Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
En dan zijn de verzekeraars onnavolgbaar met hun polisvoorwaarden (wel/niet peilzender), wat dacht je van het instituut RDW :confused:
Belletje van PMP vanmorgen: Volgens het kenteken heb ik straks een X100D, volgens de meldcode is het een X90D, cataloguswaarde is van een X100D nog van voor de prijsaanpassing :eek:. Dus even simpel het juiste kenteken aan de juiste meldcode en ge-update aanschafprijs koppelen is voor het RDW best lastig ;) (waardoor ik straks op m'n groene kaart moet opletten of daar de juiste gegevens op staan, dit zelfde gedoe had ik 5 jaar geleden ook met mijn nieuw gekochte auto)
 
En dan zijn de verzekeraars onnavolgbaar met hun polisvoorwaarden (wel/niet peilzender), wat dacht je van het instituut RDW :confused:
Belletje van PMP vanmorgen: Volgens het kenteken heb ik straks een X100D, volgens de meldcode is het een X90D, cataloguswaarde is van een X100D nog van voor de prijsaanpassing :eek:. Dus even simpel het juiste kenteken aan de juiste meldcode en ge-update aanschafprijs koppelen is voor het RDW best lastig ;) (waardoor ik straks op m'n groene kaart moet opletten of daar de juiste gegevens op staan, dit zelfde gedoe had ik 5 jaar geleden ook met mijn nieuw gekochte auto)

Mmm ik heb precies hetzelfde. Maar heeft dit consequenties dan? Ik heb er voor de rest geen amok om gemaakt....
De verkoper van tesla had ik er nog naar gevraagd, die vertelde dat ik beter de prijs van voor de prijscorrectie kon verzekeren.
 
Mmm ik heb precies hetzelfde. Maar heeft dit consequenties dan? Ik heb er voor de rest geen amok om gemaakt....
De verkoper van tesla had ik er nog naar gevraagd, die vertelde dat ik beter de prijs van voor de prijscorrectie kon verzekeren.
Heeft voor zover ik weet geen consequenties. Met betrekking tot de prijs, je bent alleen een beetje oververzekerd. Koppeling RDW chassis-kenteken, even opletten wat er bij aflevering op het kentekenbewijs staat.
(Mijn vorige nieuwe auto had exact hetzelfde, ik kocht een Seat Altea, maar kreeg de verzekeringspapieren van een Seat Ibiza met hetzelfde kenteken. Duurde een weekje voordat het RDW het eindelijk door had dat dat niet klopte)
 
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe premie te horen, via PMP bij Turien. Ik heb het gevoel dat PMP er niet veel aan kan doen, maar ik ben me kapot geschrokken. Ik heb een lullige schade gemaakt in juni van dit jaar, met uiteindelijke reparatiekosten van 11k euro. En daar betaal ik nu de tol voor, zoveel is wel duidelijk. Ik val terug van de hoogste korting (75%) naar een korting van 50%. Consequentie voor mijn premie: 4700 euro per jaar inclusief assurantiebelasting!

Ik kom eigenlijk tot de conclusie: als je schade maakt wordt het rijden van een Tesla onbetaalbaar. Ben ondertussen wel andere offertes aan het opvragen, maar ik geloof niet dat ik daar wijzer van ga worden door die recente schade. Ik heb hier zo de balen van, ik heb nu sterk het gevoel dat ik vanmiddag mijn eerste model X ga ophalen en tevens mijn laatste Tesla
 
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe premie te horen, via PMP bij Turien. Ik heb het gevoel dat PMP er niet veel aan kan doen, maar ik ben me kapot geschrokken. Ik heb een lullige schade gemaakt in juni van dit jaar, met uiteindelijke reparatiekosten van 11k euro. En daar betaal ik nu de tol voor, zoveel is wel duidelijk. Ik val terug van de hoogste korting (75%) naar een korting van 50%. Consequentie voor mijn premie: 4700 euro per jaar inclusief assurantiebelasting!

