Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Haha voorbeeld uit de praktijk: hier in Utrecht hebben we veel fietsstraten waar de auto te gast is. Ik word daar op dagelijkse basis agressief ingehaald door auto’s die mij vervolgens afsnijden en op de rem duiken omdat er een tegenligger aankomt en ik vervolgens hard in de remmen moet om er niet op te knallen.

En mind you, ik fiets >25km/h.

Dit soort fratsen:


Overigens zijn voor mij onoplettende en appende fietsers zonder licht net zo’n gruwel hoor.

Om nog maar te zwijgen over spookrijdende fietsers 😭
Dit duidelijk het verkeersinzicht van een fruitvliegje door de fietser.
Auto kan niet in het niets verdwijnen en mag de fietsstrook daar gebruiken.
Dat hij even moet vertragen voor een tegemoetkomend verkeer dat geen voorrang geeft was lang van te voren te zien ook door de fietser.
Dan denk er toch maar even langs te willen over een ruimte die er allang niet meer was geeft duidelijk het gestoorde rijgedrag van fietsers weer.

Fietser laat heel duidelijk zien dat het voor de fietser geen samenwerking is in het verkeer maar ikke-ikke-ikke.

Je kunt op zulke wegen fietsstroken tekenen wat je wil maar als de rijstrook te smal is dan kan je niet verwacht dat de auto in het niets verdwijnt.

1701089920138.png

Dit is daar ook zo'n voorbeeld van.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Pascal-R
Dit duidelijk het verkeersinzicht van een fruitvliegje door de fietser.
Auto kan niet in het niets verdwijnen en mag de fietsstrook daar gebruiken.
Dat hij even moet vertragen voor een tegemoetkomend verkeer dat geen voorrang geeft was lang van te voren te zien ook door de fietser.
Dan denk er toch maar even langs te willen over een ruimte die er allang niet meer was geeft duidelijk het gestoorde rijgedrag van fietsers weer.

Fietser laat heel duidelijk zien dat het voor de fietser geen samenwerking is in het verkeer maar ikke-ikke-ikke.

En nu precies andersom. Kijk eens wat verder en blijf er gewoon achter als automobilist.

Ik geef dit filmpje als voorbeeld voor wat ik dagelijks meemaak op fietsstraten, waar, nogmaals, de auto te gast is.

Eh bien, nog een paar jaar en alle auto’s zijn de stad uit, zoals het hoort.
 
En nu precies andersom. Kijk eens wat verder en blijf er gewoon achter als automobilist.

Ik geef dit filmpje als voorbeeld voor wat ik dagelijks meemaak op fietsstraten, waar, nogmaals, de auto te gast is.

Eh bien, nog een paar jaar en alle auto’s zijn de stad uit, zoals het hoort.
Als je dat meent is je verkeersinzicht dat van een fruitvliegje. De afstand te groot en de situatie bestonden toen gewoon nog niet dus echt serieus objectief volslagen onzin.
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Als je dat meent is je verkeersinzicht dat van een fruitvliegje. De afstand te groot en de situatie bestonden toen gewoon nog niet dus echt serieus objectief volslagen onzin.
Jo RobEV --> het fruitvliegje is hier de auto die kort voor een blinde bocht naar links toch besloot in te halen en het risico te nemen om vol op de rem te moeten. Geen overzicht hebben is erachter blijven. Het enige wat je bewijst is dat ook jij fietsers ziet als nodeloze obstakels op een weg die toch echt alleen voor jouw bedoeld en maar aan de kant moeten gaan.
 
Jo RobEV --> het fruitvliegje is hier de auto die kort voor een blinde bocht naar links toch besloot in te halen en het risico te nemen om vol op de rem te moeten. Geen overzicht hebben is erachter blijven. Het enige wat je bewijst is dat ook jij fietsers ziet als nodeloze obstakels op een weg die toch echt alleen voor jouw bedoeld en maar aan de kant moeten gaan.

Het is niet vlak voor, auto is er al heel lang voorbij, remt en gaat aan de kant voor een ander die geen voorrang geeft.
Fietser kan dit ook zien maar blijft als een idioot doorgaan en tracht een situatie verder te laten escaleren i.p.v. te denken dat verkeer samenwerken is.

