Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand een idee waar ik de Tesla stickers kan kopen op de naaf plek op mijn doppen?

"De" Tesla sticker zal je alleen bij Tesla kunnen kopen (veronderstel ik).
Een nep sticker vind je, zoals pdie plastic covers, zeker bij de betere alinep. brol.com winkels...

Streng? Dat is dan omdat ik niet begrijp dat er zovelen terug plastic covers op hun wagen willen. Dat nadat we eindelijk allemaal op Alu's stonden...
Smaken verschillen,... gelukkig maar.
 
Nou, nog niet… de auto staat bij Tesla. Moest’m achterlaten. Verliep opmerkelijk omdat het mijn verwachting was dat ik erop kon wachten. Die verwachting deelden zij niet. Gelukkig was er nog een loaner beschikbaar. Maar ook daar was eigenlijk niet op gerekend omdat ik dat niet had aangegeven… Geen idee waar ik dat in de app had kunnen doen. In het gesprek later met een medewerker is er ook met geen woord over gerept.
Wordt vervolgd.
Hoi Richard,
Ben benieuwd of het bij jou is opgelost?
Vandaag is de Ranger bij mij geweest en wist niet goed wat er mee te doen, heeft gebeld en foto's gedeeld met collega's, die geven aan dat het binnen de marge valt van 3mm, bij mij is het 2 - 2,5mm wat het omhoog steekt.

Hij gaf aan dat dan de volledige bumber eraf zou moet en de koplamp eruit Dan is het nog de vraag of je het kan verbeteren, maar wat maak je verder lelijk met de bumper demonteren en monteren, daar zit ook iets in. Tesla doet er dus niets aan.

Zijn er andere die soortgelijk hebben...?

IMG_4511.jpeg
 
Tijdje geleden matzwarte wieldoppen voor mijn ziekenfonds MY gekocht en vandaag eindelijk gemonteerd. Ik dacht / hoopte dat ze over de rand van de velg zouden vallen, en dat er daarom zwarte zelfklevende rubbers bij zaten om die rand te beschermen. Maar dat bleek niet het geval. De rubbers zijn nu zichtbaar. Ze bedekken de metalen velgrand dus esthetisch is het van veraf wel prima, maar ik had gehoopt op de eerder genoemde elegantere oplossing.

Of doe ik iets verkeerd? En heb ik bij de verkeerde Chinees gekocht of zijn er geen wieldoppen die over die velgrand vallen?

Foto is van eerste velg die ik deed en de rubberen strip wat slordig had bevestigd (want dacht dat die niet zichtbaar zou zijn..).
Ik zit heel raar naar die foto te kijken wellicht, maar je moet die strip aan de binnenkant van de dop plakken, net onder het randje. Dan kan ie toch nooit zichtbaar zijn op de foto met de dop op de velg gemonteerd?
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de slaap ervaring. Heb er zelf ook al een paar in het mandje nu nog kiezen. Hoe groot is het leeggelopen en in de zak of koffer?
Wel, dat zal ik je weten te zeggen als ik mijn auto heb :D. Heb lang getwijfeld tussen Dreamcase, Tesmat en deze Exped. Uiteindelijk voor de laatste gegaan omdat deze zichzelf opblaast en aflaat en minder ruimte in neemt als de twee anderen.

Na alle Youtube reviews te hebben bekeken kwam ik tot de conclusie dat de Dreamcase heel goed is maar zéér duur en veel ruimte Ibn neemt, de Tesmat minder ruimte Ibn neemt dan de Dreamcase maar de dikte van de kussens waar je op ligt niet voldoende zou zijn en uit drie stukken bestaat. Op aanraden van zo een Youtuber die ze allemaal heeft getest dan voor de Exped gegaan, qua dikte zou deze aanleunen bij de Dreamcase en zou je nooit iets hard mogen voelen wat bij de Tesmat wel het geval kon zijn. De Exped komt in een flexibele zak, bestaat uit één geheel, en kan je nog wat aandrukken als je hem ergens wegsteekt zoals in de frunk of onder de kofferplank waardoor je er dus nog wat meer kunt bij krijgen.

En ook omdat ik op een luchtmatras altijd wel redelijk goed slaap.