Ik kom eigenlijk tot de conclusie: als je schade maakt wordt het rijden van een Tesla onbetaalbaar. Ben ondertussen wel andere offertes aan het opvragen, maar ik geloof niet dat ik daar wijzer van ga worden door die recente schade. Ik heb hier zo de balen van, ik heb nu sterk het gevoel dat ik vanmiddag mijn eerste model X ga ophalen en tevens mijn laatste Tesla
Ai, das geen leuke mood om je X mee op te gaan halen.....Ik hoop dat je toch kunt genieten van de terugreis vanmiddag......;)
 
Ai, das geen leuke mood om je X mee op te gaan halen.....Ik hoop dat je toch kunt genieten van de terugreis vanmiddag......;)
Inderdaad is het zo wel even een gigantisch k*tgevoel, maar ik heb nog een paar uur om het van me af te zetten. Ben goed in relativeren....dit is maar geld, terwijl Xfrank met een herstelde kaak met een stuk bot uit zijn heup zit, ErikS is thuis na een lange tijd in het ziekenhuis, jij zit met een kapotte knie en een vastzittende capslock...het kan altijd erger.
 
Inderdaad is het zo wel even een gigantisch k*tgevoel, maar ik heb nog een paar uur om het van me af te zetten. Ben goed in relativeren....dit is maar geld, terwijl Xfrank met een herstelde kaak met een stuk bot uit zijn heup zit, ErikS is thuis na een lange tijd in het ziekenhuis, jij zit met een kapotte knie en een vastzittende capslock...het kan altijd erger.
Die capslock is allang weer gemaakt hoor! ;) Ook ik ben erg goed in relativeren en heb via PM van een hoop bekenden bijval en een hart onder de riem gekregen. Ik wens je onwijs veel plezier vanmiddag!
 
en tevens mijn laatste Tesla

Ik heb er vertrouwen in dat Tesla zelf met een verzekeringsoplossing gaat komen. Ook in Nederland.
De model 3 wordt onverkoopbaar als verzekeraars die auto hetzelfde gaan "inschalen" als de Model S.

Dus mijn hoop / verwachting (niet gebaseerd op insider info, behalve dat Tesla in enkele landen al verzekeringen aanbiedt) is dat in de loop van 2018 Tesla verzekeringen gaat aanbieden in NL.
 
Ik heb een lullige schade gemaakt in juni van dit jaar, met uiteindelijke reparatiekosten van 11k euro. En daar betaal ik nu de tol voor, zoveel is wel duidelijk. Ik val terug van de hoogste korting (75%) naar een korting van 50%. Consequentie voor mijn premie: 4700 euro per jaar inclusief assurantiebelasting! Ik kom eigenlijk tot de conclusie: als je schade maakt wordt het rijden van een Tesla onbetaalbaar.
Ik neem aan dat genoemde premie bruto is, dus vóór de korting van 50%? Wat betaalde je bruto voor de MS, die waarschijnlijk qua nieuwwaarde een stuk goedkoper was?
 
Ik neem aan dat genoemde premie bruto is, dus vóór de korting van 50%? Wat betaalde je bruto voor de MS, die waarschijnlijk qua nieuwwaarde een stuk goedkoper was?
Nope, dit is na de 50% korting.
Ik betaalde voor de Model S (die een nieuwwaarde had van 103k, t.o.v. 138K voor deze X) het afgelopen jaar meen ik 1600 euro per jaar.
De premie is nu dus enorm veel duurder omdat:
  • De X een duurdere auto is dan de S
  • (Waarschijnlijk) alle verzekeraars de premies voor alle Tesla's omhoog gooien (ik kwam ergens tegen dat het zo'n 15% gaat schelen)
  • Ik dit jaar een schuldschade heb gehad. Vooral dit laatste veroorzaakt een veel hogere premie voor mij.
Overigens heeft PMP inmiddels zijn best voor me gedaan om de premie nog iets omlaag te krijgen, het is nu 4300 euro.
 
