Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dan vergelijk je een dagwaarde met nieuwwaarde regeling denk ik?
bij Carmeleon:
carmeleon offerte said:
"Tot 11-4-2023 wordt bij total loss of diefstal de aanschafwaarde vergoed"

Bij Turien (iedere aanbieder):
Turien voorwaarde said:
"Nieuwwaarderegeling 36 maanden"

Ik zal eens navragen bij Carmeleon wat ze bedoelen met "aanschafwaarde" dit kan mijn aankoopprijs zijn nieuw maar ook aankoopwaarde van een vergelijkend model, is met net hoe je het leest in mijn opinie.
 
Last edited:
Reactie van Carmeleon:

Dit betekend dat mocht het voertuig voor de genoemde datum Total loss gaan of gestolen worden u de waarde vergoed krijgt die u ervoor betaalde (aanschafwaarde, zie uw aankoopnota). Na de genoemde datum zullen wij in deze gevallen dagwaarde uitkeren.

Met een maximum van 120.000 km.

Opzich niet slecht lijkt me, alleen de reviews zijn niet al te best.
Bij welke partij wordt de verzekering ondergebracht? 80% zit namelijk bij Turien (ivm nieuwwaarde regeling).
 
Ik rij tussen de 10K en 15K per jaar dus dat is voor mij gelukkig geen probleem.

En met slechte recensies, tja wat kun je daarmee, over het algemeen wordt er alleen maar geklaagd maar als mensen tevreden zijn wordt het niet online gezet. En ik denk dat je van iedere verzekeringsmaatschappij wel slechte reviews kunt vinden.
 
bij Carmeleon:


Bij Turien (iedere aanbieder):


Ik zal eens navragen bij Carmeleon wat ze bedoelen met "aanschafwaarde" dit kan mijn aankoopprijs zijn nieuw maar ook aankoopwaarde van een vergelijkend model, is met net hoe je het leest in mijn opinie.
bij Carmeleon:


Bij Turien (iedere aanbieder):


Ik zal eens navragen bij Carmeleon wat ze bedoelen met "aanschafwaarde" dit kan mijn aankoopprijs zijn nieuw maar ook aankoopwaarde van een vergelijkend model, is met net hoe je het leest in mijn opinie.

Bij mijn aanvraag van Carmeleon staat:
Datum aanschafwaarde garantie: 21-03-2021 (vreemd dat jij 2 jaar extra krijgt).
 
[...]Bel eens met Carmeleon verzekeringen. Paavo de Krijger. Krijg heel veel Tesla rijders over van de andere verzekeraars. 088-1855555,
Voor mijn MS heb ik net een verzekering afgesloten. Veruit de beste voorwaarde en tegen een zeeeer goed prijs en enkel een Lojack in laten bouwen. Dank je wel!
Is de eis van Carmeleon echt alleen een LoJack? In de Voorwaarden.pdf die bij een online opgevraagde offerte zit wordt gesproken over een VbV-SCM klasse 4 aangevuld met LoJack.
 
Is de eis van Carmeleon echt alleen een LoJack? In de Voorwaarden.pdf die bij een online opgevraagde offerte zit wordt gesproken over een VbV-SCM klasse 4 aangevuld met LoJack.
Ja, dat is voldoende. Die hele SCM klasse is wat verwarrend omdat het Tesla alarm niet gecertificeerd is. In mijn polis voor een nieuwe MX100D staat het volgende als extra clausule:

Clausuletekst:
In aanvulling op de voorwaarden die voor deze verzekering van toepassing zijn geldt voor de Tesla Model x met kenteken xx-xxx-x dat, indien het voertuig is voorzien van een werkend Tesla fabrieksalarm in combinatie met een LoJack® Track & Trace systeem, het voertuig voldoet aan de Categorie die voor het verzekerde voertuig vereist is.

Ergo, met een ingebouwde lo-jack ben je klaar.
Ik betaal voor een full options MX100D €1524 p/j, met 7 schadevrije jaren.
Dat is inclusief 3 jaar nieuwwaarde, onbeperkte kilometers, rechtsbijstand, no-claim bescherming en bijtellingsbescherming.
 
Is de eis van Carmeleon echt alleen een LoJack? In de Voorwaarden.pdf die bij een online opgevraagde offerte zit wordt gesproken over een VbV-SCM klasse 4 aangevuld met LoJack.
Ik heb deze vraag ook eerder gesteld, hun antwoord:
De alarmeis voor uw Tesla betreft het Fabriek af alarm van Tesla aangevuld met een LoJack.

Via hun kun je ook goedkoper een Lo-Jack bekomen.
 
Goed om te horen van Carmeleon.

