Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist polis afgesloten bij Carmeleon. Toch veruit de goedkoopste; € 146,82 p/mnd voor nieuwe MS100D.

WA met uitgebreid casco
Verzekerd tegen aanschafwaarde tot 6-6-2021
Jaarkilometrage: 20000 km
Schadevrije jaren: 6 jaar
Verzekerd tegen fiscale bijtelling: Ja
No-claim beschermer: Ja
Schadeverzekering inzittenden: Ja
Eigen risico: € 500,00

Wél Lojack installatie vereist.
 
En nu moeten we raden welke verzekeringsbedrijf het is :D
Dat houd het leuk ja :)

Sinds gisteren een nieuwe verzekering onder gebracht voor een Model X
- 6 jr schade vrij
- Model X volledig met opties (Behalve het volledig autonoom rijden)
- 188 pm incl assurantiekosten
- Lojack vereist

Hij loopt in de verzekering bij Carmeleon.
 
  • Funny
Reactions: MarcelS
Vandaag mijn Model S 100D zonder problemen verzekerd bij Interpolis. Het standaard alarmsysteem is voldoende volgens de vriendelijke dame aan de telefoon en de voorwaarden die ik toegezonden kreeg.

De premie is € 129,00 p/mnd op basis van 12 schadevrije jaren.

Dit klinkt goed! Mijn ervaring met Interpolis (rabobank) is heel anders (wel voor een X). In eerste instantie gaven ze aan dat het geen probleem was en dat we hem zo konden verzekeren. Na wat navraag bleek dat er wel een gecertificeerd alarmsysteem op moet (dit was vorige week).De premie zou dan +/- 160 euro zijn (8 schadevrije jaren).


Gister kwamen ze hier op terug en gaven ze aan dat het alarmsysteem niet voldoende was. De Tesla zou sowieso niet verzekerd kunnen worden voor diefstal (alleen schade).

Tevens was het zo, als we hem wel hier hadden kunnen verzekeren, dat van auto's met een waarde van boven de 75k alleen de dagwaarde +10% vergoed wordt en dus niet de nieuwwaarde.

Het lijkt er dus op alsof ze het allemaal niet zo goed weten daar bij Interpolis.
 
Tevens was het zo, als we hem wel hier hadden kunnen verzekeren, dat van auto's met een waarde van boven de 75k alleen de dagwaarde +10% vergoed wordt en dus niet de nieuwwaarde.

Het lijkt er dus op alsof ze het allemaal niet zo goed weten daar bij Interpolis.

Dat zag ik vandaag ook in mijn zoektocht naar een nieuwe verzekering. De verschillen zijn enorm, ook wanneer je een offerte krijgt van een andere tussenpersoon, maar van dezelfde verzekeraar. Je moet ook goed op de voorwaarden letten, want daarin zitten ook aardige verschillen. Bovenstaande is er zo één bijvoorbeeld.
 
Ik heb net mijn nieuwe model S opgehaald. Van tevoren gecheckt of de verzekering akkoord was. Alles OK volgens de verzekeringsagent.
Krijg ik om 16 uur een mail dat de auto niet verzekerd is tegen diefstal en inbraak totdat ik een tracker geïnstalleerd heb. Dat is ook lekker. Auto is verzekerd bij Turien (net als de vorige, maar toen geen tracker nodig).
Wordt lekker slapen vannacht
 
Voor mijn X P100D ben ik opzoek naar een verzekering, overal is wel een Lojack of Klasse 5 systeem nodig. Prijzen verschillen gigantisch.

7 schade vrije jaren.
Carmeleon (lees niet al te beste verhalen) "slechts" 2312 euro per jaar
Marsh autoverzekering (via Tesla) 4408 euro per jaar (bijna het dubbele van Carmeleon)
E-car - Turien &Co (huidige S heb ik daar ook verzekerd) 3348 euro per jaar.

Wat een verschil in prijzen geen tientjes werk maar duizende euro's.
 
De eis voor een LoJack moet je niet al te moeilijk over doen denk ik. Dat ding kun je bij onze Almeerse vriend met korting bestellen (al voor levering van je auto) en dan een installatieafspraak maken. Dat kan in principe overal, alleen moet 't overdekt zijn als 't regent. Hoeft dus niet perse in Almere. Als 't regent zou een lokale wasbox waar je overdekt staat prima zijn en anders bij mooi weer gewoon voor je deur.

Je kunt de afspraak dus eventueel op de dag van levering nog inplannen, desnoods nog op terrein van Tesla factory.

Installatie duurt een klein half uurtje en stelt echt niets voor.

Uiteraard kost 't weer extra geld, maar als het je wat scheelt in premie of voorwaarden is 't t uiteindelijk waard.
 
Ik heb zojuist mijn verzekering ook afgesloten bij Carmeleon, deze brengen hem onder bij Generali.

16 schade vrije jaren
nieuwwaarde voor 5 jaar € 97750.-
75D
zakelijke auto
max 20.000 per jaar
incl inzittende verzekering
verzekering voor de fiscale bijtelling van 60maanden
Incl. assurantiebelasting €.132.86 per maand

Wel een lojack eis
 
Ik heb zojuist mijn verzekering ook afgesloten bij Carmeleon, deze brengen hem onder bij Generali.

16 schade vrije jaren
nieuwwaarde voor 5 jaar € 97750.-
75D
zakelijke auto
max 20.000 per jaar
incl inzittende verzekering
verzekering voor de fiscale bijtelling van 60maanden
Incl. assurantiebelasting €.132.86 per maand

Wel een lojack eis
Mooie deal! (de mijne is via Carmeleon ondergebracht bij Allianz)
 
  • Like
Reactions: Advh
Dit klinkt goed! Mijn ervaring met Interpolis (rabobank) is heel anders (wel voor een X). In eerste instantie gaven ze aan dat het geen probleem was en dat we hem zo konden verzekeren. Na wat navraag bleek dat er wel een gecertificeerd alarmsysteem op moet (dit was vorige week).De premie zou dan +/- 160 euro zijn (8 schadevrije jaren).


