Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 5 december een brief ontvangen gedateerd 27 november, jaja...
Edit: premie op basis 65% no-claimkorting / 8 jaren

Gisteren (4 december) de nieuwe aanbieding in de bus gehad van CB. Had er nog eens niet op gelet, omdat ik sowieso niet meer geinteresseerd ben. Maar inderdaad ook die van mij is gedateerd 27 november 2014. Die 1 december was natuurlijk te belangrijk. Dit is een bijna crimineel spelletje van CB, how low can you go. Het is gewoon een vorm van valsheid in geschrifte natuurlijk, knoeien met de datum. Mij zien ze er nooit meer terug, voor wat dan ook. Hier moet je bij mij niet mee aankomen.

Ik kom dus op 1241 euro o.b.v. 75% no claimkorting, 15 schadevrije jaren en een verzekerde waarde van 76000 euro excl. BTW. Vergeleken met anderen valt het mee, maar toch nog altijd 500 euro meer dan het was. No-go!!

Offertes gekregen van:
- Taylor Mates (Delta Loyd) 895 euro.
- EAS Insurance (Delta Loyd) 995 euro.

Heb ze beide gevraagd of ze de premie scherper kunnen maken door een eigen risico van 1000 à 1500 euro op te nemen. Ik claim toch niet onder die bedragen, dat kost alleen maar meer geld in de toekomst.

Zit nog te wachten op de offerte van Paulowski, Müller & Partners en dan gaan we eens kiezen.

Grappig trouwens. Roeland van der Horst belde mij namens EAS Insurance. Aan de telefoon had ik al het idee dat ik hem kende. En inderdaad, hij was een jaar geleden mijn contactpersoon namens Centraal Beheer!! Zou Roeland er intern geen goed gevoel bij hebben gehad?? ;)
 
Wat me hierbij niet duidelijk is, is of eventuele schades bij CBDS ook in mindering gebracht worden op je schadevrije jaren. Ik meende me te herinneren dat ze aangegeven hadden, dat dat niet zo was bij het aangaan van de verzekering. De logica van CBDS was dat zij niets deden met de schades in de premie en ze dus ook niet registreerden. Of dit enkel een antwoord van een goedwillende "stagiaire" was weet ik niet.
Als iemand hier nadere info heeft hoor ik het graag.

Dat zou ik ook wel willen weten !

Deze reactie ontving ik zojuist van Maarten van Tol:

Wij zijn niet bekend met de werkwijze van Centraal Beheer. Wij horen van veel Tesla rijders berichten dat schades niet worden geregistreerd. Het is van belang toch alle schades te melden bij Delta Lloyd. Een afwijzing op grond van ‘verzwijging’ kan namelijk ernstige gevolgen hebben voor de aanvraag en toekomstige verzekeringsaanvragen.
 
...Grappig trouwens. Roeland van der Horst belde mij namens EAS Insurance. Aan de telefoon had ik al het idee dat ik hem kende. En inderdaad, hij was een jaar geleden mijn contactpersoon namens Centraal Beheer!! Zou Roeland er intern geen goed gevoel bij hebben gehad?? ;)
Moet niet gekker worden. Ik kreeg gisteren 11:22 nog een e-mailbericht van hem vanuit zijn e-mailadres bij CBDS. Of van iemand anders die zijn e-mailaccount gebruikt.
Misschien zit de oplossing verscholen in zijn e-mailonderschrift dat eindigt met 'Aanwezig maandag, dinsdag en donderdag.'
 
Goedemiddag allen, ik heb ook zo een mooie brief mogen ontvangen, gisteren 4 december, gedateerd 27nov... Lang verhaal kort, ik zou naar een kaal jaar bedrag gaan van 4524,63 per jaar! Ook 1 schadevrij jaar? En dit is b.v. zonder pechhulp, zie hieronder:
View attachment 65223
Heb tevens even met tesla gebeld en dingen als pechhulp zit standaard in je garantie, tenzij je je accu naar 0km leeg rijdt ;-) Dus, we worden wel behoorlijk voor het blok gezet, ik ben zelf nu naar Delta Loyd aan het kijken...

ps, hoorde van CB dat er berijders waren die wel tot 7x een claim hadden ingediend (parkeerschade), vandaar hun miscalculatie. Ik had zelf 1 claim mbt kapot gereden velg :-(

en heb inmiddels afwijziging gekregen van delta loyd en all secure vanwege te hoog vermogen, namelijk 310KW en de drempel is 300KW, bizar!!!
 
Serieus, een velg? Waarom gaat iedereen massaal schade claimen aan velgen? Kosten zijn toch niet zo groot om het zelf te doen? Is je eigen schuld, doet niets af aan de veiligheid en gaat alleen erom dat het niet mooi staat. Betaal lekker zelf en volgende keer beter oppassen. Ook ik heb CB en heb geen moment gedacht om de door mij kapot gereden velgen op CB zijn kosten te laten repareren. Ieder weldenkend mens kan toch aan zijn water voelen dat al die schades uiteindelijk betaald zullen moeten worden en dat dit zal gebeuren middels premieverhogingen? En dan zie ik ook nog reacties als "ik heb mijn premie er dik uit" die is helemaal mooi zeg. We verzekeren naast de verplichting tbv schade aan anderen ook om je investering te beschermen tegen te grote risico's. Als iemand zijn S in de prak rijdt bijvoorbeeld. Niet om een krasje te laten maken zeg.
 
