Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,269
2,303
Naarden, NL
Het was zaterdagmiddag ca 14:00 echt bar op de A1/A10 naar Amsterdam. Ik moest naar Noordwijk, maar ben maar omgekeerd. 43km in meer dan drie uur...

Maar wat mij toch wel verbaasde is dat op stukken waar we echt stilstonden er rustig auto's uit de file gaan en over de vluchtstrook gaan rijden. Snelheid is vanuit stilstand lastig te schatten maar boven de 50 denk ik wel. En nee, niet uitloop van invoeg en vervroegd uitvoegen (al is dat ook geen excuus). Levensgevaarlijk! En zelfs dubbel want dergelijke files zijn er vaak bij ongelukken en dan moeten brandweer, politie en ambulances van de vluchtstrook gebruik kunnen maken....

Gebeurde zeker drie keer, schrok daar wel van.


1688373164315.jpeg
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Absurde rijgedrag van Nederlanders valt mij de laatste jaren ook op. Corona effect en protest tegen afschaffen 130km/u volgens mij: ’ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet mag dus kijk mij eens schijt hebben aan alle regels’, dat idee. Wekenlang in Duitsland rijden levert nog niet het aantal asociale momenten op dat je in Nederland al in een paar uur kan noteren.
 
Absurde rijgedrag van Nederlanders valt mij de laatste jaren ook op. Corona effect en protest tegen afschaffen 130km/u volgens mij: ’ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet mag dus kijk mij eens schijt hebben aan alle regels’, dat idee. Wekenlang in Duitsland rijden levert nog niet het aantal asociale momenten op dat je in Nederland al in een paar uur kan noteren.
I did observe much more reckless driving on Dutch roads post Corona than I did earlier. People merge in and out with minimal gap, move even up to three lanes in one go without considering the dangers involved and speed limits seem like the ting of the past. I had an accident on A1/A10 interchange going towards Amsterdam (I had to come to a complete stop and my hazard was on but the boys behind me rammed into me at speed), and that still gives me PTSD after two years.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Absurde rijgedrag van Nederlanders valt mij de laatste jaren ook op. Corona effect en protest tegen afschaffen 130km/u volgens mij: ’ik laat me niet vertellen wat ik wel en niet mag dus kijk mij eens schijt hebben aan alle regels’, dat idee. Wekenlang in Duitsland rijden levert nog niet het aantal asociale momenten op dat je in Nederland al in een paar uur kan noteren.
Mwa, Duitse kentekens zijn inmiddels de grootste linkerbaan klevers op de Europese wegen...
 
  • Like
Reactions: The Boss and Phil V
ik dacht dat dit enkel in belgie een probleem was.
mijn ervaring: in belgie is het altijd wel een beetje chaos.
In nederland zijn de wegen en verkeerssituaties overzichtelijker en rijden veel mensen netjes, maar je hebt ook weer een paar hooligans die nog een pak erger zijn dan in belgie en tegen 180 iemand durven inhalen langs de pechstook.
 
“Waanzinnig slecht gedrag” vind ik nog zeer netjes omschreven. Ik heb voor dit gedrag geen goed woord over.

Wat mij betreft moet de pakkans omhoog en voor dit gedrag mogen de boetes ook flink omhoog omdat dit echt een bewuste keuze is die de bestuurder maakt.
Extra camera’s boven de weg plaatsen en automatisch een bekeuring naar de bestuurder sturen. Bij herhaling telkens de boete verhogen/verdubbelen, en als dat niet werkt, auto in beslag nemen en nooit meer teruggeven. De opbrengst van boetes en auto’s moet naar de slachtoffers die deze idioten veroorzaken.
 
Woon naast de N50 en hoef enkel in te voegen elke ochtend en de volgende afrit eraf. De ruimte die men gunt om in te voegen is minimaal of gewoonweg niet.

Ik pas mijn rijsteil aan om alvorens maar te kunnen zien waar ik wel kan invoegen.
Dit word niet gewaardeerd door de mensen achter mijn. Die dan alsnog de gehele invoegstrook moeten gebruiken. Dan hun auto er daadwerkelijk tussen drukken waardoor achterliggers op de rem kunnen. Dit gebeurt 3 van de 5 werkdagen zowiezo.

Ruimte tussen weggebruikers laten is mijn grootste frustratie op dit kleine stuk. Weinig mensen die een ander wat ruimte gunnen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
De Fransen zijn de slechtsten ...

Inderdaad

...maar die gebruiken hun achteruitkijkspiegel ...

deed ik enkele dagen geleden in Frankrijk ook...

...en gaan opzij als er sneller achterliggend verkeer af komt.

En dat deed ik niet. Ik trapte het rechter pedaal in, maakte een sprintje naar >140km/u om dan in te voegen. Net voor het invoegen flitste me er iets in mijn ogen.
Ik keek in mijn spiegel en zag dat die aanstormende Fransoos zijn snelheid al lang had geminderd (wist waarschijnlijk waar die flitspaal stond).

Ik ben dus in 'blijde" verwachting...
 
