Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand hier ook ervaring met de ANWB optie "veilig rijden autoverzekering" ?

Veilig Rijden Autoverzekering
Extra korting voor veilige rijders
Bij de Veilig Rijden Autoverzekering ontvang je bij een goede rijstijl tot 30% extra veilige rijderskorting op je premie. In jouw situatie kun je per jaar € 294,79 voordeliger uit zijn.

Bij het afsluiten van de verzekering ontvang je direct 10% korting. Iedere 3 maanden berekenen we je rijscore en korting, die we dan uitbetalen. Bij een veilige rijstijl ontvang je meer korting, bij een onveilige rijstijl ontvang je geen korting en betaal je de 10% startkorting aan ons terug. Meer dan 40% van de veilige rijders krijgt 20 – 30% extra korting.


We gaan ervan uit dat je een veilige rijstijl hebt als je voor de Veilig Rijden Autoverzekering kiest. Daarom krijg je standaard 10% korting. Als je een beetje je best doet kom je al snel op 15%. Niet te snel door de bocht, aan de snelheid houden, rustig remmen en optrekken.
 
Eerder maakte de ANWB een zakelijke verzekering niet mogelijk.
Heb jij hem zakelijk of privé verzekerd? Ik haal mijn S rond de jaarwisseling naar privé.
Ga ze morgen even bellen. Ben meer dan 50 jaar ANWB lid, dus voor een platinum lid zouden ze wat over moeten hebben. En ook al meer dan 20 jaar schadevrij.
Statistisch gezien ben je overduidelijk aan de beurt om een flinke schade te rijden.;)
 
  • Funny
Reactions: CL600
@ Wim S.

Gewoon Insuremytesla doen: ze geven een fikse korting als je AP hebt en bij jaarbetaling nog eens een flinke korting.

Daar kan Centraal Beheer niet tegen op, hoewel zij de beveiligingseisen voor een particulier (ja die gelden alleen bij particulieren en niet voor zakelijk verzekerden !!!!????) laten vallen als de auto 4 jaar oud wordt, tenminste dat vertelden zij mij. Ze wilden mijn Tesla wel verzekeren als ik het zou accepteren dat ze wel de volle premie zouden rekenen, maar ik ermee in zou stemmen dat het diefstalrisico het eerste jaar niet verzekerd zou zijn.

Jullie voelen hem al, ik koos voor Insuremytesla.
 
  • Disagree
Reactions: BMW740iL
De ANWB gaat de S en X toch niet verzekeren. Ze gooien het op de beveiliging. Argumenten dat pin-to-drive en Lojack de Model 3 en S en X vergelijkbaar maken qua beveiliging, doen er niet toe. De verzekeraar waar de ANWB zaken mee doet, wil het simpelweg niet.
Hallo wim,

Vandaag telefonisch contact gehad met de ANWB, verzekeren mijn MS75D 2017 wel, mits ik een Lojack laat inbouwen.
Premie €109,- p/m.
Offerte reeds ontvangen per email.
 
Bij het afsluiten van de verzekering ontvang je direct 10% korting. Iedere 3 maanden berekenen we je rijscore en korting, die we dan uitbetalen. Bij een veilige rijstijl ontvang je meer korting, bij een onveilige rijstijl ontvang je geen korting en betaal je de 10% startkorting aan ons terug. Meer dan 40% van de veilige rijders krijgt 20 – 30% extra korting.

We gaan ervan uit dat je een veilige rijstijl hebt als je voor de Veilig Rijden Autoverzekering kiest. Daarom krijg je standaard 10% korting. Als je een beetje je best doet kom je al snel op 15%. Niet te snel door de bocht, aan de snelheid houden, rustig remmen en optrekken.

De ANWB telefoniste zei dat het heel lastig is veel korting te krijgen en dat dit zo ongedaan gemaakt kan worden door een keer net te hard op te trekken. Dat laatste is zelfs in Chill mode verrekte lastig met een Tesla.
 
