Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Geely vergroot zijn activiteiten in Rusland en is officieel gevlagd door Oekraïne:


Merken van Geely zijn oa Geely Auto, Lynk & Co, Zeekr, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto en CAOCAO Mobility.
 
Geely vergroot zijn activiteiten in Rusland en is officieel gevlagd door Oekraïne:


Merken van Geely zijn oa Geely Auto, Lynk & Co, Zeekr, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto en CAOCAO Mobility.

De war sanctions list:
 
zelfs maar 2 zitplaatsen op de achterbank.
Dat is wel een betalende optie , standaard 3 plaatsen, maar niet zoals de X waar je drie echte comfortabele zitplaatsen hebt maar zoals bij de meeste andere merken een hard ding waar niemand goed zit.
2024-Lotus-Eletre-rear-seats.jpeg
 
Het staat mij bij dat de grote Duitse autofabrieken ook een defensietak hebben. Gezien de oorlog momenteel...


Defensie is een overheidsuitgave, die gefinancierd moet worden uit belastingen. Als een van de belangrijkste motoren van de Duitse economie slecht draait gaan die belasting opbrengsten ook omlaag.

Natuurlijk gaat de defensie tak dan een hogere bijdrage leveren maar dat is dan een broekzak-vestzak verhaal.

Ik kijk er naar met gemengde gevoelens, aan de ene kant heb ik totaal geen respect voor Legacy auto vanwege het gesodemieter met emissies en het traineren van de energietransitie maar uiteindelijk hebben we ze wel nodig, voor een gezonde economie en voldoende gevarieerd aanbod van EV’s.
 
Defensie is een overheidsuitgave, die gefinancierd moet worden uit belastingen. Als een van de belangrijkste motoren van de Duitse economie slecht draait gaan die belasting opbrengsten ook omlaag.

Natuurlijk gaat de defensie tak dan een hogere bijdrage leveren maar dat is dan een broekzak-vestzak verhaal.

Ik kijk er naar met gemengde gevoelens, aan de ene kant heb ik totaal geen respect voor Legacy auto vanwege het gesodemieter met emissies en het traineren van de energietransitie maar uiteindelijk hebben we ze wel nodig, voor een gezonde economie en voldoende gevarieerd aanbod van EV’s.

Ik bedoelde het meer dat de defensietak de autofabrieken momenteel waarschijnlijk meer geld oplevert :cool:

Ik denk ook dat we meer fabrieken en merken dan tesla alleen nodig hebben. Probleem is dat subsidies aan fabrikanten (marcro)economisch zeer slecht uitwerken. Beter zou zijn de kopers van nieuwe EV's *tijdelijk* voordelen te geven en zo de vraag te stimuleren door de hogere aanschafprijs te compenseren. En zo kan je dan vervolgens weer een gezonde tweedehands EV markt stimuleren.

Harmonisatie in EU zou mooi zijn, maar niet waarschijnlijk. Frankrijk, Duitsland en Italië zitten hier als producenten echt anders in dan de rest.

Essentieel is wel een betrouwbare overheid: dus geen beloofde voordelen na drie jaar even terugdraaien.

Voordelen voor EV's zie ik echter somber in: je vervalt al gauw in jaloezie... TESLA-subsidie ed
 
Aaahh God-zij-dank ziet Stellantis weer een Chip tekort aan de horizon, kunnen ze weer op hun handen gaan zitten

 
Elektrische auto maakt meer herrie dan auto met verbrandingsmotor (en Tesla is een van de luidruchtigste)

Hoewel je in deze krant alles met een korrel zout moet nemen kan ik er wel inkomen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Elektrische auto maakt meer herrie dan auto met verbrandingsmotor (en Tesla is een van de luidruchtigste)

Hoewel je in deze krant alles met een korrel zout moet nemen kan ik er wel inkomen.
Eerlijk gezegd, Ik snap het punt niet. In de stad hoor je ze niet en bij hogere snelheid maken ze (sommige) iets meer geluid hoewel dit grotendeels aan de banden ligt en er geen kip van wakker ligt.

Iedereen met een EV rijdt blijkbaar ook altijd als Max Verstappen met gierende banden en te hard.

Naast 🥒 tijd zijn de tegenargumenten voor een EV ook echt op…..