Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat was in april bij Lojack zelf. ik vroeg naar info en zei dat ik overwoog om het aan te schaffen. De telefoniste hapte gelijk door er €100 van af te doen. Dus van €599 voor €499 voor een looptijd van 5 jaar. Ze gaf wel aan dat het een tijdelijke actie betrof... Dus wellicht nu niet meer geldig....
Maar misschien wel het proberen waard..................................

Bij mij zit ie dr inmiddels in.
Voor anderen de moeite waard om te proberen natuurlijk.
 
ToWhomItMayConcern

LoJack: heb 2 jaar geleden € 399 excl btw betaald voor installatie plus een 5-jaars abonnement.
Verlenging daarna kost € 9,50 per maand (ex btw) maar dan is de batterij waarschijnlijk leeg...

Verzekering: sinds 1 jaar particulier bij Centraal Beheer allrisk € 1.000 per jaar (>20 jaar schadevrij).
Komend jaar dezelfde premie voor een P85 2013.
 
ToWhomItMayConcern

LoJack: heb 2 jaar geleden € 399 excl btw betaald voor installatie plus een 5-jaars abonnement.
Verlenging daarna kost € 9,50 per maand (ex btw) maar dan is de batterij waarschijnlijk leeg...

Verzekering: sinds 1 jaar particulier bij Centraal Beheer allrisk € 1.000 per jaar (>20 jaar schadevrij).
Komend jaar dezelfde premie voor een P85 2013.

Centraal Beheer
bood mij enkele dagen geleden voor een 2015 S van € 93.450 incl BTW aan:
AR 97,50 per maand met 300 ER maar met verpicht VBV/SCM of CCV/SCM met jamming detectie
Inbouw door het bedrijf Klasse-alarm klasse 1 en 4 voor 899 incl. btw en 18,25 per maand meldkamer.
Dat is 219 euro per jaar voor alleen het jaarabonnement.
Geen goede deal dus.
 
Voor degenen die in de komende weken hun Tesla moeten verzekeren heb ik al wat voorwerk gedaan.
Mijn Model S van 2-2015, cataloguswaarde 93.450 euro incl. BTW wilde ik graag AR verzekeren. 20 schadevrije jaren.
Na flink wat zoeken en bellen de onderstaande uitkomsten. Uiteraard zijn er nog meer verzekeraars.

Allianz

Daar zit ik nu bij, komt met 1855 per jaar of 154,80 per maand, was 1440 of 120 per maand. Verhoging van 415 euro of 29%. Deze verzekering heb ik opgezegd.

InsureMyTesla.nl
Victor Insurance
InsureMyTesla.nl Autoverzekering komt met 104 per maand als een van de goedkoopste uit. Per jaar is dat 1248. ER 300 euro. Dit is met uitkering incl. BTW. Zuiver zakelijk wordt het 95 euro per maand, per jaar 1.140 euro. Ook hier weer ER 300 euro.

EAS
komt via offerte met 1823 euro met Tesla security package en 1000 euro ER.


Centraal Beheer
AR 97,50 per maand, 1.170 euro per jaar met 300 ER maar met VBV/SCM of CCV/SCM met jamming detectie
Inbouw door Klasse-alarm klasse 1 en 4 voor 899 incl. btw en 18,25 per maand meldkamer.
Dat alleen is al 219 euro per jaar.


ABN AMRO
Bij ABN AMRO 142,20 per maand voor AR, 93,42 Wa beperkt casco en 63,33 voor WA
AR is dus 1.706 per jaar.


ANWB
Wilde herhaaldelijk aanvankelijk niet verzekeren. Een forumlid heeft wel een polis voor zijn S gekregen.
Ik nu ook, 908 euro per jaar, wel met Lojack. Wel even rondshoppen voor de Lojack. Ik heb nu een aanbieding voor een Lojack met 3 jaar meldkamer, inclusief inbouw thuis, van 399 excl. btw.
ANWB kent geen eigen risico.


Carmeleon
Particulier

Per jaar 1.436,- , per maand 120,31
Zakelijk
Per jaar 1.318,-. per maand 110,46

Op dit moment is de ANWB het goedkoopste maar wel met een Lojack die niet bij alle assuradeurs verplicht is. Insuremytesla is daarna de voordeligste optie. Carmeleon nestelt zich op de derde plaats.
Allianz prijst zich uit de markt, Centraal Beheer eist een heel moeilijke en dure VBV/SCM of CCV/SCM met jamming detectie. ABN is sowieso te duur en ook EAS behoort ook tot de duurste.

Dit zijn allemaal momentopnamen en de situatie wijzigt vrijwel per dag.
 
