Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ja. Standaard. Ben benieuwd. Mijn MS is besteld op 16-2. Levering half mei op zijn vroegst. Vandaar mijn scepsis. De reis van Fremont naar Houston met de trein en dan met de Maersk duurt alleen al eeuwen.

Afgelopen maandag heb ik een S besteld voor een medewerker. Dat moest volgens de lease maatschappij voor 1 mei om levering voor 1 december te kunnen garanderen. Ik snap hier niets van, zolang is de levertijd voor een S toch niet? Of zou er heel veel vraag zijn nav de fiscale wijzigingen?
 
Nou, dat klopt wel redelijk. Ik heb besteld op 16 januari. Zeg even aflevering op 1 juni (ik heb nog geen datum gehoord). dan zit je op bijna 5 maanden van bestellen tot levering. Bestellen op 1 mei zit je dan op levering oktober. Er is 1 productierun voor Europa per kwartaal. Mis je 1 kwartaal dan ben je te laat.

Het is te verwachten dat er nog een aardige run op Tesla's komt, ivm de gewijzigde (en fors duurdere!) bijtelling per 2019.

Dus ik denk dat de combi van verwachte drukte samen met misschien een productierun missen door gebrek aan capaciteit een reden kan zijn dat je leasemaatschappij zegt 'Je moet opschieten!'.

De leasemaatschappij overdrijft het misschien ietwat, maar die wil natuurlijk ook voorkomen dat ze straks met allemaal dure Teslas zitten die niemand meer kan betalen ivm de hogere bijtelling.
 
  • Like
Reactions: JdGMX
Ik dacht ik check nog even voor slapen gaan, de status in mijn account ( ja zeg maar niks o_O),... gelukkig vanmiddag een screen shot gemaakt anders begon ik echt aan me zelf te twijfelen. Geschatte levertijd stond vanmiddag toch echt op Eind mei - begin Juni, De auto was ook al in Tilburg. En wel nu is de geschatte levertijd: Eind april begin Mei. :)
 
Ja,klopt maar die van mijn broer(tje) ook zijn status is ook nog niet gewijzigd, zelfde dag besteld ( is alleen wel een S). Maar zoals Tozz al aangaf komt het wel goed.

Bij mij is de status inmiddels gewijzigd!

"Uw Tesla is in Nederland bij de fabriek in Tilburg aangekomen voor de eindmontage. Uw Tesla wordt binnenkort naar uw leveringslocatie getransporteerd. Lees meer over uw Tesla. Bekijk demonstratievideo's."
 
  • Like
Reactions: ebullio and Dwarde