Gister kwamen ze hier op terug en gaven ze aan dat het alarmsysteem niet voldoende was. De Tesla zou sowieso niet verzekerd kunnen worden voor diefstal (alleen schade).

Tevens was het zo, als we hem wel hier hadden kunnen verzekeren, dat van auto's met een waarde van boven de 75k alleen de dagwaarde +10% vergoed wordt en dus niet de nieuwwaarde.

Het lijkt er dus op alsof ze het allemaal niet zo goed weten daar bij Interpolis.
Ik zit qua bank en verzekeringen zakelijk bij Rabo/Interpolis en heb mijn MS daar ook verzekerd. Bij mij deden ze niet moeilijk (met 3 verschillende mensen gesproken bij Rabo/Interpolos), zelfs boven de 100k geen extra eisen gaf men aan. Wel heb ik gevraagd dit zwart op wit te bevestigen, heb ik gekregen dus dat document bewaar ik erg goed mocht het anders blijken in de toekomst.

Overigens had in bij Allsecur ook een soap lopen, bij 2 medewerkers kon het wel, toen ik de derde aan de lijn had ivm later terugbellen ben uit eindelijk geweigerd telefonisch omdat ze geen MS meer verzekeren. Kreeg ik een week later een melding dat ik mijn schade vrije jaren op moest sturen van mijn vorige leasemaatschappij, heb dit bericht genegeerd. Weer een week later kreeg ik de polis en de melding dat ik voorlopig verzekerd was en afgelopen week kreeg ik de factuur en melding dat het rond was. Bewust afgewacht en toen in mijn bedenktijd opgezegd met die verhaal erbij, maar niets meer gehoord behalve een standaard reactie dat de annulering verwerkt is. Ze maken er daar ook wel erg een bende van en mensen met verstand van zaken werken daar ook niet meer.
 
Ik zit qua bank en verzekeringen zakelijk bij Rabo/Interpolis en heb mijn MS daar ook verzekerd. Bij mij deden ze niet moeilijk (met 3 verschillende mensen gesproken bij Rabo/Interpolos), zelfs boven de 100k geen extra eisen gaf men aan. Wel heb ik gevraagd dit zwart op wit te bevestigen, heb ik gekregen dus dat document bewaar ik erg goed mocht het anders blijken in de toekomst.

Overigens had in bij Allsecur ook een soap lopen, bij 2 medewerkers kon het wel, toen ik de derde aan de lijn had ivm later terugbellen ben uit eindelijk geweigerd telefonisch omdat ze geen MS meer verzekeren. Kreeg ik een week later een melding dat ik mijn schade vrije jaren op moest sturen van mijn vorige leasemaatschappij, heb dit bericht genegeerd. Weer een week later kreeg ik de polis en de melding dat ik voorlopig verzekerd was en afgelopen week kreeg ik de factuur en melding dat het rond was. Bewust afgewacht en toen in mijn bedenktijd opgezegd met die verhaal erbij, maar niets meer gehoord behalve een standaard reactie dat de annulering verwerkt is. Ze maken er daar ook wel erg een bende van en mensen met verstand van zaken werken daar ook niet meer.

Let wel bij Interpolis is er een addertje:
  • Auto gestolen of total loss? Dan vergoedt Interpolis de eerste 3 jaar na aanschaf het bedrag dat u voor de auto heeft betaald. Betaalde u meer dan € 50.000 voor uw auto? Dan wordt de eerste 3 jaar de dagwaarde plus 10% vergoed, tot maximaal het aankoopbedrag.
Met andere woorden geen nieuwwaarde dekking mocht dit belangrijk zijn, Centraalbeheer heeft hetzelfde.
 
Let wel bij Interpolis is er een addertje:
  • Auto gestolen of total loss? Dan vergoedt Interpolis de eerste 3 jaar na aanschaf het bedrag dat u voor de auto heeft betaald. Betaalde u meer dan € 50.000 voor uw auto? Dan wordt de eerste 3 jaar de dagwaarde plus 10% vergoed, tot maximaal het aankoopbedrag.
Met andere woorden geen nieuwwaarde dekking mocht dit belangrijk zijn, Centraalbeheer heeft hetzelfde.

Alleen is Interpolis wel goedkoper dan de andere en geen lojack met doormelding vereist. Dus dat scheelt toch ook aardig wat geld per jaar.
 
Alleen is Interpolis wel goedkoper dan de andere en geen lojack met doormelding vereist. Dus dat scheelt toch ook aardig wat geld per jaar.
Die lojack inc 5 jaar abo is 500exc dus dat zouden echt de kosten niet mogen zijn. Als ik moet kiezen tussen een verzekering die 500 duurder is per jaar en wel 3 jaar nieuwwaarde dekking geeft dan een die goedkoper is en dat niet heeft is de keuze snel gemaakt. Na 3 jaar zou ik dan overstappen naar een goedkopere verzekering. Is die 2000 euro over 3 jaar (lojack + extra verzekeringspremie) je teveel voor 3 jaar lang nieuwwaarde dekking? Voor mij is die vraag simpel voor dat kleine bedrag over 3 jaar ga ik geen extra Risico lopen, mijn X is 170K als daar in de eerste 3 jaar wat mee zal gebeuren is het fijn om te weten dat je schadeloos bent.