Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie kan er iets aanvangen met dit idee?

This site may earn commission on affiliate links.
Het is waar dat we hier in 2015 al wat pogingen voor onze Belgische vrienden tegen aan gegooid hebben.

Ze mochten op audiëntie in Amsterdam - maar zelfs de PA van Elon heeft dit afgewimpeld. Die heeft niet voor niets de bijnaam 'gatekeeper'.

Ik denk dat de Europese organisatie van Tesla al ruim overbezet is met wat echt MOET gebeuren en dit soort - zeer leuke en interessante - initiatieven kunnen gewoon niet veel aandacht krijgen daar. Bovendien is de afweging 'what is in it for Tesla' vs 'what are the risks' eentje die ik ook liever niet maak - als we onze vrienden in Belgie dat willen laten blijven.

Mijn advies - maak er een estafette van met diverse lease-ondernemingen. Maar het is complex, er zitten logistiek veel risico's in en de upside is beperkt vrees ik.

Maar ik doe graag een beroep op nog wat mensen om mee te denken.

gr

PJH
 
Als je 400 rijders zoekt zul je er 1400 vinden. Als je er 400 zoekt die 250 Euro elk willen funden, vindt je die ook wel. De verkoopopbrengst na afloop kan retour deelnemers en / of naar het goede doel. Een stichting is zo opgezet, ik wil wel helpen, of misschien kan ook hier weer de e-rally dienstbaar zijn.
 
Als je 400 rijders zoekt zul je er 1400 vinden. Als je er 400 zoekt die 250 Euro elk willen funden, vindt je die ook wel. De verkoopopbrengst na afloop kan retour deelnemers en / of naar het goede doel
Als je er een loterij van maakt - de winnaar krijgt de MS na die 100.000km - dan heb je die 400 x 250 zeker bij elkaar.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Xfrank
Als je er een loterij van maakt - de winnaar krijgt de MS na die 100.000km - dan heb je die 400 x 250 zeker bij elkaar.
Organisatorisch is het bijna niet te doen zonder de hulp van tesla,

Maar een loterij op zich lijkt me wel iets voor de E-Rally.
Een mogelijk scenario zou kunnen zijn:
E-Rally doet een mailing
verzameld zoveel mogelijk x 250€ op zijn rekening.
bij te weinig interesse tegen de volgende E-rally (mei 2017) storten ze 200 euro terug. (50€ voor de stichting;))
indien genoeg inkomsten om een model S/ model X te kopen, wordt deze op de avond van de E- rally verloot.
de uitverkorene krijgt het recht om deze tegen 20% van het beschikbare budget te kopen en zelf te configureren. (20% voor just diggit;))
 
Nou heb ik nog nooit 250 euro betaald voor een lot met een hoofdprijs van 100.000 maar goed, de winkans is met 1:400 bovengemiddeld. Ik doe echter niet mee als het een 'off-topic' loterij wordt.

Ik hou het nog even op mijn crowdfunding voorstel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Tesla er beter aan zou doen om de handschoen op te pakken.
 
Last edited: