Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje offtopic maar leuk in relatie tot de CB perikelen....DeltaLloyd kan er gelukkig ook wat van:

Verzekeraar Delta Lloyd heeft 2.600 klanten met een levensverzekering een brief gestuurd met de aanhef 'Aan de erven van'. Het bedrijf spreekt van ''een technische fout''.
Dat liet een woordvoerster woensdag weten, naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
''Wij vinden dit heel erg vervelend en betreuren deze grote onzorgvuldigheid. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren'', aldus de woordvoerster.
Delta Lloyd heeft de betreffende klanten een excuusbrief gestuurd en heeft ''actie ondernomen'' om de fout op te lossen. ''Onze klanten ontvangen over enkele dagen alsnog de juiste brief.''
Henry Beuks uit Maarsbergen kreeg een van de brieven met verkeerde aanhef en zelfs een verkeerde adressering. ''Twee keer mijn voorletters en twee keer Maarsbergen in de adressering. En ik ben niet dood. Drie fouten achter elkaar'', zei Beuks tegen het AD.
 
Beetje offtopic maar leuk in relatie tot de CB perikelen....DeltaLloyd kan er gelukkig ook wat van:

Verzekeraar Delta Lloyd heeft 2.600 klanten met een levensverzekering een brief gestuurd met de aanhef 'Aan de erven van'. Het bedrijf spreekt van ''een technische fout''.
Dat liet een woordvoerster woensdag weten, naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
''Wij vinden dit heel erg vervelend en betreuren deze grote onzorgvuldigheid. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren'', aldus de woordvoerster.
Delta Lloyd heeft de betreffende klanten een excuusbrief gestuurd en heeft ''actie ondernomen'' om de fout op te lossen. ''Onze klanten ontvangen over enkele dagen alsnog de juiste brief.''
Henry Beuks uit Maarsbergen kreeg een van de brieven met verkeerde aanhef en zelfs een verkeerde adressering. ''Twee keer mijn voorletters en twee keer Maarsbergen in de adressering. En ik ben niet dood. Drie fouten achter elkaar'', zei Beuks tegen het AD.
:-D grappig (niet voor de ontvangers natuurlijk). Dit lijkt me veroorzaakt door een software fout in hun systeem (maar dus niet voor verzending ontdekt), dat is toch wat anders dan de stapel fouten die we van CB intussen gezien hebben.
Ik heb nu wel alle opzeggingen binnen met credit nota. Ben benieuwd of en hoeveel premie ze nog gaan restitueren want die 750 ex ass belasting was voor een heel jaar, en niet 9 maanden...
 
Het verschil zit hem ook in het excuusbriefje. Ik heb in mijn (vrij uitgebreide) opzeggingsmail naar CB aangegeven niet blij te zijn met de wijze van handelen van CB, reden voor mij om te bezien of de overige verzekeringen die ik heb bij CB daar nog op hun plaats zijn. Je raadt het al: nog geen reactie ontvangen. Ik had op zijn minst wel een telefoontje verwacht...
 
Het verschil zit hem ook in het excuusbriefje. Ik heb in mijn (vrij uitgebreide) opzeggingsmail naar CB aangegeven niet blij te zijn met de wijze van handelen van CB, reden voor mij om te bezien of de overige verzekeringen die ik heb bij CB daar nog op hun plaats zijn. Je raadt het al: nog geen reactie ontvangen. Ik had op zijn minst wel een telefoontje verwacht...

Het is net als bij de mobiele telefonieaanbieders: Ze kunnen je als stront behandelen omdat de collega's het ook doen. Er valt aan onderkant wat af en er komt aan de bovenkant weer wat bij, want de ontevreden klanten van de colcullega's moeten toch ergens heen.
 
Had CB opgezegd via mail, opzegkaart en telefonisch. Krijg toch een betalingsherinnering? Het vreemde is dat het bedrag 962,68 is voor periode 1-1-2015/31-12-2015 ??????
Opgebeld. Betalingsherinnering is inderdaad een fout, CB kon niet aangegeven hoe ze nu aan het "lage" bedrag komen?
 
Had CB opgezegd via mail, opzegkaart en telefonisch. Krijg toch een betalingsherinnering? Het vreemde is dat het bedrag 962,68 is voor periode 1-1-2015/31-12-2015 ??????
Opgebeld. Betalingsherinnering is inderdaad een fout, CB kon niet aangegeven hoe ze nu aan het "lage" bedrag komen?

