Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens, ik ben het er niet mee eens dat het kansloos zou zijn. Een verzekeraar moet nog meer dan wij in staat zijn om de risico's in te schatten bij het op de markt brengen van een product, ook al vinden wij het ook een gunstig product. Dat is hun deskundigheid en een uitglijder ligt dan in eerste instantie op hun bordje. Zitten ze er naast kunnen ze, in redelijkheid en billijkheid, premie en voorwaarden bijstellen maar dat is nooit 400% of meer.

Voor een haalbare zaak moet de verzekeraar een juridisch verwijtbare fout maken waarbij deze onrechtmatig schade berokkent. Daar is hier geen sprake van.
Alle verzekeraars handelen in dit soort zaken gelijk. Ik had ooit een zeer aantrekkelijke verzekering voor mijn gestroomlijnde ligfiets. Ging 10 jaar goed. Dan komt er een jeugdige ligfietser in de verzekering die in drie jaar drie kostbare velomobielen total loss rijdt. Na de derde keer ging het tarief met 400% omhoog. Einde velomobielverzekering.
 
Ik kom bij de ANWB uit op 635,-/jaar... met 10% ledenkorting en 80% no-claim...
Ja had ik ook bekeken, maar let op, er zit 17,5% korting op het eerste jaar in dat bedrag, en de nieuwwaarderegeling heeft een maximum uitgekeerd bedrag van 75000€ (incl btw neem ik aan) en geldt alleen in het eerste jaar (is wel te verlengen tot 3 jaar voor een meerprijs van ±30 euro per jaar).
 
Ja had ik ook bekeken, maar let op, er zit 17,5% korting op het eerste jaar in dat bedrag, en de nieuwwaarderegeling heeft een maximum uitgekeerd bedrag van 75000€ (incl btw neem ik aan) en geldt alleen in het eerste jaar (is wel te verlengen tot 3 jaar voor een meerprijs van ±30 euro per jaar).

Ja, dat is inclusief BTW dus niet echt aantrekkelijk als nieuwwaarderegeling... Ik haakte vorig jaar sowieso af omdat je dat zelf uit de kleine lettertjes moest vissen, weet niet hoe dat nu is?
 
Had ik dus vrijdag laten doen, en kreeg dus die offerte voor 4300 euro oid..... En al die beperkingen aangaande nieuwwaarde verzekering

Net zelf maar weer gebeld, gesproken met Mw. Ekkers (goed en duidelijk gesprek).
Het voorstel zit op de post, maar houdt geen rekening met schadevrije jaren.
Aan de telefoon een voorstel gekregen dat rekening houdt met 11 ROI/ROY jaren (van vóór de Tesla), dat is voor mij €2.000.
Maar ik heb de andere voorwaarden van de Centraal Beheer MKB Meerkeuzepolis (want dat wordt het nu) nog niet bekeken...

Ze stoppen inderdaad volledig met het "Tesla contract".
Kan uiterlijk 31 december 2014 opzeggen, dus heb nu iets meer ademruimte voor mijn gevoel.

Het terugbetalen van een door mij in dit jaar geclaimde schade zou overigens geen invloed hebben op mijn ROI/ROY(?) data,
omdat er met de Tesla verzekering geen rekening werd gehouden met schadevrije jaren maar er wordt ook niets mee gedaan bij
beëindiging...

Zo ver, mijn bevindingen. Verder een goed gesprek gehad met Maarten van teslapolis.nl .
 
Ik heb twee brieven gehad van Centraal Beheer. De eerste was de vooraankondiging. De tweede een vrijwel identieke brief (op adres van de holding) waarin staat dat het tarief met 20% wordt verhoogd. Dat zou dan neerkomen op 900€. Heeft iemand anders dit percentage ook schriftelijk genoemd gekregen?
 
Ik heb telefonisch contact gehad met Centraal Beheer. Ondanks dat ik ruim in de schadevrije jaren zit zou de premie naar ruim € 1.900,= stijgen. De aanbieding volgt nog op papier. Ik heb per direct de verzekeringen voor beide Tesla's beëindigd. Opzegtermijn zou 30 dagen zijn volgens Maarten van Tol van Van Tol, cq. Delta Loyd verzekeringen. Cruciaal is dat je de Delta Loyd verzekering voor 1 januari 2015 in laat gaan om van het oude aanbod te kunnen genieten. De premie van DL zou ook per 1 januari omhoog gaan.
 
