Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Een beschadigd accupakket door bijvoorbeeld drempels lijdt wel tot een schadeclaim.
Zou er zo wild gereden worden (in een lage rijstand) dat er veel accupakketten sneuvelen?

Terechte opmerking. Ik kan het me evenwel nauwelijks voorstellen dat een accupakket niet tegen een drempel zou kunnen. Ik heb meerdere keren bij het oprijden van de pont naar ons eiland de bodem over de knik van de oprijklep geschuurd. Daar heeft de Model S, op een paar krasjes na, geen moeite mee.
Wel ben ik heel blij meet de 'auto raising' functie.

Maar linksom of rechtsom, er is zoveel schade geclaimd dat CB er geen gat meer in ziet.

Vreemd blijft dat ik van de CB tussenpersoon helemaal niks verneem en rechtstreeks van CB een nieuw aanbod krijg. CB gaat niet alleen weinig subtiel met zijn klanten om maar ook met zijn tussenpersoon.
 
Vandaag heb ik ook eens met CB Dealerservices gebeld en verteld wat ik hier heb gelezen. De medewerker was bekend met de verzonden brief door CB. Hij vertelde dat dit een actie was van CB zelf en niet van de dealerservices. Op mijn vraag waar die hoge premies in deze thread vandaan komen, gaf hij als antwoord dat dit waarschijnlijk tarieven van CB zijn. Waarschijnlijk hebben de Tesla eigenaren met CB zelf gebeld en niet met Dealerservices. Zelf weten ze namelijk niet wat er qua premie en voorwaarden gaat veranderen. CB Dealerservices vraagt de Tesla klanten zelfs om een boze mail naar hen te sturen die ze kunnen bundelen naar het hoofdkantoor, CB zelf.
Dit is toch wel een ander verhaal dan dat ik tot nu toe hier lees ... (?)
We bellen gewoon naar het telefoonnummer dat in de eerste brief vermeld staat. Dat is blijkbaar van CB.
 
Nog zoiets waar ik vandaag achter kwam.
Bij die nieuwe soort verzekeringen met een vaste premie zoals bij DL, of met een no claim garantie zoals bij CBDS, is het maar de vraag of je schade vrije jaren worden bijgehouden in Roy-data. Bij CBDS is mij destijds verteld dat dit wel gedaan werd, maar dat bij schade de premie gelijk bleef en je wel een paar treden/jaren terug gaat. Waar je dan later weer last van hebt. Of dit inderdaad zo is moet nog blijken. De verzekering staat op naam van mijn bedrijf, en niet op mijn eigen naam.
Na bellen met teslapolis.nl vandaag werd mij verteld dat je bij hun kunt kiezen of de schadevrije jaren moeten worden bijgehouden door DL, standaard is dit niet zo. Voor de premie maakt het ook hier niets uit bij schade, zodat je dit misschien wel ok vind. Maar als er langer dan 1 jaar geen schade is bijgehouden in Roy-data, vervalt je inschrijving daar en kun je dus later weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen. Lekker is dat.
gelukkig heb ik ook nog een verzekering voor mijn motor (waar ik al jaren niet op heb gereden) met 18 schadevrije jaren.

wat een wereld die verzekeringen :crying:
 
Last edited:
Deze kwestie was relatief makkelijk omdat er geleased werd.
Ik heb de tesla gekocht. Over welke periode zou je dan gecompenseerd worden?
In elk geval niet langer dan de periode waarvoor fiscale zekerheid bestond, maar dat is een open deur. Het is een interessante vraag; ik vermoed dat de rechter de gemiddelde gebruiksduur van zakelijke (personen)auto's zal kiezen.
 
Tja idem hier!

Ik ben al 32 jaar lid van de ANWB en kreeg ook nog 17,5% korting op de polis.....Actie:smile:
voor 744 euro is dit voor mij prima.




Vanmiddag ben ik ook achter de verzekering voor 2015 heen gegaan. CB kwam uit op Euro 2100 incl. assurantiebelasting. Daarna op de ANWB website de gegevens ingevuld, even gebeld of ze ook zakelijke auto's deden, en een goed voorstel ontvangen. Zelfs nog lager dan de oorspronkelijke CB 2014 tarieven (Euro 750 excl. belasting). Twee aandachtspunten:

- Geen bestuurders onder de 25 jaar
- Maximale nieuwwaarde vergoeding (3 jaar) is Euro 75.000 incl. BTW

Waren voor mij geen deal breakers dus ben nu vanaf 1 januari ANWB klant :)
 
Wat een zootje. Ik wacht zelf nog op het aanbod van CB (met of zonder DS), maar heb inmiddels wel van een andere Tesla rijder het CB aanbod gezien. Bij hem ging de premie met slechts 20% omhoog. Als dat het nieuwe aanbod is van CB, dan hebben ze een hoop onrust veroorzaakt om (bijna) niets.
 
Nu weer eens effe op het forum, kreeg vandaag een leuke brief van CB met een nieuw premie voorstel. Een brief van 5 kantjes.
Genoemd een MKB-meer keuze polis. Het gekke is er is n.l. geen meer keuze de enige keuze is WA + Casco premie € 5837,71 ex assurantie belasting,, mag wel in termijnen worden betaald !!

Als ik het nu hier op het forum lees kan dit niet een serieus voorstel zijn, zijn er hier mensen die een vergelijkbaar voorstel hebben gehad ?

Ik ga morgen wel even met Apeldoorn bellen !
 
Vanmiddag ben ik ook achter de verzekering voor 2015 heen gegaan. CB kwam uit op Euro 2100 incl. assurantiebelasting. Daarna op de ANWB website de gegevens ingevuld, even gebeld of ze ook zakelijke auto's deden, en een goed voorstel ontvangen. Zelfs nog lager dan de oorspronkelijke CB 2014 tarieven (Euro 750 excl. belasting). Twee aandachtspunten:

- Geen bestuurders onder de 25 jaar
- Maximale nieuwwaarde vergoeding (3 jaar) is Euro 75.000 incl. BTW

Waren voor mij geen deal breakers dus ben nu vanaf 1 januari ANWB klant :)
Een gat in de verzekering van € 45.000,= is voor mij wel een deal breaker :eek:
 
Nog zoiets waar ik vandaag achter kwam.
Bij die nieuwe soort verzekeringen met een vaste premie zoals bij DL, of met een no claim garantie zoals bij CBDS, is het maar de vraag of je schade vrije jaren worden bijgehouden in Roy-data. Bij CBDS is mij destijds verteld dat dit wel gedaan werd, maar dat bij schade de premie gelijk bleef en je wel een paar treden/jaren terug gaat. Waar je dan later weer last van hebt. Of dit inderdaad zo is moet nog blijken. De verzekering staat op naam van mijn bedrijf, en niet op mijn eigen naam.
Na bellen met teslapolis.nl vandaag werd mij verteld dat je bij hun kunt kiezen of de schadevrije jaren moeten worden bijgehouden door DL, standaard is dit niet zo. Voor de premie maakt het ook hier niets uit bij schade, zodat je dit misschien wel ok vind. Maar als er langer dan 1 jaar geen schade is bijgehouden in Roy-data, vervalt je inschrijving daar en kun je dus later weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen. Lekker is dat.
gelukkig heb ik ook nog een verzekering voor mijn motor (waar ik al jaren niet op heb gereden) met 18 schadevrije jaren.

wat een wereld die verzekeringen :crying:


De bedrijfsregeling Roydata stelt dat verzekeraars verplicht zijn om binnen gestelde termijnen data van de verzekerde met schadevrije jaren aan te leveren.
Er staan zelfs sancties op. Wat je bij een bedrijfsverzekering moet doen is wel jezelf als de vaste bestuurder opgeven.
 
Tja idem hier!

Ik ben al 32 jaar lid van de ANWB en kreeg ook nog 17,5% korting op de polis.....Actie:smile:
voor 744 euro is dit voor mij prima.


De beperking van 75k incl BTW is wel iets waar ik over moet nadenken bij de ANWB. Overigens werd ik door de ANWB teruggebeld met de opmerking dat ze ook de eis stellen dat er een SCM goedgekeurd beveiligingssysteem klasse 4 aanwezig moet zijn, dan wel een gelijkwaardig systeem dat af fabriek of af importeur is ingebouwd. Ze gaven mij verder telefonisch aan dat het alarmsysteem dat standaard op de S zit hier niet aan zou voldoen.... (Ik heb overigens ook voor het beveiligingspakket gekozen en kreeg niet helemaal helder of dat als aanvulling in totaal wel voldoende zou zijn.) Iemand die de auto bij de ANWB heeft afgesloten al helder wat juist is?
 
