Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Maersk Ohio, voyage 814E.

Vertrek 11 april uit Norfolk. Uit mijn hoofd aankomst 27 april, maar pin mij er niet op vast.

Welke boot je krijgt maakt niet zo heel veel uit overigens. Er vertrekt elke 5,5 dagen een Maersk boot die de TA1 route volgt. Een boot missen scheelt dus nog geen week.

Wat ik her en der heb gelezen is dat het vervoer naar de haven toe meer onduidelijkheid geeft. Voor dergelijk vrachtvervoer per trein schijnt in de US geen regulier rooster te zijn. De trein komt wanneer hij komt zeg maar. Ik heb niet kunnen vinden hoe vaak die trein heen en weer rijdt.

Daarnaast moet de container van de haven in Rotterdam ook nog weer naar Tilburg. Dat gaat in ieder geval soms ook per binnenvaartschip. Ik heb geen idee hoe vaak zo'n schuit vaart.

Het lijkt soms alsof de boot die je pakt bepalend is voor je delivery, maar dat is volgens mij niet zo. Het lijkt alleen zo omdat Tesla halverwege het kwartaal voor US produceert en deliveries naar Europa dan dus even stil staan.
 
Bij mij wisten ze redelijk het zelfde verhaal te vertellen. Echter nog wel een belangrijke aanvulling dat ook Delivery zelf bepaalt welke containers ze in Tilburg laten aankomen gezien ze niet genoeg plek hebben om alle containers daar te stallen EN alle auto's die niet afgebouwd moeten worden aldaar.. Daardoor hebben ze de containers nog in de opslag staan naar aanleiding van de aflever datum. Daardoor kan er dus ook verschil zitten in aflevering. Een auto die op dezelfde boot staat kan ook nog wel eens een week in Rotterdam blijven staan als er in Tilburg niet genoeg ruimte is om ze daar te stallen (worst case scenario uiteraard..).

Er gaan om dit moment 2 Model X'en in een zeecontainer en 3 x een model S in een zeecontainer..
Heb zelf een tijd geleden een rondleiding gehad door de fabriek in Tilburg.
 
  • Informative
Reactions: jordy5 and Tozz
Zeker

http://dudewheresmycar.tozz.nl/

De Maersk Ohio

Zodra de boot vaart update de site vaker (180 seconden).

Estimated departure tijd is +/- morgen 11:00 uur. Hij heeft enkele uren vertraging opgelopen

trekschuit2.png
 
  • Like
Reactions: Dwarde
Ik ben vanochtend ook gebeld dat de door mij bestelde X 100D op de boot staat. Ze gaven aan dat de levering tweede helft mei zou zijn. Ik heb gevraagd of dat ook begin mei zou kunnen maar dat werd lastig omdat het “druk” was. Maar ze gingen hun best doen. Bestelling was 30 januari en hij is op 16 maart geproduceerd.
 
Ik ben vanochtend ook gebeld dat de door mij bestelde X 100D op de boot staat. Ze gaven aan dat de levering tweede helft mei zou zijn. Ik heb gevraagd of dat ook begin mei zou kunnen maar dat werd lastig omdat het “druk” was. Maar ze gingen hun best doen. Bestelling was 30 januari en hij is op 16 maart geproduceerd.

Mijne een week eerder besteld en word waarschijnlijk een week eerder uitgeleverd, lijkt alsof alles gewoon op bestel volgorde word uitgeleverd
 
Weet iemand hoe lang de assemblage in Tilburg duurt en wanneer hij geleverd kan worden? Is dat binnen een week of veel langer?

Schijnt van een aantal zaken afhankelijk te zijn. De assemblage zelf is niet zo lang, 48 uur ongeveer. In een ideale situatie is hij dan klaar, maar het kan ook zijn dat de auto niet door de testen komt. Dan duurt het langer afhankelijk van de oorzaak van het probleem.

Ook schijnt het zo te zijn dat het voorkomt dat wanneer in California een onderdeel niet op voorraad is deze gewoon zonder dat onderdeel wordt verscheept, en dan moet Tilburg dat er nog inzetten. Dan duurt het ook weer wat langer.

Er is ook onvoldoende opslagruimte in Tilburg voor al die containers heb ik begrepen. Daardoor laten ze containers soms wat langer in de haven liggen omdat er in Tilburg onvoldoende capaciteit is om in 1x al die containers te ontvangen. Als je op zo'n "wachtcontainer" zit duurt het ook wat langer.
 
SEr is ook onvoldoende opslagruimte in Tilburg voor al die containers heb ik begrepen. Daardoor laten ze containers soms wat langer in de haven liggen omdat er in Tilburg onvoldoende capaciteit is om in 1x al die containers te ontvangen. Als je op zo'n "wachtcontainer" zit duurt het ook wat langer.

Dat zeiden ze gisteren ook, dat de containers op meerdere plekken zijn. Wat hierboven staat biedt dan nog hoop op aflevering op 15 mei. Ze kunnen dus wel degelijk sturen.
Enfin, ik zit in de verkeerde draad te posten. Ik krijg een MS...