Mwa, Duitse kentekens zijn inmiddels de grootste linkerbaan klevers op de Europese wegen...
Nou dat dus! Afgelopen weekend nog in Duitsland. Waar het in DE normaal is om maar rechts op te schuiven als er iemand met een veel hogere snelheid aan komt rijden, zie ik ze in Nederland precies het tegenovergestelde doen...gewoon in slakkengang op links blijven hangen. Blijf het een bijzonder fenomeen vinden waarvan de verklaring mij een raadsel is 😂
 
  • Like
Reactions: NielsA and RobsEV
Woon naast de N50 en hoef enkel in te voegen elke ochtend en de volgende afrit eraf. De ruimte die men gunt om in te voegen is minimaal of gewoonweg niet.

Ik pas mijn rijsteil aan om alvorens maar te kunnen zien waar ik wel kan invoegen.
Dit word niet gewaardeerd door de mensen achter mijn. Die dan alsnog de gehele invoegstrook moeten gebruiken. Dan hun auto er daadwerkelijk tussen drukken waardoor achterliggers op de rem kunnen. Dit gebeurt 3 van de 5 werkdagen zowiezo.

Ruimte tussen weggebruikers laten is mijn grootste frustratie op dit kleine stuk. Weinig mensen die een ander wat ruimte gunnen.
Gelukkig komen er steeds meer Tesla's: die laten je er wel tussen :)
 
Nou dat dus! Afgelopen weekend nog in Duitsland. Waar het in DE normaal is om maar rechts op te schuiven als er iemand met een veel hogere snelheid aan komt rijden, zie ik ze in Nederland precies het tegenovergestelde doen...gewoon in slakkengang op links blijven hangen. Blijf het een bijzonder fenomeen vinden waarvan de verklaring mij een raadsel is 😂
Ik merk juist veelal het tegenovergestelde. Het overkomt me veelvuldig dat ik in Nederland gewoon met een snelheidsverschil van minimaal 10 km/u auto's inhaal (daarmee 10 a 20 km/u boven de maximumsnelheid rij) en iemand achter mij met een fors hogere snelheid aan komt rijden en dan verwacht dat ik direct mijn inhaalactie afbreek en mijn auto in een klein gaatje tussen 2 auto's prop. Als ik dan een treintje aan auto's aan het inhalen ben, ga ik daar gewoon op dezelfde manier mee door. Dan moet je eens kijken hoe daarop wordt gereageerd door die achteropkomende auto!
 
Nou dat dus! Afgelopen weekend nog in Duitsland. Waar het in DE normaal is om maar rechts op te schuiven als er iemand met een veel hogere snelheid aan komt rijden, zie ik ze in Nederland precies het tegenovergestelde doen...gewoon in slakkengang op links blijven hangen. Blijf het een bijzonder fenomeen vinden waarvan de verklaring mij een raadsel is 😂
Ja want de Duitsers knipperen je anders echt niet van de linkerbaan. Niet zelf overkomen, maar wel geregeld gezien dat de opgefokte M-etjes dan al groot licht knipperend aan komen rijden op mensen die *duidelijk* naast een vrachtwagen zitten en dus geen kant op kunnen. (eerlijk is eerlijk, ik geef dan vaak al eerder ff gauw 'stroom' om uit de weg te gaan, geen zin in gedoe)

De korte lontjes zijn overal.

In NL zijn er genoeg mensen die vinden dat als ze zich aan de maximumsnelheid houden, en ze links zitten, je er dus nooit langs kan willen (want dan rijd je te hard). Net zo als er genoeg mensen zijn die vinden dat je onmiddelijk je inhaalactie moet afbreken als ze er met 130+ overdag aankomen. Als die elkaar tegenkomen, tsja.

Interessant is dat de boete voor onnodig links rijden ongeveer overeenkomt met een snelheidsovertreding op de snelweg van 25KM/H :). Dat is best een forse snelheidsovertreding.
 
  • Like
Reactions: Sahino
In NL zijn er genoeg mensen die vinden dat als ze zich aan de maximumsnelheid houden, en ze links zitten, je er dus nooit langs kan willen (want dan rijd je te hard). Net zo als er genoeg mensen zijn die vinden dat je onmiddelijk je inhaalactie moet afbreken als ze er met 130+ overdag aankomen. Als die elkaar tegenkomen, tsja.
Heel simpel: de eerste partij houdt zich aan de wet, de 2de niet, en verspelen daarmee ieder recht op een coulante behandeling. Dubbel storend is het dat het meestal de dikste en dus smerigste auto's zijn die te hard rijden. Oplossing: hele randstad trajectcontrole, met minder files als bijkomend voordeel.
 
Heel simpel: de eerste partij houdt zich aan de wet, de 2de niet, en verspelen daarmee ieder recht op een coulante behandeling. Dubbel storend is het dat het meestal de dikste en dus smerigste auto's zijn die te hard rijden. Oplossing: hele randstad trajectcontrole, met minder files als bijkomend voordeel.
Dat gaat alleen op bij noodzakelijk links rijden, de categorie onnodig links rijden is significant en die verspeelt voor ca 25km per uur check de boetebase.