Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week voor onze trip naar Oostenrijk bij onze Luck laadkabel vriend met 10% forumkorting (tja Hollander):
Adapter CEE 32A Male naar CEE 16A Female
Verlengkabel CEE16 5x2.5mm2 10meter
Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 10meter
Ik hoop op krachtstroom 32/16? zoals toegezegd door eigenaar huisje, echter kan met shuco in nood vooruit. Ook thuis voor het eerst de UMC getest.

Bij Blokker voor 99 cent 2 vellen plak vilt gekocht om het rammelen van de gordel tegen de bestuurdersstoel (hard plastic tegen hardplastic) in de kiem te smoren. Productverbetering? Werkt goed, ga ook de passagierstoel doen denk ik.
 
Mooie set -;)
Had voor de Schuko een wat langere kabel genomen - ben je (ook naar de toekomst toe) wat flexibeler. 25 meter werkt ook prima.
Dat de UMC thuis werkt is overigens geen absolute garantie. De UMC is erg gevoelig en zal bij spanningsverschillen het laden stoppen.

Vorige week voor onze trip naar Oostenrijk bij onze Luck laadkabel vriend met 10% forumkorting (tja Hollander):
Adapter CEE 32A Male naar CEE 16A Female
Verlengkabel CEE16 5x2.5mm2 10meter
Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 10meter
Ik hoop op krachtstroom 32/16? zoals toegezegd door eigenaar huisje, echter kan met shuco in nood vooruit. Ook thuis voor het eerst de UMC getest.

Bij Blokker voor 99 cent 2 vellen plak vilt gekocht om het rammelen van de gordel tegen de bestuurdersstoel (hard plastic tegen hardplastic) in de kiem te smoren. Productverbetering? Werkt goed, ga ook de passagierstoel doen denk ik.
 
Mooie set -;)
Had voor de Schuko een wat langere kabel genomen - ben je (ook naar de toekomst toe) wat flexibeler. 25 meter werkt ook prima.
Dat de UMC thuis werkt is overigens geen absolute garantie. De UMC is erg gevoelig en zal bij spanningsverschillen het laden stoppen.

Hi Edi, ik twijfelde ook over de lengte. Vooral omdat de schuco echt uitgerold moet worden wilde ik niet in de meeste gevallen teveel hebben. Ook met 2.5m2 nog. Kan er altijd een tweede aan knopen? De 5m van de UMC + 15m shuco is toch 20 meter. Alle kabels en stekkers bij elkaar heb ik nu toch al een aardige berg in de kofferbak liggen. Komt nog wat Frans en Italiaans spul bij voor de zomer ben ik bang. Iedereen die deze berg kabels ziet is vol bewondering, en je ziet ze denken, laat mij maar gewoon benzine tanken :)
 
Een tweede er aan knopen zal waarschijnlijk gewoon werken. Ik heb zelf op een gammel stopcontact van een huisje in de Ardennen al eens 25m en 10m aan elkaar geknoopt en dat pikte de UMC gewoon, ondanks dat het voltage naar een schamele 210v terugzakte heeft de auto in een weekendje (duurde echt 40uur ofzo) weer vol geladen.
 
Een kattenmand.... Kan ook als hondenmand... Gelukkig geen center console;)
ccee255f226013fc00e122d762b73229.jpg
 
Hi Edi, ik twijfelde ook over de lengte. Vooral omdat de schuco echt uitgerold moet worden wilde ik niet in de meeste gevallen teveel hebben. Ook met 2.5m2 nog. Kan er altijd een tweede aan knopen? De 5m van de UMC + 15m shuco is toch 20 meter. Alle kabels en stekkers bij elkaar heb ik nu toch al een aardige berg in de kofferbak liggen. Komt nog wat Frans en Italiaans spul bij voor de zomer ben ik bang. Iedereen die deze berg kabels ziet is vol bewondering, en je ziet ze denken, laat mij maar gewoon benzine tanken :)

Ik heb zelf twee kabels laten maken, 1 van 10 meter en 1 van 20 meter. Geeft wat meer flexibiliteit dan 1 kabel van 25 meter. Je moet hem bij gebruik inderdaad helemaal uitrollen. Als je dan dichtbij staat is de losse kabel van 10 meter handiger dan een helemaal uitgerolde 25 meter kabel. De extra stekkers ertussen zijn trouwens geen probleem, maar gebruik wel 16A stekkers en kijk of ze geschikt zijn voor Frankrijk ( met een gat voor de aarde).