Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Maar hoe kennen ze die dan ? was je voorheen wellicht ook bij hen verzekerd ? ze hadden mij op 1 staan terwijl ik met mijn vorige auto op 19 stond.

CB wist mij in de nieuwe aanbieding te melden dat ik 15 schadevrije jaren heb. Ik was voorheen niet bij CB verzekerd. Geen idee verder waarom die verschillen er zijn. Wellicht heeft mijn vorige verzekeraar netjes de schadevrije jaren vastgelegd in Roy-data? Het zou allemaal zo transparant worden in de financiële wereld!
 
Ze stoppen toch met de verzekering? Zij zeggen hem dan toch al op? Een nieuw aanbod is een nieuw product.
Dat is het punt, kun jij de passage in de correspondentie aanwijzen waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de huidige verzekeringsovereenkomst opgezegd wordt? Ik ook niet, alleen maar dat aan het 'voordeel' een einde komt.
Daarnaast zijn er ook geen premiewijzigingen of wijzigingen aan de voorwaarden van de huidige polis gecommuniceerd. Er is alleen een ongevraagde offerte voor een andere verzekering verstuurd.

Dus zoals LastNLSig aangaf, het lijkt erop dat ze contractueel gewoon nog de huidige dekking tegen de huidige premie moeten blijven handhaven tot aan eind 2015, of tot ze een premie of wijziging van de voorwaarden van de huidige polis communiceren.
 
Dat is het punt, kun jij de passage in de correspondentie aanwijzen waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de huidige verzekeringsovereenkomst opgezegd wordt? Ik ook niet, alleen maar dat aan het 'voordeel' een einde komt.
Daarnaast zijn er ook geen premiewijzigingen of wijzigingen aan de voorwaarden van de huidige polis gecommuniceerd. Er is alleen een ongevraagde offerte voor een andere verzekering verstuurd.

Dus zoals LastNLSig aangaf, het lijkt erop dat ze contractueel gewoon nog de huidige dekking tegen de huidige premie moeten blijven handhaven tot aan eind 2015, of tot ze een premie of wijziging van de voorwaarden van de huidige polis communiceren.

Exact, ik zie ook nergens een formele opzegging. De ongevraagde offerte voor een nieuwe verzekering(MKB meerkeuze), kunnen we gewoon negeren. Wel hilarisch dat er in de eerste brief sprake is van een concurrerende verhoging(3866,-!!).
Ik verwacht dus nog communicatie vanuit CB.
 
Ze stoppen toch met de verzekering? Zij zeggen hem dan toch al op? Een nieuw aanbod is een nieuw product.

Ik heb ze daarnet aan de lijn gehad en ja, dat is inderdaad het geval; Zij zeggen de verzekering op. Maar ze gaan er wel van uit dat als je niets doet, je automatisch gebruik wilt maken van het aanbod van de nieuwe MKB Meerkeuzepolis. Of dat juridisch helemaal in de haak is weet ik niet, maar voorkomen is ook hier altijd beter dan genezen. Het is dus zaak om even contact met ze op te nemen - of de opzegkaart in te sturen - om ze te laten weten dat je daarmee niet accoord gaat. Daarvoor heb je tot 31-12-2014 de tijd, zeiden ze. Daarna gaat de nieuwe verzekering automatisch in; Je bent immers verplicht een auto te verzekeren.

Over schadevrije jaren hadden ze ook nog wat te melden; Met het verkopen van je vorige auto werd de verzekering van die auto stopgezet en de schadevrije jaren in een database geregistreerd. Deze gegevens kan CB ophalen en in je nieuwe voorstel verwerken. Als je je auto niet verkocht hebt - of een tweede auto hebt - en deze is/zijn via CB verzekerd, kunnen ze je een aanbod doen met hetzelfde aantal schadevrije jaren op 'tweede object' basis.

Als je - zoals ik - nog geen tijd gemaakt heb om je oude auto te verkopen, dan loopt die verzekering nog en kun je helemaal geen schadevrije jaren op je nieuwe verzekering krijgen, omdat schadevrije jaren per auto worden bijgehouden.
 