Nope, dit is na de 50% korting.
Ik betaalde voor de Model S (die een nieuwwaarde had van 103k, t.o.v. 138K voor deze X) het afgelopen jaar meen ik 1600 euro per jaar.
De premie is nu dus enorm veel duurder omdat:
  • De X een duurdere auto is dan de S
  • (Waarschijnlijk) alle verzekeraars de premies voor alle Tesla's omhoog gooien (ik kwam ergens tegen dat het zo'n 15% gaat schelen)
  • Ik dit jaar een schuldschade heb gehad. Vooral dit laatste veroorzaakt een veel hogere premie voor mij.
Overigens heeft PMP inmiddels zijn best voor me gedaan om de premie nog iets omlaag te krijgen, het is nu 4300 euro.
Als ik alles (snel en ruwweg) op een rijtje zet (1 schade = + 50% premie; korting van 75 naar 50%; X 30% duurder), dan ga je inderdaad naar de 4K. Dat is geen kattenpis. Het is al eerder genoemd en ik sluit me daarbij aan: geniet vanavond van de eerste rit met die prachtige nieuwe X en veel veilige kilometers toegewenst!
 
  • Like
Reactions: jm71
Even een update.

Voor een X 100D excl. btw verzekerd, bijna alle opties, Brabant, 18 schadevrije jaren 20,000 km p/j, 3 jaar nieuwwaarderegeling ook bij financial lease.

Veenstra komt nu uit op 1800 all in zonder de peilzender. Ben er blij mee. Hou niet van gesleutel door derden aan een nieuwe auto, nog los van de extra en overbodige kosten.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Die capslock is allang weer gemaakt hoor! ;) Ook ik ben erg goed in relativeren en heb via PM van een hoop bekenden bijval en een hart onder de riem gekregen. Ik wens je onwijs veel plezier vanmiddag!

Ik heb het bericht gemist en was dan ook zeer verbaasd dat er niet al een apart draadje voor was aangemaakt ;):p:D. Heel veel sterkte en hopelijk herstel je snel!
 
  • Like
Reactions: Phil V and HWS
Nope, dit is na de 50% korting.
Ik betaalde voor de Model S (die een nieuwwaarde had van 103k, t.o.v. 138K voor deze X) het afgelopen jaar meen ik 1600 euro per jaar.
De premie is nu dus enorm veel duurder omdat:
  • De X een duurdere auto is dan de S
  • (Waarschijnlijk) alle verzekeraars de premies voor alle Tesla's omhoog gooien (ik kwam ergens tegen dat het zo'n 15% gaat schelen)
  • Ik dit jaar een schuldschade heb gehad. Vooral dit laatste veroorzaakt een veel hogere premie voor mij.
Overigens heeft PMP inmiddels zijn best voor me gedaan om de premie nog iets omlaag te krijgen, het is nu 4300 euro.
Hi Jeff,
Het is maar geld.
Fijne en vooral veilige kilometers gewenst met je nieuwe grote beer.
Kom je deze wel een keer op De Woude laten zien?
 
Fijn dat, eerste jaar een schade aan de bumper en enkele maanden geleden een steentje in de voorruit, en krijg je een aangetekende brief dat de verzekering opgezegd wordt wegens niet rendabel voor de verzekeringsmaatschappij MS Amlin/Coverbel.

Ik vind het wel straf, de schade aan de bumper was 1.581 euro waarvan ik zelf 750 euro heb moeten betalen. De voorruit vervangen was 1.599 euro en heb ik zelf 125 euro voor moeten betalen. De verzekeringsbijdrage voor twee jaren was 4.188 euro. Kan iemand mij uitleggen wat hier niet rendabel aan was? En waarom geen verhoging van de premie voorstellen? Nee nu moet ik naar een andere op zoek, overkomende als onverzekerbaar wegens te veel schade. Enige suggesties?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Al eens rechtstreeks contact opgenomen met Amlin ... je zal versteld staan!

Dat heb ik gedaan. Uitleg was dat de directie vond dat er ingegrepen moest worden in de Tesla portefeuille wegens niet rendabel. Er zijn voor bepaalde dossiers premieverhogingen doorgevoerd, en voor andere is direct een opzegging uitgestuurd.

Maar de dossierbeheerder ging het dossier nogmaals bekijken om te zien wat er aan gedaan kon worden.

Maar ik heb de indruk dat Tesla eigenaars zowat hetzelfde aanzien worden als een 18 jarige die op zoek is naar zijn eerste verzekering, liever niet. Ik val trouwens bij Amlin nog onder de risicogroep als 34 jarige. Bij luxe wagens ben je jong en onervaren tot aan je 40.