 
  • Helpful
Reactions: MLKRMR and Nick-m
Wel, dat zal ik je weten te zeggen als ik mijn auto heb :D. Heb lang getwijfeld tussen Dreamcase, Tesmat en deze Exped. Uiteindelijk voor de laatste gegaan omdat deze zichzelf opblaast en aflaat en minder ruimte in neemt als de twee anderen.

Na alle Youtube reviews te hebben bekeken kwam ik tot de conclusie dat de Dreamcase heel goed is maar zéér duur en veel ruimte Ibn neemt, de Tesmat minder ruimte Ibn neemt dan de Dreamcase maar de dikte van de kussens waar je op ligt niet voldoende zou zijn en uit drie stukken bestaat. Op aanraden van zo een Youtuber die ze allemaal heeft getest dan voor de Exped gegaan, qua dikte zou deze aanleunen bij de Dreamcase en zou je nooit iets hard mogen voelen wat bij de Tesmat wel het geval kon zijn. De Exped komt in een flexibele zak, bestaat uit één geheel, en kan je nog wat aandrukken als je hem ergens wegsteekt zoals in de frunk of onder de kofferplank waardoor je er dus nog wat meer kunt bij krijgen.

En ook omdat ik op een luchtmatras altijd wel redelijk goed slaap.


€ 69,41 5% Off | Auto Opblaasbare Bed Voor Tesla Model 3/Y/S 2021Car Suv Reizen Outdoor Luchtkussen Opvouwbare Draagbare Massaal matras Slapen Pad
Ik heb deze een gebruik deze een aantal keer per jaar. Mocht ik meer gaan kamperen in de Y dan is die Exped een mooie matras.
 
Ik zit heel raar naar die foto te kijken wellicht, maar je moet die strip aan de binnenkant van de dop plakken, net onder het randje. Dan kan ie toch nooit zichtbaar zijn op de foto met de dop op de velg gemonteerd?
Mijn 'foute' montage is ontstaan vanuit het idee dat de wieldop over de velgrand zou vallen, dus dan was dit de makkelijkste wijze om de strip te bevestigen. Is vrij lastig om aan binnenkant van een vlakke wieldop aan te brengen namelijk. Maar goed, wieldop viel dus niet over de velgrand. Van deze winterband in ieder geval. Zie daarom ook geen waarde van de strip ter bescherming nu. Esthetisch per ongeluk nu eigenlijk beter aangezien de metalen velgrand niet meer schril afsteekt bij zwarte wieldop. En geen hond (spreekwoordelijk) die van dichtbij mijn wieldoppen gaat bekijken en dan die strip gaat zien.
 
Mijn 'foute' montage is ontstaan vanuit het idee dat de wieldop over de velgrand zou vallen, dus dan was dit de makkelijkste wijze om de strip te bevestigen. Is vrij lastig om aan binnenkant van een vlakke wieldop aan te brengen namelijk. Maar goed, wieldop viel dus niet over de velgrand. Van deze winterband in ieder geval. Zie daarom ook geen waarde van de strip ter bescherming nu. Esthetisch per ongeluk nu eigenlijk beter aangezien de metalen velgrand niet meer schril afsteekt bij zwarte wieldop. En geen hond (spreekwoordelijk) die van dichtbij mijn wieldoppen gaat bekijken en dan die strip gaat zien.
Die strip is ca 1 a 2 minuten werk per dop. Hoeft ook niet retestrak tegen de rand, maar zo goed als. Ik vraag me ook af in hoeverre je hier beschadiging mee voorkomt, maar heb het maar gewoon gedaan :)
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik vraag me ook af in hoeverre je hier beschadiging mee voorkomt, maar heb het maar gewoon gedaan :)
Ja, ik vroeg me ook al af of bescherming überhaupt nodig zou zijn of zou helpen. Maar goed, dat denk ik wel eens vaker en dan blijkt achteraf na afwijken van de instructies dat ik iets over het hoofd heb gezien.. 🙃

Ik zag overigens dat de wieldop die over de rand valt dat pas na een update doet.. Waarschijnlijk heb ik de eerdere variant besteld/gekregen. Denk dat ik voor mijn zomerbanden de glanzende variant bestel: ziet er misschien nog wel beter uit dat matzwart.