Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie heeft er mud flaps...

This site may earn commission on affiliate links.

Hayden

Active Member
Apr 12, 2016
1,696
963
Belgium
Ik ben het een beetje zat dat door het minste vuil op de baan de hele zijkanten steeds volledig besmeurd zijn.
Kan iemand mij mud flaps aanraden?
Niet de goedkope die met de randen over het koetswerk komen want deze zorgen voor lakschade.
Die van rally armour vind ik dan weer te duur.
Die van Tesla zelf spreken mij wel aan;
All-weather beschermsets voor Model 3
Weet trouwens iemand als die per stuk of per paar verkocht worden want je moet een aantal selecteren?

Deze van evmudflaps.com zijn ze op het Amerikaanse gedeelte enthousiast over;
Garde-boues pour Tesla Model 3

Een forumlid en Tesla rijder ontwikkelde ook nog deze;
TESLA MODEL 3 mud and stone guards | EVSmartParts.com

Graag jullie insteek.
 
Ik heb die van EVmudflaps. Op zich wel tevreden over, op de plekken direct na de spatlappen zit er nooit echt veel vuil, maar de rest van de auto wel nog steeds. Alleen komt dat denk ik meer door de spacers die ik gebruik waardoor de wielen dus verder naar buiten zitten.

6uBggUF.jpg


txJ9NWz.jpg


Van paar dagen terug tijdens wisselen van de wielen. Paar keer uitwijken in berm en net iets te snel optrekken. :p Zoals je ziet werkt het dus niet helemaal zoals je zou willen. Maar beschermt in ieder geval wel vooraan de lak. Poetsen helaas nog altijd nodig. :D

jmGA2hU.jpg
 
  • Informative
Reactions: Hayden
De oplossing daarvoor is de doorzichtige siliconen kit. Een laagje ertussen en het vuil komt er niet en doordat de kit ertussen zit schuurt ook het plastic niet op de lak. En de siliconen kit is er eventueel met wrijven weer af te halen.