Via Centraal Beheer is het antwoord namelijk: wij kunnen Tesla’s niet tegen diefstal verzekeren omdat niet aan de VbV-SCM eis voldaan wordt.
Tenzij je een VbV-SCM systeem in laat bouiwen. Ik heb dat drie weken geleden gedaan en heb nu een verzekering bij Centraal Beheer. Euro 940,— per maand, 300 eigen risico en een max van 7.500 km /jaar. Dit is een particuliere verzekering. Er is bij Centraal Beheer een groot verschil tussen een zakelijke verzekering (Euro 1.960,—/jaar) en de particuliere. Het lijken binnen het concern twee volledig separaat opereende bedrijven die concurreren met elkaar.
Dat extra diefstalsysteem is van Vodafone en kost ongeveer 800,— eenmalig en 220,— per jaar voor het volgsysteem. Maar dan is je auto ook dubbel beveiligd. Je moet wel twee sleutels bij je hebben, maar in de praktijk heb ik daar geen moeite mee. Ik zet dus met een gerust hart het Tesla systeem op passive entry en auto present doorhandles enz. Want zelfs als een dief het key-fob signaal oppikt en doorstuurt, krijgt hij hem nog niet mee omdat het Vodafone systeem de start onderbreekt en het voertuig volgt.
 
Tenzij je een VbV-SCM systeem in laat bouiwen. Ik heb dat drie weken geleden gedaan en heb nu een verzekering bij Centraal Beheer. Euro 940,— per maand, 300 eigen risico en een max van 7.500 km /jaar. Dit is een particuliere verzekering. Er is bij Centraal Beheer een groot verschil tussen een zakelijke verzekering (Euro 1.960,—/jaar) en de particuliere. Het lijken binnen het concern twee volledig separaat opereende bedrijven die concurreren met elkaar.
Dat extra diefstalsysteem is van Vodafone en kost ongeveer 800,— eenmalig en 220,— per jaar voor het volgsysteem. Maar dan is je auto ook dubbel beveiligd. Je moet wel twee sleutels bij je hebben, maar in de praktijk heb ik daar geen moeite mee. Ik zet dus met een gerust hart het Tesla systeem op passive entry en auto present doorhandles enz. Want zelfs als een dief het key-fob signaal oppikt en doorstuurt, krijgt hij hem nog niet mee omdat het Vodafone systeem de start onderbreekt en het voertuig volgt.
Sorry, dat is natuurlijk 940,— per jaar
 
Tenzij je een VbV-SCM systeem in laat bouiwen. Ik heb dat drie weken geleden gedaan en heb nu een verzekering bij Centraal Beheer. Euro 940,— per maand, 300 eigen risico en een max van 7.500 km /jaar. Dit is een particuliere verzekering. Er is bij Centraal Beheer een groot verschil tussen een zakelijke verzekering (Euro 1.960,—/jaar) en de particuliere. Het lijken binnen het concern twee volledig separaat opereende bedrijven die concurreren met elkaar.
Dat extra diefstalsysteem is van Vodafone en kost ongeveer 800,— eenmalig en 220,— per jaar voor het volgsysteem. Maar dan is je auto ook dubbel beveiligd. Je moet wel twee sleutels bij je hebben, maar in de praktijk heb ik daar geen moeite mee. Ik zet dus met een gerust hart het Tesla systeem op passive entry en auto present doorhandles enz. Want zelfs als een dief het key-fob signaal oppikt en doorstuurt, krijgt hij hem nog niet mee omdat het Vodafone systeem de start onderbreekt en het voertuig volgt.
Ik ben bij Allianz verzekerd voor 1.100 euro per jaar all-in. Geen extra beveiligingseisen. Wel 16 schadevrije jaren.
 
Zojuist gebeld dat bij EAS de Tesla verzekeringen met ongeveer 25% in premie gaan stijgen.

Ik heb een offerte uit staan, en ze kunnen de huidige premie nog offereren tot 1 mei, die dan nog 30 dagen geldig is. In andere woorden, auto moet voor 1 juni op kenteken staan om de oude prijs te kunnen bieden.
 
Ik ben voornemens een MS zakelijk aan te schaffen en ben me aan het oriënteren qua verzekering. Diverse verzekeraars willen zakelijk verzekeren maar volgens mij is dit helemaal niet van toepassing.

Ik rijd momenteel circa 8000 kilometers per jaar, ik vermoed met de MS ik 12000 km/j ga rijden, misschien wel meer. Voor werk zal dit dus woon/werk zijn en dit valt onder privé gebruik volgens de belastingdienst dus ik neem aan ook volgens de verzekering ook zo is.

Ik ben trouwens ZZP'er, volgens mij kan ik de verzekering dus gewoon privé lopen en op de zakelijke balans plaatsen.

Wie heeft hier ervaring mee?