Hier ook exact hetzelfde verhaal met opeens een betalingsherinnering, bedrag 1015,- voor zelfde periode. Ik denk dat dit hetgeen was geweest wat CB feitelijk gewoon door had moeten zetten voor alle Tesla rijders. Zelfs hun eigen systeem denkt er zo over!
Uiteraard heb ik ook al in december noodgedwongen opgezegd na vreemde brieven en polissen. Per 30-12-2014 de verzekering bij DL ondergebracht, zoals velen hier.
 
Net polis van delta loyd binnen. Eigen risico is EUR 500,- en bij 1 schade ga je het volgend jaar ook nog EUR 500,- meer premie betalen. Is ook niet echt klantvriendelijk.
Maar wel realistischer... Uiteindelijk is een casco verzekering wat de kleinere schades betreft een vorm van uitgestelde/uitgesmeerde betaling. (Je betaalt de kosten van de kleinere schades terug in de vorm van premieverhogingen)
 
Volgens mij probeert CB me iets duidelijk te maken :) Ik zeg gelijk in het ronde archief ermee...

IMG_3015.JPG
 
Net polis van delta loyd binnen. Eigen risico is EUR 500,- en bij 1 schade ga je het volgend jaar ook nog EUR 500,- meer premie betalen. Is ook niet echt klantvriendelijk.

Daar kijk ik anders tegenaan. Vind dat eigen risico prima. Dan blijven al die kleine claims weg wat weer helpt de premie laag te houden. Die verhoging (ik had t niet gezien eerlijk gezegd) zorgt er op dat moment voor dat je n marktconforme premie gaat betalen. Want 850 ex assurantiebelasting is gewoon echt heel scherp.
 
Daar kijk ik anders tegenaan. Vind dat eigen risico prima. Dan blijven al die kleine claims weg wat weer helpt de premie laag te houden. Die verhoging (ik had t niet gezien eerlijk gezegd) zorgt er op dat moment voor dat je n marktconforme premie gaat betalen. Want 850 ex assurantiebelasting is gewoon echt heel scherp.

Oh....hebben we daar bij elke schademelding een eigen risico van 500 euro?
 
Volgende ergerpunt.
Vandaag brief in de bus, met "Uw autoverzekering stopt vanaf 1 januari 2015". Nou, blij dat ze dat na 1) ingezonden opzegkaart, 2) telefoon en 3) e-mail nu eindelijk door hebben.
Maar ook: "U heeft 1 werkelijk schadevrij jaar. Wij geven uw schadevrije jaren door aan de landelijke database Roy-data."

Wat halen ze in hun hoofd? Nou moet ik ook nog dat weer zien terug te draaien? Net bij DL met mijn oude verzekeringsverklaring geregeld dat ik heel wat meer schadevrije jaren heb.
Ik snap dat dit voor CB de gemakkelijkste weg is, maar zijn ze nou zo dom of wat? Waarom leggen ze mij die keuze niet voor?
En zelfs al is het om de één of andere reden (wat ik mij niet kan voorstellen) correct wat ze doen, waarom wordt dat niet in de brief uitgelegd? Bijna alle Tesla-bezitters zitten toch met datzelfde vraagstuk?

Same here. Achttien (!) schadevrijejaren denken die CB-ers om te kunnen zetten naar -3. Ga dat maar weer opzoeken en DeltaLloyd uitleggen. Zo langzamerhand begin ik wel te begrijpen dat zo'n inefficiënte organisatie een hoge premie nodig heeft.
 
Bij mij was een telefoontje voldoende om de schadevrije jaren die ik voor CB had op te tellen bij de maar liefst 7 schade vrije maanden die ik onder CB vlag er aan heb toegevoegd. Aangepaste schriftelijke bevestiging + aanpassing in RoyData was kwestie van enkele dagen.

Same here. Achttien (!) schadevrijejaren denken die CB-ers om te kunnen zetten naar -3. Ga dat maar weer opzoeken en DeltaLloyd uitleggen. Zo langzamerhand begin ik wel te begrijpen dat zo'n inefficiënte organisatie een hoge premie nodig heeft.