Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Net met Centraal Beheer gebeld. Daar waar de particuliere verzekering circa 90 euro per maand zou kosten (incl. BTW), kwam exact diezelfde verzekering voor een zakelijke rijder ineens uit op meer dan 200 euro (ex. BTW) per maand. En dan was de voorwaarde bovendien dat er een apart volgsysteem geïnstalleerd zou worden.

Ik blijf dat verbazingwekkend vinden dat een particulier deze auto voor 40% van de kosten kan verzekeren. Dit zal neem ik aan veroorzaakt worden door het feit dat zakelijke voertuigen vaak bestuurd worden door personeel die misschien iets minder voorzichtig omgaan met een auto. Ik denk echter dat in het geval van Tesla de meeste auto's gereden worden door de eigenaar van een onderneming. Die behandelen een auto als hun eigen auto lijkt mij op al is hij zakelijk geregistreerd.....

De argumenten in dit artikel: Schadestatistiek bij Teslarijders noodzaakt verzekeraar tot ingrijpen – e-driveinsurance.be voor een hogere premie gaan hier ook niet op voor het verschil want ook particulieren hebben te maken met het feit dat het een grote auto is en dat de herstelkosten hoog zijn lijkt mij, dan zouden die verzekeringen toch ook voor geen meter uit moeten kunnen .....

Ik ben inmiddels gedurende de 'wachttijd' ook maar begonnen met offertes opvragen. Eerste prijs die ik heb is 1800 E per jaar.

Als ik meer overzicht heb zal ik dat hier ook even delen.
 
Niet meer bij CB.
Het gaat bij verzekeren hoe de auto voornamelijk wordt GEBRUIKT. Dat staat los van de eigenaar, en het kan zo zijn dat een zakelijk gekochte auto particulier wordt gebruikt volgens de polisvoorwaarden. Dat was bij mij het geval.
Ik ben er weggegaan na het probleem met weigering overname eerdere schadevrije jaren uit Roydata.
In die periode heb ik schade gehad, en is gewoon netjes uitbetaald. Uiteraard.
 
Het gaat bij verzekeren hoe de auto voornamelijk wordt GEBRUIKT. Dat staat los van de eigenaar, en het kan zo zijn dat een zakelijk gekochte auto particulier wordt gebruikt volgens de polisvoorwaarden.
Ik neem aan dat dit niet opgaat als een auto zakelijk gekocht is en zowel zakelijk als privé wordt gebruikt?
Probleem is dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die een gecertificeerd voertuigvolgsysteem eisen maar voor zover mij bekend bestaan deze nog niet:confused:.
Ja, dat is het bizarre (kom ik achter). En dat maakt het allemaal zo onoverzichtelijk. De premies zijn pittig, dus dan is het wel fijn als diefstal ook gedekt is. Anders betaal je vijf jaar lang voor een auto die je niet meer hebt (in het geval van lease).
 
Turien en nhl keuren het tesla alarm inculsief pijlzender van Moving intelligence (mi6)of clifford goed bij de verzekering.
Ah, interessant. En dat is iets dat je makkelijk zelf ergens monteren toch? Dus zonder deze te koppelen aan het Tesla alarm (wat deels het probleem bij veel andere oplossingen lijkt te zijn).

P.S.1 Independer zegt: "Bij Turien & Co kun je geen verzekering afsluiten in jouw situatie.".
P.S.2 Waar kan ik de site van NHL vinden?
 
Last edited:
Ah, interessant. En dat is iets dat je makkelijk zelf ergens monteren toch? Dus zonder deze te koppelen aan het Tesla alarm (wat deels het probleem bij veel andere oplossingen lijkt te zijn).

P.S.1 Independer zegt: "Bij Turien & Co kun je geen verzekering afsluiten in jouw situatie.".
P.S.2 Waar kan ik de site van NHL vinden?


Nhl doet alleen zaken via een verzekeringstussenpersoon. Zij kunnen ook Turien aanbieden maar die is duurder.

Plaatsen peilzende mag je helaas niet zelf doen
 
Om even in te haken op dit draadje:
Als aankomende Model S eigenaar ben ik enorm geschrokken van de ontwikkelingen omtrent het verzekeren van een model S. Behalve het laten inbouwen van een Peilzender of LoJack volg systeem, kreeg ik van de door mijn Tesla verkoper geadviseerde verzekeraars de volgende antwoorden:

Assicuro:
"Van verzekeraar hebben wij doorgekregen dat we niet meer in de gelegenheid zijn berekening te maken voor het verzekeren van een Tesla. De reden hiervoor is de hoge schadelasten die zij hebben geleden door het verzekeren van deze voertuigen."
Turien & Co
Maandbedrag van 451,- euro + Lo-Jack -> Dit is bijna evenveel als mijn maandelijks lease bedrag!
Gaat dit nog goed komen? Ik kan niet wachten tot ik eindelijk dat ding heb, maar 5412 euro uitgeven aan verzekering gaat mijn boerenverstand te boven.


 
Om even in te haken op dit draadje:
Als aankomende Model S eigenaar ben ik enorm geschrokken van de ontwikkelingen omtrent het verzekeren van een model S. Behalve het laten inbouwen van een Peilzender of LoJack volg systeem, kreeg ik van de door mijn Tesla verkoper geadviseerde verzekeraars de volgende antwoorden:

Assicuro:
"Van verzekeraar hebben wij doorgekregen dat we niet meer in de gelegenheid zijn berekening te maken voor het verzekeren van een Tesla. De reden hiervoor is de hoge schadelasten die zij hebben geleden door het verzekeren van deze voertuigen."
Turien & Co
Maandbedrag van 451,- euro + Lo-Jack -> Dit is bijna evenveel als mijn maandelijks lease bedrag!
Gaat dit nog goed komen? Ik kan niet wachten tot ik eindelijk dat ding heb, maar 5412 euro uitgeven aan verzekering gaat mijn boerenverstand te boven.


