Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg vandaag van mijn tussenpersoon te horen dat Turien mij gaat voorstellen een "Clifford Passieve Startonderbreker ter waarde vaeet?n €490" in mijn auto te laten installeren - op hun kosten. Zou gaan om een pilot. Wat het doel van die pilot is, is mij nog niet duidelijk. Weet nog niet waar het exact om gaat. Op basis van een beetje googelen krijg ik de indruk dat het werkt met een separate device "te bewaren los van je sleutel"... Zit daar niet echt op te wachten, nog meer rommel meenemen... Iemand van jullie die meer weet?
Is een van jullie ook zoiets aangeboden?

Ik heb nu een brief liggen hier, mijn Tesla is ook van de categorie 'alle opties' en snap dat ze dat wel graag willen. Maar is er iemand met ervraingen? Ik ben er niet perse op tegen, het hoeft niet van ze, maar als ik zo'n key aan m'n huidige sleutel vastmaak vind ik het niet zo erg. Ik vind het veul irritanter dat m'n keyless entry uitstaat nu :)
 
Ik ben nieuw op dit forum, veel gehad aan jullie informatie, dank daarvoor ten eerste. Deze week mijn MS opgehaald in Tilburg. Ik wil kort ook mijn ervaring delen, in dit geval voor de verzekering. Ik ben een jonge bestuurder, 29 jaar met twee schade vrije jaren, dit icm met de kwh en nieuwprijs was een verzekering voor mij erg lastig. Ten eerste kon ik 'm niet verzekeren bij: NN, Ohra, Delta Lloyd, Allianz en nog een aantal grote verzekeraars. Sterker nog bij NN kon ik de auto telefonisch via een dame eerst wel verzekeren, de volgende dag belde ik het om het rond te maken en het kenteken door te geven en toen een andere collega gaf aan dat dit niet kan omdat het alarm onvoldoende is en een achteraf ingebouwd alarm niet goed wordt gekeurd. In het slechtste geval had ik dus wel een verzekering de dag ervoor afgesloten bij NN, als de Tesla gestolen zou worden, dan zou de afdeling schade afhandeling niets uitkeren omdat het alarm toch niet voldoende is. Dit werd door de beste man van NN ook bevestigd, dus let op en al heb je een verzekering check dubbel of je alarm voldoende is. Turien en Carmeleon boden wel een verzekering aan, echter was de premie tegen de 6k per jaar + heel hoog eigen risico. Uiteindelijk bij mijn zakelijke bank, de Rabo/Interpolis uitgekomen, zeer netjes geholpen een nette premie en schriftelijk bevestigd gekregen dat de auto fabriek af qua alarm voldoet aan hun eisen en er geen extra volgsysteem of alarmsysteem nodig is, ook boven de 100k is dit nodig. Wil geen reclame maken, maar het koste mij een week en 15 belletjes (dat zijn nooit korte belletjes) naar verzekeraars om hier achter te komen. Omdat mijn MS op voorraad stond in NL werd deze binnen 8 dagen geleverd na bestelling, dus was dit wel even spannend.
 
Ik ben nieuw op dit forum, veel gehad aan jullie informatie, dank daarvoor ten eerste. Deze week mijn MS opgehaald in Tilburg. Ik wil kort ook mijn ervaring delen, in dit geval voor de verzekering. Ik ben een jonge bestuurder, 29 jaar met twee schade vrije jaren, dit icm met de kwh en nieuwprijs was een verzekering voor mij erg lastig. Ten eerste kon ik 'm niet verzekeren bij: NN, Ohra, Delta Lloyd, Allianz en nog een aantal grote verzekeraars. Sterker nog bij NN kon ik de auto telefonisch via een dame eerst wel verzekeren, de volgende dag belde ik het om het rond te maken en het kenteken door te geven en toen een andere collega gaf aan dat dit niet kan omdat het alarm onvoldoende is en een achteraf ingebouwd alarm niet goed wordt gekeurd. In het slechtste geval had ik dus wel een verzekering de dag ervoor afgesloten bij NN, als de Tesla gestolen zou worden, dan zou de afdeling schade afhandeling niets uitkeren omdat het alarm toch niet voldoende is. Dit werd door de beste man van NN ook bevestigd, dus let op en al heb je een verzekering check dubbel of je alarm voldoende is. Turien en Carmeleon boden wel een verzekering aan, echter was de premie tegen de 6k per jaar + heel hoog eigen risico. Uiteindelijk bij mijn zakelijke bank, de Rabo/Interpolis uitgekomen, zeer netjes geholpen een nette premie en schriftelijk bevestigd gekregen dat de auto fabriek af qua alarm voldoet aan hun eisen en er geen extra volgsysteem of alarmsysteem nodig is, ook boven de 100k is dit nodig. Wil geen reclame maken, maar het koste mij een week en 15 belletjes (dat zijn nooit korte belletjes) naar verzekeraars om hier achter te komen. Omdat mijn MS op voorraad stond in NL werd deze binnen 8 dagen geleverd na bestelling, dus was dit wel even spannend.

