Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou zeggen, bel DeltaLloyd lekker en vraag het ze zelf of leg ze naast elkaar neer. Er zijn wel degelijk verschillen... Ik stond er namelijk bij toen DeltaLloyd werd gebeld over de prijs, toen werd er verteld dat het om een wat uitgeklede versie ging. De premie is namelijk voor iedere tussenpersoon hetzelfde, alleen heeft de één wat meer ingangen en prioriteit dan de ander (mijn tussenpersoon werkt bijna alleen maar met DeltaLloyd).

Over het onbeperkt aantal kilometers staat er groot op de site als bullet dat het onbeperkt is, maar in de polisvoorwaarden wordt er toch vriendelijk verzocht om te bellen als je meer dan X aantal kilometers rijdt. Waarom staat dat erin als ze alleen Tesla's verzekeren? Als dat zo is lijkt mij dat eerder een kwalijke zaak...

In het polisblad van 'de 750 euro versie' wordt verwezen naar deze voorwaarden waarin alleen wordt vermeld:

"... Bij overschrijding van het op het polisblad vermelde maximale kilometrage..."
en op het polisblad staat als aantal kilometers onbeperkt.

Zo kunnen we wel blijven doorgaan, maar 'to summerize and conclude': dit klinkt voor mij allemaal als 'hearsay' en aannames, de feitelijke verschillen ontbreken wat mij betreft nog steeds. DL bellen lijkt me dan ook niet nodig.
 
Last edited:
In het polisblad van 'de 750 euro versie' wordt verwezen naar deze voorwaarden waarin alleen wordt vermeld:
"... Bi j overschr i jding van het op het pol isblad vermelde ma ximale k i lometrage..."
en op het polisblad staat als aantal kilometers onbeperkt.

Zo kunnen we wel blijven doorgaan, maar 'to summerize and conclude': dit klinkt voor mij allemaal als 'hearsay' en aannames, de feitelijke verschillen ontbreken wat mij betreft nog steeds. DL bellen lijkt me dan ook niet nodig.
En zo is het eenvoudig om de verschillende typen tussenpersonen te scheiden: DL verhoogt per 1 januari haar prijzen. Polissen die ingaan voor 1 januari gaan nog voor de oude premie. Sommige tussenpersonen verhoogden die prijzen alvast vooruitlopend daarop per 15 december, anderen per 10 december. En anderen verhoogden die niet.
Sommigen tussenpersonen rekenen slechts beperkte kosten (blijkbaar in evenredigheid met de hoeveelheid werk die ze eraan hebben), anderen rekenen een honderd euro meer. Maar, mijn ervaring is dat de duurdere tussenpersonen wel heel erg snel reageren als je contact met ze maakt, dus die leveren wellicht gewoon betere service voor dat geld (de vraag is natuurlijk of er alleen voor sales zo snel wordt gereageerd, maar daar kom je pas achter als de nood aan de man is).

Ik heb zelf verschillende DL offertes via tussenpersonen gezien, maar ze wijzen altijd naar dezelfde voorwaarden, de verschillen zullen dan misschien op de polis zelf staan (maar zelf geen noemenswaardige verschillen gezien, behalve inzittenden en rechtsbijstand, dat verschilt nog wel eens).

Heeft er iemand intussen alles al rond, dus zowel bevestiging van opzegging van CB, en een nieuwe polis van DL binnen? Ik heb nog geen van beide (radiostilte op een bevestigingsmailtje van de tussenpersoon na).
 
Heeft er iemand intussen alles al rond, dus zowel bevestiging van opzegging van CB, en een nieuwe polis van DL binnen? Ik heb nog geen van beide (radiostilte op een bevestigingsmailtje van de tussenpersoon na).
Wat is de beste weg om de CB polis op te zeggen? Ik wil inderdaad ook eerst bevestiging van opzegging van CB voordat ik iets anders afsluit. Telefonisch is mij het e-mailadres [email protected] doorgegeven en er werd aangegeven dat er geen opzegtermijn is. Ik kan me alleen zo voorstellen dat die grappenmakers tot 30 december wachten voordat ze bevestigen. Iemand een weg gevonden waarmee je wel direct een bevestiging hebt?
 