Ik heb ze daarnet aan de lijn gehad en ja, dat is inderdaad het geval; Zij zeggen de verzekering op. Maar ze gaan er wel van uit dat als je niets doet, je automatisch gebruik wilt maken van het aanbod van de nieuwe MKB Meerkeuzepolis. Of dat juridisch helemaal in de haak is weet ik niet, maar voorkomen is ook hier altijd beter dan genezen. Het is dus zaak om even contact met ze op te nemen - of de opzegkaart in te sturen - om ze te laten weten dat je daarmee niet accoord gaat. Daarvoor heb je tot 31-12-2014 de tijd, zeiden ze. Daarna gaat de nieuwe verzekering automatisch in; Je bent immers verplicht een auto te verzekeren.

Over schadevrije jaren hadden ze ook nog wat te melden; Met het verkopen van je vorige auto werd de verzekering van die auto stopgezet en de schadevrije jaren in een database geregistreerd. Deze gegevens kan CB ophalen en in je nieuwe voorstel verwerken. Als je je auto niet verkocht hebt - of een tweede auto hebt - en deze is/zijn via CB verzekerd, kunnen ze je een aanbod doen met hetzelfde aantal schadevrije jaren op 'tweede object' basis.

Als je - zoals ik - nog geen tijd gemaakt heb om je oude auto te verkopen, dan loopt die verzekering nog en kun je helemaal geen schadevrije jaren op je nieuwe verzekering krijgen, omdat schadevrije jaren per auto worden bijgehouden.

Zijn ze gek geworden daar?? De originele verzekering niet opzeggen, een ongevraagde offerte sturen voor een nieuw product, en dan zonder een reactie de offerte effectueren? Bovendien staat er in de offertebrief ook dat ze 'binnenkort' nog contact met mij gaan opnemen, dat wordt een leuk gesprek...
 
Ik heb ze daarnet aan de lijn gehad en ja, dat is inderdaad het geval; Zij zeggen de verzekering op. Maar ze gaan er wel van uit dat als je niets doet, je automatisch gebruik wilt maken van het aanbod van de nieuwe MKB Meerkeuzepolis. Of dat juridisch helemaal in de haak is weet ik niet, maar voorkomen is ook hier altijd beter dan genezen.
Als zij de verzekering opzeggen, dan zijn ze te laat en gaat de opzegging pas in op 31-12-2015. Als je vervolgens de sjaak bent voor een krappe 4000 euro, dan denk ik dat de kantonrechter er wel even tijd voor wil maken.
Maar, ik zie ze er dan toe in staat om aan hun door de rechter opgelegde contractuele verplichtingen te voldoen door straks premie voor 2015 te innen van al diegenen die dan (ook te laat) hebben opgezegd... Vandaar mijn opmerking eerder over dubbel verzekerd zijn.
 
Exact, ik zie ook nergens een formele opzegging. De ongevraagde offerte voor een nieuwe verzekering(MKB meerkeuze), kunnen we gewoon negeren. Wel hilarisch dat er in de eerste brief sprake is van een concurrerende verhoging(3866,-!!).
Ik verwacht dus nog communicatie vanuit CB.
Helemaal mee eens. Ook ik zie de vage brief van december niet als een opzegging van de verzekering. Mijn juridisch adviseur is het daar ook mee eens. Ook zijn ze hun belofte dat ze voor 1 december met een nieuw aanbod komen niet nagekomen. Sterker nog, ik heb nog steeds niets gehad. Ik ga er dan ook vanuit dat de huidige polis doorloopt tot 31-12-2015. Het lijkt mij wel verstandig dit standpunt richting CB te communiceren. Ik ben er nog steeds niet uit of dit een bewuste strategie van CB is om klanten weg te jagen of dat het gewoon onbewuste stupiditeit is. Gezien de inhoud van de november brief ga ik uit van het laatste. Ik heb mijzelf ook de vraag gesteld of ik zin heb om dit gevecht aan te gaan, want het wordt zeker gezeur. Ik moet zeggen dat ik mij steeds meer uitgedaagd voel, maar vraag intussen toch enkele andere offertes op als back-up. Ik zag dat Domein - Intermax Managed Hosting al vastgelegd is :wink:
 
Tja, ik kan me voorstellen dat het juridisch allemaal uitermate discutabel is, maar er is gelijk hebben en gelijk krijgen. En er komt meestal een hoop tijd, energie en frustratie aan te pas om van het eerste naar het tweede te gaan, als dat überhaupt al gebeurt. Ik heb daarnet zowel CB als Tesla even aan te lijn gehad en ik merkte dat er nogal wat wederzijdse frustraties leven.

De oplossing is evengoed simpel: Tesla adviseert nu een nieuwe Tesla Insurance. Via dezelfde tussenpersoon, maar bij een andere verzekeringsmaatschappij: Delta Lloyd. Dat is de verzekering die in deze thread al een paar keer voorbij is gekomen. Hij kost een zeer acceptabele €850/jaar en heeft mogelijk nog betere voorwaarden dan die van CB.

Overstappen is simpel; Formulier invullen en voor 19-12-2014 insturen (of faxen). Met een tweede formulier zeggen ze ook nog eens je huidige verzekering voor je op, ongetwijfeld met wat gegrinnik op tenminste een grijns.

Probleem opgelost dus.
 
Tja, ik kan me voorstellen dat het juridisch allemaal uitermate discutabel is, maar er is gelijk hebben en gelijk krijgen. En er komt meestal een hoop tijd, energie en frustratie aan te pas om van het eerste naar het tweede te gaan, als dat überhaupt al gebeurt. Ik heb daarnet zowel CB als Tesla even aan te lijn gehad en ik merkte dat er nogal wat wederzijdse frustraties leven.

De oplossing is evengoed simpel: Tesla adviseert nu een nieuwe Tesla Insurance. Via dezelfde tussenpersoon, maar bij een andere verzekeringsmaatschappij: Delta Lloyd. Dat is de verzekering die in deze thread al een paar keer voorbij is gekomen. Hij kost een zeer acceptabele €850/jaar en heeft mogelijk nog betere voorwaarden dan die van CB.

Overstappen is simpel; Formulier invullen en voor 19-12-2014 insturen (of faxen). Met een tweede formulier zeggen ze ook nog eens je huidige verzekering voor je op, ongetwijfeld met wat gegrinnik op tenminste een grijns.

Probleem opgelost dus.

+1. Ik ga er de tijd niet aan besteden. Zéér slechte knullige beurt van CB. Op naar Delta Lloyd. Was ik met mijn vorige auto ook altijd al verzekerd. Weer terug naar het oude nest dan maar ...
 
Ik heb net de bevestiging gekregen van van Tol, een tussenpersoon die geadviseerd werd op dit forum.
Omdat ik schade heb gehad werd ik niet geaccepteerd voor de standaardpolis van Delta Lloyd. Het komende jaar betaal ik € 1600 exclusief assurantie verzekeringen, Met een eigen risico van € 500. Als ik een jaar schadevrij rijd ga ik terug naar € 1100. Ik weet niet of dit goedkoopste is, maar het lijkt mij een heel redelijk aanbod en ik ben dan ook akkoord gegaan.Van tol heeft mij overigens uitstekend geholpen.
 
+1. Ik ga er de tijd niet aan besteden. Zéér slechte knullige beurt van CB. Op naar Delta Lloyd. Was ik met mijn vorige auto ook altijd al verzekerd. Weer terug naar het oude nest dan maar ...
Idem dito. Maar dit is wel een leermomentje wat verzekeringsvoorwaarden en dergelijke betreft voor mij :)
Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla (onderdeel van/samenwerking met Raedthuys) heeft mij vorige week de DL verzekering voor 750€ aangeboden (of 795€ incl. inzittenden) ex. ass. belasting. Weet niet of en hoe lang ze die aanbieding nog hebben.
 
Zojuist heb ik ook een telefonische dwaaltocht langs de diverse Centraal Beheer contactpersonen gemaakt. Omdat ik wel benieuwd was hoe dit allemaal ontstaan is, heb ik het de diverse contactpersonen maar gewoon gevraagd. Dat levert een beetje diffuus verhaal op, maar nadat ik alle puzzelstukjes aan elkaar gelegd had heb ik de volgende theorie bedacht.

CBDS is aan het zien een bedrijf wat los staat van de rest van Centraal Beheer. Het lijkt er op dat er tussen de twee bedrijven iets gebeurd is, waardoor de samenwerking nu per 31 december stopt. Centraal beheer heeft vervolgens alle verwarrende en potentieel juridisch incorrecte documenten gestuurd. Het CBDS deel kan of mag ook pas weer iets voor de Tesla-rijder betekenen nadat de verzekering officieel bij CBDS opgezegd is. Centraal Beheer lijkt zich dus hier niet erg netjes te gedragen en lijkt een vuil spel te spelen naar de klanten en hun vroegere tussenpersoon.

Ik heb dus de verzekering per mail opgezegd bij CBDS en heb voor de zekerheid ook alle acties bij Centraal Beheer opgezegd. De ontvangen aanbieding was niet direct een scherp aanbod en ik hecht nogal aan eerlijk en transparant zakendoen.
 
Ik heb net de bevestiging gekregen van van Tol, een tussenpersoon die geadviseerd werd op dit forum.
Omdat ik schade heb gehad werd ik niet geaccepteerd voor de standaardpolis van Delta Lloyd. Het komende jaar betaal ik € 1600 exclusief assurantie verzekeringen, Met een eigen risico van € 500. Als ik een jaar schadevrij rijd ga ik terug naar € 1100. Ik weet niet of dit goedkoopste is, maar het lijkt mij een heel redelijk aanbod en ik ben dan ook akkoord gegaan.Van tol heeft mij overigens uitstekend geholpen.

Ik heb me vorig jaar laten verzekeren door TESLA INSURANCE en deze boden toen Centraal beheer aan, heb zojuist even gebeld hoe & wat precies en ze bieden nu Delta Lloyd aan. Ik heb anderhalf jaar geleden schade gereden maar dit was geen enkel probleem mits je al klant bij TESLA INSURANCE bent. Dus voor degene die schade hebben gehad maar met hun handen in het haar zitten ivm een flinke premieverhoging..
 
Ik heb me vorig jaar laten verzekeren door TESLA INSURANCE en deze boden toen Centraal beheer aan, heb zojuist even gebeld hoe & wat precies en ze bieden nu Delta Lloyd aan. Ik heb anderhalf jaar geleden schade gereden maar dit was geen enkel probleem mits je al klant bij TESLA INSURANCE bent. Dus voor degene die schade hebben gehad maar met hun handen in het haar zitten ivm een flinke premieverhoging..
Dit is volgens mij hetzelfde bedrijf als CBDS of in ieder geval is er een link, want ze zijn gevestigd op hetzelfde adres, en het telefoonnummer verschilt nagenoeg niet.
 
Wil geen reclame maken hier, maar wij zijn al jaren verzekerd via Mario Smit Assurantien in Heemstede. Echt een vakidioot, een gouden kerel die ons al regelmatig heeft gered en weet waarover hij praat. Heeft ook een ruime portfolio aan Tesla's (+/- 150 stuks) aangezien hij Mr.Green als klant heeft (lease maatschappij elektrische auto's).
Hij zegt ga voor Deltalloyd X-clusive voor €850,- per jaar (tot 1 januari 2015!, anders €995). Ze hebben de beste polisvoorwaarden en zijn betaalbaar.

De reden waarom verzekeringsmaatschappijen geen Tesla's meer willen is vanwege de te hoge kosten bij schades. Tesla schijnt echt een factor 2 of zelfs 3 duurder te zijn dan welk ander merk dan ook. Verder dwingt Tesla dat alle schade via Tesla moet verlopen en dat zelfs schade-garant reparateurs er niet aan mogen zitten. Dit verhaal plus de tarieven van Tesla hebben ertoe geleid de maatschappijen fors verlies maken op de premies. Mario vertelde mij ook dat we ons schrap moeten zetten voor volgend jaar...
 
Het wordt steeds fraaier: ik krijg nu een offerte van EAS insurance. Zijn danken mij voor het aanvragen van deze offerte… Het enige dat ik kan bedenken is dat de mannen van CBDS nu met een andere partij in zee zijn gegaan… Zij hadden mij ook uitdrukkelijk gevraagd eerst het contract bij centraal beheer op te zeggen, eerder zouden zij niets kunnen doen . Aanbieding van Delta Lloyd was overigens beter. Zij vragen € 1900 per jaar .
 
