Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
En ja hoor.. zojuist een brief ontvangen van Centraal Behaar dat gezien de tegenvallende schadelast er 1 januari het voordeel van de Tesla Polis komt te vervallen. Wel een beetje vreemd, gedateerd november, vandaag binnen gejad en voor 1 december (dus zou vandaag moeten zijn lijkt mij dan toch) meteen gewijzigd voorstel komen.....
View attachment 64697

Ik ga dan maar vast om me heen kijken. Ik heb eerder dit jaar de X5 naar prive gehaald en gehouden toen de tesla kwam, en onder gunstige voorwaarden kunnen meeverzekeren. Dat zou dus wel eens een dubbele prijzenslag kunnen gaan worden als de premies (flink) omhoog gaan.....:eek:
 
En ja hoor.. zojuist een brief ontvangen van Centraal Behaar dat gezien de tegenvallende schadelast er 1 januari het voordeel van de Tesla Polis komt te vervallen. Wel een beetje vreemd, gedateerd november, vandaag binnen gejad en voor 1 december (dus zou vandaag moeten zijn lijkt mij dan toch) meteen gewijzigd voorstel komen.....
View attachment 64697

Hmm, als de voorwaarden wijzigen ben je niet gebonden aan een verlengig mocht je voor 1 dec nog niet hebben opgezegd.
 
Last edited:
... maar even gebeld, en per e-mail een offerte gehad voor €4136,33... Dus... Maar kan dit nou zo maar? 550% verhoging!... Blijkbaar zijn vele Tesla rijders voor zelfs velgenschade deze gaan claimen, met het idee dat ze toch hun bonus/malus niet kwijt zouden raken maar dat is dus niet zo.... Sommige hebben zelfs 3 of meer keer kleine schades laten verhalen.
 
... maar even gebeld, en per e-mail een offerte gehad voor €4136,33... Dus... Maar kan dit nou zo maar? 550% verhoging!... Blijkbaar zijn vele Tesla rijders voor zelfs velgenschade deze gaan claimen, met het idee dat ze toch hun bonus/malus niet kwijt zouden raken maar dat is dus niet zo.... Sommige hebben zelfs 3 of meer keer kleine schades laten verhalen.
Laat ze die er dan uitgooien en bij Terminus aankloppen, dan kunnen de weldenkende rijders nog een normale premie krijgen.
Las ik hier nu niet dat ze met een concurrerend aanbod zouden komen?
 
Laat ze die er dan uitgooien en bij Terminus aankloppen, dan kunnen de weldenkende rijders nog een normale premie krijgen.
Las ik hier nu niet dat ze met een concurrerend aanbod zouden komen?

Ja, maar 4000+ is niet echt concurrerend denk ik? De overige auto's zijn vanuit de zaak verzekerd bij NN, en daar had ik offerte van €2400 vorig jaar. Maar nog erger, de premie van €750 was inclusief ongevallen inzittende, no-claim beschermer etc. Nu moet je zo een €300 er nog bij betalen.... En nu de klapper op de vuurpijl, de nieuwwaarde verzekering dekt nog maar tot €70.000 van de aanschafwaarde. Dus géén nieuwe Tes meer, maar geld, en in mijn geval €35.000 minder dan de aanschafwaarde ex BTW.....

Dus, ik moet als antwoord geven op de vraag of ik even wil voorover bukken "hoe diep?"
 
Ja, maar 4000+ is niet echt concurrerend denk ik? De overige auto's zijn vanuit de zaak verzekerd bij NN, en daar had ik offerte van €2400 vorig jaar. Maar nog erger, de premie van €750 was inclusief ongevallen inzittende, no-claim beschermer etc. Nu moet je zo een €300 er nog bij betalen.... En nu de klapper op de vuurpijl, de nieuwwaarde verzekering dekt nog maar tot €70.000 van de aanschafwaarde. Dus géén nieuwe Tes meer, maar geld, en in mijn geval €35.000 minder dan de aanschafwaarde ex BTW.....

Dus, ik moet als antwoord geven op de vraag of ik even wil voorover bukken "hoe diep?"