Wat is de beste weg om de CB polis op te zeggen? Ik wil inderdaad ook eerst bevestiging van opzegging van CB voordat ik iets anders afsluit. Telefonisch is mij het e-mailadres [email protected] doorgegeven en er werd aangegeven dat er geen opzegtermijn is. Ik kan me alleen zo voorstellen dat die grappenmakers tot 30 december wachten voordat ze bevestigen. Iemand een weg gevonden waarmee je wel direct een bevestiging hebt?

In mijn geval was een mailtje naar CBDS genoeg
 
En zo is het eenvoudig om de verschillende typen tussenpersonen te scheiden: DL verhoogt per 1 januari haar prijzen. Polissen die ingaan voor 1 januari gaan nog voor de oude premie. Sommige tussenpersonen verhoogden die prijzen alvast vooruitlopend daarop per 15 december, anderen per 10 december. En anderen verhoogden die niet.
Sommigen tussenpersonen rekenen slechts beperkte kosten (blijkbaar in evenredigheid met de hoeveelheid werk die ze eraan hebben), anderen rekenen een honderd euro meer. Maar, mijn ervaring is dat de duurdere tussenpersonen wel heel erg snel reageren als je contact met ze maakt, dus die leveren wellicht gewoon betere service voor dat geld (de vraag is natuurlijk of er alleen voor sales zo snel wordt gereageerd, maar daar kom je pas achter als de nood aan de man is).

Ik heb zelf verschillende DL offertes via tussenpersonen gezien, maar ze wijzen altijd naar dezelfde voorwaarden, de verschillen zullen dan misschien op de polis zelf staan (maar zelf geen noemenswaardige verschillen gezien, behalve inzittenden en rechtsbijstand, dat verschilt nog wel eens).

Heeft er iemand intussen alles al rond, dus zowel bevestiging van opzegging van CB, en een nieuwe polis van DL binnen? Ik heb nog geen van beide (radiostilte op een bevestigingsmailtje van de tussenpersoon na).

Ja, hier alles al rond.

Ik heb 1/12/2014 rechtstreeks bij Centraal Beheer en bij de tussenpersoon opgezegd. Daarvan hebben we ondertussen ook een bevestiging ontvangen. Direct daarna heb ik me aangemeld bij Delta Lloyd via de contactpersoon die ik hier al diverse keren vermeld heb zien staan. De volgende dag telefoon van hem dat hij adviseerde om de verzekering dit jaar nog in te laten gaan in verband met premieverhoging per 1/1/2015. Dit dus gekozen en de laatste details afgestemd. Afgelopen week de polis van Delta Lloyd in de bus gekregen met daarbij gelijk een compleet boek met de voorwaarden en de nieuwe groene kaart. Nadat ik de zin ervoor verzameld had, afgelopen weekend de voorwaarden maar eens doorgelezen en daarna de factuur voldaan. Ik zie er zo snel niets vreemds in staan, behalve die dingen die ze altijd uitsluiten...

Ik heb ook een aanbod van Raedthuys gehad, maar daar hadden we niet helemaal het goede gevoel bij. Het leek mij dat dit aanbod toch wat erg afweek van een reguliere autoverzekering, zodat ik mogelijk binnenkort weer aan de bak zou moeten om een alternatief te zoeken. Het aanbod van Raedthuys was wel met afstand het goedkoopste aanbod.

Vooralsnog alles dus goed geregeld, maar Centraal Beheer is wel in het zwarte boekje genoteerd...
 
Zojuist naar aanleiding van mijn eerdere post hier bericht gehad van de tussenpersoon (van Tol & Zn) dat de polis morgen bij me in de bus valt.

