Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vooropwarmen: geen effect op bereik?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het vooral een enorme verspilling om dagelijks tot 10 kWh weg te gooien alleen om je accu voor te verwarmen. Zo verminder je toch het milieuvoordeel van een Tesla?

Ik doe enkel wat jullie lange ritten beschouwen met de wagen. Misschien komen die 10 kWh wel uit panelen of een batterij? In ieder geval komen ze nu door het meer verbruik uit een Tesla supercharger bij mij...ik snap het niet goed: of ik verbruik meer voor het voorverwarmen of ik verbruik meer tijdens het rijden.... Persoonlijk heb ik minder aan een warme cabine maar meer aan een optimaal werkende batterij.
 
Er is geen knop maar volgens de test die Tesla Björn deed met ScanMyTesla is er duidelijk een moment te zien waarbij de batterij begint op te warmen (30-40 minuten na het begin van de cabine voorverwarmcyclus, als je niet in de auto zit en je aan een paal hangt) “Probleem” is dat je er zelf geen vat op hebt en de auto dit allemaal automatisch doet.

wat ik bijvoorbeeld niet weet,is hoe lang het duurt, na vertrek, wanneer die batterij nu echt warm is.Als dit na 5 minuten is, heeft het uiteraard weinig zin. Maar ik vermoed dat het iets langer duurt aangezien vroeg in de ochtend, het verbruik toch gedurende een kilometer of 30-40 aan de hoge kant blijft.