Last edited:
@WimS
Ik snap hier niets van. Ik zit nu voor het tweede jaar bij Insuremytesla, rechtstreeks zelf afgesloten, dus geen tussenpersoon, voor nu € 978,02 met jaarbetaling voor een verzekerde waarde All Riscs van € 99.650 bij 20.000 km per jaar zonder extra beveiligingseis. Met 23 schadevrije jaren.
Ik heb wel Autopilot en het security pack, dus het Tesla alarm, standaard en €750 eigen risico.
Per maand betaal ik dus € 81,50.

Ik heb niets goedkopers kunnen vinden. Dus hoe insuremytesla bij jou zo duur kan zijn, snap ik niet, want ik betaal dit echt (verzekering is verlengd 26 oktober voor dit bedrag).

Alle bedragen inclusief BTW en ik heb de auto privé verzekerd.
 
Last edited:
@WimS
Ik snap hier niets van. Ik zit nu voor het tweede jaar bij Insuremytesla, rechtstreeks zelf afgesloten, dus geen tussenpersoon, voor nu € 978,02 met jaarbetaling voor een verzekerde waarde All Riscs van € 99.650 bij 20.000 km per jaar zonder extra beveiligingseis. Met 23 schadevrije jaren.
Ik heb wel Autopilot en €750 eigen risico.
Per maand betaal ik dus € 81,50.

Ik heb niets goedkopers kunnen vinden. Dus hoe insuremytesla bij jou zo duur kan zijn, snap ik niet, want ik betaal dit echt (verzekering is verlengd 26 oktober voor dit bedrag).

Alle bedragen inclusief BTW en ik heb de auto privé verzekerd.
Goed dat je reageert SLK-A4. Ik zie dat ik Insuremytesla verwar met EAS. Ik heb dit nog kunnen editten.
De ANWB is de voordeligste met 75,66 euro per maand. Geen eigen risico.
 
Beetje rare vraag misschien:
Als ik nou mijn Tesla bij de ANWB verzeker en GEEN LoJack inbouw is hij dan alleen niet verzekerd bij diefstal of sluiten ze hem dan helemaal uit, bijvoorbeeld als je er een bumper vanaf rijdt ?

Edit: De kans dat een Tesla gestolen wordt acht ik vrij klein....
 
Beetje rare vraag misschien:
Als ik nou mijn Tesla bij de ANWB verzeker en GEEN LoJack inbouw is hij dan alleen niet verzekerd bij diefstal of sluiten ze hem dan helemaal uit, bijvoorbeeld als je er een bumper vanaf rijdt ?

Edit: De kans dat een Tesla gestolen wordt acht ik vrij klein....
De verzekering als geheel kent polisvoorwaarden. Als jij je niet aan die polisvoorwaarden houdt loop je een groot risico dat de verzekeraar je als niet verzekerd beschouwt. En dan niet alleen voor diefstalrisico.
En waarom zou je 133 euro per jaar besparen met alle risico's van dien?
 
Beetje rare vraag misschien:
Als ik nou mijn Tesla bij de ANWB verzeker en GEEN LoJack inbouw is hij dan alleen niet verzekerd bij diefstal of sluiten ze hem dan helemaal uit, bijvoorbeeld als je er een bumper vanaf rijdt ?

Edit: De kans dat een Tesla gestolen wordt acht ik vrij klein....

Bij mij was de polis 14 dagen geldig zonder loJack maar wel met een verhoogd eigen risico voor diefstal (5000 euro) zodat je de tijd hebt om de inbouw te regelen. Daarna is de verzekering in z’n geheel niet meer geldig (zo werd mij verteld).
 
Beetje vreemd allemaal. Kennelijk variëren de polissen nogal. In de mijne staat dat de auto een gekeurd alarmsysteem moet hebben ala LoJack OF een door de fabrikant geleverd systeem. Er wordt apart vermeld dat als er geen geldig certificaat aanwezig is als de auto gestolen wordt, er dan niet vergoed wordt. Wat mij betreft betekent dat (maar ik ben geen juridische verzekeringsgoeroe) dat alle andere schades wel vergoed worden.

Is het Tesla volgsysteem niet goed genoeg voor een certificaat ?
 
Beetje vreemd allemaal. Kennelijk variëren de polissen nogal. In de mijne staat dat de auto een gekeurd alarmsysteem moet hebben ala LoJack OF een door de fabrikant geleverd systeem. Er wordt apart vermeld dat als er geen geldig certificaat aanwezig is als de auto gestolen wordt, er dan niet vergoed wordt. Wat mij betreft betekent dat (maar ik ben geen juridische verzekeringsgoeroe) dat alle andere schades wel vergoed worden.

Is het Tesla volgsysteem niet goed genoeg voor een certificaat ?

Dat zou kunnen. Ik citeer wat me over de telefoon verteld is. Heb zelf de polis niet doorgelezen. Heb gewoon braaf lojack laten installeren.

Tesla systeem is niet afdoende in ieder geval. Je krijgt daar sowieso ook geen certificaat van van Tesla.