Ik heb mijn opzegging voor de zekerheid maar aangetekend verstuurd, mochten ze me desondanks 'stilzwijgend' verlengen dan heb ik iets om op te staan. Maar niks meer gehoord van CB.
Ow en nog een mail erachteraan gedaan naar CBDS, nadat ik begrepen had dat die eigenlijk een onafhankelijke tussenpersoon zijn in plaats van een onderdeel van CB zelf.
 
Wat is de beste weg om de CB polis op te zeggen? Ik wil inderdaad ook eerst bevestiging van opzegging van CB voordat ik iets anders afsluit. Telefonisch is mij het e-mailadres [email protected] doorgegeven en er werd aangegeven dat er geen opzegtermijn is. Ik kan me alleen zo voorstellen dat die grappenmakers tot 30 december wachten voordat ze bevestigen. Iemand een weg gevonden waarmee je wel direct een bevestiging hebt?

Op 5-12 telefonisch contact met CB gehad. Ik moest opzeggen, werd me verteld. Dat irriteerde wel een beetje, maar ik kon via een kort mailtje naar [email protected] opzeggen. Dat direct gedaan. Tot vandaag (16-12) geen bevestiging daarvan gehad, dus maar weer gebeld. Bevestiging van opzegging heb ik vervolgens direct in mijn mailbox gehad.

Offerte van Paulowski, Müller & Partners ziet er prima uit. 750 euro (ex ass.bel), onbeperkt kilometrage, 3 jaar nieuwwaarderegeling, geen eigen risico (al zou ik liever hebben, dat er wel een dik eigen risico op komt). Die heb ik dus geaccepteerd. Op 10-12 alle stukken teruggestuurd. Zojuist even gebeld met Martin van der Meulen of alles goed is overgekomen. Dat was zo. Het is erg druk daar (begrijpelijk). Als het goed is, gaat deze week een bevestiging van de voorlopige dekking de deur uit. Dekking gaat in per 31-12. In januari komen de definitieve stukken. Ik heb er vertrouwen in.
 
Op 5-12 telefonisch contact met CB gehad. Ik moest opzeggen, werd me verteld. Dat irriteerde wel een beetje, maar ik kon via een kort mailtje naar [email protected] opzeggen. Dat direct gedaan. Tot vandaag (16-12) geen bevestiging daarvan gehad, dus maar weer gebeld. Bevestiging van opzegging heb ik vervolgens direct in mijn mailbox gehad.

Offerte van Paulowski, Müller & Partners ziet er prima uit. 750 euro (ex ass.bel), onbeperkt kilometrage, 3 jaar nieuwwaarderegeling, geen eigen risico (al zou ik liever hebben, dat er wel een dik eigen risico op komt). Die heb ik dus geaccepteerd. Op 10-12 alle stukken teruggestuurd. Zojuist even gebeld met Martin van der Meulen of alles goed is overgekomen. Dat was zo. Het is erg druk daar (begrijpelijk). Als het goed is, gaat deze week een bevestiging van de voorlopige dekking de deur uit. Dekking gaat in per 31-12. In januari komen de definitieve stukken. Ik heb er vertrouwen in.

+1 precies dezelfde ervaring met PM&P.
 
Als jij zeker weet dat je naar een andere verzekeringsmaatschappij gaat zou ik het risico niet nemen en gewoon formeel nog opzeggen. Dat gez..k achteraf wil je toch niet hebben als CB een andere mening is toegedaan over wel/niet tijdige opzegging? Als je echter tot de groep mensen behoort die van mening is dat CB het formeel niet juist heeft aangepakt en dus nog aan de bestaande polis vast zit, ja, dan kun je het er op aan laten komen. Maar of je daar een kans mee maakt betwijfel ik ... Maar goed, je weet nooit natuurlijk.

Bij de CB-offerte 2015 zit een opzegkaartje en die stuur je naar CBDS. Kaartje van collegadeeg.
De nieuwe verzekering gaat dus tussen xDL van Mario Smit a 995 ex en Prewalski cs voor 750 ex?
Stemmen?
 
