You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou dit niet mogen? Ik stond op het punt om de gehele electriciteit aansluiting op mijn BV te zetten om vervolgens de prive stroom in rekening te brengen bij prive. Nu ik dit draadje heb ontdekt plaats ik liever een aparte meter. Gewoon zakelijk en prive netjes gescheiden. Scheelt weer discussie en hoef ik ook geen meterstanden zelf te gaan opnemen en gaan verrekenen met prive.Ik poste het al in de andere thread, maar kennelijk beter even hier. Ik kan letterlijk nergens vinden of het toegestaan is om de 2e meter op naam van mijn BV te zetten (zelfde vestigingsadres maar geen eigen ingang) als de 1e meter in prive staat?
Waarom zou dit niet mogen? Ik stond op het punt om de gehele electriciteit aansluiting op mijn BV te zetten om vervolgens de prive stroom in rekening te brengen bij prive. Nu ik dit draadje heb ontdekt plaats ik liever een aparte meter. Gewoon zakelijk en prive netjes gescheiden. Scheelt weer discussie en hoef ik ook geen meterstanden zelf te gaan opnemen en gaan verrekenen met prive.
De Stedin kosten zijn maar eenmalig en pak je zakelijk. Op het bedrag van de auto maakt dit bedrag nou ook niet zo veel uit.
Daarom, dit lijkt mij toch de netste manier om zakelijk en prive goed te scheiden. Hoef ik mijn prive aansluiting ook niet over te gaan zetten naar een zakelijke aansluiting.Plus wat ik begrijp is dat je dan direct een BTW factuur ontvangt van de energiemaatschappij, waarbij je die ook weer kunt verrekenen. Dat is altijd een stuk lastiger dan wanneer je aan jezelf als particulier een deel van het verbruik vergoed vanuit je bedrijf.
Plus wat ik begrijp is dat je dan direct een BTW factuur ontvangt van de energiemaatschappij, waarbij je die ook weer kunt verrekenen. Dat is altijd een stuk lastiger dan wanneer je aan jezelf als particulier een deel van het verbruik vergoed vanuit je bedrijf.
Tenzij je een laadpaal hebt die verrekend. Zoals een NewMotion paal.
Ik krijg 1x per maand een creditfactuur van NewMotion uitgekeerd aan mij prive.
En 1x per maand een factuur van NewMotion belast aan mijn BV.
Mijn BV betaald NewMotion. NewMotion betaald mij prive uit.
Werkt prima.
Ik ben niet echt NewMotion minded. Heeft o.a. te maken met de koppel-verkoop van hun oplossing in 2012 toen ik met electrisch rijden ben begonnen. Toen besluit genomen om gewoon voor een eigen voorziening te zorgen zonder backoffice/koppelingen met derden.Tenzij je een laadpaal hebt die verrekend. Zoals een NewMotion paal.
Alleen kan je op die manier nog steeds de BTW niet terug krijgen tenzij je elektriciteitsaansluiting op naam van de BV staat. Dus je schiet er niet veel mee op met zo'n NewMotion paal..Tenzij je een laadpaal hebt die verrekend. Zoals een NewMotion paal.
Ik krijg 1x per maand een creditfactuur van NewMotion uitgekeerd aan mij prive.
En 1x per maand een factuur van NewMotion belast aan mijn BV.
Mijn BV betaald NewMotion. NewMotion betaald mij prive uit.
Werkt prima.
@Schumpeter, de offerte inmiddels ontvangen? Wil je deze met mij delen?Ik heb bij Stedin een offerte uit staan voor de extra meter thuis.
Jouw vraag past mooi in dit draadje : Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)Ik heb een vraag, weet niet zeker of dit de juiste plek is, over laden aan huis.
Ik ben meerd dan 40 jaar ambtenaar geweest en heb heel wat wetteksten voorbij zien komen en moeten interpreteren naar de dagelijkse praktijk. Zoals ik het hier lees met in achtneming van het politieke beleid van de afgelopen, zeg maar, 10 jaar dan geldt dit tot aan de in de keten van openbare laadpalen laatste zakelijke leverancier. In feite dus een cadeaut'je aan de heer Lubbers, de zoon van de voormalige overleden premier de heer Ruud Lubbers. Dit geldt dus niet voor zakelijke en private eindgebruikers.Wat een onleesbaar document, zo'n wet.
Is er iemand die me in normaal Nederlands kan vertellen wat deze wet inhoud?
Ik heb afgelopen vrijdag mijn meterkast (was nog een 1 fase meterkast) laten aanpassen voor een toekomstige laadpaal en moet nu bij Liander een verhoging van mijn aansluiting gaan aanvragen.
Volgens mij gaat het erom of het een zelfstandige aansluiting is alleen voor opladen elektrische voertuigen. Wat ik begreep is deze regeling voornamelijk om de kosten van publieke palen lagere te houden.Dit verlaagd tarief geldt voor een tijdelijke periode t/m 2020.
Weet iemand of deze regeling ook opgaat indien je een extra aansluiting aanlegt speciaal voor laadpunten in een VVE garage, waarbij je dus de aansluiting deelt met meerdere gebruikers?
Klopt, je mag er wel PV op aansluiten, dus kan erg interessant zijn ivm de salderingsregeling.Volgens mij gaat het erom of het een zelfstandige aansluiting is alleen voor opladen elektrische voertuigen. Wat ik begreep is deze regeling voornamelijk om de kosten van publieke palen lagere te houden.
Werd gisteren gevraagd in het Algemeen Overleg Duurzaam Vervoer.De regeling geldt vooreerst tot 1 januari 2021, dus voor degenen die de meterkast moeten laten aanpassen is een rekensommetje handig. Ik heb geen inzicht in de stand van zaken betreffende een mogelijke wens ter continuering van de regeling.