Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn model S is verzekerd bij Allianz
€ 1.314 p.j.

Dekking:
WA + Volledig Casco (nieuwwaarde- en vaste afschrijvingsregeling)
Inzittendenverzekering tot 1 mln.
Extra Accessoires tot 2.5k
Vrije Reparatiekeuze (zodoende mag hij bij schade altijd naar een SeC)

Model S P85 uit 2013
8 schadevrije jaren
Geen voertuigvolgsysteem o.i.d.: omdat mijn model S uitgerust is met het security package (zoals zovelen) was het overhandigen van bijgaande PDF voldoende. Ook de bevestigingsmail bijgevoegd.

Doe er je voordeel mee!
 

Attachments

  • AlarmModel S Anti-theft device.pdf
    20.3 KB · Views: 62
  • Informative
Reactions: Advh
Mijn model S is verzekerd bij Allianz
€ 1.314 p.j.

Dekking:
WA + Volledig Casco (nieuwwaarde- en vaste afschrijvingsregeling)
Inzittendenverzekering tot 1 mln.
Extra Accessoires tot 2.5k
Vrije Reparatiekeuze (zodoende mag hij bij schade altijd naar een SeC)

Model S P85 uit 2013
8 schadevrije jaren
Geen voertuigvolgsysteem o.i.d.: omdat mijn model S uitgerust is met het security package (zoals zovelen) was het overhandigen van bijgaande PDF voldoende. Ook de bevestigingsmail bijgevoegd.

Doe er je voordeel mee!
Ik kom voor mijn aanstaande S 75D uit op minimaal 2240,- bij 20 schadevrije jaren excl extra's zoals inzittende verzekering en exclusief accessoires. Ligt dat aan de tussenpersoon (in mijn geval allianz online) of dat jouw S bouwjaar 2013 heeft?
 
Ik kom voor mijn aanstaande S 75D uit op minimaal 2240,- bij 20 schadevrije jaren excl extra's zoals inzittende verzekering en exclusief accessoires. Ligt dat aan de tussenpersoon (in mijn geval allianz online) of dat jouw S bouwjaar 2013 heeft?
Ik vrees dat het vooral aan het tijdstip ligt: Allianz heeft de premie absurd veel verhoogd in een paar maanden tijd.
Eind december ben ik net als de nodige (alle?) andere Teslarijders er bij Amlin uitgeknikkerd en ben toen bij Allianz terechtgekomen. Premie €118 per maand voor een Model X met een waarde van 111 k€, 8 schadevrije jaren, incl inzittenden- en rechtsbijstandsverzekering (wel ex. BTW).
Als ik deze gegevens nu invoer op de website van Allianz kom ik bijna op het dubbele uit qua premie.
 
Ik kom voor mijn aanstaande S 75D uit op minimaal 2240,- bij 20 schadevrije jaren excl extra's zoals inzittende verzekering en exclusief accessoires. Ligt dat aan de tussenpersoon (in mijn geval allianz online) of dat jouw S bouwjaar 2013 heeft?
Ik heb Allianz via Carmeleon: bj ‘18, 95K, 5 jaar nieuwwaarde, incl ongevallen inzittenden, noclaimbeschermer en bijtellingsbeschermer, 11 schadevrije jaren, uit m’n hoofd: €1800/jr; trek je conclusies...
 
Ik kom voor mijn aanstaande S 75D uit op minimaal 2240,- bij 20 schadevrije jaren excl extra's zoals inzittende verzekering en exclusief accessoires. Ligt dat aan de tussenpersoon (in mijn geval allianz online) of dat jouw S bouwjaar 2013 heeft?
Het bouwjaar, in geval van total loss is het schade bedrag bij mijn S uit 2013 t.o.v. die van jouw uit 2018 (een stuk) lager. Dus dat scheelt al, daarnaast heb ik gewoon met ze gebeld. Online kwam ik niet echt verder.
 