Last edited:
Ik heb ook nog niets opgezegd bij CB aangezien ze in de eerste brief melden dat mijn huidige verzekering beeindigt wordt per 1-1. Ik ga er dan vanuit dat ze niet zonder contact met mij die belachelijke offerte van de tweede brief effectueren.
Nemen de meesten het zekere voor het onzekere, en zeggen zelf op?

Ik heb mijn Model S verzekerd bij CBDS, niet bij Centraal Beheer. Dat het een polis bij CB is doet niet terzake. Ik heb dan ook opgezegd bij CBDS en de papieren met het aanbod van CB in de versnipperaar gegooid.
 
Hier nog een voor PM&P,

Ben daarnaast de kluts kwijt waarom ik eigenlijk op zou moeten zeggen bij CBDS, volgens mij hebben zij opgezegd met de medeling dat ze met een ander aanbod komen en dat komt dan weer van een andre partij .. CB.
Ik zou veronderstellen, dat ik gezien het geknungel van cbds, in het geval ik niets doe, nog gewoon een verzekering tegen de oude voorwaarden bij hun heb, en niet bij cb. Daar zit ik trouwens niet op te wachten. Maar ik wil eerst een bevestiging zien van de nieuwe verzekeraar voordat is iets doe.

De bovenstaande logica is trouwens meteen gelogenstraft als ik naar mijn andre auto die ook via cbds verzekerd was kijk, daarvoor heb ik een premieverhoging van CB gekregen. Tje wat een ingewikkeld verhaal......
 
Ik heb mijn Model S verzekerd bij CBDS, niet bij Centraal Beheer. Dat het een polis bij CB is doet niet terzake. Ik heb dan ook opgezegd bij CBDS en de papieren met het aanbod van CB in de versnipperaar gegooid.

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar om rechtsgeldig te zijn moet in Belgie een verzekering opgezegd worden bij verzekeraar zelf en niet bij tussenpersoon.
 
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar om rechtsgeldig te zijn moet in Belgie een verzekering opgezegd worden bij verzekeraar zelf en niet bij tussenpersoon.

Bij ons ook. Kan hooguit via de tussenpersoon (de naam zegt het al) gecommuniceerd worden.

Overigens heeft CB nog geen rechtsgeldige documenten geproduceerd.
Heb ook nog geen reactie op mijn brief aan CB gezien.
 
Twee jaar geleden begon ik op dit forum om samen met wat gelijkgestemden te zwijmelen over een auto die we nog nooit gezien hadden. Daarvoor nog nooit op een forum gezeten. Ik kom hier nu lang niet meer elke dag, maar zo'n topic als deze is toch wel ongelooflijk nuttig hoor. Gedeelde smart over het ronduit bespottelijke voorstel van CB en zojuist offerte aangevraagd bij Paulowski, Mollers en partners, een partij waar ik zonder dit forum nooit van gehoord zou hebben. Bedankt jongens.
 
Bij de CB-offerte 2015 zit een opzegkaartje en die stuur je naar CBDS. Kaartje van collegadeeg.
De nieuwe verzekering gaat dus tussen xDL van Mario Smit a 995 ex en Prewalski cs voor 750 ex?
Stemmen?

Deze heb ik niet gehad....? Ik heb ondertussen wel een aanvraag lopen bij "Van Tol & Zn", nog niets van gehoord....

Tot wanneer kan ik de CBDS verzekering opzeggen, tot eind 31 Dec, of tot 31 Jan?
 
Deze heb ik niet gehad....? Ik heb ondertussen wel een aanvraag lopen bij "Van Tol & Zn", nog niets van gehoord....

Tot wanneer kan ik de CBDS verzekering opzeggen, tot eind 31 Dec, of tot 31 Jan?


Er kan best wat tijd overheen gaan. Ze hebben het flink druk met al die Tesla verzekeringen bij DL.
Ik had het formulier op 5 december aan Van Tol gestuurd en hoor nu net dat de polis en groene kaart onderweg zijn.