Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas raden jullie aan (BE)?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

Ik ga er niet van uit dat ik het vaak moet gebruiken, wegens Tesla Wall Connector en het Supercharger netwerk, maar soms kan het wel handig zijn. Dus: welke laadpas raden jullie aan (een Belg die het vraagt - geen idee of het aanbod erg landspecifiek is)?

Ik vond deze site:
https://ik-rij-elektrisch.be/laadpassen/

Op basis hiervan ben ik geneigd om voor de New Motion Laadpas te gaan (wegens toegang tot de meeste laadpalen). Ze tellen wel een transactiekost van 0.35€, maar dat lijkt me niet onredelijk, en weegt niet op tegen het ongemak van met je laadpas bij een niet-compatibele laadpaal te staan.

Wat denken jullie ervan?
 
Ik heb ondertussen deze laadpassen:

- Maingaux
- Newmotion
- telekom ladestrom (gaat weg vanaf vandaag wegens tariefwijzigingen)
- Wijnegem shopping center (CenEnergy) -> gratis laden in Wijnegem
- evPASS
- Interparking P+ kaart

Geen idee welke ik ooit zal gebruiken aangezien ik thuis, op het werk en bij superchargers voornamelijk zal laden, maar you never know he... Zoek er eentje die kan laden bij Allego, deze palen staan zowat in elke Belgische (of Vlaamse?) gemeente.
Kijk vooral in de apps van de kaarten dewelke op dat moment de goedkoopste is. BlueCorner in Antwerpen vind ik op het eerste zicht duur. Ik hoef voor een dagtrip naar Antwerpen of Gent ook helemaal niet te laden eigenlijk. Dus waarschijnlijk worden die laadpassen overbodig voor 95% van mijn laadbeurten.
 
  • Like
Reactions: S-19910