Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist Interpolis via Rabobank het laten uitzoeken.
Er staat in hun systemen een specifieke opmerking dat vanaf 1 september 2019 een extra beveiliging nodig is voor Tesla.
Dit is hetzelfde als mijn huidige verzekering, ze hebben die regel aangepast, maar geldt alleen voor nieuw af te sluiten verzekeringen blijkbaar. Vandaar dat mijn huidige verzekering er ook niet om komt zeuren bij mij.

Nu nog even Turien proberen :)

Er blijkt toch keer op keer dat de officiële SCM certificering bij Tesla ontbreekt.
Tesla kan wel een zognaamde "Alarm Letter" op verzoek aanleveren, daar staat wel een certificering verwijzing in:
UNECE R116 Approval Number: E4-116RLAI-000200
Maar dit is geen SCM certificering blijkbaar, of verzekeringen willen dit niet als zodanig zien.

Je vergeet Interpolis, daar is een LoJack ook niet verplicht.
 
Ook ik was verzekerd bij Allianz en was geschokt dat mijn premie voor 2020 steeg naar € 2.114,-. Door dit forum werd ik gewezen op de autoverzekering van de ANWB. Direct vandaag overgestapt met betere voorwaarden en geen eigen risico voor € 1.124,-. Wat een waanzinnig verschil voor mij als Platina-lid!

Inderdaad, ik moet wel het terugvindsysteem van LoJack (met abo) in laten bouwen, maar dat doe ik in dit geval heel graag!
 
Ook ik was verzekerd bij Allianz en was geschokt dat mijn premie voor 2020 steeg naar € 2.114,-. Door dit forum werd ik gewezen op de autoverzekering van de ANWB. Direct vandaag overgestapt met betere voorwaarden en geen eigen risico voor € 1.124,-. Wat een waanzinnig verschil voor mij als Platina-lid!

Inderdaad, ik moet wel het terugvindsysteem van LoJack (met abo) in laten bouwen, maar dat doe ik in dit geval heel graag!

Is de premie bij de ANWB na het eerste jaar ook nog zo laag. Heb ooit eens naar een verzekering bij de ANWB gekeken en deze leek interessant maar na het eerste jaar was er geen (eenmalige) korting meer en bleek vanaf jaar 2 net zo duur te zijn als andere maatschappijen. Wat ook van invloed kan zijn is het aantal kilometers (tot 20.000km/jaar of onbeperkt scheelt best wel bij sommige maatschappijen).
 
Het is raar gesteld in verzekeringsland. Ik had bij Allianz een premie van 1.440 euro die zij wilden verhogen naar 1.855 euro, een lieve 29% meer. En dat met 20 schadevrije jaren.
Nu bij ANWB, maakt niet uit zakelijk of privé, 908 euro incl. ass. bel. Wel met een LoJack. Dat verhoogt de premie per jaar met 133 euro.
Totaal 1.041 euro. Nogal een verschil met wat ik dit jaar betaalde en helemaal wat Allianz me zou willen berekenen.
Ik kreeg ook een heel mooi aanbod van de ANWB voor mijn M3P, de helft van wat Allianz mij aanrekent.
upload_2020-1-10_12-24-47.png


Echter, de ANWB sluit bestuurders jonger dan 24 jaar uit. Dat is voor mij een probleem want ik laat de jeugd met plezier kennis nemen van de geneugten van het rijden met een EV zodat ze nooit meer anders willen. Helaas moet ik daarvoor wat dieper in de buidel tasten.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
En wie verzekert zijn auto/wat voor product dan ook bij een gloednieuwe (2018) verzekeraar, die zo klein is dat het hele personeel met foto en al op de website past?

Insuremytesla dus voor de volledigheid...
Kleine verzekeraars zijn meestal gevolmachtigden. Ze dragen de risico's niet zelf.
Insuremytesla is gevolmachtigde voor Nationale Nederlanden en Reaal. Ook bijv. de ANWB is een gevolmachtigde.
 
  • Disagree
Reactions: Fredblack
En wie verzekert zijn auto/wat voor product dan ook bij een gloednieuwe (2018) verzekeraar, die zo klein is dat het hele personeel met foto en al op de website past?

Insuremytesla dus voor de volledigheid...
Hij wordt door Tesla gepropageerd, dat geeft enige geloofwaardigheid zou je denken. Destijds naar gekeken. Voorwaarden waren niet slecht maar premie vrij hoog en communicatie wat knullig.
 
Kleine verzekeraars zijn meestal gevolmachtigden. Ze dragen de risico's niet zelf.
Insuremytesla is gevolmachtigde voor Nationale Nederlanden en Reaal. Ook bijv. de ANWB is een gevolmachtigde.

Volgens mij is de juridische naam van insuremytesla: “Victor”

https://insuremytesla.nl/

Uit de AFM vergunning blijkt niet dat zij gevolmachtigd zijn voor reaal of ANWB.

Victor Insurance Europe B.V. | Register financiële dienstverleners | AFM Professionals

Wellicht zie ik het verkeerd.
 
  • Disagree
  • Funny
Reactions: Bas. and Wim S.
Kleine verzekeraars zijn meestal gevolmachtigden. Ze dragen de risico's niet zelf.
Insuremytesla is gevolmachtigde voor Nationale Nederlanden en Reaal. Ook bijv. de ANWB is een gevolmachtigde.
Weer een disagree @Fredblack?
Overtuig je nu eerst eens zelf van de juistheid van mijn bewering voor je weer de zoveelste ongemotiveerde en 100% onterechte disagree uitdeelt.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Weer een disagree @Fredblack?
Overtuig je nu eerst eens zelf van de juistheid van mijn bewering voor je weer de zoveelste ongemotiveerde en 100% onterechte disagree uitdeelt.

Waarom geloof je de AFM niet? Daar staat een compleet overzicht van de volmacht verstrekkers aan Victor. Victor Insurance Europe B.V. | Register financiële dienstverleners | AFM Professionals

Daar staat oa de Anwb niet bij toch. Die lijst is toch ook een potdichte motivatie?

De AFM lijst vermeldt overigens

“Datum laatste update: 11 januari 2020”

Dus de lijst is recent bijgewerkt.
 
Last edited:
Waarom geloof je de AFM niet? Daar staat een compleet overzicht van de volmacht verstrekkers aan Victor. Victor Insurance Europe B.V. | Register financiële dienstverleners | AFM Professionals

Daar staat oa de Anwb niet bij toch. Die lijst is toch ook een potdichte motivatie?

De AFM lijst vermeldt overigens

“Datum laatste update: 11 januari 2020”

Dus de lijst is recent bijgewerkt.
Maar op dat overzicht zie ik de namen Nationale Nederlanden en Reaal.....:oops: