog niet in de voorwaarden gekeken maar nieuwwaarde volgens eerdere forum posts
2969 InsureMyTesla: tot 2 jaar oud nieuwe identieke auto
3147 Carmelion
4400 Turien: mijn 1e verzekeraar, belachelijke prijsverhogingen doorgevoerd, doeiiii
???? KBC: ook een Belg

De markt voor Tesla verzekeringen is duidelijk nog niet volwassen.
Heeft er iemand nog een nuttige aanvulling?
Iemand ervaring met Belgische verzekeraars?
Hoe is het met de lijst van Ramonneke?

Wij hebben de x p100d bij Allsecur verzekerd all risk en inzittenden erbij met 10 schadevrijejaren voor 133 per maand. Geen lojack nodig
 
Zou ik er qua verzekering nog iets aan hebben, dat Tesla de prijzen zo fors verlaagd heeft? Cataloguswaarde staat op €134.000 of daaromtrent, terwijl je dat tegenwoordig voor veel minder nieuw kunt kopen. Moet qua verzekering toch ook wat schelen?

Kan mij haast niet voorstellen dat dit invloed heeft op de lopende verzekering, ook al zou dat in dit geval wel mooi zijn.
 
Voor de Belgen onder ons.
Bij InsureMyTesla een heel compleet voorstel aangevraagd (elke mogelijk optie aangevinkt) voor mijn toekomstige Model 3 LR AWD Aero Midnight Gray (AP+FSD)
In bijlage het tarief - hier zit dus ineens ook Pechbijstand in BE en Europa bij inbegrepen

Let wel: deze offerte vroeg ik een maand geleden op, en toen was er nog 10% Autosalon-korting - geen idee of dat bij nieuwe aanvragen nog steeds zo is
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-03-22 at 17.55.17.png
    Screen Shot 2019-03-22 at 17.55.17.png
    290.2 KB · Views: 49
Deze voorstellen kreeg ik ook (wel nog gebaseerd op eerdere offerte van 50k euro ex btw):

1) Generali

- jaarpremie: +- 1320 EUR (incl. kosten en taksen)

- vaste vrijstelling stoffelijke schade: 750 EUR

- 24 maanden zonder afschrijving



2) AG Insurance

- jaarpremie: +- 1480 EUR (incl. kosten en taksen)

- vaste vrijstelling stoffelijke schade: 400 EUR

- 40 maanden zonder afschrijving


Premieverschil voornamelijk te danken aan de lagere vrijstelling en de langere periode zonder afschrijving.

Vrijstelling AG Insurance om te vormen naar flexi 0-400 EUR (met andere betrokken partij, alsook vandalisme en vluchtmisdrijf = geen vrijstelling) > meerpremie 150 EUR.


Bestuurdersdekking in gemeen recht: +- 60 EUR/j

Bijstandsverzekering voor én voertuig én gezin: +- 100 EUR/j


In deze berekening werd rekening gehouden met een waarde van 50.000 EUR (excl. btw) voor het voertuig Tesla Model 3 met een vermogen van 254 kW.
 
  • Informative
Reactions: W84M3
Heeft iemand ervaring met Baloise en dan met name de SCM klasse 4 of 5 eis? In zit nu bij Interpolis maar die heeft de premie met 20% verhoogd naar €155. Allsecur is €149 en Baloise €116. Allen met €1000 eigen risico en 12 jaar schadevrij. Interpolis en (kennelijk) Allsecur eisen geen LoJack oid. Ik hoop dat Baloise dat ook niet nodig acht.
 
Klopt. Dat is zeker een beperking t.o.v. andere verzekeringen.

Ik ben nog wat wijzer geworden m.b.t. de regels bij AllSecur:
Als je puur zakelijk rijdt (kilometeradministratie) dan kun je een auto niet bij AllSecur verzekeren. Alleen als de auto in de bijtelling valt dan is hij verzekerbaar. Daarnaast geldt dat je bij een schade altijd terugvalt naar 10 schadevrije jaren. Voor de premie bij AllSecur maakt dit niet zo heel veel uit, maar wel als je nog eens over wilt stappen. Zelf heb ik 40 schadevrije jaren. Met 1 schade zou ik 30 jaar terugvallen. Niet echt motiverend! Verzekering is dan misschien niet duur, de voorwaarden zijn niet geweldig.