En wat was je nu kwijt uiteindelijk jako? want ik ben er toevallig ook mee bezig. Mijn vriendin heeft met mijn huidige auto schade gereden en dat kostte mij 8 schadevrije jaren :(
 
Ik ben nieuw op dit forum, veel gehad aan jullie informatie, dank daarvoor ten eerste. Deze week mijn MS opgehaald in Tilburg. Ik wil kort ook mijn ervaring delen, in dit geval voor de verzekering. Ik ben een jonge bestuurder, 29 jaar met twee schade vrije jaren, dit icm met de kwh en nieuwprijs was een verzekering voor mij erg lastig. Ten eerste kon ik 'm niet verzekeren bij: NN, Ohra, Delta Lloyd, Allianz en nog een aantal grote verzekeraars. Sterker nog bij NN kon ik de auto telefonisch via een dame eerst wel verzekeren, de volgende dag belde ik het om het rond te maken en het kenteken door te geven en toen een andere collega gaf aan dat dit niet kan omdat het alarm onvoldoende is en een achteraf ingebouwd alarm niet goed wordt gekeurd. In het slechtste geval had ik dus wel een verzekering de dag ervoor afgesloten bij NN, als de Tesla gestolen zou worden, dan zou de afdeling schade afhandeling niets uitkeren omdat het alarm toch niet voldoende is. Dit werd door de beste man van NN ook bevestigd, dus let op en al heb je een verzekering check dubbel of je alarm voldoende is. Turien en Carmeleon boden wel een verzekering aan, echter was de premie tegen de 6k per jaar + heel hoog eigen risico. Uiteindelijk bij mijn zakelijke bank, de Rabo/Interpolis uitgekomen, zeer netjes geholpen een nette premie en schriftelijk bevestigd gekregen dat de auto fabriek af qua alarm voldoet aan hun eisen en er geen extra volgsysteem of alarmsysteem nodig is, ook boven de 100k is dit nodig. Wil geen reclame maken, maar het koste mij een week en 15 belletjes (dat zijn nooit korte belletjes) naar verzekeraars om hier achter te komen. Omdat mijn MS op voorraad stond in NL werd deze binnen 8 dagen geleverd na bestelling, dus was dit wel even spannend.

Ik heb ergens in november '17 in dit draadje verzucht waarom het toch zo lastig is om een normale verzekering te krijgen (wat mij op een nog steeds onbegrepen dislike kwam te staan, maar dat terzijde) en als ik jouw verhaal zo lees wordt het er niet makkelijker op:eek:

Zou een 'groupsbuy' een optie kunnen zijn? Er lezen/rijden een aantal verzekeraars/tussenpersonen mee, wellicht een mooie uitdaging?
 
En wat was je nu kwijt uiteindelijk jako? want ik ben er toevallig ook mee bezig. Mijn vriendin heeft met mijn huidige auto schade gereden en dat kostte mij 8 schadevrije jaren :(
Ik betaal nu 2700 EUro per jaar met 0 schade vrije jaren, 250E eigen risico. Ik moet nog bij mijn leasemaatschappij een verklaring aanvragen voor de laatste 2 jaar. Daarna gaat het bedrag naar beneden ivm no claim korting, hoeveel weet ik nog niet, maar kan zo 150 - 200 Euro zijn.
 