De mannen van CBDS zeiden mij dat het reuze meeviel met de claims. Dat dat niet de reden van verhoging was!

Tuurlijk, wat zou jij zeggen als je in hun schoenen zou staan? Feit is er gewoon dat er teveel geclaimd is. Alleen al de mensen hier met velgschade. Denk dat de velg gewoon vervangen is ipv reparatie. Als je het zelf betaald dan ga je op onderzoek uit en dan kan je voor een fractie van de prijs van een nieuwe velg hem laten repareren. Als de verzekering betaald dan maakt het niet uit, verzekering betaald toch.

Nee, de absurde premie verhoging komt omdat CB een nieuw gebouw met gouden kranen wilt, en niet omdat de kosten door de vele claims de pan uit zijn gerezen... Sure, Sinterklaas bestaat.
 
De stelligheid waarmee jij je mening brengt doet vermoeden dat jij over meer informatie beschikt dan ik. Ik kan alleen varen op de info die ik heb gekregen van de mannen van CBDS. Zij waren ook erg ongelukkig met de situatie. Ik heb geen reden aan te nemen dat zij tegen mij onwaarheden hebben verteld.
 
Serieus, een velg? Waarom gaat iedereen massaal schade claimen aan velgen? Kosten zijn toch niet zo groot om het zelf te doen? Is je eigen schuld, doet niets af aan de veiligheid en gaat alleen erom dat het niet mooi staat. Betaal lekker zelf en volgende keer beter oppassen. Ook ik heb CB en heb geen moment gedacht om de door mij kapot gereden velgen op CB zijn kosten te laten repareren. Ieder weldenkend mens kan toch aan zijn water voelen dat al die schades uiteindelijk betaald zullen moeten worden en dat dit zal gebeuren middels premieverhogingen? En dan zie ik ook nog reacties als "ik heb mijn premie er dik uit" die is helemaal mooi zeg. We verzekeren naast de verplichting tbv schade aan anderen ook om je investering te beschermen tegen te grote risico's. Als iemand zijn S in de prak rijdt bijvoorbeeld. Niet om een krasje te laten maken zeg.
Uit principe wil ik ik mij alleen verzekeren tegen schade die ik zelf niet kan dragen. Ik kies daarom altijd voor een zo hoog mogelijk eigen risiko, dat houdt de veel-claimers buiten de deur en de premie dus acceptabel.
 
Serieus, een velg? Waarom gaat iedereen massaal schade claimen aan velgen? Kosten zijn toch niet zo groot om het zelf te doen? Is je eigen schuld, doet niets af aan de veiligheid en gaat alleen erom dat het niet mooi staat. Betaal lekker zelf en volgende keer beter oppassen. Ook ik heb CB en heb geen moment gedacht om de door mij kapot gereden velgen op CB zijn kosten te laten repareren. Ieder weldenkend mens kan toch aan zijn water voelen dat al die schades uiteindelijk betaald zullen moeten worden en dat dit zal gebeuren middels premieverhogingen? En dan zie ik ook nog reacties als "ik heb mijn premie er dik uit" die is helemaal mooi zeg. We verzekeren naast de verplichting tbv schade aan anderen ook om je investering te beschermen tegen te grote risico's. Als iemand zijn S in de prak rijdt bijvoorbeeld. Niet om een krasje te laten maken zeg.
Als een schade gedekt wordt, dan claim je die. Of reken je die 35 euro bij de huisarts contant af? Die maagzuurremmers van een tientje?
Die gebroken ruit door de bal van het buurjongetje? Die gaat via de aansprakelijkheidsverzekering van de buren, die dokken ze niet zelf...
Met autoverzekeringen is het echt niet anders. Hartstikke goed van je dat je er zelf een andere claim-moraal op na houdt, maar de rest van NL niet hoor...

Verder zit het probleem 'm volgens mij niet in geclaimde velgschades, maar het risico van de accu a 35k€ die bij een beetje schade vervangen moet worden. Voor de prijs van 1 accu kun je zo 100 velgschades fixen...

Dat, of de heer Hommel was het zat om in z'n lease-Audi elke keer eruit getrokken te worden bij het stoplicht en dacht, 'ik pak jullie nog wel' :)
 
Tuurlijk, wat zou jij zeggen als je in hun schoenen zou staan? Feit is er gewoon dat er teveel geclaimd is. Alleen al de mensen hier met velgschade. Denk dat de velg gewoon vervangen is ipv reparatie. Als je het zelf betaald dan ga je op onderzoek uit en dan kan je voor een fractie van de prijs van een nieuwe velg hem laten repareren. Als de verzekering betaald dan maakt het niet uit, verzekering betaald toch.

