Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Assicuro :
900 basis
300 <500 eigen risico
350 XXL dekking
1.550 totaal
325 21% AB
1.875 jaar premie

Teslapolis met soortgelijke voorwaarde komt op 1.688 pj

@Pascal-R Waar kwam Delta loyd op uit bij jou? Lijken vaste premies te zijn, ongeacht de waarde van je auto.
Net iets onder de 1300, incl btw en assurantiebelasting. Misschien dat het scheelt dat de x net wat duurder is.
Ik weet trouwens niet of de bedragen van assicuro incl of ex btw zijn.
 
Mij is de offerteprocedure van Delta Lloyd via EAS achteraf een beetje tegengevallen.
Eerst kreeg ik een offerte waarin vooral het bedrag van € 1.375 per jaar duidelijk aangegeven was. Dat viel me mee.
Toen ik het formulier met detailgegevens had ingestuurd, kreeg ik via een telefoongesprek te horen dat omdat ik geen BTW kan aftrekken, ik in een hogere premieklasse kwam te vallen: € 1.500. Omdat het erg kort dag was, ben ik toch maar akkoord gegaan.
Nog later kwam ik er achter dat alle tot nu toe genoemde bedragen exclusief 21% assurantiebelasting zijn.
Uiteindelijk kom ik, inclusief schade inzittenden en rechtsbijstand, uit op € 1.920 per jaar.

Ik weet het, ik had beter de kleine lettertjes moeten lezen, maar toch...

Overigens, volgens mij betaal je geen BTW over de premie; alleen 21% assurantiebelasting.
 
ANWB verzekert volgens mij evt. wel een Tesla, maar niet als het gaat om een zakelijke polis.

Ze willen tegenwoordig af en toe wel een zakelijke Tesla verzekeren. Ik was al klant en na lang zeuren heb ik een offerte gekregen. Deze was inderdaad een stuk goedkoper, maar...... ze hebben clausule 84, de auto moet een goedgekeurd VbV/SCM alarm hebben. Dit heb ik nagevraagd bij een gecertificeerd bedrijf en de Tesla heeft dit niet (wil niet zeggen dat het alarm er niet aan voldoet) en er is volgens hen geen goedgekeurd alarm wat in een Tesla gebouwd kan worden.
Verzekeren kan dus wel via de ANWB maar mocht er iets gebeuren zit je met die clausule. Ik had geen zin in onzekerheden en daarom niet gekozen voor ANWB. Dan maar iets meer kwijt maar wel zekerheid (ook al ga ik ervan uit dat hij nooit gestolen zal worden).