Ik betaal nu 2700 EUro per jaar met 0 schade vrije jaren, 250E eigen risico. Ik moet nog bij mijn leasemaatschappij een verklaring aanvragen voor de laatste 2 jaar. Daarna gaat het bedrag naar beneden ivm no claim korting, hoeveel weet ik nog niet, maar kan zo 150 - 200 Euro zijn.
dat is echt netjes hoor! Ik ga daar ook eens over nadenken.

ik heb nu

Carmeleon €377 p/m (0 schadevrij)
allsecur €231,- p/m (uitgegaan van mijn prive 8 schadevrije jaren)
insuremytesla € 460,- p/m

Nog een beetje scheef beeld. Dus ik moet eerst mijn schadevrije jaren prive uit laten zoeken en die kunnen waarschijnlijk naar de zaak overgezet worden dan scheelt het al een hoop.

Wachtend op mijn eigen verzekeraar.
 
dat is echt netjes hoor! Ik ga daar ook eens over nadenken.

ik heb nu

Carmeleon €377 p/m (0 schadevrij)
allsecur €231,- p/m (uitgegaan van mijn prive 8 schadevrije jaren)
insuremytesla € 460,- p/m

Nog een beetje scheef beeld. Dus ik moet eerst mijn schadevrije jaren prive uit laten zoeken en die kunnen waarschijnlijk naar de zaak overgezet worden dan scheelt het al een hoop.

Wachtend op mijn eigen verzekeraar.
Allsecur heb ik ook gevraagd maar die konden bij mij geen Tesla verzekeren...
 
...Uiteindelijk bij mijn zakelijke bank, de Rabo/Interpolis uitgekomen, zeer netjes geholpen een nette premie en schriftelijk bevestigd gekregen dat de auto fabriek af qua alarm voldoet aan hun eisen en er geen extra volgsysteem of alarmsysteem nodig is, ook boven de 100k is dit nodig. Wil geen reclame maken, maar het koste mij een week en 15 belletjes (dat zijn nooit korte belletjes) naar verzekeraars om hier achter te komen. Omdat mijn MS op voorraad stond in NL werd deze binnen 8 dagen geleverd na bestelling, dus was dit wel even spannend.

Bedoel je dat een extra volgsysteem boven de 100k niet nodig is ipv van wel nodig ?

Ik zit met mijn model S sinds december bij Allianz voor 117 pm met 12 schadevrije jaren met toezegging (telefonisch) dat autovolgsysteem niet nodig is. Echter ga ik binnenkort voor een jaar op reis en de auto gaat waarschijnlijk geschorst worden en in een (beveiligde) stalling, bij Allianz kan je niet verzekerd blijven als je langer dan 6 maanden weg gaat (bizar, maar dat terzijde)

Ik moet dus nu ook op zoek naar een nieuwe verzekering, bij voorkeur zonder autovolgsysteem verplichting, of misschien zelfs alleen een losse brandverzekering, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden. Dit topic lezende zal ik nog contact op gaan nemen met Carmeleon (die hebben een casco verzekering voor 30 pm via hun formulier, ogenschijnlijk wel met SCM verplichting, maar aangezien de auto beveiligd gestald is kan ik dat risico misschien wel nemen) en Jako's post lezende is Interpolis misschien ook wel interessant om contact mee op te nemen voor dekking incl diefstal.
 
Ik ben bij Turien verzekerd via C.M. van Tol (vantolverzekeringen.nl) en betaal EUR 2100 per jaar zakelijk voor mijn Tesla die alle opties heeft. Ik heb 75% noclaim, trede 21 daar zie ik. Volgens mij kan dat zomaar voor het aantal schadevrije jaren staan.

Persoonlijk vind ik dat nog steeds een hoop geld, maar valt onder de categorie 'het is niet anders'. Ik heb wel die pilot ingevuld om deel te nemen aan die clifford beveiliging. Vind het zelf ook wel een fijn idee dat ik er iig alles aangedaan heb om mijn Tesla vooral van mij te laten zijn. Scheelt de anderen ook weer premie :p
 
Bedoel je dat een extra volgsysteem boven de 100k niet nodig is ipv van wel nodig ?