Die verzekeraars laten je op die manier alvast de volgende auto/schade voorfinancieren... Heb je al offertes bij anderen opgevraagd?
 
Om even in te haken op dit draadje:
Als aankomende Model S eigenaar ben ik enorm geschrokken van de ontwikkelingen omtrent het verzekeren van een model S
.....
Gaat dit nog goed komen? Ik kan niet wachten tot ik eindelijk dat ding heb, maar 5412 euro uitgeven aan verzekering gaat mijn boerenverstand te boven.
Dit is precies waar ik laatst op doelde, Tesla is zich zo langzamerhand uit de markt aan het prijzen. Als je meeleest op dit forum en je hebt geen florissant schadevrij verleden dan krab je je nog wel eens achter je oren voor je tot aanschaf overgaat als je dit soort bedragen leest, toch?
Toch schijnen er nog steeds veel gestolen te worden, misschien meer dan wij weten hier op het forum. Dat wist een tennismaatje van me te vertellen tenminste, die zit in die verzekeringsbranche en verzekert ook Tesla's (als tussenpersoon). De spoeling van verzekeraars wordt ook steeds dunner, Assicuro is dus ook al afgehaakt en met weinig schadevrije jaren kun je inderdaad je borst nat maken.
Succes PaulV, ik hoop dat het nog goed komt voor je. Heb je het tabelletje in deze thread al gezien en andere offertes gevraagd?
 
Dit is precies waar ik laatst op doelde, Tesla is zich zo langzamerhand uit de markt aan het prijzen. Als je meeleest op dit forum en je hebt geen florissant schadevrij verleden dan krab je je nog wel eens achter je oren voor je tot aanschaf overgaat als je dit soort bedragen leest, toch?
Toch schijnen er nog steeds veel gestolen te worden, misschien meer dan wij weten hier op het forum. Dat wist een tennismaatje van me te vertellen tenminste, die zit in die verzekeringsbranche en verzekert ook Tesla's (als tussenpersoon). De spoeling van verzekeraars wordt ook steeds dunner, Assicuro is dus ook al afgehaakt en met weinig schadevrije jaren kun je inderdaad je borst nat maken.
Succes PaulV, ik hoop dat het nog goed komt voor je. Heb je het tabelletje in deze thread al gezien en andere offertes gevraagd?


ik denk dat het grootste probleem zit in de heel dure onderdelen en carrosserie tarieven. veel gestolen zal wel meevallen in vergelijking met bijvoorbeeld BMW of Audi. Als er schade aan is kost het vaak erg veel om te herstellen ....
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ik denk dat het grootste probleem zit in de heel dure onderdelen en carrosserie tarieven. veel gestolen zal wel meevallen in vergelijking met bijvoorbeeld BMW of Audi. Als er schade aan is kost het vaak erg veel om te herstellen ....
Eens, daarom zeg ik ook dat Tesla zich uit de markt prijst door onderdelen voor reparaties zo hoog te prijzen.
Maar ik begreep van die kennis van me dat de verzekeraars zich vooral druk maken over de toenemende diefstallen.
 
Ik heb het idee dat die diefstallen zwaar overtrokken zijn en een makkelijk excuus om de premies flink te verhogen. Ben ervan overtuigd dat er een stuk meer X5-en gestolen worden. Bij mij in de buurt 3 in een week. Zou mooi zijn als Tesla ook in Europa verzekeringen aan ging bieden. En een M5 of Panamera Turbo verzekeren we ook niet voor €1500,-:rolleyes:
 
Ik heb het idee dat die diefstallen zwaar overtrokken zijn en een makkelijk excuus om de premies flink te verhogen. Ben ervan overtuigd dat er een stuk meer X5-en gestolen worden. Bij mij in de buurt 3 in een week. Zou mooi zijn als Tesla ook in Europa verzekeringen aan ging bieden. En een M5 of Panamera Turbo verzekeren we ook niet voor €1500,-:rolleyes:
De premies in the early days waren inderdaad absurd laag. Het eerste jaar bij Centraal Beheer betaalde ik minder dan voor mijn 5 serie. Dus een behoorlijk hogere premie is nog te billijken. Maar vooral na een schade ben je nu gewoon de Sjaak. Ik vind 2000 - 2500 euro voor een auto uit deze prijsklasse acceptabel. Maar ik heb zelf premies voorgeschoteld gekregen die daar ruim het dubbele van zijn, en PaulV hier boven zit daar nog weer ver boven. En dat lijken geen uitzonderingen meer te zijn.
 
De premies in the early days waren inderdaad absurd laag. Het eerste jaar bij Centraal Beheer betaalde ik minder dan voor mijn 5 serie. Dus een behoorlijk hogere premie is nog te billijken. Maar vooral na een schade ben je nu gewoon de Sjaak. Ik vind 2000 - 2500 euro voor een auto uit deze prijsklasse acceptabel. Maar ik heb zelf premies voorgeschoteld gekregen die daar ruim het dubbele van zijn, en PaulV hier boven zit daar nog weer ver boven. En dat lijken geen uitzonderingen meer te zijn.
Na 2 forse schades met een M5 (en geen 530d:confused:) ben je ook niet klaar voor €2000,-. We moeten ophouden met de kosten te vergelijken met een Passat omdat we die Tesla’s hier nu eenmaal goedkoop (TCO) kunnen rijden.