Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Geachte Heer Hommel,

Op 1 december 2014 ontving ik van u een voor mij onbegrijpelijke brief. In deze brief gedateerd ‘november 2014’ (de gebruikelijk dagtekening is wellicht opzettelijk weggelaten) maakt u melding van het volgende:

‘Als Tesla rijder maakt u op dit moment gebruik van een speciaal aanbod voor Tesla rijders. Op 1 januari 2015 komt dit voordeel te vervallen’

Ik heb werkelijk geen idee op wie u hier doelt noch wat dit betekent en wat de strekking van uw mededeling is.

Wat ik wel weet is dat SmartTip BV een zakelijke verzekeringspolis heeft bij Centraal Beheer betreffende een Tesla Model S voertuig. Deze polis kent een premie, zekere voorwaarden (oa ZAV13 en WBW13), een contractsvervaldatum en een polis/contractnummer (1376949).
Geen van deze documenten maakt melding van een ‘speciaal aanbod’ nog van een ‘voordeel’ dat zou kunnen komen te vervallen.

Verder maakt u melding van het feit dat SmartTip voor 1 december a.s. een ‘gewijzigd voorstel’ zal ontvangen. Daar ik tot op heden geen voorstel heb ontvangen van CB lijkt het me onmogelijk een ‘gewijzigd voorstel’ van u te kunnen ontvangen. Overigens maakt ik u erop attent dat ik uberhaupt nog geen voorstel heb ontvangen en dus zeker ook niet voor 1 december 2014.

Uit het vervolg van de tweede alinea zou men kunnen opmaken dat u de intentie heeft om de voorwaarden en het tarief van de lopende verzekeringspolis te wijzigen.

Ik maak u erop attent dat dit volgens de voorwaarden van de polis kan door mij schriftelijk te informeren over de wijzigingen. ‘Informeren’ zal minimaal moeten inhouden dat u mij bekend maakt welke voorwaarden gewijzigd zijn/worden en hoe de premie wordt aangepast. Volgens dezelfde polisvoorwaarden zal ik u dan binnen 1 maand na ontvangst hiervan laten weten of ik instem met de voorgestelde wijzigingen of het contract zal opzeggen.

Wellicht ten overvloede wijs ik u erop dat het toesturen van een offerte voor een alternatief product geen mededeling als bedoeld in Artikel 6 ZAV13 is of kan zijn.

Voor nu neem ik aan dat de polis volgens de (ongewijzigde) voorwaarden met 12 maanden is verlengd en u mij de vernieuwde polis, rekening en groene kaart voor de komende periode zal doen toekomen.

Vriendelijke groet
 
Reactie van CBDS:

Hartelijk dank voor uw reactie, wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen. Wij begrijpen uw onvrede. Helaas is deze brief rechtstreeks aan u verstuurd zonder ons hierin te kennen.
Wij gaan er mee aan de slag en komen begin volgende week er zo spoedig mogelijk bij u op terug.
 
In de brief, gedateerd __ november 2014, die ik vorige week van CB ontving staat:

Als Tesla rijder maakt u op dit moment gebruik van een speciaal aanbod voor Tesla rijders.
Op 1 januari komt dit voordeel te vervallen.


Het is wat krom geschreven maar ik denk toch echt dat hier bedoeld wordt dat de huidige verzekering ophoudt te bestaan.
En dus is het niet onlogisch dat je een compleet nieuwe verzekering (ongevraagd maar proactief) krijgt aangeboden

Dat is inderdaad wat ze willen: opheffen. Maar voor opheffen/opzeggen zijn ze te laat. Dat hadden ze twee maanden van te voren moeten doen.
Het enige wat ze nu kunnen is 'wijzigen' en wel zodanig dat iedereen van de optie gebruik zal maken om ivm de wijziging op te zeggen.

Maar zoals je hebt kunnen lezen ben ik niet van mening dat ik al een juiste mededeling over wijzigingen gehad heb.
 
