Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
om een iets behulpzamer antwoord te geven (daar is dit forum tenslotte ook voor): als je veel geluid hebt bij hoge snelheid, dan kan dat in sommige gevallen door een resonantie in de achterklep komen (pressure buffeting). De oplossing is om de achterklep beter af te stellen door aan de doppen te draaien die op de achterklep zitten. Door een papiertje (of een beetje water) op de zwarte vlakjes waar de achterklep op steunt te leggen kun je zien of alle doppen netjes aansluiten (afdruk in het water of je kunt het papiertje er niet tussenuit trekken) en de klep dus spelingsvrij dichtzit. Zo niet dan de niet aansluitende dop wat naar buiten draaien. Dat is het verhaal met het papiertje :)
Begrepen. Thanks!
 
Op kerstavond stond er een witte S85 voor het huis van mijn zus geparkeerd, in Kontich-Kazerne. Iemand van hier?
Tesla1.jpg
Tesla2.jpg
 
Vandaag bij de Efteling. Iemand van hier?

Trouwens in het voorbijlopen gezien dat de vier laadpunten allemaal bezet waren door auto's die daar waarschijnlijk de hele dag blijven staan en dan op stroom tot ongeveer Den Bosch kunnen rijden en daarna gewoon op benzine.

Een beetje zonde.
Da's in ieder geval beter dan alleen maar op benzine rijden... Er zijn gewoon meer laadpalen nodig hier, en dan hoeven het niet eens snelle laders te zijn bij de Efteling want je bent er toch de hele dag.
 
Da's in ieder geval beter dan alleen maar op benzine rijden... Er zijn gewoon meer laadpalen nodig hier, en dan hoeven het niet eens snelle laders te zijn bij de Efteling want je bent er toch de hele dag.

Dat ben ik met je eens. Maar de bezoekers aan de Efteling komen soms van behoorlijk ver. En daar zijn ook steeds meer Teslarijders bij. Het is jammer dat zij achter het net vissen terwijl het voor hen zou betekenen dat ze ook weer zonder een SuC te hoeven opzoeken (daar overigens niet zo'n probleem) naar huis kunnen rijden.

Ik zou er een voorstander van zijn een aantal langzame laders neer te zetten, die zijn relatief goedkoop, waar dan de PHEV's aan kunnen laden. Ze kunnen in de regel ook alleen maar langzaam laden omdat de batterij erg klein is.
Daarnaast een aantal 11 kW zoals nu die dan zijn voorbehouden aan full electrics en dan ook pas gaan werken wanneer het vermogen daadwerkelijk wordt opgenomen.

Natuurlijk wel kans op scheve gezichten maar wie weet pakt iemand het op. Ik las in dit forum dat Albert Heijn op zijn hoofdkantoor zelfs speciaal voor Tesla's laadpunten heeft gezet waar een ander niet aan mag laden.
 
Dat ben ik met je eens. Maar de bezoekers aan de Efteling komen soms van behoorlijk ver. En daar zijn ook steeds meer Teslarijders bij. Het is jammer dat zij achter het net vissen terwijl het voor hen zou betekenen dat ze ook weer zonder een SuC te hoeven opzoeken (daar overigens niet zo'n probleem) naar huis kunnen rijden.

Ik zou er een voorstander van zijn een aantal langzame laders neer te zetten, die zijn relatief goedkoop, waar dan de PHEV's aan kunnen laden. Ze kunnen in de regel ook alleen maar langzaam laden omdat de batterij erg klein is.
Daarnaast een aantal 11 kW zoals nu die dan zijn voorbehouden aan full electrics en dan ook pas gaan werken wanneer het vermogen daadwerkelijk wordt opgenomen.

Natuurlijk wel kans op scheve gezichten maar wie weet pakt iemand het op. Ik las in dit forum dat Albert Heijn op zijn hoofdkantoor zelfs speciaal voor Tesla's laadpunten heeft gezet waar een ander niet aan mag laden.
+ 1
 
Het valt mij op dat in dit draadje maar zelden iemand reageert op de veelgestelde vraag 'iemand van hier?' Meestal blijft de vraag in de lucht hangen. Alleen mijn beeld?
Lees net in de Telegraaf, ja die lees ik, een artikel waarin vermeld wordt dat er nu 2300 Tesla's in Nederland op kenteken staan waarvan 10% taxi's. Er zijn er nu zo'n 100 actief op dit forum.
Oh ja, mijn grote held Maarten St komt er ook nog in voor. Hij/jij stelt dat de grote doorbraak afhangt van de introductie van de Tesla model 3. Ik wou dat dit waar was. Ik vrees echter dat het zwalkende beleid van onze overheid een veel grotere invloed heeft.