De ANWB telefoniste zei dat het heel lastig is veel korting te krijgen en dat dit zo ongedaan gemaakt kan worden door een keer net te hard op te trekken. Dat laatste is zelfs in Chill mode verrekte lastig met een Tesla.
Ik hoef ook niet beslist veel korting. Als het aanvinken van 'veilig rijden autoverzekering' voor de rest in de praktijk geen hinder geeft en er zit bijvoorbeeld af en toe een kwartaal tussen met bijv. 5% korting , zonder dat ik mijn rijstijl aanpas. Zo van baat het niet, schaad het niet. Maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigen die het systeem super irritant vinden...
 
Heb mijn verzekering bij turien, maximale no-claim premie incl belastingen 2290 per jaar. kreeg net een brief dat ze eigen risico verhoogd hebben naar 750 euro, ook bij ruit schade. Vind het nu wel erg aan de prijs. Misschien toch maar eens bij anwb gaan kijken.
Heb ook bij centraal beheer geïnformeerd maar daar is een zakelijke verzekering veel hoger dan particulier. Nog duurder dan turien.
Btw ms100d 122k nieuwwaarde
 
Heb mijn verzekering bij turien, maximale no-claim premie incl belastingen 2290 per jaar. kreeg net een brief dat ze eigen risico verhoogd hebben naar 750 euro, ook bij ruit schade. Vind het nu wel erg aan de prijs. Misschien toch maar eens bij anwb gaan kijken.
Heb ook bij centraal beheer geïnformeerd maar daar is een zakelijke verzekering veel hoger dan particulier. Nog duurder dan turien.
Btw ms100d 122k nieuwwaarde
Probeer Carmeleon eens. Prijzen stijgen wel maar ik zie hier hogere bedragen.
 
Ik hoef ook niet beslist veel korting. Als het aanvinken van 'veilig rijden autoverzekering' voor de rest in de praktijk geen hinder geeft en er zit bijvoorbeeld af en toe een kwartaal tussen met bijv. 5% korting , zonder dat ik mijn rijstijl aanpas. Zo van baat het niet, schaad het niet. Maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigen die het systeem super irritant vinden...

Mijn zus, heeft als moeder van 3, besloten voor deze verzekering te gaan. Haar lukt dat aardig. Maar mijn zwager rijdt ook in dezelfde auto. Hij let minder goed op, waardoor er in korte tijd 2 brieven op de mat lagen (eentje te hard bij wegwerkzaamheden, eentje te hard binnen bebouwde kom, je wordt klaarblijkelijk constant gemonitord), en bij een volgende overtreding ze 'uit de verzekering' geknikkerd worden. Dat laatste maakt het afsluiten van een nieuwe verzekering een stuk lastiger.
 
Mijn zus, heeft als moeder van 3, besloten voor deze verzekering te gaan. Haar lukt dat aardig. Maar mijn zwager rijdt ook in dezelfde auto. Hij let minder goed op, waardoor er in korte tijd 2 brieven op de mat lagen (eentje te hard bij wegwerkzaamheden, eentje te hard binnen bebouwde kom, je wordt klaarblijkelijk constant gemonitord), en bij een volgende overtreding ze 'uit de verzekering' geknikkerd worden. Dat laatste maakt het afsluiten van een nieuwe verzekering een stuk lastiger.
Bedankt! Een 'no-go' dus...
 
  • Like
Reactions: slk-A4
Ik heb mijn aanbieding van de anwb: all risk, 80% no-claim, ex btw nieuwwaarde 101k, inzittende en rechtsbijstand, 0 eigen risico, zakelijke verzekering;
950,- per jaar incl ass belasting en andere kosten. Excl veilig rijden kortingen die op kunnen lopen tot 30%.
Een aanbieding is nog geen polis. Ik heb nu twee ANWB medewerkers gesproken die zeggen dat Model S niet wordt verzekerd. En dat zeggen ze tegen iemand die al 52 jaar ANWB lid is en 20 schadevrije jaren heeft.