Offerte voor T2 zojuist ontvangen waarin wel rekening is gehouden met 22 schadevrije jaren. Ziet er al minder extreem uit echter nog steeds een verdubbeling in premie. Dus sta ik nog steeds achter m'n beslissing over te stappen. CB heeft dit echt erg ondoordacht aangepakt.
Ik heb 'm ook net in de bus gekregen, vergelijkbare verdubbeling van de premie inderdaad. Maar let op de kleine lettertjes: nieuwwaarde regeling alleen bij auto's met waarde tot 70.000€. Bij hogere waarde: 110% van de dagwaarde... CB is blijkbaar goed geschrokken van die Tesla's...
 
Dat is inderdaad wat ze willen: opheffen. Maar voor opheffen/opzeggen zijn ze te laat. Dat hadden ze twee maanden van te voren moeten doen.
Het enige wat ze nu kunnen is 'wijzigen' en wel zodanig dat iedereen van de optie gebruik zal maken om ivm de wijziging op te zeggen.

Maar zoals je hebt kunnen lezen ben ik niet van mening dat ik al een juiste mededeling over wijzigingen gehad heb.

Helemaal mee eens. Formele blunder van CB.
 
Ik heb zojuist op de site van de ANWB een offerte aangevraagd. Het all-risk verzekeren van de Tesla kost maar € 541,13 per jaar. Dit is inclusief 3 jaar beperkte nieuwwaarde verzekering.
13 schadevrije jaren en platinum lid maken het een heel scherpe aanbieding. Per saldo nog een heel stuk voordeliger dan de 'voordelige' verzekering van CBDS.

Over Centraal Beheer maak ik me niet meer druk, wat een amateurs.
 
Ik heb zojuist op de site van de ANWB een offerte aangevraagd. Het all-risk verzekeren van de Tesla kost maar € 541,13 per jaar. Dit is inclusief 3 jaar beperkte nieuwwaarde verzekering.
13 schadevrije jaren en platinum lid maken het een heel scherpe aanbieding. Per saldo nog een heel stuk voordeliger dan de 'voordelige' verzekering van CBDS.

Over Centraal Beheer maak ik me niet meer druk, wat een amateurs.
Eerder in dit draadje gaf iemand aan dat hij geweigerd was door ANWB, want Tesla is een sportauto en ze nemen geen sportauto's in dekking... Wacht ik zoek het zelf wel even op, hier: #211
 
Eerder in dit draadje gaf iemand aan dat hij geweigerd was door ANWB, want Tesla is een sportauto en ze nemen geen sportauto's in dekking... Wacht ik zoek het zelf wel even op, hier: #211

Is er misschien iets anders aan de hand.

2014-12-04 16.27.30.jpg
 
Eerder in dit draadje gaf iemand aan dat hij geweigerd was door ANWB, want Tesla is een sportauto en ze nemen geen sportauto's in dekking... Wacht ik zoek het zelf wel even op, hier: #211

Wat is dan de definitie van een sportauto? Volgens mij valt de Tesla gewoon onder de categorie Groot Midden (E), een luxe sedan, een familiewagen, geen sportwagen. Wellicht een medewerker bij de ANWB die dacht dat het om een roadster ging?
 
View attachment 65137en dit is mijn offerte "op uw verzoek..."
Weet iemand hoeveel tijd ik nu heb om deze verzekering op te zeggen? Ik ga nu het tweede jaar in aangezien ik mijn auto sinds 26 november 2013 heb.

DiE heb ik ook gehad, zijn ze helemaal gek geworden? Vervijfvoudiging van de premie... Juist To Be sure, we hebben volgens mij allemaal dezelfde verzekering. Staan ze nou in hun recht of niet? Mag je een dermate absurde wijziging gewoon aanbrengen? Of zijn ze verplicht gewoon conform de polis te blijven verzekeren? Ik heb niet voor een aanbieding gekozen, maar voor een speciale tesla verzekering. Wie doet wat? Gewoon weg daar, of de strijd aangaan? Ze bieden kondigen een wijziging aan, komen 2 december pas met een nieuwe brief, en sturen net voor november dat er iets gaat vervallen. Volgens mij zijn ze toch gewoon te laat? Oftewel: nog een jaar leveren voor dat geld?
 
