Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Bedoel je dat een extra volgsysteem boven de 100k niet nodig is ipv van wel nodig ?

Ik zit met mijn model S sinds december bij Allianz voor 117 pm met 12 schadevrije jaren met toezegging (telefonisch) dat autovolgsysteem niet nodig is. Echter ga ik binnenkort voor een jaar op reis en de auto gaat waarschijnlijk geschorst worden en in een (beveiligde) stalling, bij Allianz kan je niet verzekerd blijven als je langer dan 6 maanden weg gaat (bizar, maar dat terzijde)

Ik moet dus nu ook op zoek naar een nieuwe verzekering, bij voorkeur zonder autovolgsysteem verplichting, of misschien zelfs alleen een losse brandverzekering, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden. Dit topic lezende zal ik nog contact op gaan nemen met Carmeleon (die hebben een casco verzekering voor 30 pm via hun formulier, ogenschijnlijk wel met SCM verplichting, maar aangezien de auto beveiligd gestald is kan ik dat risico misschien wel nemen) en Jako's post lezende is Interpolis misschien ook wel interessant om contact mee op te nemen voor dekking incl diefstal.

Mag ik vragen waarom je de auto zou schorsen? Je hebt geen wegenbelasting, je kan de APK net van te voren doen indien het een Tesla van de leeftijd is dat het nodig is en je wil je verzekering toch al door laten lopen dus per saldo verandert er toch niks aan je kosten?
 
offerte opgevraagd.
Tot nu toe kwam ik met een catalogus waarde van (ex BTW) net boven 100.000 euro en 14 schadevrije jaren op:
Insuremytesla: 1968 per jaar
Turien: 2481 per jaar
Carmeleon: 1486 per jaar
Via de sportwagenverzekering kreeg ik een offerte van Turien. Komt daar op eur 2168 per jaar. Iets lager dus dan via mijn huidige tussenpersoon (ook bij Turien).
Maar Carmeleon is nog steeds veruit de goedkoopste.
 
@Shaflic: ik zou je Interpolis-blokkade toch heroverwegen. Ik zat 3 jaar geleden ook in de knel, bij Centraal Beheer, en ik ben toen ook zeer goed geholpen door Rabobank / Interpolis...
En heeft je vrouw ook een auto? Je kunt onderling de schadevrije jaren wisselen. Altijd beter een Alto-achtige te verzekeren met 1 schadevrij jaar dan een Tesla - tenzij je vrouw een Lamborghini of zoiets rijdt :D.

Mijn vrouw heeft geen eigen auto dus wisselen gaat helaas niet lukken :) . Ik zal in ieder geval eens een telefoontje plegen naar Interpolis om te kijken wat ze te bieden hebben. Een vendor locked bijkomende Rabo rekening is ook de kosten niet, al vind ik het omslachtig.

Zojuist met mijn vorige leasemaatschappij kunnen regelen dat de kleine schade aan de bumper vorig jaar alsnog door mij vergoed mag worden (280 euro) waardoor ik van 1 naar 6 schadevrije jaren ga. Dan heb je die 280 euro er zo uit! Erg fijn.

@Captain77 , die LoJack maak ik me inderdaad geen zorgen meer om nadat ik daar wat meer over gelezen heb. Hij zit er in 5 minuten in en kosten van 400-500 euro (ex BTW) over 5 jaar verspreid valt ook erg mee.

Ben bezig met een overzicht van de opgevraagde offertes en tot nu toe komt Turien ontzettend duur uit de bus (met slechtere voorwaarden) en Carmeleon als voordeligste. Het scheelt zo ontzettend veel (3750 vs 1800) dat ik me afvraag of er een addertje onder het gras zit bij Carmeleon, of enorm gegraaid wordt bij Turien.
 
Eerste post hier na veel te hebben gelezen afgelopen maanden. :)

Ik zit in hetzelfde schuitje. Drie weken geleden Tesla uit voorraad besteld en kreeg vandaag te horen dat hij dinsdag al opgehaald kan worden. Twee weken eerder dan verwacht. Moet dus snel wat gaan afsluiten. Nu had ik al een tweetal offertes opgevraagd voor verzekering, maar wat gaat dat allemaal moeizaam zeg.

Los van de vele verzekeraars die Tesla weigeren, krijg ik tot nu toe overal (Carmeleon/EAS) de eis voor het voertuig volgsysteem. Ondanks berichten hier die tegendeel beweren, krijg ik bij Carmeleon te horen dat er toch echt een loJack geïnstalleerd moet worden ondanks dat hij Incl. BTW onder de 100k valt en hij eigenlijk slechts ex BTW 82k verzekerd wordt. Naast Carmeleon heb ik nog een offerte bij EAS opgevraagd maar die is echt veel duurder met slechtere voorwaarden. Ga ook nog bij Turien shoppen en dan zijn je opties zo ongeveer op.