Ik zit met mijn model S sinds december bij Allianz voor 117 pm met 12 schadevrije jaren met toezegging (telefonisch) dat autovolgsysteem niet nodig is. Echter ga ik binnenkort voor een jaar op reis en de auto gaat waarschijnlijk geschorst worden en in een (beveiligde) stalling, bij Allianz kan je niet verzekerd blijven als je langer dan 6 maanden weg gaat (bizar, maar dat terzijde)

Ik moet dus nu ook op zoek naar een nieuwe verzekering, bij voorkeur zonder autovolgsysteem verplichting, of misschien zelfs alleen een losse brandverzekering, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden. Dit topic lezende zal ik nog contact op gaan nemen met Carmeleon (die hebben een casco verzekering voor 30 pm via hun formulier, ogenschijnlijk wel met SCM verplichting, maar aangezien de auto beveiligd gestald is kan ik dat risico misschien wel nemen) en Jako's post lezende is Interpolis misschien ook wel interessant om contact mee op te nemen voor dekking incl diefstal.
Sommige verzekeraars verzekeren tot de 100k of stellen boven de 100k extra eisen. Bij Rabo gaven ze aan dat dit niet uitmaakt voor hen en boven de 100k is je auto verzekerd zonder verder aanpassingen of toevoegingen qua alarm. Mijn MS zit net onder de 100k, maar er komt nu achteraf andere velgen onder, echt leren bekleding :) en nog wat zaken dus dit komt daarna wel boven de 100k en kan ik dan aan laten passen.
 
Ik heb nu een brief liggen hier, mijn Tesla is ook van de categorie 'alle opties' en snap dat ze dat wel graag willen. Maar is er iemand met ervraingen? Ik ben er niet perse op tegen, het hoeft niet van ze, maar als ik zo'n key aan m'n huidige sleutel vastmaak vind ik het niet zo erg. Ik vind het veul irritanter dat m'n keyless entry uitstaat nu :)

Wat gebeurt met de Tesla garantie?
 
Bedoel je dat een extra volgsysteem boven de 100k niet nodig is ipv van wel nodig ?

Ik zit met mijn model S sinds december bij Allianz voor 117 pm met 12 schadevrije jaren met toezegging (telefonisch) dat autovolgsysteem niet nodig is. Echter ga ik binnenkort voor een jaar op reis en de auto gaat waarschijnlijk geschorst worden en in een (beveiligde) stalling, bij Allianz kan je niet verzekerd blijven als je langer dan 6 maanden weg gaat (bizar, maar dat terzijde)

Ik moet dus nu ook op zoek naar een nieuwe verzekering, bij voorkeur zonder autovolgsysteem verplichting, of misschien zelfs alleen een losse brandverzekering, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden. Dit topic lezende zal ik nog contact op gaan nemen met Carmeleon (die hebben een casco verzekering voor 30 pm via hun formulier, ogenschijnlijk wel met SCM verplichting, maar aangezien de auto beveiligd gestald is kan ik dat risico misschien wel nemen) en Jako's post lezende is Interpolis misschien ook wel interessant om contact mee op te nemen voor dekking incl diefstal.

Lekker bij je verzekering blijven zitten... gewoon 5,5mnd schorsen, 1 mnd verzekeren, en weer schorsen...
 
Sommige verzekeraars verzekeren tot de 100k of stellen boven de 100k extra eisen. Bij Rabo gaven ze aan dat dit niet uitmaakt voor hen en boven de 100k is je auto verzekerd zonder verder aanpassingen of toevoegingen qua alarm. Mijn MS zit net onder de 100k, maar er komt nu achteraf andere velgen onder, echt leren bekleding :) en nog wat zaken dus dit komt daarna wel boven de 100k en kan ik dan aan laten passen.

Eerste post hier na veel te hebben gelezen afgelopen maanden. :)

Ik zit in hetzelfde schuitje. Drie weken geleden Tesla uit voorraad besteld en kreeg vandaag te horen dat hij dinsdag al opgehaald kan worden. Twee weken eerder dan verwacht. Moet dus snel wat gaan afsluiten. Nu had ik al een tweetal offertes opgevraagd voor verzekering, maar wat gaat dat allemaal moeizaam zeg.