Geachte Heer Hommel,

Op 1 december 2014 ontving ik van u een voor mij onbegrijpelijke brief. In deze brief gedateerd ‘november 2014’ (de gebruikelijk dagtekening is wellicht opzettelijk weggelaten) maakt u melding van het volgende:

‘Als Tesla rijder maakt u op dit moment gebruik van een speciaal aanbod voor Tesla rijders. Op 1 januari 2015 komt dit voordeel te vervallen’

Ik heb werkelijk geen idee op wie u hier doelt noch wat dit betekent en wat de strekking van uw mededeling is.

Wat ik wel weet is dat SmartTip BV een zakelijke verzekeringspolis heeft bij Centraal Beheer betreffende een Tesla Model S voertuig. Deze polis kent een premie, zekere voorwaarden (oa ZAV13 en WBW13), een contractsvervaldatum en een polis/contractnummer (1376949).
Geen van deze documenten maakt melding van een ‘speciaal aanbod’ nog van een ‘voordeel’ dat zou kunnen komen te vervallen.

Verder maakt u melding van het feit dat SmartTip voor 1 december a.s. een ‘gewijzigd voorstel’ zal ontvangen. Daar ik tot op heden geen voorstel heb ontvangen van CB lijkt het me onmogelijk een ‘gewijzigd voorstel’ van u te kunnen ontvangen. Overigens maakt ik u erop attent dat ik uberhaupt nog geen voorstel heb ontvangen en dus zeker ook niet voor 1 december 2014.

Uit het vervolg van de tweede alinea zou men kunnen opmaken dat u de intentie heeft om de voorwaarden en het tarief van de lopende verzekeringspolis te wijzigen.

Ik maak u erop attent dat dit volgens de voorwaarden van de polis kan door mij schriftelijk te informeren over de wijzigingen. ‘Informeren’ zal minimaal moeten inhouden dat u mij bekend maakt welke voorwaarden gewijzigd zijn/worden en hoe de premie wordt aangepast. Volgens dezelfde polisvoorwaarden zal ik u dan binnen 1 maand na ontvangst hiervan laten weten of ik instem met de voorgestelde wijzigingen of het contract zal opzeggen.

Wellicht ten overvloede wijs ik u erop dat het toesturen van een offerte voor een alternatief product geen mededeling als bedoeld in Artikel 6 ZAV13 is of kan zijn.

Voor nu neem ik aan dat de polis volgens de (ongewijzigde) voorwaarden met 12 maanden is verlengd en u mij de vernieuwde polis, rekening en groene kaart voor de komende periode zal doen toekomen.

Vriendelijke groet

Sig, heb de voorwaarden niet bij de hand, maar staat er in dat als ze niet een maand vooraf aankondigen de polis voor een jaar wordt verlengd? Verklaard de foutief opgestelde paniek brief, wat zou inhouden dat ze gewoon te laat zijn....
u wordt over enkele dagen gebeld om te zien of u op ons aanbod in wilt gaan.... Nou, ben benieuwd welke junior ze die klus in z'n maag hebben gesplitst, die Kan z'n borst natmaken....
 
DiE heb ik ook gehad, zijn ze helemaal gek geworden? Vervijfvoudiging van de premie... Juist To Be sure, we hebben volgens mij allemaal dezelfde verzekering. Staan ze nou in hun recht of niet? Mag je een dermate absurde wijziging gewoon aanbrengen? Of zijn ze verplicht gewoon conform de polis te blijven verzekeren? Ik heb niet voor een aanbieding gekozen, maar voor een speciale tesla verzekering. Wie doet wat? Gewoon weg daar, of de strijd aangaan? Ze bieden kondigen een wijziging aan, komen 2 december pas met een nieuwe brief, en sturen net voor november dat er iets gaat vervallen. Volgens mij zijn ze toch gewoon te laat? Oftewel: nog een jaar leveren voor dat geld?
als je elders een beter geprijsde verzekering kunt krijgen, dan zou ik er maar zo weinig mogelijk energie in steken, je hebt vast wel betere dingen te doen... Maar wel goed onthouden wat voor een streek deze maatschappij je geleverd heeft natuurlijk...
 