Pfff, wat een actie hé. Maarja, eerlijk is eerlijk.. € 750 was ook te mooi om waar te zijn. Iemand al suggesties voor goede alternatieven?
 
... maar even gebeld, en per e-mail een offerte gehad voor €4136,33... Dus... Maar kan dit nou zo maar? 550% verhoging!... Blijkbaar zijn vele Tesla rijders voor zelfs velgenschade deze gaan claimen, met het idee dat ze toch hun bonus/malus niet kwijt zouden raken maar dat is dus niet zo.... Sommige hebben zelfs 3 of meer keer kleine schades laten verhalen.

Ik ben bang dat die Tesla rijders die van ales en nog wat hebben geclaimd één ding over het hoofd hebben gezien. Het feit dat CB geen rekening hield in de premie met geclaimde schade, wil niet zeggen dat de gemelde schade niet geregistreerd wordt in Roy-data en dat betekent dan weer dat je aantal schadevrije jaren teruggebracht wordt. Als je dan elders wilt verzekeren wordt je daar met een hogere premie geconfronteerd lijkt me.
 
Hier ook de CB brief.

How to alienate your customers.

- Misleiding: adverteren met een bedrag van 750 euro per jaar... en na 6 maanden (in mijn geval) vertellen dat je het 4 a 5 voudige moet gaan betalen.
- Slechte communicatie: je een brief sturen zonder info, waarin alleen wordt aangegeven dat het gaat veranderen. Stuur dan die nieuwe offerte meteen mee, en geef meteen aan wat er gaat veranderen in de voorwaarden...

Enfin hoe dan ook betekent dit einde verhaal voor CB wat mij betreft, ook voor alle andere verzekeringen, en ook in de toekomst. Dit bedrijf is niet betrouwbaar.

- - - Updated - - -

Pfff, wat een actie hé. Maarja, eerlijk is eerlijk.. € 750 was ook te mooi om waar te zijn. Iemand al suggesties voor goede alternatieven?
Ik heb in de laatste 10 jaar altijd minder dan 750€ (ex. ass belasting) per jaar betaald voor auto's met een cataloguswaarde van rond de 90.000 euro, casco...
 
Hier ook de CB brief.

Ik heb in de laatste 10 jaar altijd minder dan 750€ (ex. ass belasting) per jaar betaald voor auto's met een cataloguswaarde van rond de 90.000 euro, casco...

Het is in alle opzichten "van de zotte". Mijn vorige auto, Dodge Grand Caravan met cataloguswaarde van ergens in de 60 K, was verzekerd bij Interpolis (ook onderdeel van Achmea, net als Centraal Beheer).
Met de opgebouwde kortingen (was er vanaf, denk ik, 1975 verzekerd) betaalde ik een premie die minder was dan de 750 euro van Centraal Beheer. Ik zou best kunnen leven met een premieaanpassing mits die in proportie is.
Achmea had ooit de term "ontzorgen" bedacht, toen al een kronkel.
 
Ik heb 2 maal schade geclaimd. Beide keren 600 euro. Schade aan de bumpers. Ik heb de tweede keer expliciet gemeld dat ik best zelf wilde betalen, maar de medewerker zei dat het geen consequenties had, dat het "gewoon een heel mooie polis was"
 
Ik heb 2 maal schade geclaimd. Beide keren 600 euro. Schade aan de bumpers. Ik heb de tweede keer expliciet gemeld dat ik best zelf wilde betalen, maar de medewerker zei dat het geen consequenties had, dat het "gewoon een heel mooie polis was"

te mooi om waar te zijn kennelijk. If it sounds too good to be true...
Een normaal eigen risico had op zich niets mis mee geweest.
 
Ik heb 2 maal schade geclaimd. Beide keren 600 euro. Schade aan de bumpers. Ik heb de tweede keer expliciet gemeld dat ik best zelf wilde betalen, maar de medewerker zei dat het geen consequenties had, dat het "gewoon een heel mooie polis was"
Je kunt geclaimde schades alsnog betalen, moet wellicht binnen 12 maanden, waarna deze schadeclaims verwijdert worden van de polis.