Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ben eigenlijk erg benieuwd naar de premies en bij welke maatschappijen (tussen personen) door de recente bezitters van een nieuwe MS en MX zijn betaald en afgesloten. In de sheet die daarvoor aangemaakt is vind ik daar op dit moment geen nieuwe info. Mijn MS komt waarschijnlijk eind december en ben dan ook zeer nieuwsgierig naar de beste deal.
 
Waarom dan niet? De looptijd van het signaal wordt helaas niet gemeten, daar zit juist de zwakte.
Vent met rugzak (ontvang/zendstation) staat in de buurt 5-10m en stuurt t signaal naar de ontvanger die zo’n klein kastje bij de auto houdt: Voila!

Handsfree uit is nog erger: ontvangst + opslag tot 100m verderop.

Oplossingen:
1. Signaal afschermen als je bij de auto vandaan gaat (hoesje/3 lagen Alu folie)
2. Koop n systeem wat wel de looptijd meet, in D bestaat n systeem wat je in de zekeringkast prikt. Kost € 200-300. Zal de site weer s opzoeken

Zeker wel dat het uitmaakt in dat geval. Alleen zit er een bepaalde rek i die tijd. Bijvoorbeeld: als jij het signaal opvangt en 10 minuten later stuurt werkt het niet. Dat is natuurlijk schromelijk overdreven maar dat houdt in dat het doorsturen van het signaal sneller dan 10 minuten moet zijn.

Die grens ligt waarschijnlijk in de milliseconden range. Want anders kon je signaal namelijk via het internet routen en dus een auto stelen in Nederland als de sleutel in Hong Kong was. Even als belachelijk voorbeeld weer.

Blijkbaar ligt die grens dus op 100-600 meter met simpele radiogolven (ik stel me voor dat niets anders gebruikt hiervoor).
 
Ben eigenlijk erg benieuwd naar de premies en bij welke maatschappijen (tussen personen) door de recente bezitters van een nieuwe MS en MX zijn betaald en afgesloten. In de sheet die daarvoor aangemaakt is vind ik daar op dit moment geen nieuwe info. Mijn MS komt waarschijnlijk eind december en ben dan ook zeer nieuwsgierig naar de beste deal.

Voor mij lijkt NN op dit moment het beste uit de bus te komen maar ik kijk even wat er gebeurd als ik daadwerkelijk een kenteken heb...
 
.
Ben eigenlijk erg benieuwd naar de premies en bij welke maatschappijen (tussen personen) door de recente bezitters van een nieuwe MS en MX zijn betaald en afgesloten. In de sheet die daarvoor aangemaakt is vind ik daar op dit moment geen nieuwe info. Mijn MS komt waarschijnlijk eind december en ben dan ook zeer nieuwsgierig naar de beste deal.
Voor zover ik gezien heb zijn premies moeilijk te vergelijken, de catalogusprijs van je auto, je woonplaats, leeftijd en schadevrije jaren hebben erg veel invloed.
Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden: ofwel een goede tussenpersoon voor jou de juiste maatschappij laten uitzoeken, ofwel zelf bij alle maatschappijen die hier in dit draadje staan of die je online vindt offertes opvragen voor jouw situatie...
Sommige maatschappijen geven pas wanneer ze het kenteken weten een offerte af, dus je kunt de knoop soms pas doorhakken in de laatste paar dagen voordat je de auto gaat ophalen...
 
Mijn collega en ik hebben gisteren onze MS100D’s mogen ophalen (wat n feest ).
Beide auto’s zijn uiteindelijk (na wat onderhandelen, eerst 185/mnd) voor ongeveer € 175 /mnd verzekerd via 2 verschillende tussenpersonen bij Turien.

Cat waarde 131k (Inc)
Ex btw
75% bm korting
20k km/jr
3 jr nieuwwaarde
LoJack verplicht

Geen insuremytesla gedaan ivm:
2jr nieuwwaarde
3* SKG hangsluitwerk / B2 verplicht op je woonhuis
 
Mijn collega en ik hebben gisteren onze MS100D’s mogen ophalen (wat n feest ).
Beide auto’s zijn uiteindelijk (na wat onderhandelen, eerst 185/mnd) voor ongeveer € 175 /mnd verzekerd via 2 verschillende tussenpersonen bij Turien.

