Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg vandaag van mijn tussenpersoon te horen dat Turien mij gaat voorstellen een "Clifford Passieve Startonderbreker ter waarde vaeet?n €490" in mijn auto te laten installeren - op hun kosten. Zou gaan om een pilot. Wat het doel van die pilot is, is mij nog niet duidelijk. Weet nog niet waar het exact om gaat. Op basis van een beetje googelen krijg ik de indruk dat het werkt met een separate device "te bewaren los van je sleutel"... Zit daar niet echt op te wachten, nog meer rommel meenemen... Iemand van jullie die meer weet?
Is een van jullie ook zoiets aangeboden?
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Ik kreeg vandaag van mijn tussenpersoon te horen dat Turien mij gaat voorstellen een "Clifford Passieve Startonderbreker ter waarde vaeet?n €490" in mijn auto te laten installeren - op hun kosten. Zou gaan om een pilot. Wat het doel van die pilot is, is mij nog niet duidelijk. Weet nog niet waar het exact om gaat. Op basis van een beetje googelen krijg ik de indruk dat het werkt met een separate device "te bewaren los van je sleutel"... Zit daar niet echt op te wachten, nog meer rommel meenemen... Iemand van jullie die meer weet?
Is een van jullie ook zoiets aangeboden?
En als die moet worden aangesloten op de electronica in de auto (wat ik verwacht) dan zou ik ook bang zijn voor issues met garantie (of coulance)...
 
... Zou gaan om een pilot. Wat het doel van die pilot is, is mij nog niet duidelijk. ...
Ik vrees onderzoeksvragen als:
- Met hoeveel nodeloze ongemakken kunnen we onze klanten opzadelen zonder dat ze opzeggen?
- Tot welke prijs accepteren onze klanten nodeloze ongemakken? -Gratis? -Eenmalig € 245? - Eenmalig € 490? - Jaarlijks?
- Hoeveel van onze klanten krijgen gezeur met de betreffende OEM (Tesla), als we hen dwingen om nodeloze ongemakken te installeren?
Is een van jullie ook zoiets aangeboden?
Ik zit ook bij Turien, maar mijn zakenadres heeft mogelijk een minder risicovolle postcode.
 
Last edited:
Ik ben een privé rijder met een model 3 op het oog.
Je vroeg toch in eerste instantie om model S/X ervaringen? Het verzekeren van een X en/of S is lastiger omdat veel verzekeringen deze niet accepteren, of met bijzondere voorwaarden.
Ik verwacht dat je met een model 3 geen enkele probleem hebt, nergens..... alleen vergelijkingssites zal nog ff lastig worden omdat niemand de model 3 nog kent.....
 
Inmiddels formeel rond en kan ik het met jullie delen. Mijn MX75D met CatPrijs 115.785 verzekerd voor €101,- per maand. All risk Ex BTW en eigen risico €350,-. Af fabriek alarm + Lo-Jack was de eis. 12 Jaren schadevrij. Na 2 maanden nu bevestigd. Loopt via mijn tussenpersoon Marcel Borsje in Berlicum. Doe er je voordeel mee. Bereikbaar op +31655737929.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Inmiddels formeel rond en kan ik het met jullie delen. Mijn MX75D met CatPrijs 115.785 verzekerd voor €101,- per maand. All risk Ex BTW en eigen risico €350,-. Af fabriek alarm + Lo-Jack was de eis. 12 Jaren schadevrij. Na 2 maanden nu bevestigd. Loopt via mijn tussenpersoon Marcel Borsje in Berlicum. Doe er je voordeel mee. Bereikbaar op +31655737929.
Zet hem ook in de sheet :)
Het is vooral interessant te weten welke verzekering dit nu uiteindelijk betreft.
 
Ik kreeg vandaag van mijn tussenpersoon te horen dat Turien mij gaat voorstellen een "Clifford Passieve Startonderbreker ter waarde vaeet?n €490" in mijn auto te laten installeren - op hun kosten. Zou gaan om een pilot. Wat het doel van die pilot is, is mij nog niet duidelijk. Weet nog niet waar het exact om gaat. Op basis van een beetje googelen krijg ik de indruk dat het werkt met een separate device "te bewaren los van je sleutel"... Zit daar niet echt op te wachten, nog meer rommel meenemen... Iemand van jullie die meer weet?
Is een van jullie ook zoiets aangeboden?