Interpolis valt voor mij af omdat ik de koppelverkoop met Rabobank rekening niet wil. Wel vreemd overigens want eerder in dit topic liepen mensen er nog tegenaan dat Rabobank absoluut geen Tesla's zakelijk wilde verzekeren. Blijkbaar is dat beleid nu weer aangepast en nog soepel ook.

Schadevrije jaren valt helaas nogal tegen na 11 jaar lease rijden. Sterker nog, je hebt er gewoon 0. Ze kunnen je hooguit een korting geven op basis van de verklaringen. 8 jaar geleden over een paaltje gereden. Logisch dat dat negatieve invloed heeft. Echter het krasje op mijn achterbumper vorig jaar is ook geclaimed op verzekering buiten mijn weten om. 11 jaar - 2 schades is 1 jaar resterend. Ik probeer die laatste schade alsnog zelf te betalen om op 6 te komen.
Heb ik ook gedaan alvorens de Tesla te verzekeren, mij was telefonisch gezegd dat schades tot 1 jaar terug alsnog betaald konden worden en op die manier 'uit je schadeverleden gewist worden'. Toen ik het formeel wilde regelen bleek dat slechts een half jaar te zijn; uit coulance hebben ze de zaak toch nog geregeld!
Ik heb zelfs bij een offerteaanvraag de vraag: "Wanneer heeft u voor het laatste schade veroorzaakt met uw voertuig?" moeten beantwoorden, dus ook indien niet gemeld of achteraf vergoed aan verzekering!
Tot voor kort was bij Carmeleon idd <100K (incl BTW) geen aanvullende alarm eis, echter (nog net binnen de geldigheidstermijn van mijn offerte!) is dit momenteel voor alle Tesla's de LoJack. Buiten de kosten hoeft dit geen probleem te zijn. Systeem functioneert 100% onafhankelijk van de auto.
 
Heb ik ook gedaan alvorens de Tesla te verzekeren, mij was telefonisch gezegd dat schades tot 1 jaar terug alsnog betaald konden worden en op die manier 'uit je schadeverleden gewist worden'. Toen ik het formeel wilde regelen bleek dat slechts een half jaar te zijn; uit coulance hebben ze de zaak toch nog geregeld!
Ik heb zelfs bij een offerteaanvraag de vraag: "Wanneer heeft u voor het laatste schade veroorzaakt met uw voertuig?" moeten beantwoorden, dus ook indien niet gemeld of achteraf vergoed aan verzekering!
Tot voor kort was bij Carmeleon idd <100K (incl BTW) geen aanvullende alarm eis, echter (nog net binnen de geldigheidstermijn van mijn offerte!) is dit momenteel voor alle Tesla's de LoJack. Buiten de kosten hoeft dit geen probleem te zijn. Systeem functioneert 100% onafhankelijk van de auto.
Dat van de LoJack klopt helemaal, de uiteindelijke kosten zijn 117,- per jaar, bij een abo van 5 jaar. Dat is dan inclusief LoJack, installatie en abonnementskosten.
 
Bij mij zegt Rabobank/Interpolis dit:
Vanwege de hoge waarde van uw auto moet deze een voertuigvolgsysteem hebben van minimaal ‘Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit klasse 4’. Daarnaast moet u uw systeem hebben aangemeld bij een Particuliere Alarmcentrale met een certificaat van het Nationaal Centrum voor Preventie. U moet binnen 2 weken na het afsluiten van de verzekering aan deze eisen voldoen om voor diefstal verzekerd te zijn.

Is wel een particuliere verzekering, misschien dat dat uitmaakt.

Komt op 2.651,- per jaar met 2 schadevrije jaren.
"Inclusief 50% no-claimkorting op basis van 2 schadevrije jaren. U valt in bonus malus trede 8.
 
Nog geen tientje per maand, scoort Carmeleon nog steeds heel goed is mijn ervaring.
Klopt inderdaad. Ze liggen qua premie in lijn met CB en Interpolis, maar die heb ik zojuist gebeld en hebben nadrukkelijk aangegeven dat diefstal NIET verzekerd is op een Tesla Model S vanwege ontbreken van SCM/VbV gecertificeerd volgsysteem. Ik zou @Energie Gratiz dan ook willen adviseren om dit expliciet na te vragen bij Interpolis.

