You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lang verhaal kort: jouw Model Y ondersteunt maximum 11kW. De meerkost van een paal te kopen die 22kW kan ipv 11kW is dus weggegooid geld.Mag ik nog even voortborduren op deze thread?
Ik ben noob en poog de laadpaal te regelen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ben ook niet zo elctriciteit-onderlegd. Tesla geeft geen duidelijk antwoord.
Ik heb een Tesla Y gekocht, moet nog arriveren.
Thuis staat een fase 1 meterkast, lijkt me wel uitbreidbaar te zijn.
Ik twijfel tussen een TWC gen 3 of een Wallbox.
Zoals ik het allemaal lees op de tesla website is de maximale laadsnelheid altijd 11 kwh?
Wall Connector | Tesla Support Nederland
Wall Connector is de handigste oplaadoplossing voor huizen, horecagelegenheden, bedrijven en instellingen. Bekijk de oplaadsnelheid voor uw model en hoe een Wall Connector moet worden geïnstalleerd.www.tesla.com
Terwijl de Wallbox wel 22 kwh levert en geschikt is voor de MY.
Een andere aanbieder zei dat je altijd voor 22 kwh moet gaan want dat is de toekomst.
Jaja.
Maar ja, je doet dit 1 keer. Dus iets extra kosten mogen dan wel.
Wat adviseren jullie?
Klopt mijn redenering?
Andere adviezen? Evt goede ervaring met bedrijven?
Ik vind het op zich niet erg op 11 kwh te laden hoor, nachtje is vol. Maar wat is wijsheid?
Jemig, oké, stof tot nadenken!Vermits je minstens een tijdje enkelfasig zal laden, zou ik toch voor een 22 kW laadpaal gaan. Immers de 11 kW laadpaal laat maat 16A toe. Dus bij enkelfasig laden beperk je het laadvermogen tot 3,7 kW en dat is erg traag. Ik zou ook voor een slimme laadpaal gaan zodat je zorgeloos 32A kan instellen. Wanneer er dan andere verbruikers bij komen, wordt de stroom indien nodig tijdelijk automatisch verlaagd.
Ik ben het er wel mee eens dat een upgraden naar driefasig niet nodig zal blijken.
Volgens de site die @Edjes citeert laad je met de TWC monofase toch wel aan 7,4 kW (32A). Mis ik iets?Vermits je minstens een tijdje enkelfasig zal laden, zou ik toch voor een 22 kW laadpaal gaan. Immers de 11 kW laadpaal laat maat 16A toe. Dus bij enkelfasig laden beperk je het laadvermogen tot 3,7 kW en dat is erg traag. Ik zou ook voor een slimme laadpaal gaan zodat je zorgeloos 32A kan instellen. Wanneer er dan andere verbruikers bij komen, wordt de stroom indien nodig tijdelijk automatisch verlaagd.
Ik ben het er wel mee eens dat een upgraden naar driefasig niet nodig zal blijken.
Ik denk dat de verwarring in deze zin zit:Nou ik ben het spoor weer bijster!!
De maximale laadsnelheid van de MY is inderdaad 11kW (niet kWh trouwens). De TWC kan 22kW (net zoals de wallbox). Door dat hij 22kW kan op drie fasen, kan hij monofase 7,4kW aan. Ik laad al 5 jaar en 195000km zo. Ik heb met mijn 40A aansluiting nog 8A over voor de rest van het huis.Zoals ik het allemaal lees op de tesla website is de maximale laadsnelheid altijd 11 kwh?
Af en toe gaat de slave in error en moet de reset ingedrukt worden, is mee te levenIk heb geen problemen met aan mekaar gekoppelde Gen2's. Geen ervaring met Gen3.
Tesla versus alle EV laden.mijn wall connector GEN2 deed het niet meer, rood lampje , meermaals reset , meermaals zekering af/aan, niets hielp . Tesla gebeld , en men stuurt me een mail met een korte beschrijving wat te doen . Ik zou de DIP switch 2 van boven naar onder moeten wijzigen . Uitgevoerd zoals gevraagd en werking terug OK . Vervolgens terug gebeld , meegedeeld dat probleem is opgelost en gevraagd of het zo moet blijven staan, antwoord : ja . Is wel vreemd , heeft altijd naar boven gestaan de voorbije jaren, altijd goede werking , positie naar boven is zo ook in de handleiding beschreven . Iemand een idee waarom die DIP switch 2 dient en wat het verschil is tussen positie boven en onder ?
Of net niet meer. Standaard instelling is dat iedereen kan laden dacht ik. Vooral bij DeC’s werd die instelling gewijzigd.Tesla versus alle EV laden.
Dus waarschijnlijk kunnen andere merken nu ook laden aan deze lader
(de andere switch is voor aarde-stelsel)
Thanks allen voor de info , maar waarom werkte de wall connector plots niet meer ( rood licht ) en door DIP switch 2 te verzetten opeens wel ? Geen enkele andere auto heeft aan de wall connector geladen buiten onze Tesla's , jarenlang met de DIP switch 2 naar boven goede werking gehadOf net niet meer. Standaard instelling is dat iedereen kan laden dacht ik. Vooral bij DeC’s werd die instelling gewijzigd.
Thanks allen voor de info , maar waarom werkte de wall connector plots niet meer ( rood licht ) en door DIP switch 2 te verzetten opeens wel ? Geen enkele andere auto heeft aan de wall connector geladen buiten onze Tesla's , jarenlang met de DIP switch 2 naar boven goede werking gehad