Ik vermoed dat het gaat om de Cobra 4627. De noodzaak voor een aparte "tag", "card' of "fob" is een SCM eis sinds 2015. Sindsdien is het vereist dat de auto niet te ontgrendelen is met slechts de originele sleutel van het voertuig. Er moet een aparte sleutel zijn om de immobiliser te ontgrendelen. Aan het meenemen van extra rommel zullen we dus niet ontkomen als SCM gecertificeerd een eis is.

Nou vraag ik mij wel af of dit nou echt wat toevoegt. Als de Tesla fob met een repeater kan worden versterkt zie ik niet in waarom dat met dit systeem niet ook zou kunnen. Ik maak uit de documentatie niet op dat er een knop ingedrukt hoeft te worden. Dus kwestie van 2 'fobs' repeaten en je kunt alsnog wegrijden.

Nou is het vast lastiger om 2 fob's gelijkertijd te repeaten dan 1, maar zeker niet onmogelijk.

Enige dat ik mij kan voorstellen is dat de Cobra kaart in bereik van de auto moet blijven, ook tijdens het rijden. Dat kan ik echter niet uit de documentatie opmaken. Dat zou ook maar beperkt zinvol zijn. Laptop bij de sleutel houden, signaal repeaten over 4G naar een laptop in de auto, auto op een oplegger rijden en klaar ben je. Dan slopen ze dat alarm er wel uit
 
Na vele offertes en mogelijkheden lijken er mij toch maar 2 echte serieuze eindverzekeraars voor een betaalbare prijs:
  • Marsch Nederland (via Insuremytesla.nl - Mees&Zonen) - link vanaf Tesla website
  • Turien (via oa. Tesla-insurance.nl - EAS, bijna alle tussenpartijen bieden deze aan)
Beide vereisen tegenwoordig een lo-jack, wat ik eigenlijk alleen maar een plus vind. Tevens redelijk betaalbaar voor 1-malig (399 excl btw) met 60 maanden contract.
Het grote nadeel van Marsch vs Turien is naar mijn idee de nieuwaarderegeling (3 jaar vs 2 jaar).
Het grote nadeel van Turien vs Marsch is naar mijn idee de missende bijtellingsbeschermer bij Turien.
 
Last edited:
Ik volg deze thread al een tijdje, maar jullie hebben het over een sheet? Ben in andere topics wel eens een gsheet tegen gekomen over dat betreffende topic (Toscana en DeC) zou iemand de link van de sheet met verzekeringen nog een keer kunnen delen?
 
Ik volg deze thread al een tijdje, maar jullie hebben het over een sheet? Ben in andere topics wel eens een gsheet tegen gekomen over dat betreffende topic (Toscana en DeC) zou iemand de link van de sheet met verzekeringen nog een keer kunnen delen?

Een thread van 92 pagina's, daar scroll je snel even doorheen o_O

wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<google docs: Tesla verzekeringen landschap>>

ik probeer in ieder geval de verschillende verzekeringsmaatschappijen eens in een overzicht te krijgen:
insuremytesla.nl - mees&zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website)
tesla-insurance.nl - eas - amlin
centraal beheer
abn/amro
allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen)
turien - pmp
nationale nederlanden

Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla:
anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)

mis ik nog verzekeringen (waar mensen daadwerkelijk ook hebben kunnen afsluiten)??
Aub :p 2 pagina backwards :D
 
update van deze post

Verschillende Tesla verzekeringsmaatschappijen in een (globaal) overzicht
  • Insuremytesla.nl - Mees&Zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website) - bijtellingsbescherming / 2 jaar nieuwwaarde regeling
  • Tesla-insurance.nl - EAS - Allianz of Turien (Amlin wordt niet meer aangeboden) - 3 jaar nieuwwaarde regeling
  • Turien - pmp
  • Centraal beheer
  • Abn/Amro - rekening nodig bij Abn/Amro
  • Allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen) - geen nieuwwaarderegeling
  • Nationale Nederlanden
  • AllSecur (dit is ook Allianz maar met andere voorwaarden?)
  • NH1816 (alleen als je overgaat met meerdere verzekeringen)
  • VCN (Delta LLoyd)
  • Interpolis (Rabobank) - rekening nodig bij Rabobank
Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla (All Risk):
  • Anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
  • Assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)
  • FBTO (alleen verzekeringen zonder diefstal)
  • Promovendum
  • Unive
Tegenwoordig vereisen de meeste maatschappijen een Lo-jack (399 euro met abbo voor 5 jaar)

wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<link google docs: Tesla verzekeringen landschap>>