Zojuist heb ik de verzekering bij Carmeleon aangevraagd. Hoop dat ze in geval van schade of diefstal wel gaan uitkeren zonder teveel problemen. Het scheelt zo ontzettend veel in vergelijking met Turien dat ik een beetje sceptisch ben. Terwijl Carmeleon 5 jaar nieuwwaarde + bijtelling bescherming + no-claim bescherming biedt en Turien 2 jaar zonder die extra's.

Nogmaals, Carmeleon is wel in lijn met grotere maatschappijen dus het lijkt er eerder op dat Turien gewoon ontzettend duur is (voor mij althans, 33 jaar oud, 6 jaar schadevrij aantoonbaar).
 
Klopt inderdaad. Ze liggen qua premie in lijn met CB en Interpolis, maar die heb ik zojuist gebeld en hebben nadrukkelijk aangegeven dat diefstal NIET verzekerd is op een Tesla Model S vanwege ontbreken van SCM/VbV gecertificeerd volgsysteem. Ik zou @Energie Gratiz dan ook willen adviseren om dit expliciet na te vragen bij Interpolis.

Zojuist heb ik de verzekering bij Carmeleon aangevraagd. Hoop dat ze in geval van schade of diefstal wel gaan uitkeren zonder teveel problemen. Het scheelt zo ontzettend veel in vergelijking met Turien dat ik een beetje sceptisch ben. Terwijl Carmeleon 5 jaar nieuwwaarde + bijtelling bescherming + no-claim bescherming biedt en Turien 2 jaar zonder die extra's.

Nogmaals, Carmeleon is wel in lijn met grotere maatschappijen dus het lijkt er eerder op dat Turien gewoon ontzettend duur is (voor mij althans, 33 jaar oud, 6 jaar schadevrij aantoonbaar).
Ik had op een zeker moment via 3 verschillende tussenpersonen 3 offertes van Turien liggen. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste was iets van 1500 p.j. Snapt u het nog? Ik ben uiteindelijk bij Van Tol terecht gekomen (Teslarijdende tussenpersoon)
 
Uit de veel gestelde vragen bij Carmeleon:

"Dit betekent dat u in geval van total loss of diefstal bij uw autobedrijf (mits vermeld op de polis) een andere auto met dezelfde aanschafwaarde kunt uitzoeken. Op alle auto's tot 100.000 bieden wij maximaal 60 maanden aanschafwaardegarantie. Voor auto's boven 100.000 geldt een aanschafwaardegarantie van 36 maanden. De aanschafwaarde geldt tot de auto 8 jaar oud is. Op uw polisblad staat vermeld of en tot wanneer in uw geval de aanschafwaardegarantie van toepassing is. De aanschafwaardegarantie vervalt op het moment dat u meer dan 120.000 km, gerekend vanaf ingangsdatum verzekering, met de auto hebt gereden."
 
Klopt inderdaad. Ze liggen qua premie in lijn met CB en Interpolis, maar die heb ik zojuist gebeld en hebben nadrukkelijk aangegeven dat diefstal NIET verzekerd is op een Tesla Model S vanwege ontbreken van SCM/VbV gecertificeerd volgsysteem. Ik zou @Energie Gratiz dan ook willen adviseren om dit expliciet na te vragen bij Interpolis.
Dank voor de goedbedoelde waarschuwing.
Mijn Tesla's zijn volgens de verzekeringspolissen van Interpolis volledig verzekerd zonder clausules. Dus ze zijn gewoon verzekerd tegen diefstal. Interpolis kan uiteraard de verzekering eenzijdig aanpassen, maar niet zonder mij te informeren.
 
  • Informative
Reactions: peterpijpelink
Mag ik vragen waarom je de auto zou schorsen? Je hebt geen wegenbelasting, je kan de APK net van te voren doen indien het een Tesla van de leeftijd is dat het nodig is en je wil je verzekering toch al door laten lopen dus per saldo verandert er toch niks aan je kosten?

Schorsen heeft inderdaad niet veel nut als je bij een normale autoverzekering zou blijven, de auto is ook nog geen jaar oud, dus qua apk was het sowieso geen issue. Ik hoopte enige vorm van verzekering te vinden waarbij op zijn minst brand is gedekt, inmiddels blijkt dat dat niet mogelijk is. (Ook bij betrouwbare stalling word vaak een verzekering geeist, bijvoorbeeld via Ohra, maar die verzekert expliciet geen Tesla's)

We gaan langer dan 9 maanden weg en zijn hierdoor verplicht ons uit te schrijven bij de gemeente. Hierdoor kan je echter officieel ook geen auto verzekering aanhouden in Nederland (stiekum kan natuurlijk, maar als dat uitkomt is de auto achteraf alsnog niet verzekerd). Uitlenen kan ook niet, dat is ook niet te verzekeren voor zo'n lange periode helaas.