Cat waarde 131k (Inc)
Ex btw
75% bm korting
20k km/jr
3 jr nieuwwaarde
LoJack verplicht

Geen insuremytesla gedaan ivm:
2jr nieuwwaarde
3* SKG hangsluitwerk / B2 verplicht op je woonhuis
gefeliciteerd!
3* SKG beslag is overigens wel een goede bescherming tegen het zgn kerntrekken:
 
Na eindeloos te hebben gezocht op internet en tussenpersonen zijn wij bij Allianz (088-577 5500 optie 4, 1) terechtgekomen.
Allianz vereist geen Lojack oid, zijn tevreden met bestaande Tesla beveiligingssysteem. De vereiste staat weliswaar op polis, maar mij is door meerdere medewerkers verzekerd dat de Tesla is uitgesloten van deze eis. Gesprekken worden opgenomen!
Ons geval:
  • Tesla S85 base uit Mei 2014
  • Nieuwwaarde 94k inc opties
  • 12 schadevrije jaren
  • >20.000km/jaar
  • Jaarpremie inc assurantie belasting €1253,-
Wij gaan er zelfs op vooruit tov EAS,
Hieronder mijn vergelijkings spreadsheet, niet volledig en wat messy, maar in grote lijnen klopt het.
upload_2017-11-29_17-18-57.png
 
Ook uitgebreid met Schut (Schut Car Systems - car audio inbouw, navigatie, geluidsisolatie - Arnhem) uit Arnhem gesproken over installatie van Lojack of Mi.
Volgens hem kunnen ze geen officieel certificaat afgeven voor SCM VBT installatie, want dat kan alleen indien er ook een gecertificeerde startonderbreker is gemonteerd. Bij een Model S kan dat niet!
Verder was hij kritisch over Lojack, want die werkt niet buiten NL en BE!
Mi7, 8 en 9 zijn geen ideale oplossing, beter is Mi50, maar dan moet je gaan bedraden en dat laat Tesla niet toe.

Ik krijg de indruk dat Tesla dit hele beveiligings- en verzekeringsaspect flink onderschat heeft, het feit dat ze nu bezig zijn met een eigen verzekering is fijn, maar te laat voor velen. En via Insuremytesla zijn de premies ook hoog.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de schade en diefstal statistieken van Tesla. Maken Tesla rijders meer brokken, of zijn de reparatiekosten per schade veel hoger, en hoe zit het met aantal Tesla diefstallen in vergelijking met vergelijkbare dure auto's?
 

Attachments

  • upload_2017-11-29_17-28-28.png
    upload_2017-11-29_17-28-28.png
    35.8 KB · Views: 47
In september dit jaar een (zakelijke) verzekering afgesloten bij EAS (verzekeraar is MS Amlin) voor €1.961,41/jaar inclusief. Amlin/EAS combinatie stopt ermee per 1 januari 2018. Heb een nieuwe offerte van EAS ontvangen, met als verzekeraar Allianz, €4250,- (incl.)!!

Kom na shoppen niet lager uit dan een jaarpremie van €3900,- met 2 jaar nieuwwaarde regeling (bij Turien, via van Tol Verzekeringen; communiceren erg goed overigens). Lojack zit al ergens verstopt in de wagen.

Het gaat om X100D, zakelijk, 136k (incl btw) en 5 jaar schadevrij. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Met van Tol gehad over waarom de premie nu zo hoog is. Zijn de hoge herstelkosten bij schade bij Tesla volgens hun. Flinke tegenvaller dus.
 
@resrc: X is veel duurder in verzekering dan S.
Slechts 5jr schadevrij is killing. De premie wordt pas lekker bij n jaar of 10. Dan ga je naar ca 75% korting.
Extreme kosten bij schade is idd de oorzaak van de hoge basispremie. Kapot ruitje van n koplamp is al n paar duizend volgens Mn tussenpersoon. Wij hebben al uitgerekend dat je elke schade tot € 6.000 beter zelf kunt ophoesten!

De LoJack inbouwer vertelde me gisteren dat r vorige wk 3 Tesla’s gejat zijn. 2 zonder, 1 met LoJack. Dat zal ook wel gevolgen hebben voor de premie!

Wat mij betreft: voorkom diefstal met fob altijd in RFID hoes/zak en als t toch gebeurt: snel opsporen met LoJack.... en geen schade rijden natuurlijk (fingers crossed)

Ps waarom geen 3jr nieuwwaarde? Bij Turien 10% extra = ok
 
  • Like
Reactions: resrc
"ErnstT: gefeliciteerd!
3* SKG beslag is overigens wel een goede bescherming....”
Thnx! Echt zo blij als n kind.

Voordeur is n oud beestje, sloten zijn niet te upgraden (of idioot duur). Rest is alles nieuw en 3*. Was vooral n waarschuwing aan anderen. Geen LoJack lijkt mooi, maar als je huissloten dan niet voldoen heb je niks!
 