Vandaag de nieuwe polis voor de Leaf ontvangen.
Dat leest toch heel wat anders :)

FullSizeRender.jpg
 
Een gat in de verzekering van € 45.000,= is voor mij wel een deal breaker :eek:

Ach, je kunt altijd nog de gewone casco verzekering nemen voor de dagwaarde. Die nieuwwaarde verzekering is toch maar een nieuwerwets verzinsel van de laatste tijd ;-)

- - - Updated - - -

De beperking van 75k incl BTW is wel iets waar ik over moet nadenken bij de ANWB. Overigens werd ik door de ANWB teruggebeld met de opmerking dat ze ook de eis stellen dat er een SCM goedgekeurd beveiligingssysteem klasse 4 aanwezig moet zijn, dan wel een gelijkwaardig systeem dat af fabriek of af importeur is ingebouwd. Ze gaven mij verder telefonisch aan dat het alarmsysteem dat standaard op de S zit hier niet aan zou voldoen.... (Ik heb overigens ook voor het beveiligingspakket gekozen en kreeg niet helemaal helder of dat als aanvulling in totaal wel voldoende zou zijn.) Iemand die de auto bij de ANWB heeft afgesloten al helder wat juist is?

Ik heb dit uitgebreid besproken met de ANWB medewerker. Zij stellen zich op het standpunt dat Tesla systeem gelijkwaardig (zelfs beter) is dan een SCM klasse 4 systeem. Je krijgt alleen een extra clausule dat je jaarlijks verplicht bent om de data-sim te verlengen (na de initiele 4 jaar van Tesla). ANWB medewerker moest contact opnemen met eigen afdeling acceptatie voor definitieve goedkeuring, maar dit gaf dus geen problemen.
 
Heb jij goudrandjes op de auto of zo -;)

CB offreert mij 3.520,=. cataloguswaarde 101K. Waar zit het verschil in ? weinig schadevrije jaren ?

Nu weer eens effe op het forum, kreeg vandaag een leuke brief van CB met een nieuw premie voorstel. Een brief van 5 kantjes.
Genoemd een MKB-meer keuze polis. Het gekke is er is n.l. geen meer keuze de enige keuze is WA + Casco premie € 5837,71 ex assurantie belasting,, mag wel in termijnen worden betaald !!

Als ik het nu hier op het forum lees kan dit niet een serieus voorstel zijn, zijn er hier mensen die een vergelijkbaar voorstel hebben gehad ?

Ik ga morgen wel even met Apeldoorn bellen !
 
Nieuwe polis van CB vandaag gekregen. 75% korting, 32 schadevrije jaren, wordt € 1.515,-- , eigen risico is € 150,--.

Idd premie is verdubbeld ! Teveel schade geweest dus afgelopen jaar.

Intussen ook offertes gekregen van andere maatschappijen, maar CB blijft goedkoopste tot nu toe.

Ziet er naar uit dat het hierbij blijft !
 
Net CB aan de lijn gehad. Reden die mij wordt aangegeven zijn de talloze schades aan het accupakket welke altijd in zijn geheel vervangen dienen te worden ad 35k. Dat is in de papieren gaan lopen. Enfin het voorstel was nu 2800 all risk per jaar met 0 schadevrije jaren. Na roydata te hebben geraadpleegd kan dit met 14 jaren uiteindelijk naar een premie van 1400 getrokken worden. Nog steeds een flinke toename maar minder heet zoals de soep werd opgediend.

Nu DL er nog maar eens naast houden. Pffff alsof december niet druk genoeg is

Wat er allemaal precies van waar is kunnen we moeilijk checken. (al zouden we op dit forum toch ook wat meer over dit soort zaken moeten lezen).
Maar er zitten inderdaad wel wat scherpe financiele kantjes aan schades aan de Teslas. Allereerst is het allemaal alu dat al buigt als je er naar kijkt en alu uitdeuken/repareren is duur(der). De prijzen van originele Tesla onderdelen zijn bizar (en er zijn geen aftermarket alternatieven). En die batterij kan echt wel een killer zijn. Bij een aanrijding vanuit vrijwel elke hoek pak je al snel een stukje batterij mee. Er hoeft maar een deukje of barstje in te zitten (of openspringende naad) en de batterij zal (hoewel volledig functioneel) als niet veilig worden aangetekend. En omdat er anders dan in de fabriek in Fremont kennelijk niet aan de batterijen gesleuteld mag worden is de enige oplossing een nieuwe plaatsen. (en CB mag lappen).
Op zich wel opmerkelijk dat er kennelijk geen restwaarde voor de batterij wordt verrekend.

Maar goed dat er nog niet zo veel Tesla's rondrijden. Anders gaan de premies voor alle auto's in Nederland omhoog...