Vandaag die brief gedateerd 27 nov gekregen!!! Dit is gewoon anti-dateren en dus niet rechtsgeldig. Zijn er niet genoeg mensen in hetzelfde schuitje hier? Is er niet iets dat we samen kunnen ondernemen? Ik had 8 schadevrije jaren in Roydata en ik krijg nu een aanbod op 1 jaar schadevrij voor 3500 euri. Als Roeland van CBDS hier onderdeel van uitmaakt dan sta ik binnenkort bij hem op de stoep om persoonlijk verhaal te halen. Grrrr

Maar goed... Wat als we als gedupeerden een collectief vormen? Er zitten ook aardig wat juristen op dit forum toch?
 
Ik ben over naar DL en heb ook de rest van de verzekeringen meteen weggehaald bij CB, hoop dat er velen volgen zodat ze het een beetje voelen

Ben dit ook van plan. Ik begrijp dat sommigen hier ze willen aanpakken. Maar ik ga de energie daar niet in steken denk ik. Mijn tijd is ook kostbaar en ik wil niet eens bij zo'n maatschappij als CB zitten. Dat staat geheel los van de prijs ...

Maar gezien het aantal posts op dit forum over dit onderwerp wel duidelijk dat het "leeft" om het netjes uit te drukken. Benieuwd of Centraal Beheer meeleest ...
 
Het is duidelijk: CB wil van zijn Tesla polissen af en vraag daarom belachelijk hoge premies. Naar mijn mening kunnen we daar juridisch niets tegen doen. Ze mogen vragen wat ze willen. Het enige wat we nog kunnen doen is alle andere CB verzekeringen die we nog hebben daar ook weghalen.
 
Zelfde ervaring. Volgens CB heb ik -3 schadevrije jaren. Op mijn vorige auto (mn vrouw rijdt er nu in) heb ik er 19. Vanmiddag iemand van call centre aan de lijn gehad. Had er al veel gesproken. Eerste brief "november 2014" ontving ik op 30 november. Een concreet voorstel pas op 3 december - met datum op de brief van 27 november.

Formeel kunnen ze dit niet doen en zitten ze gewoon nog een jaar aan het contract vast lijkt me. Maar ben er wel klaar mee - heb aangeven dat ik op termijn ook de overige verzekeringen daar weg haal. Heb geen vertrouwen meer in CB.

Vandaag die brief gedateerd 27 nov gekregen!!! Dit is gewoon anti-dateren en dus niet rechtsgeldig. Zijn er niet genoeg mensen in hetzelfde schuitje hier? Is er niet iets dat we samen kunnen ondernemen? Ik had 8 schadevrije jaren in Roydata en ik krijg nu een aanbod op 1 jaar schadevrij voor 3500 euri. Als Roeland van CBDS hier onderdeel van uitmaakt dan sta ik binnenkort bij hem op de stoep om persoonlijk verhaal te halen. Grrrr

Maar goed... Wat als we als gedupeerden een collectief vormen? Er zitten ook aardig wat juristen op dit forum toch?
 
Ga er zeker niet veel tijd in steken. En ga ook zeker weg bij CB. Maar niet na ze een beetje teruggepest te hebben.
Ipv de verzekering per 1-1-2015 uit de boeken te halen, zullen ze moeten komen met een nieuwe voorwaarden en premie structuur, een echte brief, etc.
Bovendien in januari nog een hoop administratief geneuzel.

Ik hoef alleen maar te wachten op een echte brief en een briefje van 3 zinnen terug te sturen dat ik opstap.

Ondertussen doe ik wat jullie ook doen: offertes opvragen en een goed alternatief voorbereiden.

Mijn geluk is dat ik nog een oud corsatje gsi op kenteken heb staan. Was in de permanente uitleen en net terug. Die gaat binnenkort naar de sloop of weg voor een prikkie en dan kan ik daar in ieder geval nog wat schadevrije jaren van meenemen.

Als er overigens nog iemand is die nog wat lol wil hebben met een corsa b gsi (voor de cross) dan moet die zich maar melden.