Ik heb telefonisch contact gehad met Centraal Beheer. Ondanks dat ik ruim in de schadevrije jaren zit zou de premie naar ruim € 1.900,= stijgen. De aanbieding volgt nog op papier. Ik heb per direct de verzekeringen voor beide Tesla's beëindigd. Opzegtermijn zou 30 dagen zijn volgens Maarten van Tol van Van Tol, cq. Delta Loyd verzekeringen. Cruciaal is dat je de Delta Loyd verzekering voor 1 januari 2015 in laat gaan om van het oude aanbod te kunnen genieten. De premie van DL zou ook per 1 januari omhoog gaan.

Ik zou dat ook graag doen. Kun je mij, evt pm, de contactgegevens van Maarten van Tol doorgeven?
 
Ik heb telefonisch contact gehad met Centraal Beheer. Ondanks dat ik ruim in de schadevrije jaren zit zou de premie naar ruim € 1.900,= stijgen. De aanbieding volgt nog op papier. Ik heb per direct de verzekeringen voor beide Tesla's beëindigd. Opzegtermijn zou 30 dagen zijn volgens Maarten van Tol van Van Tol, cq. Delta Loyd verzekeringen. Cruciaal is dat je de Delta Loyd verzekering voor 1 januari 2015 in laat gaan om van het oude aanbod te kunnen genieten. De premie van DL zou ook per 1 januari omhoog gaan.
Sowieso zou je anders onverzekerd zijn als je 'm pas later in zou laten gaan... Maar hoe sneller je beslist hoe beter natuurlijk, want die mannen gaan het nog druk krijgen zo voor de kerst bij Van Tol.
 
Ik zou dat ook graag doen. Kun je mij, evt pm, de contactgegevens van Maarten van Tol doorgeven?
Is dit te brutaal?
Van Tol.JPG



 
Dat zijn toch de mensen achter teslapolis.nl? UW TESLA MODEL S VERDIENT EEN XCLUSIEVE VERZEKERING!

Heb net zelf ook bij CB opgezegd en aangemeld bij Delta Lloyd via van Tol. Bij CB wisten ze nog te vertellen dat de Delta Lloyd polis alleen geldt voor particulieren, maar dat maakt mij als ZZP-er niet uit.

Wat ik nog wel een vreemde vind bij CB is dat ze zelfs geen verklaring af willen geven over schadevrije jaren. Het waarom ontgaat me.
 
Bij CB wisten ze nog te vertellen dat de Delta Lloyd polis alleen geldt voor particulieren, maar dat maakt mij als ZZP-er niet uit.

Wat ik nog wel een vreemde vind bij CB is dat ze zelfs geen verklaring af willen geven over schadevrije jaren. Het waarom ontgaat me.

Dat was mij ook opgevallen toen ik op de site van Delta Lloyd zelf keek. Op het aanvraagformulier van Teslapolis zelf moet je kiezen tussen man, vrouw en bedrijf. Verder ook de vraag over BTW verrekening.

Het komt mij voor dat het niet beperkt is tot particulieren. Dan lijkt het me dat men het er wel bij zou zetten om onnodige aanvragen te voorkomen.

Het niet willen geven van een verklaring over schadevrije jaren is inderdaad vreemd.
 
Vorige week heb ik een brief van CB - Achmea gekregen dat het speciale aanbod voor Tesla rijders gaat vervallen. Tegenvallende schadelast (??) is de oorzaak , zo schrijft CB in de brief.
Hebben meer TESLA rijders deze brief gekregen? Vandaag of morgen bellen ze me op over dit "concurrerend voorstel" . Toch maar naar Delta Loyd?
 
Vorige week heb ik een brief van CB - Achmea gekregen dat het speciale aanbod voor Tesla rijders gaat vervallen. Tegenvallende schadelast (??) is de oorzaak , zo schrijft CB in de brief.
Hebben meer TESLA rijders deze brief gekregen? Vandaag of morgen bellen ze me op over dit "concurrerend voorstel" . Toch maar naar Delta Loyd?
Welkom op het forum :)

Je zit in het juiste topic, maar lees nu eerst dit topic even door vanaf zeg pak 'm beet post #20 ;-)
 
Ik had niet alle threads gelezen, vandaar mijn vraag. CB belde mij net terug en vertelde dat ik met meer dan 7 schadevrije jaren een premie van 2800,00 euro (!!!) ga betalen vanaf 1-1-15.
Delta Loyd, ( via C.M. van Tol) heeft tot 1-1-15 een concurrerend tarief via teslapolis.nl en dat geldt zowel voor particulieren als voor bedrijven. Ik informeer nog wat verder maar zeer wsch zal het Delta Loyd worden.