Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat zijn jullie ervaringen met laadpaalfile?

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend kwam ik op een hele drukke dag terug van skivakantie met mijn model 3. Ik heb heel veel vertraging gehad, maar nauwelijks moeten wachten om te laden. Ik lees daarna in een krantenartikel dat Tesla rijders "...hebben uren staan te wachten".
Mijn eigen ervaring was net dat het wachten om te laden in het niet viel ten opzichte van de gewone files. Ik heb mijn reiservaring gedocumenteerd op Informatief:antwoorden:opVakantieMetEV - atacc Wiki

Zijn er inderdaad mensen die uren hebben moeten wachten om te laden en heb ik gewoon veel geluk gehad? Of is dat artikel gewoon weer helemaal fout?
 
Afgelopen weekend kwam ik op een hele drukke dag terug van skivakantie met mijn model 3. Ik heb heel veel vertraging gehad, maar nauwelijks moeten wachten om te laden. Ik lees daarna in een krantenartikel dat Tesla rijders "...hebben uren staan te wachten".
Mijn eigen ervaring was net dat het wachten om te laden in het niet viel ten opzichte van de gewone files. Ik heb mijn reiservaring gedocumenteerd op Informatief:antwoorden:opVakantieMetEV - atacc Wiki

Zijn er inderdaad mensen die uren hebben moeten wachten om te laden en heb ik gewoon veel geluk gehad? Of is dat artikel gewoon weer helemaal fout?

Ik ben met Kerst naar Oostenrijk geweest en weer terug. Op de routeplanner kon je zien dat sommige laadstations druk waren. Met een beetje planning was het heel eenvoudig mogelijk net een ander laadstation te kiezen. Zo was er een laadstation nabij een kruispunt van grote snelwegen dat 95% vol was, maar kon je eenvoudig kiezen om 40 km verderop te gaan laden. Daar helemaal geen last gehad.
 
Telegraaf en AD.nl voeren een anti-Tesla en anti-elektrische auto's campagne. Toonden beiden het filmpje van de Teslafile. Jammer dat enige nuance ontbreekt. Uitzondering op de regel wordt getoond.

Ik heb mijn M3 nu bijna een jaar, werkelijk nog nooit geen plek gehad bij een Supercharger en al een aantal heerlijke roadtrips gedaan naar Italie, Frankrijk etc. Next stop: Schotland!
 
  • Like
Reactions: MusQueTear