Dus we zouden nu een meer adhoc stalling kunnen zoeken bijv in een schuur van een boer ofzo met minder eisen aan verzekeringen (moeten we wel alsnog de auto schorsen), maar dan nog lijkt het ons tricky wie verantwoordelijk is bij spontane brand in de Tesla, die al dan niet 24h aan de oplader hangt. Kunnen wij dan prive aansprakelijk worden gesteld voor schade aan derden ? Dat risico neem ik liever niet. (los van het feit dat de auto zelf niet verzekerd is).

Andere optie is natuurlijk verkopen... :/
 
Dus we zouden nu een meer adhoc stalling kunnen zoeken bijv in een schuur van een boer ofzo met minder eisen aan verzekeringen (moeten we wel alsnog de auto schorsen), maar dan nog lijkt het ons tricky wie verantwoordelijk is bij spontane brand in de Tesla, die al dan niet 24h aan de oplader hangt.

Waarom zou je in vredesnaam bang zijn voor brand in een Tesla als hij lang aan een lader hangt?
Hij hangt bij mij altijd aan de lader als hij in de garage staat.
Geen haar op mijn hoofd die zich daar druk om maakt. :cool:
 
Bij mij zegt Rabobank/Interpolis dit:
Vanwege de hoge waarde van uw auto moet deze een voertuigvolgsysteem hebben van minimaal ‘Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit klasse 4’. Daarnaast moet u uw systeem hebben aangemeld bij een Particuliere Alarmcentrale met een certificaat van het Nationaal Centrum voor Preventie. U moet binnen 2 weken na het afsluiten van de verzekering aan deze eisen voldoen om voor diefstal verzekerd te zijn.

Is wel een particuliere verzekering, misschien dat dat uitmaakt.

Komt op 2.651,- per jaar met 2 schadevrije jaren.
"Inclusief 50% no-claimkorting op basis van 2 schadevrije jaren. U valt in bonus malus trede 8.
Vreemd..., toen ik afgelopen jaar de verzekering af ging sluiten bij Interpolis was hier geen sprake van. De auto is dus verzekerd bij Interpolis zonder deze extra eis...
 
  • Disagree
Reactions: Guru3D
Dus we zouden nu een meer adhoc stalling kunnen zoeken bijv in een schuur van een boer ofzo met minder eisen aan verzekeringen (moeten we wel alsnog de auto schorsen), maar dan nog lijkt het ons tricky wie verantwoordelijk is bij spontane brand in de Tesla, die al dan niet 24h aan de oplader hangt. Kunnen wij dan prive aansprakelijk worden gesteld voor schade aan derden ? Dat risico neem ik liever niet. (los van het feit dat de auto zelf niet verzekerd is).

Andere optie is natuurlijk verkopen... :/

Een vriend van ons is onlangs z'n sloep kwijtgeraakt doordat de stalling bij "de boer" afbrandde
Dat is een heel gedoe met de verzekering en verantwoordelijkheden.
Hij had er 6 jaar aan gewerkt
 
  • Love
Reactions: nico180
Vanmiddag mijn MS besteld. Tevoren al geïnformeerd naar de verzekeringsmogelijkheden. Dat valt nog niet mee. Ben al jaren met 2 auto's bij CB verzekerd, maar dat gaat niet lukken. Kunnen/willen geen Tesla verzekeren, althans niet all risk. Beste optie lijkt insuremytesla voor net geen € 1.500 per jaar, exclusief inzittende verzekering etc bij 20 schade vrije jaren. Carmeleon nog niet geprobeerd. De slechte Google recensies schrokken enigszins af.
 
Carmeleon nog niet geprobeerd. De slechte Google recensies schrokken enigszins af

Yikes, die schrikken zeker af. Echter de realiteit van het web is (en zeker dit soort rating systems) dat iedereen die een slechte ervaring heeft dit direct online zet. De 99% die tevreden is zal waarschiinlijk nooit een review/rating online zetten.

Aan de andere kant, als een verzekeraar goed met zijn clienten omgaat ... zou je dit soort reacties ook niet zien natuurlijk.
 
Vanmiddag mijn MS besteld. Tevoren al geïnformeerd naar de verzekeringsmogelijkheden. Dat valt nog niet mee. Ben al jaren met 2 auto's bij CB verzekerd, maar dat gaat niet lukken. Kunnen/willen geen Tesla verzekeren, althans niet all risk. Beste optie lijkt insuremytesla voor net geen € 1.500 per jaar, exclusief inzittende verzekering etc bij 20 schade vrije jaren. Carmeleon nog niet geprobeerd. De slechte Google recensies schrokken enigszins af.
Volgens mij vind je van iedere maatschappij wel slechte google recencies.....