  • Like
Reactions: ErnstT
Na eindeloos te hebben gezocht op internet en tussenpersonen zijn wij bij Allianz (088-577 5500 optie 4, 1) terechtgekomen.
Allianz vereist geen Lojack oid, zijn tevreden met bestaande Tesla beveiligingssysteem. De vereiste staat weliswaar op polis, maar mij is door meerdere medewerkers verzekerd dat de Tesla is uitgesloten van deze eis. Gesprekken worden opgenomen!
Ons geval:
  • Tesla S85 base uit Mei 2014
  • Nieuwwaarde 94k inc opties
  • 12 schadevrije jaren
  • >20.000km/jaar
  • Jaarpremie inc assurantie belasting €1253,-
Wij gaan er zelfs op vooruit tov EAS,
Hieronder mijn vergelijkings spreadsheet, niet volledig en wat messy, maar in grote lijnen klopt het.
View attachment 263495

Dank je voor dit overzicht. De offerte die ik heb ontvangen van Allianz ziet er ook interessant uit, echter met een eigen risico van €1500,-! Hoe is dat bij jou?
 
Dank je voor dit overzicht. De offerte die ik heb ontvangen van Allianz ziet er ook interessant uit, echter met een eigen risico van €1500,-! Hoe is dat bij jou?

Hoog eigen risico vind ik zelf nooit een probleem. Ik claim nooit tenzij ik de kosten niet kan dragen. Daar ga je namelijk te hard op achteruit. Dus dan maakt die hoge eigen risico post ook geen fluit uit.
 
LoJack-Turien aanbieding = korting op abo voor 2 jaar. Volgende 3 jaar 100% betalen.
LoJack-Tesland aanbieding = korting op abo voor 5 jaar!
Alle andere aanbiedingen op de site van LoJack zijn a la Turien en dus duurder dan Tesland. Heeft Tesland goed geregeld zou ik zeggen. (Geen aandelen oid)
 
  • Informative
Reactions: basvk
Nog ff terugkomen op de Relay-Attack en maximale afstand van 100m.
Sleutel heeft 3 zend methodes aan boord!
RFID: bereik van Max cm (als batterij dood is kom je nog in de auto!)
LF: bereik Max 1-2m
UHF: bereik Max 100m
Handsfree openen=Sleutel zend continu LF signaal uit. Auto detecteert met LF de sleutel. Antwoord aan sleutel: stuur openen signaal. Sleutel stuurt met UHF(!) gewone openen signaal. Auto opent.

Simpelste relay Attack:
Vang LF van sleutel op (goeie antenne = 10m max), versterk, zend uit, ontvang bij auto, zend uit naar auto.
Vervolg: de UHF communicatie vind plaats en de auto opent/start als je binnen 100m bent.

Slimmere relay Attack:
Vang LF van sleutel op, versterk, zend uit, ontvang bij auto, zend uit naar auto.
Vervolg: bang de UHF communicatie van de auto op en versterkt naar sleutel sturen. Vang UHF van sleutel op en stuur versterkt naar auto.
De tolerantie in vertraging is zo groot dat dit in theorie werkt tot 3000km (zucht).

Oplossing:
Afschermen met hoesje (regelmatig vervangen, sluitingen = signaal lekkage)
Batterij er uit halen en als RFID gebruiken
Handsfree uitzetten en knoppen duwen (herhalen van bericht werkt niet meer door wisselende codes)
Wachten tot de fabrikanten de looptijd van het signaal gaan meten......

Bron: https://eprint.iacr.org/2010/332.pdf
 
Heey hallo!

Ook een leuke casus voor op het forum: Begin deze maand een nieuwe MS 75 via EAS bij Allianz casco verzekerd. Ik heb 7 schadevrije jaren. Waarde casco 94k incl. Polis voor onbeperkt kms. Allianz accepteert het Tesla alarm. De premie is vastgesteld op € 1.338 excl assurantiebelasting.

In de offerte-e-mail van EAS werd mij 1 jaar dekking op nieuwwaardebasis beloofd. Echter in de polis van Allianz wordt dit vervolgens expliciet ontkracht en wordt er naar de dagwaarde verwezen. Gevalletje van goed-de-polis-lezen dus...

Contact opgenomen met EAS: Was een foutje. Van EAS wel te verstaan, niet van Allianz. De polis wordt niet gewijzigd...!

EAS biedt nu 10% korting op de premie, danwel mogelijkheid om dagelijks op te zeggen. Het verschil tussen de dagwaarde vs nieuwwaarde zal vrij rap groter worden dan die 10%... Total loss en diefstal zijn natuurlijk maar een deel van wat er verzekerd is; er is een deel van deze verzekering dat ongewijzigd blijft.

Anyway, leek me goed om deze ervaring even te delen. Ik ga nog even nadenken wat te doen en hou nauwlettend in de gaten wat hier zoal gepost wordt aan mogelijke alternatieven.
 
  • Informative
Reactions: basvk