Als je kritiek wilt hebben op de passerende auto is dat eerder de afstand tot de fietser. Echte fout het tegemoetkomende verkeer, passerende auto creëert een oplossing daarvoor en fietser doet er alles aan om de situatie te escaleren.

Je hebt daar op youtube een rijinstructeur die daar vaak op wijst dat dashcammers zoals deze fietser in de regel de situatie vaak bewust erger maken omdat ze een camera hebben.
 
Last edited:
Het is niet vlak voor, auto is er al heel lang voorbij, remt en gaat aan de kant voor een ander die geen voorrang geeft.
Fietser kan dit ook zien maar blijft als een idioot doorgaan en tracht een situatie verder te laten escaleren i.p.v. te denken dat verkeer samenwerken is.
Auto rijd in een 30 zone (gok ik gezien de weg). Moet duidelijk zn best doen om er voorbij te komen en zijn remlichten gaan al aan tijdens het terug invoegen. Kansloos zeg ik. samenwerken zeker, en de fietser had eerder kunnen remmen (dat had ik misschien ook wel gedaan) maar het fruitvliegje zit toch echt in de auto.
 
Auto rijd in een 30 zone (gok ik gezien de weg). Moet duidelijk zn best doen om er voorbij te komen en zijn remlichten gaan al aan tijdens het terug invoegen. Kansloos zeg ik. samenwerken zeker, en de fietser had eerder kunnen remmen (dat had ik misschien ook wel gedaan) maar het fruitvliegje zit toch echt in de auto.
Dus de situatie bewust erger maken is de norm geworden?
 
  • Funny
Reactions: Rutgere
Dus de situatie bewust erger maken is de norm geworden?
oh wacht we gaan weer disccussieren over mensen die expres inhouden als er een idioot op ze af komt rijden tijdens het inhalen op de snelweg, geen ruimte maken als het best zou kunnen??? Ik was net een beetje aan het overstappen naar kamp "dat is een goed idee" :):p. Ik ben niet voor escaleren maar hier moet de fietser dan al tijdens het ingehaald worden gaan remmen om te voorkomen dat ie in de problemen komt. De auto schat duidelijk de snelheid volkomen verkeerd in, als je 25KM of harder op je fiets gaat is dat misschien te verwachten, de manier waarop de auto verder doorrijd doet me vermoeden dat m dat niet echt interesseert...

Erger maken is nooit een goed idee, als ik die fietser was geweest had ik wel ingehouden, zoals ik al eerder schreef (en verder naar links op het fietspad gereden om duidelijker aanwezig te zijn overigens)
 
Auto rijd in een 30 zone (gok ik gezien de weg). Moet duidelijk zn best doen om er voorbij te komen en zijn remlichten gaan al aan tijdens het terug invoegen. Kansloos zeg ik. samenwerken zeker, en de fietser had eerder kunnen remmen (dat had ik misschien ook wel gedaan) maar het fruitvliegje zit toch echt in de auto.
Volgens mij is dat wat lastig exact te duiden op basis van dit filmpje. De automobilist blijft even achter de fietser zitten, omdat er namelijk een tegemoetkomende auto aankomt. Maar mogelijk dat de automobilist al een tijdje achter de fietser heeft gezeten en er al even graag voorbij wilde. Misschien een 30km zone, waar de fietser ca. 20 km/u fiets. De auto wil daar graag voor bij met 30, maar wordt vervolgens geconfronteerd met een andere automobilist die zijn voorrang neemt bij een wegversmalling. Anticiperend had de fietser even wat snelheid kunnen minderen, immers de inhaalmanoeuvre door de auto was netjes uitgevoerd (inhalen doe je nu eenmaal wel vaker met een iets hogere snelheid). Ten tijde van het inhalen had de automobilist echt niet kunnen inschatten dat een andere weggebruiker voorrang zou nemen.
 
Ik kreeg al de indruk dat je niet zo van fietsers houd :) 🫶
Ik heb geen probleem met fietsen of fietsers. Ik heb problemen met mensen die denken dat de verkeersregels niet op hen van toepassing zijn ongeacht hun manier van vervoer.

Helaas is die kans bijna 100% zodra iemand op een fiets stapt.
Natuurlijk heb je uitzonderingen maar die zijn zwaar in de minderheid.
 
  • Like
Reactions: MaartenD