Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
image.png
Ik kwam deze tegen: een retrofit front fascia. Iemand ervaring hiermee of een alternatief? Door die nieuwe neus voelt je 1 jaar oude S ineens als een oldtimer... Lang leve marketing :(
 
dat ziet er goed uit Diego
heb je hem rechtstreeks op de site van Australië besteld?
hoe is de werking?

Ziet er wel proper uit. Ik heb eens naar die website gekeken en de dashcam werkt alleen als de auto aan staat. Dus geen monitoring als je geparkeerd staat, en ook geen achterruit dashcam.
Heeft er iemand in het Gentse al ergens een blackvue professioneel laten installeren?
 
Ziet er wel proper uit. Ik heb eens naar die website gekeken en de dashcam werkt alleen als de auto aan staat. Dus geen monitoring als je geparkeerd staat, en ook geen achterruit dashcam.
Heeft er iemand in het Gentse al ergens een blackvue professioneel laten installeren?
Ik ga dit begin juli laten doen. We kunnen dan gerust eens afspreken, ik woon in een buurgemeente van je: Astene.
 
  • Like
Reactions: NicoV
Ziet er wel proper uit. Ik heb eens naar die website gekeken en de dashcam werkt alleen als de auto aan staat. Dus geen monitoring als je geparkeerd staat, en ook geen achterruit dashcam.
Heeft er iemand in het Gentse al ergens een blackvue professioneel laten installeren?
Ik heb al bij diverse Vlaamse collega Tesla rijders ingebouwd.
Bij deze een paar foto's. meeste mensen doen hem naast de spiegel, omdat daar een grote kans op een GPS ontvangst is. Dat is lastig omdat de Tesla een gecoate voorruit heeft.
Andere optie is achter de spiegel in het midden. Je ziet de camera dan bijna in zijn geheel niet, maar de kans op GPS ontvangst is kleiner. de achtercamera zie je helemaal niet vanuit de auto omdat hij achter de bekleding zit, deze zie je alleen met de klep open.
De bedrading zie je alleen direct bij de camera's. Verder nergens.
 

Attachments

  • IMG_2448.JPG
    IMG_2448.JPG
    36.1 KB · Views: 76
  • IMG_2451.JPG
    IMG_2451.JPG
    134.5 KB · Views: 86
  • IMG_2453.JPG
    IMG_2453.JPG
    135.4 KB · Views: 78
Ik heb al bij diverse Vlaamse collega Tesla rijders ingebouwd.

Herbie, ik heb dat hier inderdaad al verschillende keren zien passeren. Ik ben er nog niet uit of het zou doen of niet. Ik heb geen idee hoe reversibel zo'n installatie is, en ik vraag me ook af wat de reden is waarom Tesla dat niet zelf wil installeren. Origineel had ik gedacht van 20 jaar met mijnModel S te blijven rijden (wat het een no brainer zou maken om een dashcam te laten installeren), maar als ik zo de bedragen zie die Tesla nog biedt voor een 2 jaar oude Model S zie ik ook wel iets in om de 2 jaar up te graden tot het laatste zolang er niets verandert aan de fiscale afhandeling. Dat maakt het dan minder interressant om telkens een dashcam te laten installeren en weer verwijderen.

Het zal waarschijnlijk duren tot ik eens schade heb, dan zal het zijn van 'had ik maar...'.
 
Zijn er eigenlijk al automakers die dashcams aanbieden als optie, en dus echt volledig geïntegreerd in de auto. Wat zou de reden zijn dat dit nog niet gebeurt?

Dat vraag ik me ook af. Een model S heeft al een front en back camera, 'how hard can it be' om de output op iets van durable storage te zetten. En binnen de 2 jaar komt er waarschijnlijk nog een hoop extra cameras bij voor full autonomous driving.