Nee, de absurde premie verhoging komt omdat CB een nieuw gebouw met gouden kranen wilt, en niet omdat de kosten door de vele claims de pan uit zijn gerezen... Sure, Sinterklaas bestaat.

De kleine claims kunnen het probleem niet zijn, want deze hadden voorkomen kunnen worden door een eigen risico, wat nog steeds kan als dat idd de belangrijkste reden zou zijn.
Daarnaast lijkt het me met ontbreken van diefstal tot op heden, en een gemiddelde kleine claim van < 750 Euro (aanname?) van gemiddeld ELKE rijder nog niet direct tot een verlieslatende schadestatistiek te leiden.

Ik denk dat de hoge reparatiekosten als gevolg van het beleid van Tesla zeker ook invloed hebben (onderdelen, verplichte afname bij... tegen hoge uurtarieven). Wellicht wel meer van invloed op de schadestatistiek dan de vele kleine claims. Toch bijzonder dat dit aspect in de hele discussie onder de radar is gebleven..... Wellicht is dit onderbuikgevoel tov Tesla, icm het accepteren van het product van cbds waar ze achteraf spijt van hebben bij CB wat ook een onderbuikgevoel veroorzaakt voor CB voldoende reden geweest om niet naar oplossingen te willen zoeken....

Maar ik zal er wel helemaal naast zitten want er is niemand bij CB die dit openlijk meldt.... of zou het wel handig zijn om de community te laten denken dat? Dan ligt het niet meer helemaal aan CB... toch?
Als er dus al sprake van eigen schuld, dan is dat niet de schuld van de verzekerden, (actief adverteren dat claims geen invloed hebben op de vaste premie (dus wel op de collectieve premie achteraf????)) zorgt nu niet echt voor een rem op kleine declaraties. Vandaar dat ik er een beetje moeite mee heb dat sommigen op het forum het eigen (onze) schuld dikke bult blijven uitdragen.... Het gevolg zou wel eens kunnen zijn dat we het wel kunnen begrijpen CB zo met klanten omgaat, hoogstens een communicatieprobleempje.... daar hoef je toch niet voor over te stappen?

- - - Updated - - -

Als een schade gedekt wordt, dan claim je die. Of reken je die 35 euro bij de huisarts contant af? Die maagzuurremmers van een tientje?
Die gebroken ruit door de bal van het buurjongetje? Die gaat via de aansprakelijkheidsverzekering van de buren, die dokken ze niet zelf...
Met autoverzekeringen is het echt niet anders. Hartstikke goed van je dat je er zelf een andere claim-moraal op na houdt, maar de rest van NL niet hoor...

Verder zit het probleem 'm volgens mij niet in geclaimde velgschades, maar het risico van de accu a 35k€ die bij een beetje schade vervangen moet worden. Voor de prijs van 1 accu kun je zo 100 velgschades fixen...

Dat, of de heer Hommel was het zat om in z'n lease-Audi elke keer eruit getrokken te worden bij het stoplicht en dacht, 'ik pak jullie nog wel' :)

Ik denk dat we op 1 lijn zitten :wink:
 
De vraag is ook wat dit de komende jaren met andere verzekeringen gaat doen. Aan dit topic is al te zien dat er erg veel mensen bij CB zaten en die nu allemaal voor een vervanger gaan kiezen. Wellicht dat deze vervangers volgend jaar met hetzelfde probleem zitten maar dat het nu minder aan het licht is gekomen vanwege minder klanten en dus logischerwijs ook minder schades? Eerlijk gezegd denk ik niet dat CB een winstgevend onderdeel zomaar kwijt wil en lijkt me "tegenvallende schadelast" vrij voor de hand liggend.

Iniedergeval niet iets waar ik had op gerekend. Ik kreeg zelf een jaarpremie van 3100 euro/jaar voorgeschoteld en dat is me net even iets te gek.
 
De vraag is ook wat dit de komende jaren met andere verzekeringen gaat doen. Aan dit topic is al te zien dat er erg veel mensen bij CB zaten en die nu allemaal voor een vervanger gaan kiezen. Wellicht dat deze vervangers volgend jaar met hetzelfde probleem zitten maar dat het nu minder aan het licht is gekomen vanwege minder klanten en dus logischerwijs ook minder schades? Eerlijk gezegd denk ik niet dat CB een winstgevend onderdeel zomaar kwijt wil en lijkt me "tegenvallende schadelast" vrij voor de hand liggend.

Iniedergeval niet iets waar ik had op gerekend. Ik kreeg zelf een jaarpremie van 3100 euro/jaar voorgeschoteld en dat is me net even iets te gek.
De komende jaren komen er meer Tesla's uit de nieuwwaarderegeling in de dagwaarderegeling, zullen carrosserie reparaties hopelijk goedkoper worden en onderdelen beter verkrijgbaar, accu's hopelijk goedkoper, dus dat zou een dempend effect op het risico moeten hebben. Verder komen er steeds meer Tesla's op de weg dus het wordt een mainstream auto. Wellicht dat ie dan niet meer als exclusieve auto wordt gezien door verzekeraars?