De premies bij Allianz zijn inderdaad nogal verhoogd: voor onze model S P85, die nu wordt vervangen door een model X 75d, betalen wij € 87,- per maand. Voor de model X 75d zou de premie ruim verdubbelen: € 197,62 per maand.

Bij Mees & Zoonen (insuremytesla) wordt de premie € 139,- voor de nieuwe X. Ik voorzie dus dat wij na krap 6 maanden weer afscheid gaan nemen van een verzekeraar...
 
Voorwaarden van Turien verbleken bij die van Carmeleon en in mijn geval (6 jaar sv) waren ze ondanks dat toch meer dan 2x zo duur. Maakte de keuze erg makkelijk.

Nu voor 150 p/m voor 99k MS75D (82k ex verzekerd) 5 jaar nieuwwaarde, noclaim bescherming, bijtellingbescherming, schade inzittenden, rechtsbijstand, 0-500 eigen risico (afhankelijk van schadereparateur)

Turien via 3 verschillende tussenpersonen tussen 350-500 p/m voor minder jaren nieuwwaarde en zonder de beschermingen etc.

No-brainer in mijn geval.

Ook andere verzekeraars zitten rond 150 voor een auto van deze waarde. Ze accepteren de beveiliging alleen niet igv diefstal (CB, interpolis, FBTO). Mijn conclusie: Turien is ontzettend duur.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Hi All,

Ik lees al een tijdje mee, kan over een week mijn Model X ophalen en ben me nu dus ook aan het oriënteren op de verzekering.

Heeft iemand ervaring met ABN Amro en aanvullende beveiligingseisen? Telefonisch is toegezegd dat het Tesla af-fabriek alarmsysteem voldoende is, hoewel in de voorwaarden wel een klasse 4 alarm geëist wordt. Ik had dit ook graag zwart op wit willen hebben maar daar wouden ze niet aan. 'Alle gesprekken worden opgenomen dus de mondelinge afspraak is voldoende' werd mij verteld.

Ben benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.
 
Hi All,

Ik lees al een tijdje mee, kan over een week mijn Model X ophalen en ben me nu dus ook aan het oriënteren op de verzekering.

Heeft iemand ervaring met ABN Amro en aanvullende beveiligingseisen? Telefonisch is toegezegd dat het Tesla af-fabriek alarmsysteem voldoende is, hoewel in de voorwaarden wel een klasse 4 alarm geëist wordt. Ik had dit ook graag zwart op wit willen hebben maar daar wouden ze niet aan. 'Alle gesprekken worden opgenomen dus de mondelinge afspraak is voldoende' werd mij verteld.

Ben benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.
Zelf even een mailtje sturen waarin je dit zet en ze een akkoord laten terugsturen. Hun kunnen het wel opnemen maar in geval van problemen moet jij die opname maar zien te krijgen
 
Ongelooflijk wat een houding. Als het mij zou overkomen: ik ben direct weg.

Dat was ook mijn eerste gedachte . Maar aangezien ik nog maar 3 schadevrije jaren heb, liggen de premies bij de meeste verzekeraars vrij hoog voor mij.

Abn is nog redelijk betaalbaar, mijn zakelijke rekening loopt daar ook, en ik twijfel nog over carmeleon die qua premie in dezelfde range zit alleen wel een lojack vereist.
 
Hi All,

Ik lees al een tijdje mee, kan over een week mijn Model X ophalen en ben me nu dus ook aan het oriënteren op de verzekering.

Heeft iemand ervaring met ABN Amro en aanvullende beveiligingseisen? Telefonisch is toegezegd dat het Tesla af-fabriek alarmsysteem voldoende is, hoewel in de voorwaarden wel een klasse 4 alarm geëist wordt. Ik had dit ook graag zwart op wit willen hebben maar daar wouden ze niet aan. 'Alle gesprekken worden opgenomen dus de mondelinge afspraak is voldoende' werd mij verteld.

Ben benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.
Ik zit bij ABNAmro, bij diefstal is het eigen risico iets van 1,7% van de catalogus waarde.
Ze eisen SCM certificering.