Wil geen reclame maken hier, maar wij zijn al jaren verzekerd via Mario Smit Assurantien in Heemstede. Echt een vakidioot, een gouden kerel die ons al regelmatig heeft gered en weet waarover hij praat. Heeft ook een ruime portfolio aan Tesla's (+/- 150 stuks) aangezien hij Mr.Green als klant heeft (lease maatschappij elektrische auto's).
Hij zegt ga voor Deltalloyd X-clusive voor €850,- per jaar (tot 1 januari 2015!, anders €995). Ze hebben de beste polisvoorwaarden en zijn betaalbaar.

De reden waarom verzekeringsmaatschappijen geen Tesla's meer willen is vanwege de te hoge kosten bij schades. Tesla schijnt echt een factor 2 of zelfs 3 duurder te zijn dan welk ander merk dan ook. Verder dwingt Tesla dat alle schade via Tesla moet verlopen en dat zelfs schade-garant reparateurs er niet aan mogen zitten. Dit verhaal plus de tarieven van Tesla hebben ertoe geleid de maatschappijen fors verlies maken op de premies. Mario vertelde mij ook dat we ons schrap moeten zetten voor volgend jaar...
Welkom hier (zag net je andere post in het gloednieuwe Voorsteltopic :) )
Tesla wil zich inderdaad graag gedragen als een exclusieve en dure autofabrikant, maar als de Model 3 uitkomt dan ben ik benieuwd of dat imago ze misschien geen parten gaat spelen...
 
Wil geen reclame maken hier, maar wij zijn al jaren verzekerd via Mario Smit Assurantien in Heemstede. Echt een vakidioot, een gouden kerel die ons al regelmatig heeft gered en weet waarover hij praat. Heeft ook een ruime portfolio aan Tesla's (+/- 150 stuks) aangezien hij Mr.Green als klant heeft (lease maatschappij elektrische auto's).
Hij zegt ga voor Deltalloyd X-clusive voor €850,- per jaar (tot 1 januari 2015!, anders €995). Ze hebben de beste polisvoorwaarden en zijn betaalbaar.

De reden waarom verzekeringsmaatschappijen geen Tesla's meer willen is vanwege de te hoge kosten bij schades. Tesla schijnt echt een factor 2 of zelfs 3 duurder te zijn dan welk ander merk dan ook. Verder dwingt Tesla dat alle schade via Tesla moet verlopen en dat zelfs schade-garant reparateurs er niet aan mogen zitten. Dit verhaal plus de tarieven van Tesla hebben ertoe geleid de maatschappijen fors verlies maken op de premies. Mario vertelde mij ook dat we ons schrap moeten zetten voor volgend jaar...

Bedankt en je verhaal klinkt aannemelijk. Maar dat betekent volgens mij dan ook dat we zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening niet eens moeten willen! Als iedereen maar lukraak gaat claimen zonder dat men daar een premieverhoging of betaling van eigen risico op terug ziet dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat vroeg of laat de premies verhoogd worden i.v.m. het hoge claimen (zeker als de Tesla reparatie tarieven zo fors zijn wat ik nog geloof ook). In feite is dat waar je tussenpersoon (Mario Smit) op doelt.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat zo'n polis zonder eigen risico en zonder claimverrekening een fantastiche lokeend is om tegen een gunstig tarief daar je auto te verzekeren. Maar dat na 1 of 2 jaar zo'n polis niet houdbaar is zonder de premie exorbitant te verhogen. Geef mij dan maar een polis mét een eigen risico dan blijft de premie ook in de toekomst betaalbaar. En om nu ieder jaar weer te gaan shoppen voor een andere verzekering van je auto omdat de premie extreem verhoogd is omdat er zoveel geclaimd wordt, daar zit ik ook niet op te wachten.
 
Met veel intresse deze thread gevolgd. Moest ook voor de volgende week te leveren S een verzekering hebben. En dat bleek niet zo eenvoudig als ik eerst dacht.
Vandaag een aanbieding van Paulowski, Muller & Partners geaccepteerd voor 750 + 45(SVI) = 795,- per jaar ex as.bel.
Ook nog een gratis PMP Green Miles certificaat..... voor elke gereden kilometer..... ik denk dat ik nu echt op de zon ga rijden......
Ik begreep wel dat dit is ondergebracht bij Delta Loyd.