Los van de vele verzekeraars die Tesla weigeren, krijg ik tot nu toe overal (Carmeleon/EAS) de eis voor het voertuig volgsysteem. Ondanks berichten hier die tegendeel beweren, krijg ik bij Carmeleon te horen dat er toch echt een loJack geïnstalleerd moet worden ondanks dat hij Incl. BTW onder de 100k valt en hij eigenlijk slechts ex BTW 82k verzekerd wordt. Naast Carmeleon heb ik nog een offerte bij EAS opgevraagd maar die is echt veel duurder met slechtere voorwaarden. Ga ook nog bij Turien shoppen en dan zijn je opties zo ongeveer op.

Interpolis valt voor mij af omdat ik de koppelverkoop met Rabobank rekening niet wil. Wel vreemd overigens want eerder in dit topic liepen mensen er nog tegenaan dat Rabobank absoluut geen Tesla's zakelijk wilde verzekeren. Blijkbaar is dat beleid nu weer aangepast en nog soepel ook.

Schadevrije jaren valt helaas nogal tegen na 11 jaar lease rijden. Sterker nog, je hebt er gewoon 0. Ze kunnen je hooguit een korting geven op basis van de verklaringen. 8 jaar geleden over een paaltje gereden. Logisch dat dat negatieve invloed heeft. Echter het krasje op mijn achterbumper vorig jaar is ook geclaimed op verzekering buiten mijn weten om. 11 jaar - 2 schades is 1 jaar resterend. Ik probeer die laatste schade alsnog zelf te betalen om op 6 te komen.
 
@Shaflic: ik zou je Interpolis-blokkade toch heroverwegen. Ik zat 3 jaar geleden ook in de knel, bij Centraal Beheer, en ik ben toen ook zeer goed geholpen door Rabobank / Interpolis...
En heeft je vrouw ook een auto? Je kunt onderling de schadevrije jaren wisselen. Altijd beter een Alto-achtige te verzekeren met 1 schadevrij jaar dan een Tesla - tenzij je vrouw een Lamborghini of zoiets rijdt :D.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: ebullio
Eerste post hier na veel te hebben gelezen afgelopen maanden. :)

Ik zit in hetzelfde schuitje. Drie weken geleden Tesla uit voorraad besteld en kreeg vandaag te horen dat hij dinsdag al opgehaald kan worden. Twee weken eerder dan verwacht. Moet dus snel wat gaan afsluiten. Nu had ik al een tweetal offertes opgevraagd voor verzekering, maar wat gaat dat allemaal moeizaam zeg.

Los van de vele verzekeraars die Tesla weigeren, krijg ik tot nu toe overal (Carmeleon/EAS) de eis voor het voertuig volgsysteem. Ondanks berichten hier die tegendeel beweren, krijg ik bij Carmeleon te horen dat er toch echt een loJack geïnstalleerd moet worden ondanks dat hij Incl. BTW onder de 100k valt en hij eigenlijk slechts ex BTW 82k verzekerd wordt. Naast Carmeleon heb ik nog een offerte bij EAS opgevraagd maar die is echt veel duurder met slechtere voorwaarden. Ga ook nog bij Turien shoppen en dan zijn je opties zo ongeveer op.

Interpolis valt voor mij af omdat ik de koppelverkoop met Rabobank rekening niet wil. Wel vreemd overigens want eerder in dit topic liepen mensen er nog tegenaan dat Rabobank absoluut geen Tesla's zakelijk wilde verzekeren. Blijkbaar is dat beleid nu weer aangepast en nog soepel ook.

Schadevrije jaren valt helaas nogal tegen na 11 jaar lease rijden. Sterker nog, je hebt er gewoon 0. Ze kunnen je hooguit een korting geven op basis van de verklaringen. 8 jaar geleden over een paaltje gereden. Logisch dat dat negatieve invloed heeft. Echter het krasje op mijn achterbumper vorig jaar is ook geclaimed op verzekering buiten mijn weten om. 11 jaar - 2 schades is 1 jaar resterend. Ik probeer die laatste schade alsnog zelf te betalen om op 6 te komen.
Een Lo-Jack geeft weliswaar een soort schijnveiligheid aan de verzekeraar, maar je hebt er in de praktijk ook geen last van. Je moet alleen de kosten ervan bij je premie optellen om tot een eerlijk vergelijk te komen. En over bijvoorbeeld 5 jaar uitgesmeerd, valt het me nog mee.